Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3275555 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11790 : 24.09.2017, 21:00:39 »
Juuri tuo. Osa kuvista näköjään kateissa muttei noita löytynykkää sieltä eli jotku "tarvikemallit". Jotku Ozit..



Se volvon kuvastosta skannattu keltapohjanen kuva on netistä hävinnyt.


Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11791 : 24.09.2017, 23:02:33 »
Hyvin mahdollista. Onko ongelmaa että avain pääsisi vielä pyörimään "yli" jompaan kumpaan suuntaan?
Ei pääse pyörimään yli. Suurin välys on pituus suunnassa, eli auto käynnissä avain heiluu ulospäin ja sisäänpäin useamman millin.
Oireet tuntuu kuitenkin vähentyvän kokoajan, joten seurataan tilannetta.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11792 : 26.09.2017, 09:56:52 »
Onko vaparikoneiden huohotusjärjestelmä varustettu takaiskuventtiilillä? Eli turbojuttuja ajatellen, ettei lyö painetta alakertaan jos huohotuksen tekee "oikein"

Tämmöinen vipstaakeli


Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11793 : 26.09.2017, 17:07:38 »
Ei ole. Eikä kyllä vakioturboissa tainnut olla (jos B2X0 koneista puhutaan).

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11794 : 26.09.2017, 17:15:48 »
Ei ole. Eikä kyllä vakioturboissa tainnut olla (jos B2X0 koneista puhutaan).

Kyllä satasarjasta puhe, unohtui täsmentää.  :-[ Jassoo, pitääpä laitella tilaten sitten -H-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11795 : 26.09.2017, 17:49:11 »
Voiko AW71L pitää rutinaa ilman tutinaa?

Pakko2 ja kepissä tuntuu "krutkrutkrutkrutlrut" 40km/h. Äänen myös kuulee, mutta todella hennosti. Vaihto pakko1 on "krrrunt", mutta kytkeytyy normaalisti.

Mitään kiihdyttäessä/jarruttaessa ilmenevää ei ole. Laatikko vaihtaa nätisti jne. Öljyt on punaiset, ei haise palaneelle ja 15tkm ajetut. Moottori B230FB

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11796 : 26.09.2017, 20:18:45 »
850 ongelmat jatkuu ja pahenee kokoajan. Varoitusvalot syttyy vähän väliä, jos antaa kierroksia niin sammuu.
Mittasin latausta, joka oli noin 13.8-14. heti kun vika iskee päälle, niin akun varaus laskee 12.7 eli toisinsanoen ei lataa ollenkaan? Siinä tyhjäkäynnillä kun mittailin, niin teki jatkuvasti sitä, että valot syttyy ja jännite laskee, hetken päästä toimii taas normaalisti -> menee 10s, niin valot taas palaa.
Tähän oli siis virtalukonpohja vaihdettu, kun tuntui että avain vaikuttaa valojen syttymiseen.
Laturi vaihtoon?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11797 : 26.09.2017, 20:20:57 »
850 ongelmat jatkuu ja pahenee kokoajan. Varoitusvalot syttyy vähän väliä, jos antaa kierroksia niin sammuu.
Mittasin latausta, joka oli noin 13.8-14. heti kun vika iskee päälle, niin akun varaus laskee 12.7 eli toisinsanoen ei lataa ollenkaan? Siinä tyhjäkäynnillä kun mittailin, niin teki jatkuvasti sitä, että valot syttyy ja jännite laskee, hetken päästä toimii taas normaalisti -> menee 10s, niin valot taas palaa.
Tähän oli siis virtalukonpohja vaihdettu, kun tuntui että avain vaikuttaa valojen syttymiseen.
Laturi vaihtoon?
Käyppäs konehuoneen maakaapelit ja maadoituspisteet läpi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11798 : 26.09.2017, 22:12:44 »
Miten vaikeaa 940:n etujarrukilpien vaihto on yleensä?

Napa irti joo mutta tästä on kahta tapausta. Kaverilla sen irroitus vaati tuntien taistelun ja napa meni uusiksi. Viimeksi kun itse olen navan irroittanut, se tuli käsivoimin pois ilman työkaluja.

Kumpi noista on todennäköisempää?

Sitten vissiin abs anturi pitäisi saada irti mutta ainahan sitä unelmoida voi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11799 : 26.09.2017, 23:42:41 »
Miten vaikeaa 940:n etujarrukilpien vaihto on yleensä?

Napa irti joo mutta tästä on kahta tapausta. Kaverilla sen irroitus vaati tuntien taistelun ja napa meni uusiksi. Viimeksi kun itse olen navan irroittanut, se tuli käsivoimin pois ilman työkaluja.

Kumpi noista on todennäköisempää?

Sitten vissiin abs anturi pitäisi saada irti mutta ainahan sitä unelmoida voi.

Omaan ysiin olen apukuskin etunavan vaihtanut ja mielestäni se lähti käsivoimin irti napamutterin avaamisen jälkeen.

Iskareita vaihtaessa koitin ottaa ABS-anturia irti, tuloksetta. On todennäköisesti lujaa kiinni.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11800 : 26.09.2017, 23:45:49 »
Miten vaikeaa 940:n etujarrukilpien vaihto on yleensä?

Napa irti joo mutta tästä on kahta tapausta. Kaverilla sen irroitus vaati tuntien taistelun ja napa meni uusiksi. Viimeksi kun itse olen navan irroittanut, se tuli käsivoimin pois ilman työkaluja.

Kumpi noista on todennäköisempää?

Sitten vissiin abs anturi pitäisi saada irti mutta ainahan sitä unelmoida voi.
Minulla lähti napa kuljettajan puolella käsin nykimällä, apukuskin puolella hiukan naputtelemalla ja vetämällä. ABS-anturia ei tarvitse irroittaa, ei ainakaan minun tarvinnut (kilvet tulevat navan puolelta ja kilvessä on reikä anturille).
Jos jostain syystä joutuisit esim. etutolppaa käyttämään irti, jättäisin ABS-anturin koskematta ja irroittaisin liittimen konehuoneesta.

Ja joskus jos yleisesti vaihtaa jarrukilpeä, joka vaatisi ABS-anturin irroituksen, on helpompi ja (yleensä) halvempi tapa tehdä jarrukilpeen viilto.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11801 : 27.09.2017, 08:12:50 »
Eli tuo jumiutunut oli se poikkeustapaus. Kyllä mä sitten kokeilen miten käy.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11802 : 27.09.2017, 08:24:05 »
Eli tuo jumiutunut oli se poikkeustapaus. Kyllä mä sitten kokeilen miten käy.
Jos oikein kauhiasti jänskättää, niin varalaakeri mukkaan ja kaasupilli. Lämpöä niin lähtee.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11803 : 27.09.2017, 11:14:25 »
Sinne vaan kokeilemaan. Kakssatasestakin lähtee laakerit etusista sormivoimin

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11804 : 27.09.2017, 13:23:56 »
mistäs tammönen vettiili löytyis uutena jarruihin nyt se liittyy kuitenkin
960ppisestä volvosta vuosimallia en tiedä  kun ei oma auto
vai kannattaako mennä jo purkaamolle kyselemään ???
niin siinä nyt on semmonen ongelma kun nestettä läpi laittaa niin se tulee joka aukosta alkuperäistä tarkoitusta edes oikeen tiedä :-[


« Viimeksi muokattu: 27.09.2017, 13:34:28 kirjoittanut Demi »
kiitoos ja anteeks.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo