Malli Pulttien määrä Kehän halk Ø i mm ET Keskireikä Ø i mm
C30 2007-> 5 108 52,5 63,5
S40/V40 96-03 4 114,3 44 67,1
S40/V50 1/04-> 5 108 52,5 63,5
S60 00-> 5 108 43 65,1
S80 98-> 5 108 43 65,1
850 ->94 4 108 43 65,1
850 94-96 5 108 43 65,1
S70/V70 97-> 5 108 43 65,1
C70 97-> 5 108 43 65,1
S80 2006-> 5 108 xx 63,5
XC90 5 108 xx 67,0
740/760/780 82-92 5 108 25 65,1
940 91-98 5 108 25 65,1
960 91-94 5 108 25 65,1
960 95-96 5 108 43 65,1
S90/V90 97-98 5 108 43 65,1
240 74-93 5 108 25 65,1
340/360 4 100 40 52,2
440/460/480 4 100 37 52,2
P1800E, ES, 140->74 5 108 40 65,1
164 1975 5 108 25 65,1
Amazon/PV/Duett/P1800->70, 5 114,3
Vinkki: 4,5" = 114,3mm
300-sarjassa jako on sama kuin BMW, OPEL ja VW nelipulttisissa.
5x108 jako löytyy myös joistakin Peugeot ja Citroen malleista. Esim. 605, 607, C6
Muutama hyödyllinen linkki vanne- ja rengasasioihin liittyen:
http://faq.varas.to/rengasvanne.html (http://faq.varas.to/rengasvanne.html) Täältä selviää mm. mikä on ET.
Lakiasiaa vanne- ja rengaskoon muuttamisesta (http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkilö-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Rengas+ja+vanne+muutokset.htm)
http://koti.mbnet.fi/~skote/pulttijako.htm (http://koti.mbnet.fi/~skote/pulttijako.htm) Myös muiden autojen pulttijakoja.
http://www.willtheyfit.com/ Näyttää miten uusi rengas/vanne asettuu vanhaan nähden.
Kuvia Volvon vanteista koon mukaan, osittain myös painot ja ET:
https://www.pinterest.com/IPDwheels/
Linkki Volvon alkuperäisiin vanteisiin.
http://vccs.volvocars.se/accessories/cat/fi-FI/P2X/styling/alu/default.htm
En ota vastuuta tietojen oikeellisuudesta.
Kuvia takavedon vanteista :http://home.blarg.net/~volvo242gt/wheels.html
Ei toimi
Renkaan leveyden vaihtuessa samoille vanteille pitää muistaa että renkaan ja iskaritolpan väliin jää vähintään 8 mm tilaa.
suoralta kädeltä en muista mainitaanko tälläistä missään lakipykälissä...
Mistä tuo 8mm sit tulee? Eikö milli riitä niinkuin jarrupalan ja levyn välissäkin.
Plastinen muodonmuutoshan tapahtuu teoriassa vain renkaan alareunassa jos ajelee vaikka tyhjällä gummilla.
Hei!Millin per puolihan nuo tulee enemmän ulos kuin vakiot, jos vakiot ovat saman levyiset. Ei mitään merkitystä tuolla. 225/40-18 on hyvä perus koko, ja varmaan 18-tuumaisista halvin.
Passaako nämä vanteet koon puolesta v70 -03
Barzetta Competizione Black 8x18 jako: 5x108 ET: 42 S*
http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?cat=16&mark=63&prod=319
Miten on jääkö liian sisään suojankaaria vaikka on vain 1mm vähemmän et:tä kun vakioissa.
Ja mikä kumi koko menee tuolle sopivasti kun on 8" levee vanne.
En löydä tuolta listasta V70N ollenkaan?Pitäis sen käydä.
Käykö vuosimalliin 2006 vanne joka on kooltaan 8/17", ET 38? Renkaina 225/45-sarjan renkaat.
Mikä on tuossa autossa vakiona vanteen leveys ja ET?Volvon omat 17" taitaa olla 7 tuumaa leveitä. 18" taitaa olla sitten 8 leveitä. Orkkis ET vaihtelee 43 ja 48 välillä, jos ei muisti oikein pahasti pätki.
Aaa, ok.18" kokoiset taitaa olla aina sen 48. Muutamat 17 on tuon 43. Itsellä on 8" leveä vanne 39 et:llä ja se tulee lähelle reunaa.
Aika jännä, samassa autossa on 7" ja 8" leveää vannetta, ja jos ET vaihtelee samalla 43-48 välillä niin tuossahan on eroa jo 1,8cm. Eli sen verran vanne tulee toisessa sisään/toisessa ulos lokasuojasta.
Kiitos tiedosta, ehkäpä tämä helpottaa vanteideni myyntiä.
Volvon omat 17" taitaa olla 7 tuumaa leveitä. 18" taitaa olla sitten 8 leveitä. Orkkis ET vaihtelee 43 ja 48 välillä, jos ei muisti oikein pahasti pätki.Eikös näissä uudemmissa(<2007) ollu 17" vanteen leveys 7,5 ja et 49?
Eikös näissä uudemmissa(<2007) ollu 17" vanteen leveys 7,5 ja et 49?Leveyden muistin väärin. Tässä ainakin on et 43. Toisen luvun muistin yhdellä väärin, se on tuo 49 :)
Leveyden muistin väärin. Tässä ainakin on et 43. Toisen luvun muistin yhdellä väärin, se on tuo 49 :)Kappas. ;)
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/S60/2006/all/all/all/ShowDocument/VCC-425531 (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/S60/2006/all/all/all/ShowDocument/VCC-425531)
Sitten semmonen huomio, että oisko 2000 eteenpäin, eli uudempi koppasissa paksummat pyöränpultit. Kaikissa vanteissa ei ole tarpeeksi paksua pultinreikää.Ohan niissä, 14mm.
Onko 240 deekun renkaan mutterien kierteen nousu 1.25 vai 1.5mm?
paljonko pultin pitää mennä kierteelle että on "luotettavasti" kiinni vanne?
Se ei ole 1.50 mm koska 740:n mutterit ei käy. Ilmeisesti 240:ssä kierre on 1/2", pitäisi kokeilla paikalleen tänään ostettuja uusia muttereita niin voisi vahvistaa...
ite oon törmänny myös 1/2" unf muttereihin 240 sarjassa.no oot varmasti kun ei siinä muita kierteitä olekaan pyöränmuttereissa.
Jos autossa on abs:t niin ei käy. Ja tuon ikäisessä on jo.Trööööt ja väärä vastaus. Uudemman valun ('87->) Virgot käy absilliseen ysisatkuunkin.
Ne toiset on varmaan dracot?
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6uwkYRGEs4QDdyh46pp9pqjw4CsiJ6QAFI5N8w12rtq5rvONJsQ)
Trööööt ja väärä vastaus. Uudemman valun ('87->) Virgot käy absilliseen ysisatkuunkin.
Trööööt ja väärä vastaus. Uudemman valun ('87->) Virgot käy absilliseen ysisatkuunkin.Ekaa kertaa tälläsestä kuulen. Aina on osunu että ei sovi.
Mistä sen tunnistaa ilman kokeilua? Puuttuuko uudemmista puolan sisäpinnata se tulitikkuaskin kokoinen patti?En nyt muista. Turbobricksillä tuosta oli juttua.
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/700/all/all/all/all/Details (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/700/all/all/all/all/Details)Ei taida enää saada.
Onko tuo luettelo ihan vaan silmänruoaksi, vai saako esim. noita vanteita ihan oikeesti vielä uutena sinisen tiskiltä tilaamalla?
Kertokaapa vanhat ja viisaat näistä vanteista.Oisko jollain peräti omassa 900-sarjalaisessa kyseiset kaunistukset.
http://www.originalwheels.com/volvo-wheels/images/volvo-240-wheels-70148-b.jpg (http://www.originalwheels.com/volvo-wheels/images/volvo-240-wheels-70148-b.jpg)
Käykös nämä 200-sarjalaisen(240t) vannemalli vm. 1997(940t) 900-sarjalaiseen ihan heittämällä.
Kun kylillä puhuvat että voipi etupäässä kuulemma vähän hiertää jarrusatuloiden takia?
Sellaiset toisen malliset on olemassa noissa talvinakeissa joissa on se irrotettava keskiösuoja.
Ja nyt ois kesänakkeihin tiedossa moiset vanteet.
Tietääkö kukaan mistä suomesta saa M12x1,75 x 40-45 pultteja? Eli pitäis olla kierrettä 40-45mm.. 35mm pultteja saa kyllä, mutta pidemmät hakusessa..
Onko tietoa mikä on levein rengas mikä 740.seen on volvon tehtaan tai maahantuojan papereissa alkuperäisenä? Itse löysin 205. Muutoslupiin tietoa kaivaten.....
Onko vastaavaa tapahtunut. Vaihdettiin etujarrupalat Volvo V70 vm.08. Nyt ei mahdu edellisen omistajan autoon laittamat talvirenkaat (vanne 16") pyörimään. Kesävanteilla (vanne 17") meni heittämällä. ET ilmeisesti talvirenkaiden vanteissa pielessä...?
pitäisi saada taakse 315/20-19 renkaille luvat. Saahan sinne konttorilta 305 leveille luvat suoraan,mutta poikkeuislupa on vetämässä ja pitää kommentoida siihen lisää. Jos löytys että alkuperäisenä asennettu tehtaalla tai jostain alkuperäisestä prosyyristä tieto jossai ois 215 leveitä renkaita asennettu tai lisävarusteena myyty niin ois Plussaa.....mutta periksi en anna! :) Niin kysehän on Ruotsista tuodusta modifioidusta 740 volvosta.
Onko suurempaa seksuaalista merkitystä kumman vannekoon heittää ekan sukupolven S60:lle. Suosituksia? Ajatuksia?Eipä tuossa hirveästi eroa ole , mut ite laittaisin ton 8" leveen.
Huomaako ajossa tai silmämääräisesti mitään eroja?
7,5x17 ET42
8,0x17 ET45
Renkaina toimii 225/45/17
Mitenkä on että 205*55/16 renkailla ja olikohan 7" vanteet 35 ET niin takaa raapii lastin kanssa takakaariin ja ei tarvi olla kuin takana 3 henkilöä ja peräkontti tyhjä. Vai vaikuttaako mahdollinen iskarin kunto. Taidan alkaa etsimään alkuperäisiävanteita.Ei muuta ku järeempää jousta alle. Otti itelläkin 8'' vanteella et 40, rengas 215/35/18 kuorman kanssa kiinni, järeimmät lesjöt taakke niin johan loppu se raapiminen.
Osaako joku kertoa vanteiden merkkiä, mallia ja tarkempia speksejä?Taitaa olla samat kuin minullakin, eli Brock B4. Itsellä etuset 8,5x17 et20, taakse 10x17 et13. Jako 5x110.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5468419
Taitaa olla samat kuin minullakin, eli Brock B4. Itsellä etuset 8,5x17 et20, taakse 10x17 et13. Jako 5x110.
Noita on ilmeisesti saanut muunkin kokoisena, tarkempaa tietoa en ole jaksanut etsiä.
Kaverilla ois tarjolla edulliset (talvi)vanteet Volvon jaolla, 15x7 ET35, sopiiko suoraan vai vaatiiko spacerin?Kuinka ulos sä ne haluat kun alkuperänen et on 43? Ja varmaan nyt 850 on kyseessä?
Tere. Sellanen kysymys tuli tuossa mieleen kun rek.otteessa on merkintä 235/40/18 rengastukselle niin saako laittaa 215 tai 225 leveät renkaat ilman muutoskatsastusta profiili olis tuo 40 ja vanne 18. Kumpaa suosittelisitte 215 vai 225 leveää rengasta -01 s60225 ja ei vaadi muutoskatsastusta. 215 taitaa mennä jo sen verran pieneks kun on korkeuseroo n. 15mm. Mutta kyllä nekin katsastamatta menee jos vaan kantavuus niissä piisaa.
hei nyt viisammat kertokoon. käykä volvo 850 t5r vm 95:seen 15 tuumiset vanteet. vai tarvitseeko 16 tuumaiset.
Mulla ois tulossa -94 960 (vakio et takavedon 25) alle volvon tethys-vanteet (17" et 43 7,5" leveät). Meneeköhän suoraan alle vai joutuuko lyömään lättyä? willtheyfit.com mukaan 2,4cm kapenee väli tolpan ja vanteen sisäreunan välillä mut en oo kerenny mittaamaan paljonko tää väli on vakiovalssilla.
Ottaako tuo "willtheyfit.com" huomioon autojen yksilölliset alustan osien erot.
ET:tä vertaamalla vanne menee 18mm syvemmälle kuin alkupeäräinen. 7,5" leveys vie sisäreunaa kuitenkin 12mm lisää sisäänpäin. Sitten on otettava huomioon tolpan kallistus joka suuremmalla halkaisijalla salliin enemmän sisäänvientiä. 17" halkaisijalla navan laippatasosta tolppaan on 140mm matkaa ja aina tuumaa pienemmillä vanteilla 5mm vähemmän..
Kesäks oli tulossa s60 -01 225/40/18 rengastus niin tarviis tietää että tarviiko vaihtaa noita kääntörajoittimia ettei raavi sisälokariin. Nyt näytti olevan siniset ja onko ne miten tyyriitä? Autoa ei ole madallettu.Ite hain kasiin C70 kääntymisenrajottimet ja oli siniset, paksuus ehkä sentin luokkaa. Orkkikset näytti harmailta. Hinta oli parille noin 15e. Riippuen vanteen et:stä tarviiko rajottimia, luultavasti tarviit, mutta sitä en osaa sanoa että onko joku jo vaihtanut noi palat sulle koska ne on siniset ::)
Ite hain kasiin C70 kääntymisenrajottimet ja oli siniset, paksuus ehkä sentin luokkaa. Orkkikset näytti harmailta. Hinta oli parille noin 15e. Riippuen vanteen et:stä tarviiko rajottimia, luultavasti tarviit, mutta sitä en osaa sanoa että onko joku jo vaihtanut noi palat sulle koska ne on siniset ::)Väri ei merkkaa vahvuutta ihan noin vaan. Mulla oli tarvikevarressa siniset ja oli ihan yhtä paksut kuin alkuperäisissäkin.
Näissä S40/V50 autoissa kun on ET 63,5 joita ei minun ihan hirveästi mielestäni tule vastaan.Sulla on heilahtanut nyt keskireikä ja offsetti sekaisin. Kr 63,5 ja et 52,5 tais olla alunperin.
Jos haluan 18-19" vanteet laittaa niin millaisella ET:llä ne kannattaa olla? Tietenkin tuolla 63,5 mutta jos sitä
ei vaan löydy. Jos haluaa, että auto on ajettava, ei tule muita ongelmia, ei raavi kaariin vakioalustalla ja kuinka paljon voi madaltaa? Vai onko ajettavuus jo menetetty kun alla pyörii 18" tai 19" vanteet? Minkä kokoista kumia noissa voi käyttää päällä jotta ei raavi ja auto on ajettavissa. :D
Eikös nuo äRrän 8*18 tuumaiset mene ihan heittämällä tuohon vakiokorkuiseen S70:seen? Ei pitäisi raapia kaariin tai muuta. Et noissa on se 43. Toinen vaihtoehto on samankokoiset tai puoli tuumaa leveämmät BBS LM kopiot. Eli onko kukaan kokeillut missä kulkee raja tuossa vanhassa v70/s70 kopassaSinnehän ne heilahtaa.
Mites renkaat, kärsiikö vanne jos otan vähän venyä asentamalla 205/40 R18 alle? 225 noillehan pitäisi oikeasti kuulua.
Mahtuukohan iskarin tolpan puolesta 850:ssä alle 225/55 7x16 ET49 kumin ja vanteen kanssa? Siellä kun ei muistaakseni ole liikaa tilaa ja tuo on leveämpi & menee lähemmäs kuin orkkisvanteet. Pitäisi käydä siirtämässä yhtä kasipätkää jossa on vain kesärenkaat ja tommoset talvipallot olisi jouten, ei tarviisi pyörittää edestakaisin toisen auton alla eri renkaita.
Tossa kuviota:
(http://www.willtheyfit.com/wheelimage.php?tyrediameter=631.9&tyrewidth=205&tyrecirc=1985.17239554&wheelwidth=165.1&wheeldia=406.4&offset=43&poke=39.55&inset=125.55&aspect=55&tyrediameter2=653.9&tyrewidth2=225&tyrecirc2=2054.28743384&wheelwidth2=177.8&wheeldia2=406.4&offset2=49&poke2=39.9&inset2=137.9&aspect2=55)
edit: verrokkispeksit 16" perfon vanteista, tällä hetkellä siirtoautossa 15" kumit alla. :P
Keskireikä on 65.1.Suuret kiitokset jälleen kerran tänne! :)
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/S60/2009/2.4D/Automatic/all/ShowDocument/VCC-425370
Elikkäs tietääkös kukaan minkä nimiset vanteet tämmöiset ovat, pitäisi olla ihan volvon omat aluvanteet
Thor taitaa olla nimi jos siis vielä on hukassa, mulla ei ainakaan tuo edellisen viestin linkki auennut...Kyllä se siitä linkistä selvis kun toimi, ja kaikki muutkin tiedot.
Tuotenumeron mukaan 400 sarjan vanne.Kiitos vastauksesta. Yritin tuolla 5½ lukemalla googlettaa mutta ei antanu mitään tuloksia mutta sehä onki = 5.5, eikä tajunnu tuota tuotenumeroaa tosiaa laittaa. Mutta kiitokset vastauksesta, täytyypä laittaa myyntiin kun ei 400s volvoo tule kyllä ikänä hankittua :pomo:
http://www.ebay.co.uk/itm/Alloy-Wheel-15-Inch-Volvo-440-460-480-461243-73320-5-5Jx15H2-ET37-C1-/390876244508?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item5b020a2a1c (http://www.ebay.co.uk/itm/Alloy-Wheel-15-Inch-Volvo-440-460-480-461243-73320-5-5Jx15H2-ET37-C1-/390876244508?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item5b020a2a1c)
Edit: ekan sivun mukaan: 440/460/480 4x100 jako
Minkäs kokoisia renkaita porukalla on ollut 18" vanteella 850:sen alla?215/40/18 ite käyttäny. Ei lähde vielä vetelemään urissa noin kaposilla kumeilla, mutta näyttää ihan asialliselta. Eikä ota 40 et:llä kiinni mihinkään :)
Kiinnostais tietää minkäkokoista rengasta noille vanteille alkais laittamaan, autossa ihan vakioalusta.
215/40/18 ite käyttäny. Ei lähde vielä vetelemään urissa noin kaposilla kumeilla, mutta näyttää ihan asialliselta. Eikä ota 40 et:llä kiinni mihinkään :)
225/40/18 kumet rengasliike pyöräytti vanteille kun sattu hyllystä löytymään suoraan ja vielä sopivaan hintaan.Eli sisälokariin. Haittaa leiman saantia jos inssi katsoo pykäliä tarkkaan, itsellekin on tullut sanomista. Tuo koko on vähän paksu muutenkin 850:iin.
Renkaat täysin käännettynä ottaa edessä johkin kiinni mutta haittaneeko tuo mitään.
Sinisillä kääntymisenrajoittimilla menee ongelmitta.
Onko tietoa kuinka paksut nuo rajottimet on? Jos sinne itse tekis vähän paksummat palikat.
Pikaista vastausta kaipailisin. Eli mulla on tuallanen 2006 v70n d5. Tein justiin kaupat 19x8 vanteista 45ET:llä ja ne on 235/35 kumeilla. Mahtuuko kyseiset vanteet mun autos pyörimään ja kyseiset vanteet on 2011 vuoden v70stä
kiitos jo etukäteen
Kuluneilla kääntymisenrajoittimilla ottaa luultavasti kiinni runkopalkkiin. 10mm spaceri varmasti auttais tuohon.
Pikaista vastausta kaipailisin. Eli mulla on tuallanen 2006 v70n d5. Tein justiin kaupat 19x8 vanteista 45ET:llä ja ne on 235/35 kumeilla. Mahtuuko kyseiset vanteet mun autos pyörimään ja kyseiset vanteet on 2011 vuoden v70stänonii vastataas tähänki jotta heittämällä meni ja hyvin rullailee alla.. keskireijän joutu vaan sorvaamaan isommaksi
kiitos jo etukäteen
Minkä kokosia vanteita on porukka laittanu seiskaan? Ku ite aattelin ostaa valsseiks 6,5x16 ja kiekoiks niitten päälle aattelin laittaa 205/45 tai 40, mutta tuo et on vielä hakusessa, ku ois tarkotus saaha mahutettua ne tekemättä muuten autolle mitään?
Onko mahdollista käyttää tuollaisessa S40n -08vm. Noita et43 vanteita 16" kokosena vai alkaako vastaamaan kaariin?Eiköhän, vanteen leveyshän sen enemmän määrittelee. Ja renkaan korkeus. Itsellä oli aikoinaan 40:ssä 7,5x18 et45 225/40 renkailla ja madallusta pahimmillaan 75mm eikä mitään ongelmaa mahtumisen puolesta.
Kuvia takavedon vanteista :
http://home.blarg.net/~volvo242gt/wheels.html
Kysymys renkaista. Eli Volvo V40 vm00, tyrkyllä ois renkaat 205/55/16, rek otteen mukaan ei olisi käyvät kyseiseen autoon. Onko kellään ollut, mahtuuko, pitääkö muutoskatsastaa?Todennäköisesti mahtuu hyppien keikkuen, alkaa olla jo vakiokoko tuon ikäisissä.
S40 vm. -05. Vanteen kokoa tässä pohdin tuohon Volvon kaareen n. 30-40mm madalluksen kera. Meneekö 19" tuskatta vai tyydynkö 18" kokoon? Ei kehtais ostaa summamutikassa liian isoa, eikä kyllä liian pientäkään. :nohnoh Ja kriteerinä on tosiaan se, että vanteen kanssa ei tarvitse juuri runnoa sisälokareita uusiksi, eikä kaarien pokkauksia taivutella sisältä kasaan. Auttakaa, kun vannekuume on kova! Barzettan Lemansit kuumottelee.. :buck2:
S40 vm. -05. Vanteen kokoa tässä pohdin tuohon Volvon kaareen n. 30-40mm madalluksen kera. Meneekö 19" tuskatta vai tyydynkö 18" kokoon? Ei kehtais ostaa summamutikassa liian isoa, eikä kyllä liian pientäkään. :nohnoh Ja kriteerinä on tosiaan se, että vanteen kanssa ei tarvitse juuri runnoa sisälokareita uusiksi, eikä kaarien pokkauksia taivutella sisältä kasaan. Auttakaa, kun vannekuume on kova! Barzettan Lemansit kuumottelee.. :buck2:19" menee ilman tuskia vaikka tiputtaisit yli 70mm jos offsetti on sinne päin. Mulla oli aikoinaan 8x19 et 43 225/35 kumeilla ja 7,5x18 et45 225/40 alla. Madallusta edessä n. 75mm takana 40mm paikkeilla ja varaa jäi joka suuntaan reilusti.
Volvo 850 T5 vm-94 vakioalustalla, meinasin laittaa 7,5x17 vanteet, et 35, renkaat 225/45 17. Mahtuu varmaan pyörimään ongelmitta? Tai jos ei mahdu ni mitä pitää muuttaa?Sisäloksuihin voi tappiin kääntäessä vähän hangata. Paksummat kääntymisen rajottajat marmorilta auttaa asiaan, mikäli et oo vaihtanu vanhemman pätkän tukivarsia (ei pysty vaihtamaan rajotinkappaletta)
Volvo 850 T5 vm-94 vakioalustalla, meinasin laittaa 7,5x17 vanteet, et 35, renkaat 225/45 17. Mahtuu varmaan pyörimään ongelmitta? Tai jos ei mahdu ni mitä pitää muuttaa?
Kannattais ehkä pitää mielessä,että eri valmistajien renkaat on erilevyisiä ja eri korkuisiakin.
Oli ainakin ennen,kun olin rengasliikkeessä duunissa.
Jos alkaa niinku oleen oikein ahdasta,niin silloin voi toisen merkkinen rengas olla iso.
Allekirjoituksen V70 tapaseen autoon katellu yhtiä 18" vanteita. 8,5", ET35. 225/40 renkailla suunnitellu. Nuohan tulee vähän ulommas mitä vakiot, mut tuleekohan liikaa? Eli mahtuuko pyörimään ilman hankausta kaaren pokkaukseen?
Itsellä oli mk1 S70:ssä hetken aikaa 8x17 ET35 205/50 renkailla ja hieroi takana kaariin, ei hyvä.
Moro! Nyt kaipailisin asiantuntijoiden neuvoja.
Viime kesän ajelin 17" Barzetta Volante- vanteella et 42 Volvo V50:llä -05 (Ilmeisesti Heicon sport alusta) (et vakiona ilmeisesti 52,5?)
Alla oli halvat Nankang Ns-2 ja renkaan koko on 205/45/17
Ongelma on se, että takarenkaat kuluivat "hampaille" sisäreunoista. Eturenkaat kuluivat tasaseen, mutta takarenkaat mietityttää. Että onko muuta vaihtoehtoa, että myy vanteet ja hommaa jotkut jotka on lähempänä alkuperäistä et:tä, vai pitääkö taakse hommata campperi kitti?
Kiitos jo etukäteen!
Kellään kokemusta 740:ssä 16" ja 7,5" leveä vanne, 205/55-16 rengas, et 35. Mahtuuko pyörimään? Ajettavuushan ei varmaan ole sama mitä vakio et:llä. Mikähän olis pienin et että pyörät pysyy kaaren sisällä?
Käykö Volvo Silverstone 7x16 Et 50 , keskireikä ?? kartio , Volvo V70 -2005 malliinEi ole Volvolla tuon nimistä mallia kuin Silverstone? ???
Tuli taas palattua Volvo-leiriin, vaihtamalla Ford -> S60 201355 on vakio offsetti 18" vanteissa mutta ilman reilua madallusta tuolla rengastuksella mahtuu hyvin pyörimään et42:llakin.
Huippusiisti auto, mutta kesärenkaissakin olevilla 16" pyörillä auto näyttää tietyiltä kanteilta jopa huvittavalta...
Olenkin katsellut lähinnä 18" tarjontaa.
Ensiksi. Onko noista V-Wheelsin replicoista kokemuksia, kannattaako niitä ylipäätään katsella ?
Toiseksi ja itse keskustelualueen alle kuuluvaan aiheeseen. Noita tarjotaan kahdella ET:llä, 42 ja 50
50 vakio, mutta kumpaa 8' leveänä suositaan tähän S60 2-malliin, syystä tai toisesta?
Renkaaksi kaavailin 225/45
Hyvä, eli silloin tuo 50 on vakioalustalle ihan OK?
Entäs tuo profiili?
225/45 18on saman verran 205/60 16 korkeampi, kuin 235/40 18 matalampi.
Jälkimmäinen noin 10% edullisempi koko ostaa...
Kumpikohan olisi parempi valinta?
Moi,
Minkä kokoiset oli ensiasennus kesärenkaat V90 CC 2018?
Hei,Vanha kysymys, mutta uudemmissa näyttäisi olevan 63,4mm keskireikä ja vanhoissa 67,1mm. Eli eivät sovi.
Passaako uuden XC90:sen vanteet vanhempikoriseen? Oma autoni on 2007 ja nyt myynnissä olisi kiinnostava setti joka on ollut 2017 vuoden autossa.
Moro! Vuoden 1996 945 volvoon tulossa 5x110 jaolliset vanteet. Tämähän ilmeisen yleistä ja mahdollista ilmeisesti toteuttaa epäkeskopulteilla tai ilmankin. Nyt tulee tyhmä kysymys, valmistautukaa: onko olemassa epäkeskomuttereita? Vai voiko mutterit korvata jollain ihmeen kaupalla pulteilla?On. Tässä esimerkki: https://www.kiiltovaunu.com/12x150-epakesko-19mm-avain-20kpl-p-7336.html
S60 2011, 8 x 18" OEM-vanteilla. Auton mukana tuli jotkut loppuunajetut Pirellit Volvon suosittelemassa koossa 235/40R18. Näiden kanssa auto vetelee urissa ja tien kallistumien suuntaan ihan urakalla. Osaisiko joku sanoa, onko tuo 235/40-suosituskoko niin vetelyherkkä, jos kumit ovat kunnolliset? Vai kannattaisiko ostaa jotain muuta kokoa? Nää leveät 18" gummit maksaa sen verran, että ei huvittaisi ostaa kierrosta ja todeta että uudetkin renkaat ovat persiistä.
Varmasti noin leveät vetelee näillä urasilla paikatuilla teillä oli rengas mikä tahansa.
Onko alusta muuten kunnossa?
En omista vanneleveyksistä tiedä, mutta 235/35tai40R19 omassa 07 v70 ja voi pojat saa välillä pitää ratista kiinni, varsinkin kun tuossa kotitiellä on toooosi syvät urat. Tuon huomaa varsinkin jos jarruttaa ja on kääntymässä "urien yli" toiselle puolelle tietä risteykseen.
Aika paljon nois on just noita 0.1 mm heittoja. Olisko navan puolella se pienempi mitta ja vanteen reikä tehdään hieman isommaksi. En oo antanu asian häiritä itseäni...
Sopii alle pyörimään. Itsellä et42 muistaakseni ja eikä minkäänlaisia ongelmia 17 tuumaisen vanteen kanssa.
Oikean kokoiset sovitteet vaan laitat ja kovaa ajoa.
Sopii alle pyörimään. Itsellä et42 muistaakseni ja eikä minkäänlaisia ongelmia 17 tuumaisen vanteen kanssa.
Oikean kokoiset sovitteet vaan laitat ja kovaa ajoa.
V60 D3 vm2011 keskireikä on 63.4
Joo tuo on oikea keskireikä. Aloituksesta linkkaamasi on vanhempaan korimalliin.