Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Laakeririkko - 29.07.2013, 15:49:03

Otsikko: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: Laakeririkko - 29.07.2013, 15:49:03

Terve!

Yritin tuolla projektin ja korjaamon puolella apuja aiemmin kysellä, mutta projekti katoaa niin äkkiä muiden projektien alle. Jospa näin sais paremmin apua. Ei tää varmaan liikaa offtopikiks mene. Elikkä oon asentamassa 76 vm 244 b21a koneeseen kaasarin tilalle ruiskua. Tankin ja pumput laitan b200e koneisesta autosta, niissä ilmeisesti riittää paineet paremmin kuin hyvin. Pumppujen kytkentä ruiskun johtosarjaan vaan on hieman epäselvää. Budjettiratkaisuna ajattelin käyttää myös hyllystä löytyvää peugeotin bosch lambdaa (0 258 003 074) lambda on nelijohtoinen, eli lämmitetty, eikö lisäjohto ole tässä tapauksessa maa? Olettaisin, että lambdan saa kättelemään ruiskua ongelmitta, vai onko vastaväitteitä?

Mulla on myös 240 volvon lh 2.4 johtosarja, johon pitäis saada hieman selkoa. Suurin osa liittimien tarkoituksista on selvillä, mutta muutamaan tarvitsisin vielä selvennystä. Kiitos jo etukäteen.

Onko tämä pa-pumpulle menevä liiitin, vai joku muu mikä?
(http://i1344.photobucket.com/albums/p659/Laakeririkko/IMG_0180_zps53cbd789.jpg)
(http://i1344.photobucket.com/albums/p659/Laakeririkko/IMG_0179_zps3f3deabb.jpg)

Mitä johtoja tähän liittimeen tulee, jos sais värikohtaista apua. Mitkä tarpeellisia toiminnan kannalta? Tohon tulee ilmeisesti nopeustieto ainakin.
(http://i1344.photobucket.com/albums/p659/Laakeririkko/IMG_0178_zps7f8d5203.jpg)
(http://i1344.photobucket.com/albums/p659/Laakeririkko/IMG_0177_zpse0a8a433.jpg)

Entäs tämä? Tähän tulee keltainen johto, punainen johto ja musta johto. Näyttää hyvin samalta, kuin 240 tulipeltiä vasten oleva liitin.
(http://i1344.photobucket.com/albums/p659/Laakeririkko/liitin_zps03ee95cf.jpg) (http://s1344.photobucket.com/user/Laakeririkko/media/liitin_zps03ee95cf.jpg.html)

Tämmönen löyty, jos auttaa.
(http://i40.tinypic.com/2gudqms.jpg)
[/quote]
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: Makru - 01.08.2013, 12:06:42
Jos nelijohtoinen lambda niin kaks johtoo lämmitykseen (yleensä valkeat), maa (musta), signaali (harmaa). Muuhun mittään osaa sanoo.
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: Ter_No - 01.08.2013, 21:53:58
Onko toi johtosarja itse auton vai moottorinohjauksen? Itse kun vaihdoit k-jet:in tilalle lh2.4 moottoriohjauksen 240:iin vm-86 niin tuo harmaa iso liitin meni suoraan tulipelissä olevaan liittimeen katselin että värit täsmää (ainakin suunnilleen) siinä taitaa olla startille menevä piuha ja jotain muuta ei varmaa tietoa. Sin/valk ja Pun/valk ne haarottuu jotenkin moottorin johtosarjan sisällä ja toiset menevät puolaan ja toiset tulevat tuohon harmaaseen liittimeen itse en ole kytkenyt eikä ole mitää kummallista ainakaan tapahtunut. 9-pinninen liitin moottorin johtosarjassa sieltä tulee liittää osa piuhoista auton sähköihin en nyt muista mitä kaikkea.

Jos sinulla on koko auton johtosarja ja lh2.4:n johtosarja niin eikö sen pitäisi mennä liittimet kiinni ja käymään?


Siinä jotai apua varmaankin
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687

-Tero
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: Laakeririkko - 02.08.2013, 23:29:59
Toi johtosarja noissa kuvissa on moottorinohjauksen. Kiitos toi linkki taitaa auttaa aika paljon. Oma auto kun on vm. 76, niin jotenkin epäilyttää harmaan liittimen yhteensopivuus auton omaan johtosarjaan. Täytyy tarkistaa, hyvä tietää.
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: TopiK - 02.08.2013, 23:57:30
Tuo johto jonka olet merkannut polttoinepumpuksi kytketään liittimeen joka on akun yläpuolella konehuoneessa. en tiedä onko -76 siellä kyseisen moista liitintä, mutta ainakin -80 vuosimallissa piti liittimen runko vain vaihtaa. liitin on helppo löytää koska siinä on samanväriset johdot.

Tuohon isoon liittimeen tulee taas syöttövirrat eli +12V punasiin johtoihin, keltapunainen paksu on polttoainepumpun syöttö, valko/pinkki nopeustieto, jota ei välttämättä tarvita, sininen oli virtalukon pohjalta +12V (eli heräte voidaan ottaa myös sulakerasialta sulakkeesta josta virrat ei katkea startatessa). ja ohut keltapunainen labdan lämmitys virrat +12V.

Ja tuo harmaa iso liitin käy suoraan tulipellin liittimeen. jos ei muuten, niin runkoa vaihtamalla.   
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: AtAi - 07.08.2013, 22:08:02
Se toinen tulipeltiliittimen näköinen liitin tulee vikakoodipistokkeeseen  -H-

Ihmettelin itse samaa tossa viimeviikolla johtosarjan kanssa, mutta sitten lunttasin vieressä makaavasta 760turbosta, niin vikakooditöpseliinhän semmonen liitin meni  :2funny:
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: Toni - 13.01.2019, 12:48:29
Tähän sen verta, että tuo pieni harmaa liitin mikä on merkattu ekassa kuvassa PA-pumppu ON TÄYSIN VÄÄRIN!!
Nuo liittyvät puolaan ja sen kautta pitää laittaa + virtalukosta (sin) puolalle sekä kiekkamittarille signaali (pun/valk). PA-pumput saa virrat sen 9-napasen liittimen paksumman kel/pun kautta.

(http://i.imgur.com/pKsQTXU.jpg)


Se harmaa isompi liitin missä on kelt, pun ja musta ovat mittariston jäähd.vesi, -laturin merkkivalo sekä -ö-paineen varotusvalo.
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: volle 240 - 02.08.2021, 23:35:06
Kehtaisiko joku suomentaa tuon tonin laittaman kuvan kun englanti ei ole niin hyvin hallussa ;D
Otsikko: Vs: LH 2.4 johtosarja
Kirjoitti: Toni - 03.08.2021, 21:00:04
Pistä Kuukkelin kääntäjään niin rupee aukeamaan  :)