Täällä puhuttiin ettei 960:in muutos T5:ksi ollut onnistunut..? onhan muita tietääkseni tehty.. Mietin, että jos vaihtaa 960:seen T5 tekniikan saman ikäisestä 850:stä, pitääkä 960 olla 3.0 korinen vai riittääkö 2.5 korisen päästöarvot tohon?
Onko merkittävää merkitystä EU 1 ja 2 rajojen välillä, eli jos ostaa facelift-mallisen 960:in niin ostaako -95 vai -96?
Jos haluaa Volvolta todistuksen päästöistä..niin eikös se onnistuisi niin, jos ostaa 850 T5 purkuautoksi ja sitten vaikka 960 3.0 aut. ja pyytää molemmista laput ja sitte niiden avulla katsastaa 960 T5 aut..? Silloihan "voimansiirto+kone+yms" säilyvät muuttumattomina kun laput ottaa ennen tekniikoiden vaihtoa ja sitten käyttää noita kahta lappua konttorilla? Onnistuuko näin, ja jos ei niin miten muuten?
Tiedustelen tämmösiä asioita, vaikkei mulla kumpaakaan autoa ainakaan vielä ole, että tietää ostaako 2.5 vai 3.0 ja onnistuuko tuo muutos ylipäätään.
Mites sitte kun on vaikka tuo 960 T5 aut. valmiina ja asia ois kunnossa, niin jos tekee mieli laittaa isompi ja sitte ohjelmoida lisää voimaa sinne..? Katsastuksessa vois olla se 247hp mikä saa 960:stä 3.0:sta ottaa ja sitten katsastuksen jälkeen omalla luvalla ~350hp..
Turbon vaihto rinnastetaan moottorin vaihdoksi jne. tiedetään..mut onko tuossa tilanteessa mitään muuta mahdollisuutta kun tuo kallis VTT:n mittaus? :s
Tiedän, että osa vastauksista löytyy kun selailee näitä sivuja, mutta on hyvä asettaa tällaisia ns. "esimerkkitapauksia" myös tulevia kysymyksiä varten, ettei tarvi ihan tommosta ns. lakitekstiä lueskella..