Nyt on penkissä käyty ja ei se ihan putkeen mennyt.
Kotoa heräilin tuossa 5.20 ja lähdin 6.00 Huittisista kohti Vammalaa, jossa autoni oli jo valmiiksi trailerille köytettynä (teimme sen jo eilen illalla ettei tarvinnu yöllä reuhtoa)
6.20 lähdettiin kohti Jyväskylää ja oltiin 9.20 Palokan abc:llä kahveella. Välillä toki oli myös oritupa vai mikälie onkaan siinä Jämsä - Tampere välillä.
Noin klo 11.00 oli auto kiinni penkissä ja koiteltiin saada heräilemään tuolta pakkakeleistä sitä.. Siinä meni tovi ja yksi tulppa. Tulppaa ja tulpanjohtoa siinä puljailessa saatiin se vihdoin tulille ja pientä pyörittelyä aikaiseksi. Heti kävi selväksi, että hukkaportti ei pelaa.. TAAS!! Nyt on liian pieni hukkis. 38mm taitaa olla tuon venttiilin halkaisija ja se aiheuttikin paineiden karkaamisen aina 1.8bar asti, jonka jälkeen kone sylkäisi nesteet ulos ja lämmöt 115asteeseen.. Tähän tokaistiin, että voi muoviämpäri pahvi taisi mennä kun ei lämmöt laske. Aloin siinä jo melkein autoa penkisä irroittamaan kun menin kurkkaamaan auton alle ja siellähän oli kaikki kolme apulaitehihntaa nätisti maate.. Vesipumppu kun ei pyöri niin ei ne lämmötkään ihme ole. No ei muuta kuin AD varaosille hakemaan uudet hihnat ja lisää glykolia. Kamat kasaan ja auto taas tulille..
Koitettiin siinä kolmea eri jousikombinaatiota ja aina paineet karkasivat sinne 1.7 ja yli.. Hiukan siinä kuitenkin vielä Mika sääteli ennakkoja ja otettiin muutama veto. Viimeisellä vedolla saatiin tulokseksi 383hp 1,4bar ahdoilla ja irronnut vesimarkka (vedet lattialle)
Päällimmäisenä ihmeteyksenä on vieläkin kuitenkin se, että veto katkeaa kuin seinään aivan kuten viime kerrallakin. Eli kun viimeksi luulin, että sytkä katkeaa 1,3bar ahdoilla, koska boost cut oli päällä, mutta nyt ei mitään rajoittajia ollut käytössä ja silti meno katkesi kuin seinään aina samassa kohdassa. Tarkistan vielä kierrosluvun ja vertaan sitä vanhaan lappuun, mutta veikkaan, että aika samassa kohdassa tämä tapahtuu kesken nousukiidon. Kukaan törmäännyt samaan? Motestilla oli kuulemma käyntt viime viikolla toinen volvo, jossa oli megan kanssa samaa ongelmaa vaikka oli 400 mappi käytössä.. mulla siis 250.
Toisena ajatuksena oli turha kannen päivitys. Eli vaikka vakion 531 kannen tilalle pulttasin hyvin portatun 531 kannen niin ainoa asia mikä muuttui viime penkitykseen verrattuna oli se, että moottori heräsi myöhemmin.. tai siis ahdot. Teho pysyi täysin samana kuin viimeksikin samoilla paineilla..
Muutamia kuvia otin ja videotakin, mutten jaksa tänään alkaa uppaamaan niitä, joten ehkä huomenna..
P.S. Olen hukkaporttien kiroama