0
laatikkovika, Wagonrock ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.
Tuli tässä mieleeni että jos tilaisi omaan ysisatkuun (-95 farkku d24+m90) tuon tuningstudion 240 iskarisetin, lyhennettynä, niin luulisi että sillä saa tarpeeksi matalan? http://tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20856Samalla etutolpan runkoa voisi lyhentää sen verran että se on 200 sarjan iskarille sopiva, jolloin tolppa ei pohjaa niin helposti todella matalalla alustalla.
Eipä ole itsellä tullut pohjausongelmaa reilummassakaan ajossa vaikka koppa painaa ilman kuskia 1666kg.240 vakio takaiskari saattoi olla pari senttiä pidempi kuin 700/900. Takana on tullut suosittua Gaz:in säädettäviä.
Mikähän olisi hyvä resepti että saisi muutaman asteen jäykemmänalustan? Tarkoitus olisi vielä vetää traileria+venettä(1300kg). Madallukselle ei juurikaan olisi tarvetta mutta jos se tuosta vakiosta paljon nousee niin sitten. Oli mielessä tälläinen kokoonpano: Taakse 245kuormajouset+korkeapainekaasut, eteen sitten TRW kaasut+vakiojouset. Millainenhan tuo auton normaali alusta on käytökseltään? nykyinen on kuin jenkissä todella sellainen lemmenalusta. Ja ehdotuksiakin kuunnellaan.
Mistä saisi 740:in hommattua kunnollista madallusjousi satsia jolla saisi myös alustaa jäykemmäksi? Kun kaikki mitän olen netistä selaillut ovat olleet täydellisiä alustasarjoja tai sitten jouset eivät ole pudottaneet kuin muutaman sentin. Enkä mitään rälläkkä viritystä ala kyhäämään... Aattelin että joku 50/40mm olis ollu passeli sillä tuntuu että vakio iskareilla sitä matalammat jouset saattas varmaan jo jtn ongelmia aiheittaa, vai kuinka on ollut kokemusta?
Laittaa 240 etuiskarit vaikka käytettynä jos niitä nurkissa on. Holkki patruunan päälle vesijohtoputkesta ja homma hoidossa. Ei ole pintalöysä kuten 700/900 vakiolla ja tuntuu pelaavan niin hyvin kuin normi-iskari voi. 2 kierrosta lyhennetty vakio 14mm lankainen jousi pysyy hyvin paikoillaan keula ilmassa. Sen verran matala, että 205/55/16 rengas menee hieman pyöränkaaren sisäpuolelle.
Jos tuosta vielä pätkäsee kolmannen kierroksen pois, niin paljonkos täytyis tuota 240 iskaria sorvautella lyhyemmäks?
lyhennä vakio jousia ensin kierroksen verran ja totea jäykempi alusta jos vieläkin liian löysä ota vielä puoli kierrosta pois.2 kierroksen pois oton jälkeen pitää iskaria lyhentää tai vaihtaa lyhyempiin. ja saattavat autoa tunkatessa heilua pois paikoiltaan, ja leimasetä tykkää.