Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698415 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Oon tässä mietiskelly säädettävää alustasarjaa 2001 vuoden s60 etuvetoon tai jotain muuta perus alustasarjaa millä sais kivan madalluksen. Niin oisko jollakin tietoa mistä sais ja minkä merkkinen ois hyvä? Sen verran mitä tässä on ketjua lueskellut niin BC alusta on kai ihan hyvä? ;D
BC Racing on tällä hetkellä varmasti kustannustehokkain ja Mamasanilla toimii takuut hienosti jos sattuu ongelmaa tulemaan. Varaosia esim. vaihtojousia löytyy jälkeen päinkin edullisesti. Säätäminen on simppeliä ja voit suoraan tilata halutessasi extremedroppina ja vaikka kovemmilla jousilla ilman lisämaksua.

Mukana tulee myös laput muutoskatsastusta varten, toisin sanoen suosittelen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Omassa V70 nyt alustana :

Jokanurkassa Koni sport iskarit (jäykkyyssäätö) edessä jousina H&R madallusjouset -40mm takana bc racing jouset, säätölautaisineen.

Ajettavuus erittäin mukava, jämäkkä, ei pintakova. :)

Syy miksi ei oo bc coilisettiä on etten tiputtaisi vattalleen   ;D
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Omassa V70 nyt alustana :

Jokanurkassa Koni sport iskarit (jäykkyyssäätö) edessä jousina H&R madallusjouset -40mm takana bc racing jouset, säätölautaisineen.

Ajettavuus erittäin mukava, jämäkkä, ei pintakova. :)

Syy miksi ei oo bc coilisettiä on etten tiputtaisi vattalleen   ;D
Mulla vähän sama syy kun tiedän että korkeudesta ei osaa olla nipistämättä, "onneks" V60:iin (varsinkaan awd:hen) ei juuri muita coileja löydy kuin KW:n V3 joka maksaa taas aivan liikaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
S60R awd ja four c alusta. Saako näitä fiksusti madallettua yhtään? Madallusjousilla? Mitä tuo auto meinaa jos laittaa normaali coiloverit?

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Onkos joku löytänyt näihin säädettäviä niveltankoja kallistuksenvakaajille?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Slerbahuuli

  • Vieras
Tuossa olisi yksi 2002 V70 2.4D, johon pitäisi tukivarsia eteen pohtia.

Tiedostettu "ongelma", nämä tykkäävät sillointällöin puslat pehmentää edestä.

Mistä kannattaisi tilata polyuretaanipuslat etualatukivarsiin? Kannattaako molemmat, etu ja takapuslat vaihtaa pur-mallisiin?

Vaikuttaako mukavuuteen mitenkään isosti?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Tuossa olisi yksi 2002 V70 2.4D, johon pitäisi tukivarsia eteen pohtia.

Tiedostettu "ongelma", nämä tykkäävät sillointällöin puslat pehmentää edestä.

Mistä kannattaisi tilata polyuretaanipuslat etualatukivarsiin? Kannattaako molemmat, etu ja takapuslat vaihtaa pur-mallisiin?

Vaikuttaako mukavuuteen mitenkään isosti?

En muista saiko näihin jotain hd mallia jossa jäykemmät puslat.

Pu-puslilla keulapää muuttuu terävämmäksi ohjauksen puolesta. Vertailukohtaa ei ole vakioalustaan jossa ois pu-puslat.

Itellä on muutenki madallettu ja jäykkä alusta, mutta ohjaus on terävä ja tarkka kuten sanoin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Mulla oli S60 skruvatista ostetut alatukivarret jossa (muistaakseni) se etummainen pusla oli PU. Loppuu vetely ja tosiaan ohjaus herkistyy. En osaa sanoa mitään huonoja puolia. Autossa oli muutenkin jämäkkä alusta. Noissa oli se jääkiekkoa muodoltaan muistuttava pusla jotain mustaa ainetta. Itsellä ei ole prässiä käytettävissä joten totesin valmiin tukivarren olevan hyvä ratkaisu.

Nykyiseen autoon tilasin vastaavat etutukivarret, ajoltaan parani todella paljon. Okei, samalla vaihtui myös väljät alapallot joka vaikuttaa myös asiaan.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Omassa (kts. allekirjoitus) seuraavat puslat etualatukivarsissa:
- http://www.proparts.se/en/artiklar/bushing-pu-8.html
- https://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Front+Arm+Rear+Bush/11091.html

9/2016 vaihdoin, eikä näin 50 tkm ajon jälkeen väljää vielä löydy.

Suosittelen.

Propartsilta löytyy hyvin PU-puslia myös muualle ko. biiliin :)
V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Onkos joku löytänyt näihin säädettäviä niveltankoja kallistuksenvakaajille?

Itse itselleni vastaten:

Vivaperformancelta löytyy mutta Jenkeistä asti rahdit yksin tilattuna aivan liikaa. Euroopasta löytyisi...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Kuinka paksuja kallistuksenvakaajia näissä ollu? Mittasin 2004 V70 ärrästä edessä noin 23,7mm ja takana 22,2mm.

IPD:ltä sais  25mm/28mm vakaajat ärrään ja 25mm/22mm perus nelivetoon

Itse mittasin työntömitalla omasta etuvakaajan joka oli 24mm. (Vai onko juuri tuo sama 23,7mm?)
Takana taisi vakio olla 19mm ja omaan laitoin sen tilalle R:n 22mm vakaajan.

Uusia puslia olen etuvakaajan etsinyt mutta tuolla 24mm mitalla ei löydy. Löytyy vaan 21-23mm vakaajiin sopivaa puslaa tai sitten 25mm vakaajaan sopivaa. Uskaltaako tilata nuo 21-23mm vakaajille sopivat puslat vai meneekö hukkaan?

Pelkkää paksumpaa etuvakaajaa ei tunnu kukaan myyvän vaan pitäisi ostaa yhdessä takavakaajan kanssa...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Onkos mulla ollut sitä ongelmaa että vaikka on mitattu BR:n coilien/iskareiden säädöt molemmin puolin samaan kohtiin niin mitat heittävät silti monta mm.

Esimerkkinä tänään mittasin takapään lokarinkaaresta vanteen reunaan niin oikea puoli 7mm korkeammalla kuin vasen. Säädöt työntömitalla mitattuna täysin samoissa. Tukivarsien puslat löysätty ja kiristetty ajoasennossa molemmin puolin ettei niistäkään pitäisi heiton johtua...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Onkos mulla ollut sitä ongelmaa että vaikka on mitattu BR:n coilien/iskareiden säädöt molemmin puolin samaan kohtiin niin mitat heittävät silti monta mm.

Esimerkkinä tänään mittasin takapään lokarinkaaresta vanteen reunaan niin oikea puoli 7mm korkeammalla kuin vasen. Säädöt työntömitalla mitattuna täysin samoissa. Tukivarsien puslat löysätty ja kiristetty ajoasennossa molemmin puolin ettei niistäkään pitäisi heiton johtua...
Kyllä mulla oli ainakin niin, että kun olin säätänyt tönärillä samaan mittaan iskarit niin auton alla olivat eri korkeudessa. Sitten pyörän kaarista napaan mitaten säädin samoihin korkeuksiin.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Kyllä mulla oli ainakin niin, että kun olin säätänyt tönärillä samaan mittaan iskarit niin auton alla olivat eri korkeudessa. Sitten pyörän kaarista napaan mitaten säädin samoihin korkeuksiin.

Tuota mietinkin. Etupäässä se ei olekkaan ongelma kun pystyy pituutta säätämään ilman että jousen jäykkyys muuttuu. Takapäässä on nyt säädetty iskari lyhyimmälleen ja jousen alapäätä pitäisi seuraavaksi säätää että saisi korkeudet samaan mittoihin. Mutta takapäässä menee sitten jouset eri jäykkyydelle. Kuinka paljon sitten sitä ajossa huomaa, se on vaan ilmeisesti kokeiltava...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Okei ei ole otsikon auto, mutta kans ihmetellyt että mikä tuon aiheuttaa kun säätelee tolpat samaan mittaan niin silti on navasta kaareen eri mitta  :idiot2:

Itse tulin siihen tulokseen että muutama milli nurkkien välistä korkeuseroa ei haittaa mun silmää, ja vedin sitten tolpat samaan mittaan.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Carcom Oy  Ateho