Autoracing  KL-varaosat

2L uusi D4 vs vanha D4

  • 136 Vastauksia
  • 74299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heijo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #45 : 14.09.2017, 14:35:10 »
 Ei tuo V70 uusi ole kuin minulle, -15, ajettu 64 tkm, Ruotsista tuotu, löysin autosta päiväkirjan johon on kirjattu kaikki tankkaukset, renkaanvaihdot, lasinpesunesteen täytöt päivämäärineen ja kilometrilukemineen, vielä joku viitsii, käsittääkseni opettajalla ollut (läräre).  Kuraläpät ihan senvuoksi kun mökkitie on hiekkatie, niin ainakin edellisessä hakkautui maali takahelmasta oven alapuolelta hiekkasuihkussa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #46 : 21.09.2017, 18:50:35 »
Puhumattakaan, kun paristot loppuu ja uusien kustannus asennettuna on sellainen 250-300€ >:(
No, antaa valon palaa.
Tuossa omassa kulkineessa on rengaspainevalvonta muttei mitään antureista mitä tarvisi uusia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #47 : 21.09.2017, 19:29:46 »
Tuossa omassa kulkineessa on rengaspainevalvonta muttei mitään antureista mitä tarvisi uusia.

Vanhemmissa oli nuo erilliset anturit joka gummissa. Uudemmissa, kuten omassa on abs:n avulla pyörimisnopeuteen perustuva. Halpa ja helppo mutta monin verroin huonompi kuin erilliset anturit.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #48 : 21.09.2017, 19:41:42 »
Vanhemmissa oli nuo erilliset anturit joka gummissa. Uudemmissa, kuten omassa on abs:n avulla pyörimisnopeuteen perustuva. Halpa ja helppo mutta monin verroin huonompi kuin erilliset anturit.
Mistä mielessä huonompi?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #49 : 21.09.2017, 19:48:54 »
Tätä topiccia kun nyt luin niin aattelin itekseni että ihan kuin pikku kallet istuisi hiekkalaatikolla huutamassa toisilleen mielipiteitä.

Itse en ole ajanut juurikaan Volvon diiseleillä, muutaman kerran 5cyl diiseliä työni puolesta mutta ostin nyt vajaan viikko sitten tollasen Vea D4 8v aut.

Onhan tuo vaihteisto ensinäkin huomattavasti moderninpi ja parenman tuntuinen. Ei ole yhtään ikävä sitä purkkamaista aiempaa volvon automaattia.

Jokapäivä ajan töissä 4cyl/6cyl diiseleitä. Ja onhan tuossa 4cyl tavallaan ruma käyntiääni, yleisesti 4cyl käy rumasti.

Kuka sitä kuuntelee? Vai kuuluuko 5cyl suosioiden sisälle tuo moottorin ääni? Omassa ei juurikaan kuule käyntiääntä sisälle muuta kuin vedättäessä.

Taloudesta sen verran, onhan tuo totta että uusi 4cyl hakkaa vanhan 5cyl mennen tullen ja palatenkin vielä.

Mitä itse näen ongelmaa egr venttiilien kanssa, on sitä sitten ihan jokaikisellä merkillä. Koska määrätään päästöt niin alas että se moska pitää kierrättää paljon enemmän kuin vanhemmissa mootorin läpi.  :idiot2:

Öljynsyöntiin paha sanoa, oon kuullu ristiin rastiin siitä. Jotku enemmä, jotku hullun lailla toiset ei niinkään. Huollot on kaiken a ja o tällekin. Myöskin takseissa paikallaan joutokäynnillä oleminen tekee hallaa.

Öljyrenkaat vissiin näissä jumiin menee, eli egr moskan ja pitkän huoltovälin yhteen sattuma?

En jaksa uskoa olevan ihan sutta, vaikka vielä suhteellisen uusi tekniikka onkin.

Itse nyt ajanut ~500km eikä ole pahaa sanottavaa.

Pahoittelut suora puheisuudestani.
Ps. Lähes päivittäin egr venttiileiden kanssa painiva.


Ja mittaristosta, analogista en ottaisi kirveelläkään. Ja jotenkin tuntuu että porukka haikailee vanhan perään pelkäen uutta kuin lammas pimeällä.


Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #50 : 21.09.2017, 19:49:19 »
Mulla my14.2 ei oo ollenkaa rengaspaine valvontaa  :idiot2:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #51 : 21.09.2017, 19:53:32 »
Mulla my14.2 ei oo ollenkaa rengaspaine valvontaa  :idiot2:
Tuli 15 malliin. Mulla 15.1 ja noi aktiiviset kalliit anturit >:(
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #52 : 21.09.2017, 19:54:34 »
Tuli 15 malliin. Mulla 15.1 ja noi aktiiviset kalliit anturit >:(

Niinpä taisi olla. Tuli kaikkiin merkkeihin pakollisiksi   >:(

Paitsi vw  :buck2:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #53 : 21.09.2017, 21:07:56 »
Tuli 15 malliin. Mulla 15.1 ja noi aktiiviset kalliit anturit >:(
  Mitä tarkoittaa "aktiiviset kalliit anturit"?  Minulla V70 2015.10  ja siinä on kiinteät rengaspaine anturit käsittääkseni pyörien navoissa? Miksi ne on kalliit?  Automaattinen kalibrointi, ei tarvitse vaihtaa kenties koskaan, toisekseen ne on pakolliset vain autoni ensimmäisille renkaille kasä/talvi sen sanoo Suomen laki jos sitäkään olen oikein ymmärtänyt.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #54 : 21.09.2017, 21:29:10 »
Vanteissa on venttiilissä tai vanteessa muuten kiinni "aktiivinen" tunnistin.

Tämän avulla ajotietokone kertoo mikä rengas vuotaa, minkä verran, mikä on paineen alenema tai nykyinen paine. Lämpötila jne.

Vähän riippuen ~200€ kpl tuollanen maksaa tarvikkeita varmaan ~150€ tietämillä. Tää on mutu.

Mutta eipä nuo nyt oo halpoja.

Elinikäisiäkään ne ei oo, akku ja toimii nii kauan kun toimii.

Volvosta en tiedä, bmw:ssä jonnin verran tuskaa ollut ja vaatii ympärivuotisesti tai järjestelmään kirjautuu vikakoodit ja menee lukkoon.

Kun esim talvi pyörissä ei oo tunnistimia niin taulussa palaa rengaspainevaroitus valo kokoajan ja herjaa ajotietokoneeseen ym. Kesällä ku laitetaan kesät alle ja resetoidaan eikä onnistukaan niin tullaa pärrää kun ei toimi vieläkää. Eikai kun järjestelmä on vikatilassa kun ei oo ollu tunnistimia. Koodit poistoo ja calibrointi.

Nyky hionoa teknologiaa.   :idiot2:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #55 : 21.09.2017, 21:38:14 »
  Mitä tarkoittaa "aktiiviset kalliit anturit"?  Minulla V70 2015.10  ja siinä on kiinteät rengaspaine anturit käsittääkseni pyörien navoissa? Miksi ne on kalliit?  Automaattinen kalibrointi, ei tarvitse vaihtaa kenties koskaan, toisekseen ne on pakolliset vain autoni ensimmäisille renkaille kasä/talvi sen sanoo Suomen laki jos sitäkään olen oikein ymmärtänyt.
Ei tule hylkyä vaikka mittaristossa palaa valo. Sitä en tiedä miksi on kalliit. Nämä aktiiviset sijaitsevat vanteessa ja todellakaan eivät ole ikuiset. Keväällä omista loppu paristot. No mittaristossa palaa valo ja ajotietokone herjaa niistä. 250€ olisi uudet asennettuna irtovanteille. Itsellä on uudenkarheat renkaat, joten renkaat joutuisi käyttämään vanteelta irti, mikä lisäisi kustannuksia!
Tuohon rahaan olen valmis katselemaan valoa ja viestiä rengaspainejärjestelmän "häiriöstä".
http://www.lapinkumi.fi/fi/palvelut/tpms-rengaspainevalvonta.html
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #56 : 21.09.2017, 21:53:11 »
Aamen, turhaa soopaa koko järjestelmä. Vw aikanaan käsittääkseni kehittänyt ja on ainoa merkki tietääkseni joka ei tätä käytä vaikka kaikkien kuuluisi käyttää.

