Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Elek - 14.03.2018, 20:26:21

Otsikko: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 14.03.2018, 20:26:21
Onko se mukavuudenhalua vai mistä johtuu mutta tälläseen tuli sorruttua kun tuli sopiva vastaan, kriteeri uudelle autolle oli volkkarin kone ja sehän löytyy, toinen käyttis on ykköskoppanen V70 TDI joten tekniikka on tuttua mutta kaikki muu sitten onkin uutta  :o, auto on siis saksantuonti hyvillä varusteilla poikkeuksena kangaspenkit  :idiot2:,

Muutaman päivän ajeluiden jälkeen ensifiilikset oikein hyvät, ykköskoppasen lastentaudit korjattu ( mm. ikkunakytkimet, väsyvät saranat,  ruostuva kontinluukku jne. ehkä hitusen tuntuu laiskemmalta kun ykköskoppanen, painoa toki on 100kg enemmän mutta tiedä näistä, huomattavasti hiljaisempi sisämeteli.

Tiedot:
Auto: Volvo V70 MK2 TDI Farmari
Vuosimalli: 2001
Tekniikka: D5252T + M56
Mittarilukema: Ostettaessa: 540 250 nyt: 555 350

Varusteet:
Kaukosäätöinen keskuslukitus (kuskin ovi ei mene lukkoon kaukosäädöstä)
Sähköikkunat&Peilit
Vakionopeudensäädin
Automaatti ilmastointi
NAVI  8) 8)
Jälkiasennettu Eberi
Automaattisesti himmenevä taustapeili

Historia:
Saksasta tuotu ja asfalttia nielty

Viat:
- Jarrutehostin(?) suhisee kun jalka nostetaan jarrulta, pienellä uudella painalluksella loppuu
- Ratti vähän vinossa ja puoltaa oikealle
- Penkinlämmittimet ei toimi
- Kuskinpenkki retkahtanut
- Hanskalokero rikki
- Radion näytössä vekki
- Tuulilasi halki
- Ohjaus aavistuksen jäykkä

Tehdyt huollot:
129 900 / 2007 - Tuotu suomeen+vuosihuolto

516 922 / 2015 - Täys jakopää ja öljyt
530 000 / 2017 - Takajarrut ja käsijarru
530 000 / 2017 - Kytkimen tasoanturi
530 000 / 2017 - Termostaatti ja nesteet
540 500 / 2018 - Öljyt ja suodatin
TB Diamond Diesel 5W-40 & Bosch
540 800 / 2018/ Ohjaustehostinöljyt huuhdeltu, LiquiMoly
545 000 / 2018/ Vetoakseli oikea puoli
545 000 / 2018/ Ohjaustehostimen öljysäiliö
550 000 / 2018/ Vaihteistoöljyt
550 000 / 2018/ Öljyt ja suodatin

561 565 / 2018/ Öljyt ja suodatin
562 000 / 2018/ Tuulilasi
562 500 / 2019/ Polttoainesuodatin
563 000 / 2019/ Etujarrulevyt ja palat (Brembo), iskunvaimentimet taakse (TRW) ja takajouset (stark)


TO DO lista:

- Ralliroiskeläppien poisto
- Roiskeläpät eteen ja taakse
- Suuntaus
- Ajotietokoneen kielen vaihto suomeksi
- Nahkapenkit
- Uudet vanteet
- Tummennukset takalaseihin
- Etukaiuttimet vaihtoon ja eristystä
- Evry tai lastu
- Vahaus ja ehkä myllytys


Ostohetkellä:
(https://i.imgur.com/KY80V3y.jpg)
(https://i.imgur.com/FsaRxSL.jpg)
(https://i.imgur.com/1JeuweO.jpg)
(https://i.imgur.com/uuA91k8.jpg)
Ralliläpät veke
(https://i.imgur.com/VtFSmhR.jpg)
Veljekset kuin ilvekset  :)
(https://i.imgur.com/XLc1oA3.jpg)



Ostetaan:

-XC maski
-Takaspoileri
-Uudet etupenkit

Kysymykset:
1. Meneekö näihin faceliftin etuumpiot suoraan jossa on ns. jenkkivilkut
2. Voiko mankan vaihtaa Alpineen menettämättä navigaattorin ominaisuuksia, esim ääniohjeita
3. Avaimia saa vissiin ainoastaan sinisen kautta?

