RallyBaron  Samppasport

360 taka lehdet!

  • 7 Vastauksia
  • 3085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
360 taka lehdet!
« : 27.12.2012, 16:37:57 »
Eli oisaisko joku heittä ulkomuistista noitten lehtin mitat, ku pitäis kysellä vähä takomoilta tarjouksia mihin hintaan ne tekis uutta jämäkämpää lehteä tohon kiikkuun.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #1 : 29.12.2012, 12:35:27 »
Kustannustehokas vaihtoehto on asentaa kahdet normilehdet.

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #2 : 30.12.2012, 13:12:12 »
Onko sulla kokemusta, miten ajettavuus muuttuu? tuleeko ns kivireki ;D

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #3 : 31.12.2012, 12:41:51 »
Yhden vuoden ja varmaan n. 15tkm ajelin tuplalehdillä, 60mm madalluspalikoilla ja jäykemmillä takaiskareilla, eikä tullut kivireki.

Suosittelen kyllä samalla madallusta ja iskarien vaihtoa sekä rengastuksen muuttamista esim. 16".

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #4 : 31.12.2012, 13:14:21 »
Juu tein tossa joutessani madallupalat sinne, tällähetkellä löytyy vaan 14 alut mut kyll jotku 16 on ollu hakusassa, eteen tulee luultavasti 240 jäykät jouset josta lähtee muutama kierros pois. Niin mikälaiset taka iskarit sulla oli? ku oon miettiny et mitkä sinne sopis suht vaivattomasti?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #5 : 31.12.2012, 16:18:09 »
Juu tein tossa joutessani madallupalat sinne, tällähetkellä löytyy vaan 14 alut mut kyll jotku 16 on ollu hakusassa, eteen tulee luultavasti 240 jäykät jouset josta lähtee muutama kierros pois. Niin mikälaiset taka iskarit sulla oli? ku oon miettiny et mitkä sinne sopis suht vaivattomasti?
240 jousia kokeilin eteen, lyhennettynä 280mm mittaan vapaina, vakiojousi on 336-365mm pituinen vapaana. Auto oli niin korkea että pää mahtui 16tuuman rengastuksen kanssa kaaren ja renkaan väliin, kun keulalla iso akku ja ylipainoinen vinokone. 200mm olis ehkä ollut sopiva pituus auton korkeuden suhteen, mutta silloin joustovara on täysi nolla, eli yhtä hyvin voi hitsata iskarit kiinni. Ja vakio iskaritolpilla alle 300mm jousi ei pysy paikoillaan ilman pidikkeitä, itsellä jousilautaset siirretty 20mm ylöspäin että mahtuu kunnon rengas alle siksi 280mm pitkä pysyy vielä paikallaan hyvin.

240 jousien paksuuksia kokeilin 14-16mm välistä ja sama ongelma. Vakio jousen paksuus volvokoneisessa 12mm, eli 12-13mm on sopiva. Esim sierran takajousia voit miettiä, mutta ÄLÄ ota 13mm paksumpi lankaista, ja mielellään jousi jossa kierreväli on 40-55mm, vakiossa taitaa olla 60mm kierreväli. Halkaisija jouselle saa olla maks 128mm, ja minimissään about 120mm.

Ittekki miettiny tota tuplalehtiä taakse.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #6 : 31.12.2012, 16:48:28 »
Kiitoksia vinkeistä, pitää miettiä mikä ois paras ja kustannus tehokain vaihtoehto eteen. onko muuten kellään kokemuksia löytyiskö jostain muusta vehkeestä lyhyempi ja jäykempiä patruuna-iskareita jotka mahtuis volvon tolppaan?


Poissa 360_GLT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 taka lehdet!
« Vastaus #7 : 04.07.2013, 22:47:17 »
Tervehdys!

Etuiskareita aika vaikea löytää muista autoista. Muistaakseni 240 iskareita oli sorvattuna soviteltu tolppaan. Tästä sitten tiedä enempää.

Liikkeistä kyselemällä, mutta eivät oikein viitsi alkaa etsimään. Suosittelen ottamaan yhteyttä Rally Race Fin:iin. Asiantunteva kaveri ja varmasti löytynee sopivat. Löytyy myös säädettäviä vaimentimia taakse tuplalehtien kaveriksi.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy