Tänään kone ajaessa, reippaan maantielle kiihdytyksen jälkeen kun laitoin neloselle ja kierrokset alas se puski pakoputkesta reippaat savut ja rupesi röpöttämään ihan kunnolla. Säikähdin että nyt menee kansipahvi justiinsa, mutta toistaiseksi nyt on kuitenkin toiminut hyvin. Kun antaa paljon kierrosta, puskee vieläkin paksut savut, mistä voi johtua ?
Nyt tässä justiin äsken avasin tulpat, kopan ja keinupukin pois. Tein lopultakin jälkikiristyksen kannelle, ja kyllä ne pultit vaan aika löysästi kiertyi, kiersin jokaista tuntumalla n.1/6 kierrosta. Tulpat on hyvän väriset, ihme. Katon myös venttiilivälykset kohta.
Ja puristuspaineet mittasin, 1. 9.5bar, 2. 11bar, 3. 10.3bar, 4. 11bar. Omasta mielestä aika paljon heittää, mutta tuossa 1. Pytyssä oli jälkiä vähän.
Mutta tosiaan, onko normaalia että puskee savupilven kovilla kierroksilla (7000+) ?? Kun ennenkään en ole tuollaista huomannut. Onko pelkoa että kansitiiviste kärähtää kohta ?