Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 259224 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #30 : 08.05.2011, 21:47:05 »
Tuolta kun ottaa tuon Volvo V50 hinnaston (PDF), niin siellä kyllä näkyy mulla 1.5.2011 ja heti ensimmäisessä kuvassa nuo vanteet. Vanteen nimi näkyy olevan Spider. Muutenkin tuonne hinnastoon on kuvat päivittynyt.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #31 : 08.05.2011, 21:51:20 »
Chromeselain temppuilee näköjään lataa muistista tuon. firefoxilla latasi uuden.. Aika jännä. on se päivittynyt. vietävä..
Toinen ero mitä äkkiseltään näen aiempaan on spoileri hinta noussut. Kiinnoistaisi nyt tietää onko tekniikassa muuttunut mikään 11 vs 12 malleissa.

EDIT: Vakiovarusteissa 1.6driveen tullut pienen vararenkaan tilalle paikkausvälineet. Enempi huolettaa onhan tuo MYE:04 uusimmalla koneella (8-venttiili D4162T) ja sillä huoltovapaalla hiukkausloukulla. Olettaisin että on kun 99g. Missään V50 kohdalla ei tosin puhuta suotimesta mutta s40 sivuilla on erilailla nuo moottorit kerrottu. Siis tavallaan pelkään että tuo 11 olisi jonku sortin välivuosi missä sekaisin tekniikkaa kun ajavat tuotantoa alas. Tämä nyt on taas tätä odottamisen tuskailua...
« Viimeksi muokattu: 08.05.2011, 22:10:19 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #32 : 08.05.2011, 21:58:28 »
Lisävarusteiden hinnat muuttuu joka päivityksellä näköjään. Tuskin tekniikassa mitään eroa, en usko ainakaan.

Tuolla noita vannemalleja: http://www.volvocars.com/fi/all-cars/volvo-v50/details/Pages/accessories.aspx?category=91d11e8b-c33a-4f6b-8fa3-898af987e627 Vanteet alhaalla.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2011, 22:05:51 kirjoittanut classic50 »
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6814
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #33 : 09.05.2011, 07:42:42 »
Näköjään S40 on päivitetty hinnasto ja vanteet..
Spider vanne uutta, mutta muut vaihtoehdotkin onkin sitten karsittu pois kokoluokasta 17"... Hmm.. nätti vanne.

Eikö muka Classicciin saa enää kuin kolmea aluvannetta? Eikä yhtään 18"...? ???

Lopun alkua tuolle mallille...?

E. Niin siis suoraan tehtaalta.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011, 07:46:42 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #34 : 09.05.2011, 08:09:05 »
Saahan sen edelleen kaikilla vanteilla lisämaksua vastaan. "ilmaiset" vaihtoehdot ovat näemmä vain nuo kolme eri kokoa/mallia. erotus vain maksetaan hinnoissa jos poiketaan vakiosta. Eikös se nyt ole selvä, että mallin valmistus loppuu, kun classicci ilmestyy. ihme juttu että tekivät vielä tuon 12 mallin. on varmaan joku volvon tuotannon tapa vaihtaa mallivuotta kesällä.

Huhu on ollut että 5-ovinen tämän kokoluokan auto tulee 2012(?) ja voi arvata, että siitä sitten lisätään korimalleja ehkä 2013 farkkuun ja sedaniin.. Tuo S60/V60 varmaan kattaa aika hyvin tätäkin kokoluokkaa että tiedä sitten tuleeko heti perään ne perinteiset korit. Tämä vähän pehmentää malli vaihdosta nyt auton ostaneille (ei heti vanhene käsiin). Mutta nämä aihan huhuilua netin syövereistä ja omaa trollia ja voihan se olla että vuoden vaihteessa esitellään jo seuraajaa tai sitten ei...
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011, 08:10:42 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6814
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #35 : 09.05.2011, 08:26:17 »
Saahan sen edelleen kaikilla vanteilla lisämaksua vastaan. "ilmaiset" vaihtoehdot ovat näemmä vain nuo kolme eri kokoa/mallia. erotus vain maksetaan hinnoissa jos poiketaan vakiosta. Eikös se nyt ole selvä, että mallin valmistus loppuu, kun classicci ilmestyy. ihme juttu että tekivät vielä tuon 12 mallin. on varmaan joku volvon tuotannon tapa vaihtaa mallivuotta kesällä.

Sitä mä vaan että ennen oli hinnastossa myös monta sellaista mallia joista piti tuo erotus maksaa. Siksi kummastelin. Ja selvähän se että valmistus loppuu jossain vaiheessa mutta koska, hu nous...

Ja vaihtaa moni muukin merkki mallivuotta kesällä/kesälomien taitteessa. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #36 : 13.05.2011, 09:56:37 »
Miten muuten porukalla kokemusta 17" vanteista 50:ssä? Kärsiikö jo ajettavuus, meinaan meneekö liian kovaksi ja onko jo hiekkateillä epämielyttävän kova?  Kumi on käsittääkseni 205/50 eli vanteen ja tien väliin jää kuitenkin 102,5mm kumia, ettei aivan huuli ole. Käytännöllisyys oli etusijalla autoa varustaessa, vaan vanteiden osalta pikkasen pääsi herpaantuu kun kauppias tarjosi tuota uutta vannetta ::) Ensin oli tarkoitus ottaa tosiaan 16" 205/55 kumilla.

Vuosia sitten oli Celicassa 215/40/17 ja siinä oli jo aika kovan oloinen koko, tosin auton alustaa ei kyllä voi verrata nykyisiin.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #37 : 13.05.2011, 10:01:05 »
Ilmanpaineet vaikuttaa varmaan enemmän kuin tuo hyppäys 16--> 17". Sivuseinän korkohan ei muutu kuin 1cm (per "puoli"). Volvon suositus 2.2 bar on jo semmonen vempula alla ettei varmasti huomaa eroa profiilissa. Nuo ecopaineet alkaa jo vähän paukuttaa, mutta ei venkoile uriin. Varmasti jos vetää 2.8-3.0 bar kuten yleensä mataliin renkaisiin niin varmasti irtoaa paikat hampaista (sillä 16":llakin).
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 10:41:54 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6814
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #38 : 13.05.2011, 15:15:06 »
Edellisessä T5:ssä oli 17-tuumaset muistaakseni 205/50 kumeilla. Se oli ihan hyvä ajaa kun nosti paineita yli 2,5 barin. Hiekkatiellä en sillä paljoa ajanut mutta sen mitä jouduin ajamaan niin kyllä niillä selvis. Nykyisessä 2.0D:ssä 225/40-18 sekä Volvon oma alustasarja ja niillä en kyllä välttämättä hiekkateillä ajelis jos ei oo ihan pakko...

Eli jos et ajele joka päivä pitkiä siivuja hiekkatiellä niin kyllä sä niillä 17-tuumasilla pärjäät. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa ml-s80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
V50 bensa
« Vastaus #39 : 14.05.2011, 18:13:07 »
olisiko jotakin jota ostossa kanattaa ottaa huomioon/ erityisesti tarkastaa, onko autossa jokin heikko kohta / osa joka on ts. vikaherkkä, bensakoneista 2.4 manuaali olisi varmaan joka tulisi kyseesen, miksei 1.8 litran koneellakin. kaikki info tervetullutta.

n.15 t. euron paikkeila, jota tuohon autoon voisi laittaa 

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 bensa
« Vastaus #40 : 14.05.2011, 20:24:06 »
olisiko jotakin jota ostossa kanattaa ottaa huomioon/ erityisesti tarkastaa, onko autossa jokin heikko kohta / osa joka on ts. vikaherkkä, bensakoneista 2.4 manuaali olisi varmaan joka tulisi kyseesen, miksei 1.8 litran koneellakin. kaikki info tervetullutta.

n.15 t. euron paikkeila, jota tuohon autoon voisi laittaa

Lue tämä aihe läpi, johon yhdistin aloittamasi aiheen, ehkäpä jotain voisi selvitä.

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #41 : 20.05.2011, 07:45:12 »
Onko Volvoja tipahdellut toimitukseen? :)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #42 : 20.05.2011, 13:22:37 »
Onhan nuita ruvennut tipahtelemaan...

Nyt alkavat palaset loksahdella paikalleen auton tekniikan osalta. Aikaisemmissa viesteissä ihmettelin tuota MYE:4 merkintää. Ruotsissa classicci on tuotu markkinoille 2012 mallivuoden autoihin. Joten 2012 tekniikan sisältävä auto eroteltiin tällä merkinnällä mallivuotta 2011 oleviin aikaisempiin (tavallaan 2011 A ja B). Erohan on se D4162T kone joka on uudempiin tullut (115hp, 99g, 8venttiiliä). Mutuna heitän, että huoltovapaa hiukkasansa kuuluu tähän pakettiin. Tämä pitäisi vielä varmistaa. Tietääkö joku missä se lisäainesäiliö on ollut ennen? Jos tätä säiliötä ei ole niin asia on sen myötä varmaa. Ainakaan itse suodattimeen ei mene lisäaineputkia (mikäli ne siihen menisivätkään?). 2012 mallisisssa on sitten erotuksena spider-vanteet ja paikkapullo 1.6D yhteydessä (perseestä! toim.huom.).

Auton mittarissa on muutama sata kilometriä ja kulutus on asettunut 4.8l/100km. Tähän lukemaan en ole ajanut motarilla, mutta muuten sisänajolle sopivaan tahtiin kuormalla ja ilman. Olen erittäin tyytyväinen. 2-litranen ei mennyt kirveelläkään pitemmällä jaksolla tähän lukemaan. 3.8l/100km tuntuu kyllä vaikealta, mutta 4:n litran kulutukset eivät ole mahdottomia. Pitää rengaspaineet tarkistaa. Saa nähdä mikä on liikkeen mielestä oikeat paineet ... (EDIT: Oli liikkeen jäljiltä 2.8bar. Yllätti tämä. Vanhassa S40:ssä kyllä nuo paineet hakkasi autoa jo selvästi).

Auto on hiljaisempi vanhaan verraten taustamelultaan kuin tekniikan osalta. Moottori on selvästi luonteikkaampi ja muutaman kerran on tullut tilanne, että tukehtuu risteyksessä lähdössä. 2-litrainen lähtee 3. vaihteella kiltisti - tässä pitää pudottaa vaihdetta (ei sinänsä ongelma kun tottuu). Liikkeelle lähdöissä pitää käyttää kaasua kuten bensa autolle. Muuten kyllä kulkee makoisasti vauhdissa. Ei mikään älytön ero ole aiempaan, mutta alakierrokset 800-1300rpm on aika tuhnu, 3000 rpm jälkeinen repäisy puuttuu mikä 2-litrasessa oli. Sitten huomasin aivan uuden jutun mitä ei vanhassa ollut. Auto käyttää itse välikaasua vaihdoissa! Jos vaihto myöhästyy se pitää kierroksia ylhäällä  n.1500rpm (ettei nykäise kun vaihde kytketään). Vahvistakaas joku tämä, luulen että se on tarkoituksellinen toiminto. En usko että poljin jää kantamaan..

Kääntyvät xenonit kyllä todella huomaa. Valot yrittää karata alta pois. DRL-valot on aika herkät hämärälle. Avo talli riittää laukaisemaan normivalot. Start/stop-sammutus on aika huomaamaton. Kerran kävi niin etten edes tajunnut asiaa ja takapenkkiläinen ihmetteli, että mikä tähän tuli. sitten välähti, että sehän se. Ja kyllä sille on oma akku (tuli oma drive-lappunen papereissa jossa kerrotaan toiminta). Nuo latauksen kytkennät ja kevennykset kyllä huomaa ajossa, muttei liiemmin häiritse. Toivottavasti toimii vanhempanakin kilometrien jälkeen... Hiukkassuodattimen regenerointia ei ole vielä ainakaan tullut. Saa nähdä miten san kanssa kykenee elämään.

Seuraava vertailu on sitten pre-facelift vs. facelift, 2.0D vs 1.6D,  Sedan vs wagon. Molemmat autot ovat olleet, voi sanoa uudesta, asti minulla. Molemmissa on uudehkot renkaat. Molemmat perustuu momentumiin. Toki voi olla yksilö eroja...