Kaikkea saa toki tarjota  8)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: anssi68 - 14.03.2018, 22:17:49
Tämä taisi olla foorumin käyttäjältä (Mysteeri ?) ostettu vai onkohan näitä punaisilla kuraläpillä enemmänkin ??

Mutta asiaan, asiaan:
-Jarrutehostin vuotaa ja sen takia taitaa tuntua lussulta kulkupuoli..
 -Ainakin D5:ssa kun tehostin oli rikki, niin ahdin ei pysynyt mukana.
 -TDI mahdollisesti erillainen ??

Radion vaihdolla menettää navin, mutta tuohon kannattaa ostaa Yatour, Grom ja mitä näitä on niin sillä palikalla saa bt:n kautta soitettua musiikkia ja puhelut ??

Avain kaukosäädöllä sinisellä maksanee siinä about 300€ koodauksineen, jolla avain naitetaan auton kanssa yhteen.

Muuallakin voi teettää tuon avaimen, siru kopioidaan uuteen avaimeen, jos en väärässä ole.

Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 15.03.2018, 21:51:44
Tämä taisi olla foorumin käyttäjältä (Mysteeri ?) ostettu vai onkohan näitä punaisilla kuraläpillä enemmänkin ??

Mutta asiaan, asiaan:
-Jarrutehostin vuotaa ja sen takia taitaa tuntua lussulta kulkupuoli..
 -Ainakin D5:ssa kun tehostin oli rikki, niin ahdin ei pysynyt mukana.
 -TDI mahdollisesti erillainen ??

Radion vaihdolla menettää navin, mutta tuohon kannattaa ostaa Yatour, Grom ja mitä näitä on niin sillä palikalla saa bt:n kautta soitettua musiikkia ja puhelut ??

Avain kaukosäädöllä sinisellä maksanee siinä about 300€ koodauksineen, jolla avain naitetaan auton kanssa yhteen.

Muuallakin voi teettää tuon avaimen, siru kopioidaan uuteen avaimeen, jos en väärässä ole.

Joo, näköjään mysteerin vanha auto, sitä ennen oli välissä yhdellä omistajalla jolta tämän ostin, ahdot ainakin mittarin mukaan piikkaa 1.1bar joten niitä ei puutu,

Grommin löysin käytettynä ja seon postissa jo tulossa, pitää vaan etsiä haaroitin mankan taakse jotta navikin toimii,

Juu, sinisellä vähän tyyristä mutta yksityiset sepät taitaa 100€ pintaan tehdä avaimen.

Volvo tuli tänään pesastua ja ihan nätti peli sieltä kuoriutui, naarmuja vaan niin s**tanasti, pitää keväämmällä myllyttää  8)

Hirvitarrat saa kyllä lähteä, sopii enemmän takatuuppareihin.

(https://i.imgur.com/xqfV226.jpg)

(https://i.imgur.com/pr5zMPw.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 17.03.2018, 09:55:31
Volvo toiminu hyvin, ai että tuo eberi on kyllä näppärä keksintö, pitää ens talveks gsm käynnistys vaan viritellä..

Öljyt vaihdoin Teboil Diamond Diesel
5w-40siin ja boschin öljynsuodatin sisään, näissä uudemmissa on näköjään öljynsuodattimen alla sellainen kouru johon valuva öljy tippuu ja ohjaa sen suoraan maahan eikä koneen kylkeen, nerokasta.

