Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Xc70 ajotietokone ja ääntäminen ajaessa
« Uusin viesti kirjoittanut Kartano740 tänään kello 10:44:25 »
Tervehdys foorumilaisille!

Taasen olisi tarve viisammalle avulle.

Xc70 d5 2004 awd autom.

Ajotietokoneen ruutu hävitti pikselit kannattaako korjauttaa millä tavalla? Korjauttaa alkuperäinen tinaamalla tms (Joensuun seudulla In-Tek esim) vai vaihdattaaa jokin osa, onko mahdollista?

Matalilla kierroksilla kiidyttäessä kuuluu matala vaimea tärinä vetopuolelta tod.näkmutten tiedä mistä, osaattekon sanoa mistä voi kuulua? Tärinä loppuu kun vauhti kiihtyy riittävästi ja vedätys loppuu. Kuuluu etupäästä ja ensimmäisenä tulee mieleen kardaaniin viittaava ääni.

Jyrkkään kääntäessä esim parkkiin apparin puolen iskarin seudulta kuuluu muljahdus , ihan kuin ääriasennossa jokin kohta muuttaisi asentoa virheelliseksi. Tämä tuli iskaripakettien vaihdon jälkeen. Ja huomannut vain apparin puolella. Voiko esim iskarin yläpää muljahtaa jostakin kohdasta ääriasennossa?

Paljonko jakohihnan vaihtoväli Suomen olosuhteissa tässä mallissa? Ajan paljon sora ja muilla huonopintaisilla teillä.

Kiitos etukäteen  ELK
3
Pikkusen hallitunkin paikka mulle jo selvinnyt mutta vielä vaikeampi on keksiä kelvolliset autopukin paikat jos ihan remppaa tekee.

Ostin Motonetista tarjouksesta parin kolme tonnia kestävää korjauspukkia ja nehän on tarpeettoman korkeat ainakin pieniin jarruremppoihin. Pitää käyttää ilman sitä säädettävää yläosaa.

Turvallisuus kuitenkin tärkeää kun auton alla joutuu rynkyttämään juuttuneita pultteja auki kaikin voimin.

Yksi kaveri vasta jäi Volvon apulaitehihnarempan takia puristuksiin kun tunkkiviritys kaatui. Onneksi oli auton rengas sentään siellä helman alla hieman pidättelemässä ettei ihan koko auton paino tullut päälle. Helmaan tuli siitä pyörästä lommo ja se helman suojamuovikin murtui ja ukolta myös solisluu katkesi keskeyttäen rempan ihan loppumetreille.
4
Jos joku alkaa tänne tekemään topikkia noista "saloista" niin se voi olla omista pisniksistä pois. ;)

Eikä se varmaan helppoa ole jos eivät siniselläkään ressukat osaa sitä käyttää.
Minä en tiedä miten asia on, kunhan vain luen kirjoitettua tekstiä. ::)
5
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: Wiseco männän tappi.
« Uusin viesti kirjoittanut Rapala240 tänään kello 09:57:10 »
poraa siihe veivii reikä ylähelalle ni saa jottai voiteluu ja jos öljy sumut ni sille puolelle

+1 tälle  ;)
6
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 mk3 nostokohdat hallitunkilla
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 09:30:32 »
Mulla on joku tee se ite renkaan vaihtaja nostanut koko kyljen ilmaan helman taka nostopaikasta. Molemmat helmat joustaneet sisään siitä kohtaa. Ikinä, ei ikinä kannata nostaa koko kylkeä kerralla ylös. Se rasittaa aivan mielettömästi sitä nostopaikkaa. Etenkin jos tunkki on hyvin pienellä tallalla ja ilman pehmikettä. Eriasia on jos nostopaikka on joku paksumpi palkki tai apurunko keskeltä jne.
7
Ostetaan varaosat / B230ft bensaboksi
« Uusin viesti kirjoittanut V.Kärkkäinen tänään kello 09:19:45 »
Ostetaan 940 -97 b230ft ehjä bensaboksi.

3 457 779

0443778552-Ville Etelä-Savo Juva


8
mikäänhän ei estä tekemästä topiccia jossa kertoo sen salat, siitä hyötyisi iso joukko harrastajia

Aamen.

Itse olen sen verran arka kun en tiedä mitä olen tekemässä, että jätän ennemmin tekemättä kuin kokeilen kaikkea mahdollista.  :idiot2: Lisäksi kun oma Vida on lontoon kielinen, se jarruttaa entisestään.

Myös lista ohjainlaitteiden lyhenteistä olisi kova sana ja mitä ominaisuuksia niiden takaa löytyy.
9
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 mk3 nostokohdat hallitunkilla
« Uusin viesti kirjoittanut Tuukh tänään kello 05:50:01 »
Moro! Pari kertaa vuodessa painin tämän saman ongelman kanssa lähinnä etupyörien osalta. Nyt viimeisen vaihdon yhteydessä hoksasin ottaa ihan kuvatkin omasta nostokohdasta. V70 2014 on tosiaan niin matala, että oikeaa kohtaa aloittaessa en meinaa löytää millään enkä tiedä olenko sitä löytänytkään. Toistaiseksi on pysynyt paikat ehjänä.

Edellisessä viestissä nostokohta näyttää kuvissa hyvin selkeältä, mutta aivan vastaavaa en kyllä omasta Volvostani löydä. Osaako viisaammat sanoa, ollaanko edes lähellä vai mihin kohtaan näiden kuvien perusteella tunkki pitäisi kohdistaa?






10
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: Wiseco männän tappi.
« Uusin viesti kirjoittanut _hape tänään kello 04:12:55 »
.
Joo ,eli motti auki ja taas yksi veivin ylä hela romuna .Mikäköhän näitäkin oikeen vaivaa tapit tuntus olevan kunnossa .Katos melkein vuoden ollu nipussa kilsoja tullu varmaan alle tuhat.
poraa siihe veivii reikä ylähelalle ni saa jottai voiteluu ja jos öljy sumut ni sille puolelle
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira