Autoracing  KL-varaosat

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 559977 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1770 : 30.08.2019, 20:53:07 »
Kun tämä ketju on niin pahasti värittynyt että pakko maadoittaa. Maailma on tasan tarkkaan mustavalkoinen siinä mielessä että ei ole mitään ”taianomaista” osaamista joka antaisi yhdelle valmistajalle etumatkaa kolariturvallisuudessa. Ainut mikä merkkaa on raaka insinöörityö eli raha jota Volvolla ei ikävä kyllä ole. Esimerkiksi VAG konsernilla sitä on kuten niin monilla muillakin. Vaikka tuon VW tuotekehityksen pilkkoisi moneen osaan niin silti riittää rahaa moninverroin Volvoa enemmän kolariturvallisuuteen. Eikai ruotsalainen insinööri nyt sentään mikään yli-ihminen ole..? Taitaa olla pikemminkin toisinpäin kun työn jälkeä katsoo.

Jos tosiaan kattoo noita death rate tilastoja niin Volvoa ei näy. Ei auta vaikka kuinka käy se tutkimusosasto kolaripaikoilla munkkikaffeella (..sehän on vain osa markkinointi operaatioita). Jos haluaa väen väkisin uskoa markkinointiviestintää niin ei minua haittaa. Mutta pidetään faktat faktoina.
Samoin esim BMW:llä on moninverroin enempi valuuttaa käytettävänään, mutta niinvain Volvo "vei" mm. IIHS: 20% overlap testin, BMW:n (mallia en muista) saaneen pyyhkeitä.
Samaten taisi audi saada pyyhkeitä. Volvossa "pelasti" viisto sivupalkki, joka suuntaa törmäysenergian sivulle. Se palkki esiteltiin volvo 850-mallissa...

Totta on toki tuo, että mikään ei ole ilnaista, mutta myös se, että usein (ihan alasta riippumatta tohveleista lentokoneisiin) voi touhu olla leväperäistä ja epätaloudellista.

Volvo on "aina" panostanut turvallisuuteen, mikä kyllä mielestäni näkyy monessa asiassa. Se näkyy positiivisena kolaritilastoissa ja tutkintalautakunnan raporteissa, mutta myös laadussa. Minusta volvolla on ollut jo kymmeniä vuosia esim. sisustassa yms. "korista riippumattomassa" asiassa notkahduksia.

Tosin, on niitä muillakin. Jos nyt vaikka se VAG, niin pumpatkoon vaikka miljaaaaardeja golfin suunnitteluun, on laatu paikoin veristä ripulipaskaa.

Mutta positiivinen yllätys, sekä mielikuvien rikkoja, on ollut huomata japanilaisten kirineen todella mahtavasti turvallisuudessa testien perusteella. Esimerkiksi uudet Toyotan mallit paukuttaa hienoja tuloksia testeissä. Niin tekee korealaisetkin, KIA ja Hyundai.

Voidaan varmaan ihan merkkiin katsomatta olla kuitenkin samaa mieltä siitä, että niin turvasuunnittelu (se koritekniikan insinöörityö), kuin turvatekniikka (bägit ymsjne) ovat menneet hienosti eteenpäin ihan ympäri maailman. Tämähän on vain hyvä asia.


Ja ei, mulleio ollu volvolaseja koskaan. Italiassa tehdään autot, mutta 4-vuotiaasta asti tullut katseltua kaikki tm/tuulilasi törmäystestit ja 7-vuotiaasta luettua tutkintaraportteja. Nyt viimevuosina vähemmän ja pääasiassa ulkomailta.

Jos haluat, voin mielelläni jatkaa yksityisviestein, mielekiintoinen aihe. Ei sotketa koko topicia väännöllä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1771 : 30.08.2019, 20:57:26 »
Luulis et vagin budjetilla osattaisiin tehdä jakoketjuja jne. Totuus toinen  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1772 : 31.08.2019, 06:52:14 »
Luulis et vagin budjetilla osattaisiin tehdä jakoketjuja jne. Totuus toinen  :D
;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1773 : 31.08.2019, 11:15:04 »
Luulis et vagin budjetilla osattaisiin tehdä jakoketjuja jne. Totuus toinen  :D

Hmmm... se tulos on mennyt osakkeen omistajille ja johtokunnalle...

Ja on siinäkin syy miksi volvo myytiin geelylle.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1774 : 01.09.2019, 20:11:47 »
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuinka paljon Volkkarin tuotekehitysbudjetti on suurempi kuin Volvon.

Eikä se Volkkarilla kuitenkaan välttämättä tarkoita että sitä budjettia olisi yhtä paljon laittaa kolariturvallisuuteen, tai että se kolariturvallisuus olisi samalla prioriteetilla suunnittelussa. Ja ylipäätään suurempi suunnittelubudjetti ei tarkoita parempaa tuotetta, koska hyvin suuressa osassa autojen suunnittelussa on kustannustehokkuuden optimointi, eli yritetään tehdä hieman huonompi auto, niin että se ei kuitenkaan vaikuta huonommalta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1775 : 01.09.2019, 21:18:48 »
Jos suunnitteluikä on 250 tkm, niin tk-osasto kyllä tekee työtä käskettyä ja saa sen keskiarvon tuohon lukemaan.

Pienetkin poikkeamat ajosuoritteessa, olosuhteissa tai huolto-ohjelmassa sattaa olla se korsi joka on ratkaiseva.

Autojen luotettavuuden mittaaminen katsastusviolla on harhaanjohtavaa. Tietysti harmittaa jos autosta paukkuu niveliä, mutta jakoketjun porsiminen on kyllä eriluokan vastoinkäyminen kuin satasen tukivarsi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1776 : 03.09.2019, 00:22:41 »
Luulis et vagin budjetilla osattaisiin tehdä jakoketjuja jne. Totuus toinen  :D
No ei se BMW myöskään tainnut onnistua se jakoketju. Eikä se kuuluuisa Korealainen EGR.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Viimeksi muokattu: 29.09.2019, 10:56:43 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1778 : 09.10.2019, 09:27:28 »


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1780 : 09.10.2019, 10:37:10 »
Valitettava kenttäkoe, tulos jokseenkin odotettu:
https://www.satakunnankansa.fi/a/d7ae5072-3011-47ce-b590-b5257c89eccc?c=1528874183846

Huh pahin mahdollinen melkein tuo osittainen nokkakolari
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1781 : 09.10.2019, 10:58:43 »
Turvallisuus on myös suhteellinen käsite; ellet voi väistää, pitää olla pehmusteita:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teknikens-varld-toyotan-suosikkimaasturi-ei-lapaissyt-vaistotestia-kallistui-kahdelle-pyoralle-toyota-mtv-uutisille-ei-mitaan-syyta-olla-ostamatta-rav4-aa/7546646#gs.8goaag
Juuri näin. Voisi kysyä että kummassa autossa olisi tällaisessa onnettomuudessa 8)
Veikkaan että Volvo on panostanut huomattavasti enemmän hirvi yms. kolareihin kuin Tojota.
https://www.youtube.com/watch?v=SYRwbhXKme8
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1782 : 09.10.2019, 12:00:27 »
Juuri näin. Voisi kysyä että kummassa autossa olisi tällaisessa onnettomuudessa 8)
Veikkaan että Volvo on panostanut huomattavasti enemmän hirvi yms. kolareihin kuin Tojota.
https://www.youtube.com/watch?v=SYRwbhXKme8

Nojaa, Jari-Matti Latvala testaa tuota Tojotalla ;)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1783 : 09.10.2019, 12:02:53 »
Nojaa, Jari-Matti Latvala testaa tuota Tojotalla ;)
;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

RallyBaron  Samppasport