Samppasport  Futurez

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 729896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2130 : 04.03.2020, 20:11:42 »
Saako mistään 940 downpipea mikä kävisi tommoisen volvo c70 16t turbon kanssa. Vai onko porukka hitsaillut itse kasaan downpipet noita varten. Ei vissiin onnistu tuohon 13c pakopesään tuon laitto koska siivet erilaiset :idiot2:
JT:ltä on näköjään tullut vinoon pesään sopiva 3" DP.
Volvo 740 / 940 Downpipe Angled turbo housing 16T / 19T,  Tuotenumero JT75-11-16T, 155€
https://martelius.com/putkistot/jttuningexhaust/volvo-940-downpipe-vinklad-turbohus

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1117
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2131 : 04.03.2020, 22:49:02 »
Ja noita vinon ahtimen laippoja saa 10-15e + 2x 60 asteen mutka á 10e millä tekee oman 3" alasputken niin on tuossa hinta kohdallaan..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2132 : 24.04.2020, 10:19:23 »
9satkun jarrut häviää

onko muilla ollut samanlaisia ongelmia.kun kiihdyttää pitkään 3-4 vaihteella yli 150kmh vauhtiin ja menee jarrulle niin poljin on kuin puuta
auto on myöskin erittäin epävakaa 2-3 sekunnin päästä poljin painuu ja jarrut toimivat.
epäilys on että alipaineet häviää tehostimesta .takaiskuventtiilin olen testannu ei päästä painetta tehostimeen.
miettiny sellaista alipainesäiliötä mitä ainakin jenkkimiehet käyttävät virivehkeissään.
auto on  perusviritetty n.300 hp vinokone ahtoja n.1,5-1,7 b

turhan jännittävää kun autossa ei ole kovassa vauhdissa jarruja  :o

alipaineet pysyy tehostimessa tuntien seisomisenkin jälkeen kun irrottaa venttiilin tehostimesta niin Imaisee vielä
« Viimeksi muokattu: 24.04.2020, 10:50:33 kirjoittanut sorvari »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8915
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2133 : 24.04.2020, 10:24:59 »
9satkun jarrut häviää

onko muilla ollut samanlaisia ongelmia.kun kiihdyttää pitkään 3-4 vaihteella yli 150kmh vauhtiin ja menee jarrulle niin poljin on kuin puuta
auto on myöskin erittäin epävakaa 2-3 sekunnin päästä poljin painuu ja jarrut toimivat.
epäilys on että alipaineet häviää tehostimesta .takaiskuventtiilin olen testannu ei päästä painetta tehostimeen.
miettiny sellaista alipainesäiliötä mitä ainakin jenkkimiehet käyttävät virivehkeissään.
auto on  perusviritetty n.300 hp vinokone ahtoja n.1,5-1,7 b

turhan jännittävää kun autossa ei ole kovassa vauhdissa jarruja  :o

Jos jarrutehostimesta häviää alipaine, ei jarrut häviä mihinkään. Voimaa kyllä tarvitsee pohkeesta.

Jos takaisku toimii, on takaiskun ja tehostimen välissä vuoto.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2134 : 24.04.2020, 11:55:46 »
Suht nopeasti ahdoilla se poljin muuttuu jäykäksi. Esim. kuminpoltossa huomaa hyvin. Tehostaa sen hetken kunnes ei ole alipainetta.
Jotain kyllä vuotaa jos 150kmh ei tehosta yhtään... Kyllä se polkasun antaa vielä ahtojen jälkeen.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Toonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2135 : 15.06.2020, 19:56:08 »
Josko ois oikee paikka kysellä.. eli siis olis tarve siirtyä 3" immuun ja mietin että tekiskö noilla kl raicingin härpäkkeillä mitään? Askarteleeko ite?

Alla linkit tuotteisiin:


https://shop.klracing.se/sv/artiklar/luftmassematare-960-012-.html

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/luftmassematare-016-ombyggd-till-3-.html
Kadett c/b230fk

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2136 : 15.06.2020, 23:53:25 »
Josko ois oikee paikka kysellä.. eli siis olis tarve siirtyä 3" immuun ja mietin että tekiskö noilla kl raicingin härpäkkeillä mitään? Askarteleeko ite?

Alla linkit tuotteisiin:


https://shop.klracing.se/sv/artiklar/luftmassematare-960-012-.html

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/luftmassematare-016-ombyggd-till-3-.html
Jälkimmäinen, tai https://shop.klracing.se/sv/artiklar/lost-3-lmm-hus-.html tuo, nuo kiinalaiset kopiot on todettu jo tosi monesti täysin kelvottomiksi mihinkään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2137 : 29.08.2020, 09:58:26 »
Ei nyt äkkiseltään löytäny inffoo mutta kysellään. Minkälaisen pakosarjan porukka toteuttanu että on saanu pidettyä ilmastoinnin vielä autossa. Vakio pakosarjaa mahtuisi vielä pikkasen isompi mutta helpottaako jos semmonen eteenylös tyyppinen sarja ?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2138 : 30.08.2020, 17:48:30 »
Mistä kaikesta voi johtuu tyhjäkäynnin aaltoilu..?
laite 940 b230fk ja -96, vetelee väliä 750-950rpm, ei mitenkään tasaisesti vaan välilä nousee välilä laskee, joskus yhtäkkii voi tiputtaa esim 150rpm kerralla, mukavasti tärisyttää autoa kun käy epätasesti

-Aaltoilee koneen lämmöistä riippumatta
-Immun liittimen irrotus nostaa kiekat ~1500
-Tehny tätä aina, välillä laitettu tonin lastut ei vaikutusta, tosin en sitä odottanutkaan
-En tiiä vikakoodeja ko kiinan pojat ei oo saanu mulle osia perille tehä lukijaa
-Nykii kans ajossa puolkaasulla ~1500 - ~2500rpm ajoittain, kylmänä ehkä useammin
-tyhjäkäyntiventtiili mikälie on putsattu aika hyvin
-en oo löytäny bräkliiniä suihkimalla imuvuotoa, huonon näkösiä alipaineletkuja vaihdettu
-tulpat on vaihettu viime talvena ei ollut vaikutusta
-en tiedä voiko liittyä tähän mutta kiekkamittari tosi harvoin heittelee minne sattuu
-käynnistyy tosi hyvin silti
-Kylmällä koneella jos painaa vähän kaasua ~2s niin kierrokset jää leijaamaan abaut 1300rpm muutamaksi sekunniksi

Eihän tuo mailmaa kaada mutta yks vika vähemmän jos joskus myy tuon

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2139 : 31.08.2020, 09:29:12 »
Mistä kaikesta voi johtuu tyhjäkäynnin aaltoilu..?
laite 940 b230fk ja -96, vetelee väliä 750-950rpm, ei mitenkään tasaisesti vaan välilä nousee välilä laskee, joskus yhtäkkii voi tiputtaa esim 150rpm kerralla, mukavasti tärisyttää autoa kun käy epätasesti

-Aaltoilee koneen lämmöistä riippumatta
-Immun liittimen irrotus nostaa kiekat ~1500
-Tehny tätä aina, välillä laitettu tonin lastut ei vaikutusta, tosin en sitä odottanutkaan
-En tiiä vikakoodeja ko kiinan pojat ei oo saanu mulle osia perille tehä lukijaa
-Nykii kans ajossa puolkaasulla ~1500 - ~2500rpm ajoittain, kylmänä ehkä useammin
-tyhjäkäyntiventtiili mikälie on putsattu aika hyvin
-en oo löytäny bräkliiniä suihkimalla imuvuotoa, huonon näkösiä alipaineletkuja vaihdettu
-tulpat on vaihettu viime talvena ei ollut vaikutusta
-en tiedä voiko liittyä tähän mutta kiekkamittari tosi harvoin heittelee minne sattuu
-käynnistyy tosi hyvin silti
-Kylmällä koneella jos painaa vähän kaasua ~2s niin kierrokset jää leijaamaan abaut 1300rpm muutamaksi sekunniksi

Eihän tuo mailmaa kaada mutta yks vika vähemmän jos joskus myy tuon


Onko muita virityksiä kun lastu?
Toimiiko ja onko säädetty oikein kaasuasentoanturi?

Kokeile mitä tekee kun ottaa tk servosta piuhan irti.

Kannattaa ekaks vaihtaa ainakin
Ilmansuodatin
Bensansuodatin
Kampuranasentotunnistin
Jakajan kansi ja pyöriä

Hävittääkö nestettä? Ahtaako normaalisti?

Jos tuntuu ettei oo vedot tallessa niin kannattaa jakokin katsoa ja siihen ala hihnapyörän merkkiin ei kannata Luottaa.

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2140 : 31.08.2020, 15:50:12 »

Onko muita virityksiä kun lastu?
Toimiiko ja onko säädetty oikein kaasuasentoanturi?

Kokeile mitä tekee kun ottaa tk servosta piuhan irti.

Kannattaa ekaks vaihtaa ainakin
Ilmansuodatin
Bensansuodatin
Kampuranasentotunnistin
Jakajan kansi ja pyöriä

Hävittääkö nestettä? Ahtaako normaalisti?

Jos tuntuu ettei oo vedot tallessa niin kannattaa jakokin katsoa ja siihen ala hihnapyörän merkkiin ei kannata Luottaa.

Ei ole muuta viriä kun lastut + ahdot nostettu 0.9

Oon tutkinut sitä kaasun asentoanturia ja kuuluu klikkaus heti kun vääntää vähän kaasua

Ilmansuodatin ja bensansuodatin vaihdettu, jakopää tehty liikkeessä talvella kun tuli kilometrit täyteen ei vaikutusta. Toki eihän ne välttämättä oo jakoa kattonu ko iskeny uuden remmin vaan. :D
Kampuran asentotunnistin on se siellä v-mäisessä paikassa koneen takana alhaalla? Virranjakajan kamojen vaihto käyny mielessä mut sekään ei vissiin ole mikään hauska homma.. Pitää tutkia. Ei kadota nestettä, vetää mun mielestä niinkun tommosen pitääki

Edittiä, tyhjäkäyntiventtiilin töpseli irti tyhjäkäynti ~1250 jos siitä joku jotain saa pääteltyä
« Viimeksi muokattu: 31.08.2020, 21:07:54 kirjoittanut Jöyssi »

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2141 : 01.09.2020, 14:44:35 »
Vaihoin virranjakajan kannen ja pyöriän, tyhjäkäynti seilaa edelleen mutta ajossa pätkiminen tuntu loppuvan täysin  :o
Silti voitto minun kirjoissa kun osat makso alta viiskymppiä ja vaihtoon meni ehkä puoli tuntia   :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2142 : 07.09.2020, 19:36:38 »
Kandee mitata se tk kytkin, vaikka naksuu voi olla ettei kytkekkään. Ainaki sellasia sattunut itselle vastaan myös.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2143 : 07.09.2020, 21:16:05 »
Kandee mitata se tk kytkin, vaikka naksuu voi olla ettei kytkekkään. Ainaki sellasia sattunut itselle vastaan myös.
Mulla oli yks myös.... Oli myös täys öljyä  :o :2funny: toimi vähän nahkeesti  :D Se miten öljy on sisään päässy on kyllä vieläkin arvoitus ::D
« Viimeksi muokattu: 07.09.2020, 21:26:40 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #2144 : 08.09.2020, 16:23:40 »
Mite sen sitte mittaa? tk venttiilin piuhasta että tuleeko virtaa kun naksahtaa?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo