Futurez  Kulkukoira

940:n uusi ahdin?

  • 101 Vastauksia
  • 34605 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #90 : 27.08.2011, 16:36:24 »
juu eli siis 40 höyryputkesta/käyristä on pakosarja väännetty, yhdyskappale tilattu jostain vauhtiputkasta oisko ollu jotain 8e hintainen ainut että on perin vittumainen hitsata 8mm laippaan tuo kollektori joka on 1,5mm seinämällä.

edit: putket tosiaan TIG:llä hitsattu, laipat puikolla.

« Viimeksi muokattu: 27.08.2011, 16:38:01 kirjoittanut Niksa »

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #91 : 28.08.2011, 11:16:22 »
 :)Pyyhin rähmät silmistäni, heftit näytti ihan Migatuilta :o Tig on kaasuhitsin kanssa samalla viivalla, Mig-hitsatuista näyttää väkisinkin tulevan enemmän tai vähemmän Berliinin makkaraa muituttavaa pätkylää ;D Pitäähn se toki, mutta kun sen sauman hioo tasalle, niin liitoskohta on hyvin ratkeamisherkkä :-\
Hienoa työtä, Niksa... parasta näkemääni aikoihin :)

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #92 : 28.08.2011, 19:28:04 »
:)Pyyhin rähmät silmistäni, heftit näytti ihan Migatuilta :o Tig on kaasuhitsin kanssa samalla viivalla, Mig-hitsatuista näyttää väkisinkin tulevan enemmän tai vähemmän Berliinin makkaraa muituttavaa pätkylää ;D Pitäähn se toki, mutta kun sen sauman hioo tasalle, niin liitoskohta on hyvin ratkeamisherkkä :-\
Hienoa työtä, Niksa... parasta näkemääni aikoihin :)

et ollut ollenkaan väärässä heftit tosiaan on migillä vedetty mutta sauma on hitsattu loppupeleissä tigillä :D migillä saa osat nopeesti heftiin

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #93 : 29.08.2011, 23:30:26 »
Itse ratkaisin oman ahdintarpeeni. Vakion tilalle tulee Mitsun TD04HL-15T kartiomallin DP:lle sopivalla pakopesällä. Katotaan nyt mitä se sanoo, jospa ei ainakkaan tehot laskisi.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #94 : 30.08.2011, 15:44:03 »
itselläni tuo 19T kartiomallisella DP:n laipalla myöskin.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #95 : 11.12.2011, 13:19:03 »
ei oikein ruotsi taivu mut olisiko tämä järkevä ahdin perusviritykseen:
http://www.turbomeck.se/node/160#tabs-1-1

Lainaus
"TD04-16T som är anpassad för 940 .
Olje och vattenanslutningarna är samma
Konat turbinhus då den passar mot Dp"

onko bolt-on? autohan on vm.91 940 B230FT, alkup. garretin ahtimella.
joissain 940 volvoissa on myös vakiona mitsun ahtimiä, onko tuo garrett korvattivissa mitsulla vai onko siihen parempi laittaa joku muu garret, mikä olisi järkevin ja pitää olla bolt-on?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #96 : 11.12.2011, 13:30:21 »
taitaa garretissa olla erilainen laippa, mitsun ahtimella varustetuissa ainakin pakosarjassa on laipassa kohouma joka tiivistyy turboon. mutta jos sulla on pakosarjassa perus T3 laippa ja haluat mitsun ahtimen laittaa niin proturbolta saa holkin ja tiivisteen turpon ja pakosarjan väliin.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #97 : 11.12.2011, 13:32:27 »
taitaa garretissa olla erilainen laippa, mitsun ahtimella varustetuissa ainakin pakosarjassa on laipassa kohouma joka tiivistyy turboon. mutta jos sulla on pakosarjassa perus T3 laippa ja haluat mitsun ahtimen laittaa niin proturbolta saa holkin ja tiivisteen turpon ja pakosarjan väliin.

en tiedä onko perus t3 laippa, en vielä rupee purkamaan ennenkuin saan osat haalittua jne. pidän auton ajokunnossa siihen asti. mikä lie garretin laippa näissä 940 volvoissa sit vakiona.
ja onkohan tuo mitsun t16 sitten hintaansa nähden järkevä laittaa alkup. garretin tilalle, vai kannattaako harkita jotain muuta

kiitos vastauksista
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 13:34:39 kirjoittanut kreator »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #98 : 11.12.2011, 13:44:36 »
se mitä sinne kannattaa laittaa niin on aivan kiinni siitä minkälaiset tehotavotteet sulla on vai vaan perusturbo remppa.  suosittelen puhelua johonkin turbopuljuun itselläni ainakin selvitti todella paljon että mitä voi ja mitä kannattaa tehdä.
itselläni oli että mahdollisimman paljon tehoa alkuperäistä vastaavalla kokoonpanolla ettei tarvitse leimalle vaihdella turboa ym.eli modattiin 13C -> 19T ahtimeksi.

ja turbomeckin joihinkin pakopesiin on hitsattu toisenlainen laippa näkyy joissakin kuvissa selvästi joten sen takia itse en tilannut tuolta turbomeckiltä 19T ahdinta vaan teetin sen kotimaassa.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #99 : 20.03.2012, 20:47:32 »
se mitä sinne kannattaa laittaa niin on aivan kiinni siitä minkälaiset tehotavotteet sulla on vai vaan perusturbo remppa.  suosittelen puhelua johonkin turbopuljuun itselläni ainakin selvitti todella paljon että mitä voi ja mitä kannattaa tehdä.
itselläni oli että mahdollisimman paljon tehoa alkuperäistä vastaavalla kokoonpanolla ettei tarvitse leimalle vaihdella turboa ym.eli modattiin 13C -> 19T ahtimeksi.

ja turbomeckin joihinkin pakopesiin on hitsattu toisenlainen laippa näkyy joissakin kuvissa selvästi joten sen takia itse en tilannut tuolta turbomeckiltä 19T ahdinta vaan teetin sen kotimaassa.
mitäs tämä modaus piti sisällään? tuliko hintavaksi?
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #100 : 20.04.2012, 10:51:03 »
mitäs tämä modaus piti sisällään? tuliko hintavaksi?
¨

muutokset 13C -> 19T hintaluokkaa 800e, sisältäen uuden isomman pakopesän 19t keskustan ja kompressorikotelon sorvaustyöt. vertauksena marmoritiskillä uusi 13c ahdin oli jotain 1100e  :idiot2:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940:n uusi ahdin?
« Vastaus #101 : 20.04.2012, 17:38:49 »
Finturbolla ottivat vähä reilu 800e ja muistaakseni ajoivat sen laipan tasaiseksi, koska se kävi suoraan t25 garrettin tilalle. Samaan hintaan olis saanu 19t siivilläkin, mut otin 18t suuttimien takia. Uutta oli koko ahdin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron