RallyBaron  Samppasport

VOI POISTAA

  • 29 Vastauksia
  • 13073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
VOI POISTAA
« : 04.08.2012, 23:36:47 »
VOLVO 142 b230turbo

Elikkäs siis tuollanen volvo tuli ostettua ja suunnitteilla nyt vaihtaa sinne vinokone ja laittaa mega ohjaamaan sytkää ja bensa puolta.

Ps. tästä projektista en selviä ilman teitä, tulee paljon kysymyksiä, sen lupaan!


Tuossa nyt vielä yksi kuva näin alkuun..




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


EDIT. AUTO MYYTY JA TYNKÄ PROJEKTI JOTEN VOI POISTAA.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 00:17:02 kirjoittanut wh »
volvoja - onhan noita.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #1 : 05.08.2012, 01:14:57 »
KIVA!!! Taas saadaan yks pelastettua museoinnilta! Täytyykin seurata tätä rojektia. Kysele rohkeesti vaan ;D http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11540.msg212817#msg212817
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11573.0

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #2 : 05.08.2012, 22:30:49 »
Kannattasko miettiä ensin vaikka sitä tikku koneen ahtamista?. Kuitenkin potentiaalia on tikku koneessakin ja ei tulisi kerta muutoksia kuitenkaan niin valtavasti?.  Jos ahtaisi paikallaan olevan koneen vaikka ensin niin saisi rakennettua toimivaksi ja sitten jos vielä siltä tuntuu ja aikaa on käytettävänä niin sitten vaihtaa vinokoneeseen?.

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #3 : 06.08.2012, 22:33:18 »
Kannattasko miettiä ensin vaikka sitä tikku koneen ahtamista?. Kuitenkin potentiaalia on tikku koneessakin ja ei tulisi kerta muutoksia kuitenkaan niin valtavasti?.  Jos ahtaisi paikallaan olevan koneen vaikka ensin niin saisi rakennettua toimivaksi ja sitten jos vielä siltä tuntuu ja aikaa on käytettävänä niin sitten vaihtaa vinokoneeseen?.

Mutta kun vinokone...  S*

ja niin asiaan, vinokoneeseen hommattu jo osia jonkin verran joten sen takia laitan sen vinokoneen.. siihen tulokseen kun tulin.. kansi valmis ja veivit ja männät.. tosiaan lohko porattu  ym :P  :pomo:
volvoja - onhan noita.

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #4 : 10.08.2012, 17:12:23 »
Mitenkäs, mitä kampiakselia suosittelette tehoille 350-500hp  ?

Ja näyttää nyt kovasti siltä että autoon asennetaan vinokone pystyyn, mitäs laatikkoa voitte suositella noille tehoille ?

Mega nyt näillä näkymin tulee ohjaamaan  sytkää ja bensa puolta, ellei jotain muuta valmista johtosarjaa+boxia löydy!

Auton rakentamisen aloitan nyt sitten kuitenkin korista, koska muuten sitä ei tule koskaan tehtyä.. Mistä saisi sähkökaavion tälle autolle ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #5 : 10.08.2012, 22:17:04 »
1. Mitenkäs, mitä kampiakselia suosittelette tehoille 350-500hp  ?

2. Ja näyttää nyt kovasti siltä että autoon asennetaan vinokone pystyyn, mitäs laatikkoa voitte suositella noille tehoille ?

3. Mega nyt näillä näkymin tulee ohjaamaan  sytkää ja bensa puolta, ellei jotain muuta valmista johtosarjaa+boxia löydy!

4. Auton rakentamisen aloitan nyt sitten kuitenkin korista, koska muuten sitä ei tule koskaan tehtyä.. Mistä saisi sähkökaavion tälle autolle ?

1. Se mikä siitä sun tulevasta vinokoneesta sattuu löytymään. Ei ole ihan ensimmäisten vaihdettavien osien listalla ;)

2. M90 on aika kustannustehokas ratkaisu. Toimii myös pystyssä, kunhan keppitelineen ja laatikon kannakkeen tekee uusiksi. Bemarien Getragit tai ZF:t on hyviä, mutta vaatii sovitustyötä aika paljon.

3. Mega jakaa mielipiteitä. Toiset tykkää, toiset ei. Lähinnä oma valinta, mulla ei ole ;)

4. Hyvä päätös tehdä kori ensin. Sähkökaaviot löytyy esim. Alfamerin korjauskirjoista. niitä löytyy varmaan vaikka kirjastoista. Joku viisas varmaan tietää jonkun nettilinkinkin.

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #6 : 11.08.2012, 16:43:55 »
1. Se mikä siitä sun tulevasta vinokoneesta sattuu löytymään. Ei ole ihan ensimmäisten vaihdettavien osien listalla ;)

2. M90 on aika kustannustehokas ratkaisu. Toimii myös pystyssä, kunhan keppitelineen ja laatikon kannakkeen tekee uusiksi. Bemarien Getragit tai ZF:t on hyviä, mutta vaatii sovitustyötä aika paljon.

3. Mega jakaa mielipiteitä. Toiset tykkää, toiset ei. Lähinnä oma valinta, mulla ei ole ;)

4. Hyvä päätös tehdä kori ensin. Sähkökaaviot löytyy esim. Alfamerin korjauskirjoista. niitä löytyy varmaan vaikka kirjastoista. Joku viisas varmaan tietää jonkun nettilinkinkin.

Mullahan on se 940 lohko ja sitten ostin toisen lohkon missä kampiakseli kanssa, kumpaahan tarkotat ? siinä minkä lohkon ostin niin siinä ei ainakaan ole öljysuihkuja, mutta se on porautettu.. eli kannattaisiko mun mielummin porauttaa tuo 940 lohko vaiko teetättää ne suihkut tuohon toiseen b230 lohkoon?
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #7 : 12.08.2012, 09:38:58 »
kumpaahan tarkotat ?

Ihan sama :) Ei sitä kampiakselia kuitenkaan tarvitse vaihtaa. Paitsi jos haluaa pitkäiskuisemman moottorin, mutta vakioiskulla touhutessa vaihtotavetta ei ole.

Jos sulla on porattu lohko, johon löytyy kampiakseli ja männät, niin ei niillä öljysuihkuilla niin suurta merkitystä ole, että kannattaisi alkaa näkemään hirmuista vaivaa niiden saamiseksi.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2012, 11:13:19 kirjoittanut Kulmamies »

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #8 : 12.08.2012, 20:55:24 »
Ihan sama :) Ei sitä kampiakselia kuitenkaan tarvitse vaihtaa. Paitsi jos haluaa pitkäiskuisemman moottorin, mutta vakioiskulla touhutessa vaihtotavetta ei ole.

Jos sulla on porattu lohko, johon löytyy kampiakseli ja männät, niin ei niillä öljysuihkuilla niin suurta merkitystä ole, että kannattaisi alkaa näkemään hirmuista vaivaa niiden saamiseksi.

Eikös öljy suihkut ole kuitenkin aika tärkeät ?
minulla on lohko johon:
-eaglen veivit
-wiseco takomännät
-orkkis kampiakseli
- uudet laakerit

sitten mulla on teetetty 530 kansi niin isoilla rosteri venttiileillä kun siihen on järkevää laittaa ja tupla jousilla.

Osia joita puuttuu on sitten kaikki tuosta ympäriltä eli imusarjaa, pakosarja, turbo ja suuttimet ym hilppeet.. (saa siis tarjota jos jollain jotain sopivia osia tarjolla!


Onkos muuten järkevää nyt käyttää tuota pottapyörää tässä projektissa vai siirtää triggeri hihna pyörälle ?
volvoja - onhan noita.

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #9 : 16.08.2012, 02:22:52 »
Elikkäs siis onko nyt  ne öljysuihut tärkeät 400-500hp tehotavotteilla ? miten isotpojat suhtautuu asiaan ym ?

Tuli tossa nyt katseltua kaikkea tulevaa, hitsaamista ei paljoa ole, oikeastaan todella vähän, mutta nuo sisällä olevat sähköt (lasinpyyhkiät, valokatkasiat ymym.) eivät kyllä toimi puoletkaan, johdot kaikkialla ovat mallia tee se itse, joten sisällekkin tulee nyt kaikki johdotukset uusiksi.

Projekti ei nyt ole vielä päässyt alulle koska tallipaikkaa EI OLE ,mutta toivon mukaan sekin nyt järjestyy ja toisekseen minulla on käyttöautoni (v70 d5 awd) kanssa pikku remppa menossa, vaihdan pakosarjan tiivistettä josta johtuen siihen menee aikani tällä hetkellä ja osien tulemisen odotteluun, samalla rakennan ahtoputket turbolle metallista.


Jotain annettavaa silti, vaikka ei erityisesti mitään!

volvoja - onhan noita.

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #10 : 30.10.2012, 19:28:47 »
Onko koneen asennus edennyt?

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #11 : 30.10.2012, 20:42:23 »
Onko koneen asennus edennyt?
Meni tuolloin tallipaikka alta, osia olen keräillyt koneeseen. Nyt olisi tarkoitus huomenna mennä katsomaan yhtä tallia vuokralle ja jos kaikki menee niin kuin suunniteltu niin pääsen rakentamaan. Huono rahatilannekkin on hidastanut projektia, mutta juuri tänään tupsahti pakosarja postista..
volvoja - onhan noita.

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #12 : 30.10.2012, 21:36:45 »
Itellä on samanlainen projekti menossa, oli kone jo paikoillaan, mutta sitten selvis, että b230et lohkolla ei tarvii leimaa hakea. Vuoden verran sai auto seistä tallissa tämän jälkeen.. Nyt on uusi moottori tallissa ja tällä viikolla jos jaksas nostaa sen autoon kiinni.

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #13 : 30.10.2012, 22:08:42 »
Itellä on samanlainen projekti menossa, oli kone jo paikoillaan, mutta sitten selvis, että b230et lohkolla ei tarvii leimaa hakea. Vuoden verran sai auto seistä tallissa tämän jälkeen.. Nyt on uusi moottori tallissa ja tällä viikolla jos jaksas nostaa sen autoon kiinni.
Mistäpäin olet, todella kiinnostunut olisin jakamaan kokemuksia..
volvoja - onhan noita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1112
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 142 b230+turbo
« Vastaus #14 : 31.10.2012, 00:01:28 »
Kotisivuilla on paljon tavaraa tähän asiaan jos vinkkejä haluatte..



142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Proturbo  Autodiagnoosi