Proturbo  Autodiagnoosi

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #600 : 15.07.2016, 22:08:13 »
Vähän katsellut tuollaista -06 2.0D V50:sta sillä silmällä, kilsoja tulee niin paljon nykyään että bensa ei kannata.

Mitäs tuollaisesta kannattaa syynätä, normi kilinöiden ja kolinoiden lisäksi? Hyvin huollettu, eikä ole edes DPF hässäkkää murehdittavaksi.

Mitenkäs pitkään nämä koneet ylimalkaan kestävät? V70 2,4D ja D5:t kuitenkin rullaavat sen ~600tkm ilman ihmeellisyyksiä. Lähinnä siis että onko tuollainen 400tkm rullattu jo aivan finaalissa.
Meillä on 450tkm mittarissa ja edelleen rouskuttaa.
Kaksoismassa alkoi kolista 300tkm jälkeen, se on suurin remppa jonka tuohon on joutunut tekemään.
Etupyöränlaakereita on mennyt, EGR on kerran vaihdettu, raidepäät on vaihdettu (alapallot on tietääkseni alkuperäiset). Tietenkin muuta perus kulutusosaa, jarruja ym. mutta mielestäni on mennyt aika pienillä murheilla.

Enemmän ajetusta kannattaa ainakin sitä vauhtipyörää kuunnella kunnolla, jos siis manuaalia meinaa.
Kylmänä tyhjäkäynnillä jos kolkottaa, alkaa olla valmis.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Japetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #601 : 20.07.2016, 09:22:13 »
Itsellä vähän samansuuntaista hankintaa edessä. Tuli tuossa viime syksynä muutettua tänne Länsi-Suomeen ja täältä reissut kotopuoleen pohjoiseen on noin 750km. Tuli myös kesän alussa hankittua toinen koira, mikä entisestään lisää "painetta" sille, josko se auto jälleen pihaan eksyisi. Aiemmin aina ajellut Volvolla ja näistä pelkästään hyviä kokemuksia.

Kiikarissä tällä hetkellä on 2.4L koneella oleva V50. Ainoa, mikä tuossa oikeastaan "jännittää", on kulutus. Silläkään ei sinänsä niin paljon varmasti ole merkitystä, kun kilometrejä ei kuitenkaan tule järkyttäviä määriä (max 10-15tkm vuoteen) Lähinnä paikallispyöritystä kauppaan/töihin/satunnaisiin harrastuksiin, sekä kerran pariin kuukauteen tuo 750km pyrähdys suuntaansa kotiin. Tulispa muoriakin nähtyä useammin, kun ei tarvi kommunistien VR:n kanssa sählätä vähän väliä...

No kuitenkin. Kysyn nyt vielä tässä: millaisissa kulutuslukemissa tuo 2.4l bensa V50 pyörii?

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #602 : 20.07.2016, 17:50:05 »
Itsellä vastaavanlainen mutta S40 vie ajotietokoneen mukaan n.9 litraa mutta tämä on taajama-ajoa ja moottoritietä n. 20km/päivä. Maantiellä olen päässyt n. 7.5l/100km lukemiin. Tiedä sitten paljonko tuosta heittää tietokoneen ilmoittama kun koskaan kunnolla tullut mitattua. Kerran otin yhdestä tankillisesta tavallista arkiajoa niin aika lailla tasan 9 litraa oli. Ja tämä siis taajamassa pyörittelyä.

Hyviä puolia kuitenkin että lämpenee talvella suht nopeaan ja taitaa aika varmatoiminen moottori olla noin yleensä.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #603 : 05.08.2016, 23:48:45 »
Meillä oli 2006 vm 2.4 automaatti. Kyllä se ainakin 9.4 hörni sekalaisessa ajussa.. En ottais enää käyttöautoksi. Verot on isot. Ja kulutus. Kestävä kyllä. Ei muuta vikaa ku kulutus. Sit oli sen jälkeen v50 D3 automaatti.. Se vei semmosen 6 litraa. 10 heppaa tehokkaampi ja reilusti vääntävämpi.. Se oli ihan mukava auto päästellä. Ja mun mielestä taloudellinen tehoihin nähden..

Poissa JiiTee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
V50 2.0
« Vastaus #604 : 18.10.2016, 16:30:46 »
Katellu kakkosautoksi v50 bensaa, ja hyvänä vaihtoehtona ois nyt -07 v50 2.0 145heppanen. Onko kyseinen moottori fordin tekele ??  Onko minkälaisia kokemuksia ?
V70 D4 AWD R-design -13

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
Uutta Volvoa
« Vastaus #605 : 14.01.2017, 14:41:50 »
Hei!
Vaimon veli on hankkimassa uutta autoa, vaatimuslistalla diesel, automaatti, farmari ja vetokoukku.

V70:ejä on tarjolla enempi kuin laki sallii mutta sitten nämä V50:it joitei ole tarjolla kovin montaa.

Yksi ehdokas tuli eteen, 2 litraisella dieselillä. Kenenkäs valmistama tämä kone nyt on kun joku sanoo että se on samaa tekelestä kuin Mondeon 2 litrainen dsl (hevosvoimat ainakin samat), joku taas sanoo että ne on PSAn tekemiä.

Tässä yksi:
http://www.nettiauto.com/volvo/v50/8541372

Onko tuo 2 litrainen dsl yhtä luotettava kuin esim. d5? Mitä lastentauteja tuossa on? Kuinkas tuo, on varmaan jo dpf:llä, onko tuo täytettävällä ureasäiliöllä vai onko tuo samanlainen kuin d5 koneisessa eli tekee tyhjennyspolttoja?

Jos joku tuon tunnistaa omakseen niin saa laittaa vaikka yksityisviestillä kokemuksia / vikalistaa.
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: Uutta Volvoa
« Vastaus #606 : 14.01.2017, 16:34:42 »
PSA:n valmistama moottori, jota mm. Ford ja Volvo ovat käyttäneet. Päästöjen hallinnassa käyttään hiukkassuodatinta (vaihto 120 tkm välein) ja lisäainetta Eolys, lisäys 60 tkm välein. Näissä jonkinlaisena ongelmana on ollut vanhemmiten se, että hiukkaspolttojen väli tihentyy ollen lopulta lähes jatkuvaa, jonka seurauksena dieseliä päätyy moottoriöljyn sekaan. En tiedä, onko se seurausta hiukkassuodattimen vaihdon laiminlyönnistä vai mistä on oikein kyse. Softaamalla ovat tuota asiaa hoidelleet samalla kun DPF:n sisäkalut on heitetty korjaamon nurkkaan. En osaa sanoa onko tämä kaikkia koskeva ongelma, mutta tällaista olen tältäkin suvustolta lueskellut.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Uutta Volvoa
« Vastaus #607 : 17.01.2017, 16:54:58 »
Hei!
Vaimon veli on hankkimassa uutta autoa, vaatimuslistalla diesel, automaatti, farmari ja vetokoukku.

V70:ejä on tarjolla enempi kuin laki sallii mutta sitten nämä V50:it joitei ole tarjolla kovin montaa.

Yksi ehdokas tuli eteen, 2 litraisella dieselillä. Kenenkäs valmistama tämä kone nyt on kun joku sanoo että se on samaa tekelestä kuin Mondeon 2 litrainen dsl (hevosvoimat ainakin samat), joku taas sanoo että ne on PSAn tekemiä.

Tässä yksi:
http://www.nettiauto.com/volvo/v50/8541372

Onko tuo 2 litrainen dsl yhtä luotettava kuin esim. d5? Mitä lastentauteja tuossa on? Kuinkas tuo, on varmaan jo dpf:llä, onko tuo täytettävällä ureasäiliöllä vai onko tuo samanlainen kuin d5 koneisessa eli tekee tyhjennyspolttoja?

Jos joku tuon tunnistaa omakseen niin saa laittaa vaikka yksityisviestillä kokemuksia / vikalistaa.

Noissa automaatti (kaksoiskytkin) malleissa ei ole tuota lisäainesäiliötä, eikä noissa 2l dieseleissä tarvitse DPF:ää vaihtaa 120tkm välein kuten 1.6D mallissa.

Itselläni on tuollainen 2.0D automaatti ollut kohta 2v (170tkm) ja ainoa kunnon ongelma on tähän mennessä ollut hiukkassuodattimen paine-eroanturin hajoaminen, joka ensin vaikutti DPF ongelmalta. Vaihteiston öljynvaihtoa ei myöskään kannata laiminlyödä vaikka se on suhteellisen kallis operaatio.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: Uutta Volvoa
« Vastaus #608 : 17.01.2017, 21:00:26 »
Aika jännä muuten tuo, että käyttämässäni lähteessä tosissaan on niin, että D4204T koneessa MMT6 eli manuaalilaatikon kanssa on vaihdettava hiukkassuodatin lisäaineineen, mutta MPS6 eli automaatissa hiukkassuodatin ei vaadi huoltoa. Äkkiä tuntuisi, että lähteessä on virhe toisen laatikon osalta, mutta kait se noinkin voi olla.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
Vs: Uutta Volvoa
« Vastaus #609 : 18.01.2017, 18:18:34 »
Kuinkas sitten tämä Volvon käyttämä 4-vetotekniikka, onko se kuinka kilometrejä kestävä? Siis jos kyseeseen tulisi esim. XC70?


Edit:
Tuolta 4wd puolelta lueskelen noita juttuja, ja näyttäis siltä että ihan huollosta ja huoltoon panostamisesta riippuu 4vetotekniikan kestävyys...
« Viimeksi muokattu: 18.01.2017, 19:23:17 kirjoittanut Jukka79 »
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #610 : 03.02.2017, 16:15:13 »
Olen ehkä maanantaina lähdössä katsomaan volvo v50 2012 2.0 Bensa mallia. Osaako joku kertoa tuosta koneesta paremmin lisää? Onko tämä bensa malli tuontiauto vai onko näitä tuotu uutena? Kuinka luotettava peli kyseessä? Autolla on ajettu 50tkm.
Tuntuu että -12 mallisia bensoja on todella vähän suomen maassa!?

Täällä olisi sama tilanne.. Onkohan vuosimallin 2008 S40:n 2.0 -bensakone mistään kotoisin? Nykyisen 2.4i - mallin hommasin aikoinaan juurikin siitä syystä, ettei tarvitsisi iskeä käsiään mihinkään Fordin viritykseen, joista tuntuu olevan vain harmia. V:>

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #611 : 24.02.2017, 16:29:21 »
Vielä seuraa jatkokysymys..

Millaisessa maineessa Volvon automaattilaatikot on? Tähän mennessä ei ole kokemusta kuin manuaaleista. Onko jotain, mitä kannattaisi välttää?

Tähtäimessä olisi siis pyöreästi aikavälin 2006-2011 V50 tai S40. Haaveissa ehkäpä vielä T5.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #612 : 27.02.2017, 14:59:37 »
Vielä seuraa jatkokysymys..

Millaisessa maineessa Volvon automaattilaatikot on? Tähän mennessä ei ole kokemusta kuin manuaaleista. Onko jotain, mitä kannattaisi välttää?

Tähtäimessä olisi siis pyöreästi aikavälin 2006-2011 V50 tai S40. Haaveissa ehkäpä vielä T5.

Eipä täällä foorumilla ainakaan ole juuri haukuttu pikku-Volvojen automaatteja. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Peck4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • muna
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #613 : 15.03.2017, 20:52:50 »
V50 2004 2.4 125kw. Mitä huomioida ostaessa? 2014 tammikuussa vaihdettu hihna, vesipumppu ja muut hilut. Kilsoja ajettu sen jälkeen n. 35tkm tähän päivään. Millon seuraava vaihto? Paljon maksaa halvimmillaan uudet hilut? Mikähän varustelutaso tässä on kun on nahkat, cruise, automaatti-ilmastointi ja ajotietokone ainakin? Syökö nää öljyä?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

V50 2.4 Saksan trim level 3

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #614 : 15.03.2017, 21:59:48 »
V50 2004 2.4 125kw. Mitä huomioida ostaessa? 2014 tammikuussa vaihdettu hihna, vesipumppu ja muut hilut. Kilsoja ajettu sen jälkeen n. 35tkm tähän päivään. Millon seuraava vaihto? Paljon maksaa halvimmillaan uudet hilut? Mikähän varustelutaso tässä on kun on nahkat, cruise, automaatti-ilmastointi ja ajotietokone ainakin? Syökö nää öljyä?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Jakopäässä on 4v aikarajana. Osat saa 70-80e hintaan kun tilaa maailmalta, Gates/Contitech tms.

Varustetaso pitäisi lukea valmistajan kilvessä oikeassa B-pilarissa tai erillisessä tarrassa vasemmassa A-pilarissa. Onko sadetunnistinta, kuskinpenkki sähköllä?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Autoracing  KL-varaosat