Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Etuvetoakselin sisempi haitari
« Uusin viesti kirjoittanut far960 tänään kello 09:59:16 »
Edelleenkin: Vedä se koko jontka pihalle laatikosta asti.

Tukilaakerissa kaksi pulttia. Saat tehä koko vetoakselin rauhassa vaikka pöydällä.
2
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut moos€ tänään kello 09:50:50 »
Ohhoh, itsekin luin vahingossa että puhuttiin huomattavasti isommasta ajomäärästä, tuo on jo poikkeuksellista. Kysy autoliikkeeltä, että mikä homma. Tukeeko huoltohistoria tätä lukemaa? Miltä renkaat näyttävät paistoleimaan nähden?
Kyseinen autoliike tehnyt itse huollot 2014 ja 2023. Soitin kyseiseen liikkeeseen, mutta en saannut muuta irti kun, että auton kunto on ollut hyvä.
3
DiCEllä kokeiltiin tuossa eilettäin, moduulit löytyy satunnaisesti. Kuskinoven johtosarja parsittiin uusiksi ja siitä ei enää koodeja tule.

Nyt näyttäisi siltä että vika kohdistuu CEMmiin, näin ainakin dicellä katsottuna. Onko näissä kolmoskoppaisissa cemmivikoja ollut vai voisiko tuosta olla vain johdot tms hapettuneet. :nohnoh
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D5 AWD tehot katoaa
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 tänään kello 08:59:43 »
Mulla oli V50 d5:ssa (manuaali) samantyyliset oireet. Kävi ja kukkui normaalisti ei mitään ja normaalissa liikennevauhdissa ihan niinkuin ei mitään.

Mutta kun kaasua painoi rajummin niin pieni pihinä kuului jostain, ja auto kuitenkin kiihtyi. Ei vikavaloja. Aikani sillä ajelin, vika paheni siten että piti paina kaksi kertaa kaasu pohjaan että auton sai kiihtymään. Ja pieni suhina kuului jostain. Eikä vikavaloja.

Auto tutkittiin serkun kanssa tutkien letkut mutta ei mitään.

Meni varmaan reipas puoli vuotta ellei jopa kauemmin kunnes sitte jossain kohtaa kävi niin että vasta neljännellä kaasunpolkaisulla sai tehoja autoon. Ja vasta nyt syttyi moottorin vikavalo, ja pihinä oli edelleen olemassa.

Vein sen liikkeeseen jossa oli savukoneet, löysivät kaksi eri vikaa: ahtopaineputki halki ja välijäähdyttimen molemmat päät halki. Ahtoputki oli sillä 90 asteen kulmalla, se oli törkeän kallis, reippaasti toista sataa pelkkä 40 senttinen putken pätkä. Välijäähyksi meni tarvikejäähy. Nuo kun laitettiin kuntoon niin pihinät katos ja tehotki tuli takasin.
5
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:59:15 »
Näitä ei enää näy monesti myynnissä https://www.blocket.se/annons/1400717703 Manuaali olisi ehkä vielä kalliimpi

Käynnyt kovasti kiinnostamaan XC90 ja V8 versio. Alla oleva kiinnostelisi kovastikin, mutta ihmetyttää rekkaritietojen perusteella että autolla olisi ajettu 2015-2021 välisenä aikana vain 28km.

https://www.nettiauto.com/volvo/xc90/14232473
Tuossa olisi jo päivitetty V8. 2007 vuosimalliin tuli päivitystä, vanhemmissa ongelmia tasapainotusakselien kanssa.
6
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo PV544 ”Sport Classic 16V”
« Uusin viesti kirjoittanut ata tänään kello 08:56:03 »
"mutta eiköhän tämän vielä näytille kehtaa viedä."

Turhaa vaatimattomuutta, auto on hienosti rakennettu ja täynnä mielenkiintoisia yksityiskohtia. Olisi voinut perehtyä yksityiskohtiin kaueminkin.
Kiitos. Yksityiskohdista tykkään yleisesti itsekin ja on mukavaa kun joku huomaa jonkin niistä.


Seitsemän vuotta "valmistumisesta" ja heti näyttelyyn.

Taas täyttyi yksi haave, eli PV pääsi autonäyttelyyn esille. Maalipinta olisi kaivannut myllyttämistä, mutta siihen ei aika ja motivaatio tänä talvena ole riittäneet. Kesät käyttöautona ovat jo jättäneet jälkensä ja aurinkoakin saanut kiitettävästi. Siihen nähden maalaukseni on onistunut hyvin, että on noinkin hyvä. Takaluukun pintaan on tullut muutamia pieniä kuplia, joku pohjalla ollut maali reagoinut jotenkin, muuten pysynyt naarmuja lukuun ottamatta hyvänä. Takapuskurin kromimaali on myös ottanut itseensä bensatipoista tankatessa, eli niistä jäänyt pieniä värimuutoksia. Perjantaina töiden jälkeen PV ulos tallista, lähiasemalta tankki täyteen ja 160km Lahteen yhtä kyytiä. Lämpökin pysyi nyt uudella termostaatilla mittarin puolivälissä, kun se ennen vaelsi tarmostaatin ollessa raollaan koko ajan. Mukavaa oli ajella taas pitkän pitkän talven jälkeen.

Aika paljon ihmettelijöitä viikonloppuna olikin, lähes koko ajan joku tutki autoa. Yleisimmät kysymykset taisivat olla:
- Miten tämä on saatu katsastettua?
- Tämä ei taida olla alkuperäinen moottori?
- Miten tässä on tuollaiset vanteet?
- Paljonko tuossa on tehoa?

Ehkä yksi huvittavimmista tilanteista oli, kun eräs herrasmies tuli puhumaan, kuinka vieressä ollut Pyhimys oli pilattu vaihtamalla tykkivanteet alle, koska alkuperäiset ovat aina parhaat. Sitten katse kiinnittyi PV:een...  :D

Kerholla tehtiin vähän inventaariota ja jaettiin halukkaille vanhoja kerholehtiä sekä maahantuojalta lahjoituksena saatuja uusia käyttöohjekirjoja. Ne tekikin aika hyvin kauppansa, sen jälkeen kun lisättiin teksti "saa ottaa"... Jonkin verran oli myös Volvo 75V linssitarroja, joiden varaosanumeron (8662456) isä googlasi sunnuntai-iltana. Niitä näkyi olevan netissä myynnissä 50-60€/kpl hintaan, eli oltiin varsin anteliaalla tuulella. Lieköhän montaa olisi mennyt kaupaksi, vaikka olisi olleet 5€/kpl?

Mukava viikonloppu oli ja 6kk poikakin viihtyi lauantai iltapäivän siellä hyvin. Oli paljon kirkkaan värisiä autoja ja ihmisiä ihmeteltäväksi. Ulkoparkkia en ehtinyt kiertää kuin kerran päivässä illemmalla, jolloin siellä oli jo tyhjiä paikkoja. Lauantaina porukkaa oli todella paljon (kaikkien aikojen kävijäennätys n.12500 henk), eli jatkossa jos päiväseltään itse käyn, niin sunnuntaina heti aamusta paikalle ja aloittaa ulkoparkista kiertämisen ihan suosiolla.
7
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Volvo 940 B230ft seosmittari
« Uusin viesti kirjoittanut rähinäysi tänään kello 08:06:29 »
oolrait, kiitos vastauksista
8
Projektipäiväkirjat / Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed tänään kello 07:47:34 »
Mulla on penkin sivukiinnike raudoille koriin tehty kokonaan uudet kiinnityskohdat koriin. Auton alkuperäiset penkin kiinikkeet poistettiin ja korvattiin kahdella putjella helma kotelo - keski tunnelivälille. Hitsattu kiinteiksi.

Niihin kuppipenkkien sivukiinniikkeet pultataan kiinni.

Sit taas osa vöiden silmukoista on hitsattu, mutta penkkien alla olevat munavyön silmukat on vaan pultattu.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Markku Salminen tänään kello 05:40:11 »
Täytyyhän sen käydä jos se antaa sen valikkoon. Voihan sen katsoo alustanumerolla oikean alkuperäisnumeron ja sillä sitten katsoo minkä mittasen tarjoo. Laita mulle toi alustanumero vaikka yv:nä niin katson.
10
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 03:32:15 »
Ohhoh, itsekin luin vahingossa että puhuttiin huomattavasti isommasta ajomäärästä, tuo on jo poikkeuksellista. Kysy autoliikkeeltä, että mikä homma. Tukeeko huoltohistoria tätä lukemaa? Miltä renkaat näyttävät paistoleimaan nähden?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron