Kartio/suora/vino -asiat menevät suunnilleen näin:
850/S/V70 1995/6? ja vanhemmat (Motikka 4.3):
Suora kartio #7
1996-1998 (Motikka 4.4):
Suora #6 labyrinttitiiviste vai mikä se oikeaoppinen nimitys nyt olikaan.
1999- (ME7)
Vino #7 labyrinttitiiviste
Kaikisssa sama turbiini (HL) joten olemassa olevan pesän voi jättää autoon kiinni ja ostaa uuden ahistimen ilman pesää ja törkätä paikalleen ja vband clämppi kiinni. En tosin tiedä onko etuvedoissa tilaa tehdä asennus näin. Takavedoissa onnistuu.
Sinun autossasi siis pitäisi olla suoralla #6 pesällä hyrrä, ellei ole v 1999 malli ME7:lla joka rekattu loppuvuodesta 1998.
No nyt alkoi tulemaan hyviä neuvoja. Väärä 15G viety postiin ja uusi 16T pantu tilaukseen.
Alunperinkin yritin tuota 16T tilata, tuli tuolla 16T:n OEM numerolla 15G, asiaa selviteltyämme putiikin kanssa joku oli ilmeisesti laittanut väärän tavaran väärään hyllypaikkaan josta johtui että minulle tuli tuo väärä ahdin, OEM numerot toki täysin erilaiset joten inhimillinen erehdys oli kyseessä.