Uudessa:
+Vaihteensiirto on todella soljuva. 2.0D oli karmea rohjo (nyt sanoin sen ääneen ennen en kehdannut)
+Moottoriäänet on eri planeetalta. 1.6D on kylmänäkin vain juuri ja juuri kuultavissa dieseliksi.
+Hiljaisempi selvästi (faceliftin ääniäristeet?)
+High perfomance popit - rahansa arvoiset - ottakaa, jos varustelette
+Kulutus!
+Ohjaustuntuma ehkä hitusen tarkempi ja pienempi "R"-look ratti on aivan mahtava. ohjaustehostus muuttunut ja rengastus myös.
+Keskikonsoli on silmään herkumpi ja parempi käyttää

-Ohituksessa tarvittava viimeinen sana jää sanomatta.
-Vaatii määrätietoista ajamista. Kaasulla empiminen saa nylkytystä aikaiseksi (ekohässäkät leikkaa syötöt melko jyrkästi)
-Ratin alumiini koristus. Nahka on pokattu keskilinjaa pitkin ja jos on sormuksia tai tykkää urakkatappi pyörittämisestä niin tulee kulumaan  nopeasti - komia se kyllä on.
-Kytkimen tuntuma on jotenki heppoinen ja se ottaa ylhäällä. Vanhassa oli tömäkämpi vaikka muuten klonksuikin... (olikohan kaksoismassa jo hajoamassa)
-Auton valikot/näyttö. Suhteellisen työläs käyttää tuo ristikkonappi ja erillinen enteri. MP3 hakemistojen selaus ja puhelimen käyttö on melko tuskaista tuolla 8bit nintendo näytöllä/näppäimillä.. Ehkä mallin ikä jo hieman paistaa joissain asioissa

Kertokaas muuten miksi auto kertoo minulle joka käynnistyksessä ettei takavyöt ole käytössä ja polttonestelämmitin on päällä? Rupeaa hermot menemään, kun joka kertaa pitää kuitata että näkee normaalit ajotietokoneen tiedot.

« Viimeksi muokattu: 20.05.2011, 22:45:56 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6814
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #43 : 22.05.2011, 00:17:25 »
Kertokaas muuten miksi auto kertoo minulle joka käynnistyksessä ettei takavyöt ole käytössä ja polttonestelämmitin on päällä? Rupeaa hermot menemään, kun joka kertaa pitää kuitata että näkee normaalit ajotietokoneen tiedot.

Jos avaat takaoven ennen lähtöä niin teksti tulee ruutuun käynnistyksessä mutta häviää jonkun matkaa ajettuasi...? Tuota polttoainelämmitin kohtaa en ymmärtäny...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #44 : 22.05.2011, 08:55:59 »
Tuo ovi juttu käy kyllä järkeen. Edellinen yksilö ei tuota ilmoitusta tehnyt. Toinen ilmoitus ei ollutkaan lämmittimen ilmoitus vaan start/stopin ilmoitus. Luin väärin. Auto kertoo että S/S päällä. En nyt muista ilmoituksen tekstiä tarkalleen. Jotenkin turha tieto kyllä, kun napissa palaa valo kuitenkin merkiksi.

Tuo "välikaasu" on kyllä ihan ohjelmoitu toiminto ja oikeastaan aika hyväkin lisä. Kiihdyttäessä auto laskee nopeudesta seuraavan vaihteen kierrosluvun ja pudottaa kierrokset siihen ja pitää siinä jonkin aikaa. Vaihto osuu just, oikein kun kierrokset eivät pääsee hidastumaan vaihdon aikana. Pitkään jos jättää kytkimen pohjaan auto pitää 2-3sekuntia kierroksia vaihtokohdassa mutta luovuttaa jos ei vaihtoa tule.

Pikkuhiljaa alan oppimaan valikoiden käyttöä ratin napista. Ei tuo nyt ihan niin paha ole käyttää kuin alkuun säikähdin.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Kulkukoira  Proturbo