Elekma  Autoracing

V70 -10 2,4d Termari?

  • 1 Vastauksia
  • 918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
V70 -10 2,4d Termari?
« : 02.01.2013, 13:10:52 »
Niin moniko asteinen termari on 175hp koneessa?

Omassani lämmöt on noussu maximissaan 99 asteeseen, mutta pysyttelevät 91-95 asteen välissä ajossa kun keula on tukossa ulkolämpötilasta riippumatta. Ettei kävisi liian lämpimänä..

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: V70 -10 2,4d Termari?
« Vastaus #1 : 02.01.2013, 13:31:42 »
Eiköhän se ole ihan kunnossa kun noissa lämmöissä pysyy. Ei se jäähdytysneste kuiteskaan paineenalaisena kiehu ennen 110-120astetta ja konekin pelaa paremmin kun on hyvässä lämmössä eikä vajaalämpöinen, ja plussana kabiini lämpenee nopeammin ja paremmin, samaten kone, eli säästää polttoainetta.

Tossa mun hitlerinkeksinnössä w12 kone käy ajossa 95-106 asteisena kaasun asennosta ja ulkolämmöistä riippuen, ja tässä on anturi lohkon päältä syylarille lähtevässä putkessa. Tässäkin on kuten volvon koneessa muistaakseni ns. sähkötermostaatti, eli aukeamista säädetään sähkön avulla... ja maksaa 400e+ ainakin mun peliin.

s90 kutoskone käy aika tasan 90 asteisena, tosin siinä anturi koneen etupäässä termarin alla eli hieman viileämmässä paikassa. Tässä normi termostaatti.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Futurez  Kulkukoira