Tästä ollut joskus näiden tullessa töissä juttua.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #57 : 21.09.2017, 22:59:06 »
Vanteissa on venttiilissä tai vanteessa muuten kiinni "aktiivinen" tunnistin.

Tämän avulla ajotietokone kertoo mikä rengas vuotaa, minkä verran, mikä on paineen alenema tai nykyinen paine. Lämpötila jne.

Vähän riippuen ~200€ kpl tuollanen maksaa tarvikkeita varmaan ~150€ tietämillä. Tää on mutu.

Mutta eipä nuo nyt oo halpoja.

Elinikäisiäkään ne ei oo, akku ja toimii nii kauan kun toimii.

Volvosta en tiedä, bmw:ssä jonnin verran tuskaa ollut ja vaatii ympärivuotisesti tai järjestelmään kirjautuu vikakoodit ja menee lukkoon.

Kun esim talvi pyörissä ei oo tunnistimia niin taulussa palaa rengaspainevaroitus valo kokoajan ja herjaa ajotietokoneeseen ym. Kesällä ku laitetaan kesät alle ja resetoidaan eikä onnistukaan niin tullaa pärrää kun ei toimi vieläkää. Eikai kun järjestelmä on vikatilassa kun ei oo ollu tunnistimia. Koodit poistoo ja calibrointi.

Nyky hionoa teknologiaa.   :idiot2:
        Minulla on käsittääkseni TPMS anturit tehdasasennuksena kesä ja talvipyörien vanteissa ja niiden kanssa ei ole ollut vielä ongelmaa, jos ja kun niissä on sitten se akku niin sen kestosta ei ole käsitystä mutta sinisellä väittivät kun huollon yhteydessä kysyin 9/2017 ettei noissa muka olisi mitään tyhjeneviä akkuja/pattereita, tosin olivat sitten kuin jukolan veljekset oppitunnilla tietämättöminä kun kysyin että millä ne anturit sitten toimii? Eli lähes tyhjää oli vastaus täynnä, tosin yksi niistä mutisi että ne ovat täysin huoltovapaat muttei kyennyt sitä perustelemaan, kysyn asiasta vielä Volvon Suomen pääkallopaikalta ja siellä pitää tietää nämä asiat.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #58 : 22.09.2017, 06:22:58 »
        Minulla on käsittääkseni TPMS anturit tehdasasennuksena kesä ja talvipyörien vanteissa ja niiden kanssa ei ole ollut vielä ongelmaa, jos ja kun niissä on sitten se akku niin sen kestosta ei ole käsitystä mutta sinisellä väittivät kun huollon yhteydessä kysyin 9/2017 ettei noissa muka olisi mitään tyhjeneviä akkuja/pattereita, tosin olivat sitten kuin jukolan veljekset oppitunnilla tietämättöminä kun kysyin että millä ne anturit sitten toimii? Eli lähes tyhjää oli vastaus täynnä, tosin yksi niistä mutisi että ne ovat täysin huoltovapaat muttei kyennyt sitä perustelemaan, kysyn asiasta vielä Volvon Suomen pääkallopaikalta ja siellä pitää tietää nämä asiat.
Tosiaan ovat huoltovapaat, eli vaihdetaan uusiin ;D
3-5 vuotta paristo kestää. Halvat kiinalaiset anturit voi olla mysteerit pariston kestoltaan, joten tuon vaivan takia itse en mitään tuntematonta anturia laittaisi.
Tuossa tarvikemallin antureiden hinta https://www.laatuvanne.fi/product/63942/volvo-yhteensopivat-tpms-paineanturit--rengaspaineanturit-4-kpl
Jos sulla onkin tuo passiivinen nopeuseroon perustuva järjestelmä, mikä ei vaadi huoltoa ::)
Venttiilistä sen näkee heti, että onko anturit vai ei.


Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #59 : 22.09.2017, 14:46:46 »
Olen ehkä erilainen "nuori" mutta itse voisin maksaa hyvin tuon 250e antureiden uusimisesta. Tuohan on ihan haistapaska raha autoilun kokonaiskustannuksissa. Pyöreästi yhden renkaan hinta. Lyödään monta kymppiä kiinni autoon ja sitten kitistäään muutaman vuoden välein jotakin parista huntista.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

 

Autoracing  KL-varaosat