No ainahan jotain rempattavaakin löyty, moottorin oikealla puolella laatikon päällä näkyy oikein punainen "meri" eli jäähdytinnestettä jostain vuotaa, pitää tänään tutkia nuo letkut mistä vuotaa.

Tänään nostin tuon tavaraverkon tuohon eteen kun tässä vielä nuo takaselkänojat on tallella, ei lennä rojut niskaan.

(https://i.imgur.com/viQy17v.jpg)

(https://i.imgur.com/EKwECT5r.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 19.03.2018, 21:47:41
Eilen kävin yhdestä purkuautosta hakemassa ehjän Hu-603 mankan, ehjän hanskalokeron ja konttiin vararenkaan päälle kaukalo, tänään meni hanskalokero paikalleen mutta kiinniollessaan repsottaa vähän vasemmalta, edellinen rikkinäinen repsotti oikealta, mites tuon sais fixattua?

Tänään posti toi Gromin 3BT:n  jonka iskin uuden käytetyn Hu-603:sen taakse, hyvin pelaa, harmivaan kun rattinapit ei toimi joten pitää vissiin Yatourin uus versio hommata, menee nyt jonkunaikaa, näitä ei taida olla sellasia jolla sais biisin nimen mankan näyttöön?

Ohjaustehostinta vaivas ääntäminen kääntäessä ja nesteet värin perusteella kuravelliä, kurvasin fixuksen pihaan ja LiquiMolyn nesteet kainalossa tallille, säiliöstä letku limupulloon ja kaveri laitto auton käyntii 10sek kerrallaan jotta vanha neste pyörähti pois ja uutta perään, vaihdon jälkeen ohjaus tuntuu sujuvammalta ja kaikki ääntäminen on poissa, edes ratti tapissa ei äännä  8)

Ja niitä kuvia, ainiin tuli purettua joku Siemensin jälkiasennuspuhelimen boksi mankan takaa myös veke.

(https://i.imgur.com/QKxz9rD.jpg)

(https://i.imgur.com/Aa3AYppr.jpg)

Uudet vasemmalla ja vanhat oikealla

(https://i.imgur.com/HeCMKYM.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 04.04.2018, 20:38:55
Volvo saanut kovaa ajoa, keskikulutus viimeisen 1000km ajalta 6,3l/100km, pääasiassa matkaa ja jonkunverran taajamaa, ei paha ottaen huomioon eberin käytön, ajotietokone näytti 5.9l/100km joten aika oikeassa mennään.

Tänään volvo sai pesun foamerin ja kintaan kanssa, aineina as40 ja kärkkäisen raudanpoistoaine vanteisiin, samalla tuli pesastua kesävanteet.

(https://i.imgur.com/aoYTj4U.jpg)

(https://i.imgur.com/cLaEWXq.jpg)
(https://i.imgur.com/1raSWj5.jpg)
(https://i.imgur.com/SKgRNIM.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Maxxxed - 04.04.2018, 20:48:10
Kivaa hommaa tuo vaahdottelu. :) Ylläpito pesuihin aivan ehdoton. :)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 04.04.2018, 21:07:00
Kivaa hommaa tuo vaahdottelu. :) Ylläpito pesuihin aivan ehdoton. :)

Näin on, vahaa tai pinnotetta vielä huutaa niin ei tarvii kinnastakaan välttämättä näyttää, toki myllytys ensin mutta katsotaan keväämmällä lisää  8)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: merkku - 04.04.2018, 22:29:57
Onko toi noin vaahtoova pesuaine jotain erikoista ainetta? Vois kokeilla. Ite oon suunnilleen fairylla ämpäriin sotkettuna pessy jos ei ole ollut autoshamppoota kaapissa (en muista ostaa).
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 05.04.2018, 08:29:36
Onko toi noin vaahtoova pesuaine jotain erikoista ainetta? Vois kokeilla. Ite oon suunnilleen fairylla ämpäriin sotkettuna pessy jos ei ole ollut autoshamppoota kaapissa (en muista ostaa).

Itse käytin tälläkertaa Solmasterin As40 http://www.autodude.fi/tuote/esipesuaine_solmaster_as40/ ja foameria http://www.autodude.fi/tuote/foam_lance_dr_dirt/

Esipesuaineita on jokalähtöön, tuo Solmaster on hyvä perusteelliseen pesuun,

Kannattaa lukasta autoduden abc niin säästyy monelta naarmulta ja peseminen helpottuu  :)

http://www.autodude.fi/autonhoito/
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: merkku - 05.04.2018, 09:57:10
Tollanen vaahdotin onkin seuraavana ostoslistalla. En ollut tiennytkään moisesta vehkeestä mutta vaikuttaa erittäin näppärältä. Työpaikalla on Kärcher voimavirralla niin siinä on 2 kpl imuletkuja mistä pitäis imeä sopivassa suhteessa liuotinta, mutta vaikka oon kokeillut molempia letkuja ja säätänyt seossuhdetta niin ehkä ne on rikki kun ei näy imevän mitään niitä läpinäkyviä letkuja pitkin. En tosin ole laittanut letkun korkkia kiinni kun on eri jengoilla liuotinpurkin kanssa, josko se vaatisi alipainetta tai jotain.

Vaahdotin asennetaan ilmeisesti irroittamalla pesurin pistoolin ja suutinputken välinen liitos ja siihen niiden väliin. Täytyy tutkia onko se helppo operaatio tehdä aina silloin kun käy pesulla. Ei voi jättää firman vehkeisiin omia asennuksia. Noilla autoduden ohjeilla pääsee kyllä autonpesussa ihan uudelle levelille.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: HenkkaR1 - 05.04.2018, 12:21:00
Tollanen vaahdotin onkin seuraavana ostoslistalla. En ollut tiennytkään moisesta vehkeestä mutta vaikuttaa erittäin näppärältä. Työpaikalla on Kärcher voimavirralla niin siinä on 2 kpl imuletkuja mistä pitäis imeä sopivassa suhteessa liuotinta, mutta vaikka oon kokeillut molempia letkuja ja säätänyt seossuhdetta niin ehkä ne on rikki kun ei näy imevän mitään niitä läpinäkyviä letkuja pitkin. En tosin ole laittanut letkun korkkia kiinni kun on eri jengoilla liuotinpurkin kanssa, josko se vaatisi alipainetta tai jotain.

Vaahdotin asennetaan ilmeisesti irroittamalla pesurin pistoolin ja suutinputken välinen liitos ja siihen niiden väliin. Täytyy tutkia onko se helppo operaatio tehdä aina silloin kun käy pesulla. Ei voi jättää firman vehkeisiin omia asennuksia. Noilla autoduden ohjeilla pääsee kyllä autonpesussa ihan uudelle levelille.
Vaahdottimiin saa adaptereita, jolla saa suoraan kiinni pesurin kahvaan suutinputken tilalle. Ei jää mitään kiinteää asennusta. :) Tälläkin foorumilla on muuten autonhoidolle omia topiceja, suosittelen tutustumaan.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Mepi - 05.04.2018, 12:31:13
Harmaa voimavirta Kärcher itelläkin. Se lähtee imemään pesuainetta putkesta vain kun käsiosasta säätä tehonsäädön pienimmälle.

Siihen sopii suoraan mustan kahvaosan jälkeen vaahdotin, irroitus ja kiinnitys onnistuu ilman työkaluja. Ole tarkkana kun irroitat pesurin varresta metalliputken, sen O-rengas tippuu helposti
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: merkku - 05.04.2018, 12:48:35
jees kiitti näistä pesuvinkeistä ja en sotke enää tätä treadia lisää näillä jutuilla  :)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: merkku - 05.04.2018, 12:55:53
Tänään posti toi Gromin 3BT:n  jonka iskin uuden käytetyn Hu-603:sen taakse, hyvin pelaa, harmivaan kun rattinapit ei toimi joten pitää vissiin Yatourin uus versio hommata, menee nyt jonkunaikaa, näitä ei taida olla sellasia jolla sais biisin nimen mankan näyttöön?

Mulla on käytössä Volvotechin palikka niin ei näytä bluetoothin kautta biisin nimiä näytöllä, mutta käsittääkseni jos olis ipod tai vois joskus kokeilla ipadin kytkeä suoraan laitteen piuhaan, niin silloin pitäis näkyä mankan näytössä biisit. Mutta onhan se vähän vanhanaikasta jo alkaa kaivelee soitinta taskusta ja kytkeä piuhaan kiinni kun bluetoothilla kaikki nykyään tulee soitettua ja streamilla jostain spotifysta tai vastaavasta. MP3-CD-levyjäkään ei ole tullut vuosiin poltettua enkä tiedä toimiiko ne edes noissa HU-XXX-soittimissa. Mutta mukavaa että edes ratin ja soittimen next-painike toimii bluetoothin kautta streamatessa, että saa biisiä vaihdettua ilman että tarvii alkaa puhelimen näyttöä availemaan ja sieltä painelemaan.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 05.04.2018, 21:50:07
Mulla on käytössä Volvotechin palikka niin ei näytä bluetoothin kautta biisin nimiä näytöllä, mutta käsittääkseni jos olis ipod tai vois joskus kokeilla ipadin kytkeä suoraan laitteen piuhaan, niin silloin pitäis näkyä mankan näytössä biisit. Mutta onhan se vähän vanhanaikasta jo alkaa kaivelee soitinta taskusta ja kytkeä piuhaan kiinni kun bluetoothilla kaikki nykyään tulee soitettua ja streamilla jostain spotifysta tai vastaavasta. MP3-CD-levyjäkään ei ole tullut vuosiin poltettua enkä tiedä toimiiko ne edes noissa HU-XXX-soittimissa. Mutta mukavaa että edes ratin ja soittimen next-painike toimii bluetoothin kautta streamatessa, että saa biisiä vaihdettua ilman että tarvii alkaa puhelimen näyttöä availemaan ja sieltä painelemaan.

Saako volumea säädettua myös ratista?
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: merkku - 05.04.2018, 21:59:39
Saako volumea säädettua myös ratista?

Saa säädettyä, ja seuraavan kappaleen taakse- tai eteenpäin.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 10.04.2018, 20:46:55
Volvo saanut kovaa ajoa ja vannetta alle kunnes...

Eli hyvään hintaan löyty 17x7,5" Volvon Orpheus vanteet alle kesäks, ulkonäkö parani huomattavasti, allelaiton jälkeen sytty ABS ja luistoneston valo mittaristoon, vissiin vanteella sohassu anturin piuhaa joka ollu tiensä päässä  :-\ .. pitää kattoa koodit kunsaa Vidan käyttöön.

Ja seuraavana päivänä uusilla vanteilla hymykorvissa ajellessa ihmettelin kun latauksen merkkivalo sytty, ajattelin ensin että laturinhiilet meni niinkuin edellisestä v70:sestä mutta kääntyessä tuli huomattua että ohjaustehostin on pois pelistä, pelti auki ja remmi oli hypänny pois ja yksi hihnapyörä hävinnyt, jakopää tehty 3v sitten keskusautohallilla joka sisältäny kaikki kiristimet ja hihnapyörät kaikille remmeille, no sattuuhan noita, ehkä liian kireellä ollut hihapyörän pultti tai valmistusvika..

Uudet tilasin autodocilta yht 50€

(https://i.imgur.com/bupYIS0.jpg)

(https://i.imgur.com/4IgoaaS.jpg)

(https://i.imgur.com/U74Iakj.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Makkara - 10.04.2018, 21:01:33
Ilmottele jos saat korjattua ton jarrutehostin ongelman, täällä sama vika. Foorumilta lueskelin, että joku stefa/tiiviste pitää vaihtaa, mutta vaikuttaa aika hankalalta hommalta ainakin tehostin paikallaan :-\
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: HenkkaR1 - 10.04.2018, 21:23:44
Ilmottele jos saat korjattua ton jarrutehostin ongelman, täällä sama vika. Foorumilta lueskelin, että joku stefa/tiiviste pitää vaihtaa, mutta vaikuttaa aika hankalalta hommalta ainakin tehostin paikallaan :-\
Jarrupolkimen juuressa on tiiviste, joka on helppo painaa takasin paikalleen ja suhisee ja suhahtelee aika ilkeän kuulosesti. Jos en ihan väärin muista, niin siinä oli musta kumisukka päällä ja tiiviste sen alla. Muutamasta autosta oon korjannut kun pullahtanut ulos. Kannattaa kurkata sieltä ekana. :)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Makkara - 10.04.2018, 21:40:51
Jarrupolkimen juuressa on tiiviste, joka on helppo painaa takasin paikalleen ja suhisee ja suhahtelee aika ilkeän kuulosesti. Jos en ihan väärin muista, niin siinä oli musta kumisukka päällä ja tiiviste sen alla. Muutamasta autosta oon korjannut kun pullahtanut ulos. Kannattaa kurkata sieltä ekana. :)
Joo just sitä tiivistettä tarkoitinkin. Monet sanoneet, että uusi todella tiukka saada paikoilleen, mutta pitääpä yrittää laittaa toi vanha kunnolla kiinni O0
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 03.08.2018, 12:43:46
Jääny päivittäminen vähemmälle joten kiritään vähän..

Huhtikuu:
Hyvään hintaan tuli vastaan italiantuonti TDI, jonkinverran purettu ja hinta sen mukainen, tästä lähti mukaan jotain sisänippeleitä yms ja kone tuli otettua pois (puski sinistä ja tehot puuttu) Tällähetkellä odottaa paalia

(https://i.imgur.com/vgpacvm.jpg)

Toukokuu:
Huomasin vetarin suojakumin olevan tuhannen solmussa ja jotain kolinaakin alko kuulumaan joten uus vetoakseli autodocista ja taas rokkaa, myös ohjaustehostinsäiliössä oleva suodatin oli irronnut aiheuttaen nesteiden vaahtoamisen ja ilman menon järjestelmään, joten uus tehostinsäiliö siniseltä 60e ja ohjaus herkistyi ja jurinat loppu kokonaan. Huomatkaa irronnut apulaitehihnan pyörä joka löytyi samalla  ;D

(https://i.imgur.com/KScBpxU.jpg)

Tuli myös pestyä perusteellisesti ja 1step myllytettyä Schollin S20+navy blue laikoilla, pintanaarmut lähti kävelemään ja syvemmät jäi, kuten oli odotuskin, vahaksi tuli fusso ja listoille G4techin muovipinnoite, ikkunoihin Glacon dödömalli.

(https://i.imgur.com/fGCk4yl.jpg)

Uusi vaihdekepin pussi saapui ebaysta ja tuli nakattua kiinni, myös ehjempi ratti tarttui matkaan vanhan tille,

(https://i.imgur.com/5rHhN5G.jpg)
(https://i.imgur.com/prgXfrv.jpg)

Kesäkuu:
Tuli vanhassa V70:ssa ollut lenovon tabletti nakattua kiinni ja sähköt mankalta, eli lataa jatkuvasti, orkkismankkaan tuli hommattua VolvoTecin bluetooth adapteri jota kautta poppisoi, toimii rattinapit yms.
myös kulmat käytin säädättämässä.

(https://i.imgur.com/kYibYyq.jpg)

Heinäkuu:
Huomasin helteillä ilmastoinnin puhaltavan n. 15-20c asteista ilmaa ja ainoastaan kuskinpuolelta, joten käytin ilmastointihuollossa jossa aineita meni 700g ja nyt työntää 6,5c ilmaa, toivottavasti ei vuoda mistään, aika näyttää ja uv valo  8)

(https://i.imgur.com/q8exGdt.jpg)

Ahvenistolla tuli käytyä kaverin kanssa kans pyörähtämässä, katsastuksessa mittari antoi 93db joka vähän kummastutti kun autohan on vakio, läpi kuitenkin mentiin ja hauskaa oli vaikka voimaa puuttu :(, kiitos @Maxxedille kuvista ja järjestäjille -H-

(https://i.imgur.com/7Z49Lm2.jpg)

(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/VRCF%20kes%C3%A4miitti%20&%20Ratap%C3%A4iv%C3%A4t%202018/IMG_0110.JPG/_full.jpg)

(https://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/VRCF%20kes%C3%A4miitti%20&%20Ratap%C3%A4iv%C3%A4t%202018/IMG_0205.JPG/_full.jpg)

(https://i.imgur.com/xcjl1me.jpg)

Hifit tulimyös päiviteltyä, eteen DLS 6.2 erkkasarja ja vahvistimeksi Audisonin 4.9bit joka ottaa signaalin orkkismankan kaiutinlähdöistä, takana tällähetkellä GroudZeron 12" 249 paketti joka löyty tallin hyllyltä.

Kaiuttimet valitsin lähinnä suositusten perusteella ja aluksi niitä soitin auton vakiomankalla, äänenlaatuhan oli aika 2/5 vakiomankan takia joten päädyin Audisonin bit 4.9:siin joka osaa de-equttaa vakiosoittimen suodot ja tehdä signaalista flatin, myös tietokoneellä tehtävä equtus ja viiveiden muunto kiinnosti, voin suositella lämpimästi, äänenlaatu muuttui radikaalisti parempaan suuntaa, youtusta #peranurkka käyttäjältä löytyy vahvistimesta asennusvideo kiinnostuneille. Audisonin asensin pelkääjän penkinalle ja GZ:n vahvari konttiin ensimmäiseen luukkuun.

Ovet koki täyden eristyksen ja jakosuotimen mahtu ovipahvien sisälle, diskantit laitoin peilikolmioihin, tällähetkellä soundimaailma on omaan korvaan aika pirun hyvä ilman ihmeempiä säätämisiä, alapäässä jossain biiseissä vähän kuminaa, toki tähän vaikuttaa myös tuo GZ:n valmissubbari joka ei oikein istu tuon etupään kanssa (vielä). Ovipahvien sisus tulimyös otettua purkuautosta

(https://i.imgur.com/REOKx7a.jpg)

(https://i.imgur.com/TCvuEZI.jpg)

(https://i.imgur.com/1QTLIG4.jpg)

(https://i.imgur.com/59fcv8k.jpg)

Näytössä näkyy vakiomankan työntämä "flatti" eq
(https://i.imgur.com/Q5EGnsW.jpg)

Evry&ahtomod tulimyös rakenneltua ja piuhat vedettyä, kytkeminen vielä puuttuu, ärsyttää vaan sen vikavalon päälle meneminen evryä käyttäessä, tähän ei taida mitään kikkakolmosta olla, ohjelmointi olis kova mutta josnyt evryllä aluks.

(https://i.imgur.com/VjbA9f4.jpg)

Eilen tulimyös facelift s60:sen ratti hankittua ja öljyt+suodatin vaihdettua, tällähetkellä mittarissa 550000, vaihdon yhteydessä tarkistin alipaineletkut ja kaksi oli aika rapsakoita, imusarjan nipan päässä oleva tipahti käteen sitä koskiessa ja nippa täynnä karstaa, karstat pois ja uutta letkua  *taavih->

ja niitä kuvia loppuun:

(https://i.imgur.com/H3MThec.jpg)

(https://i.imgur.com/pnBcB0W.jpg)

(https://i.imgur.com/mLycYEO.jpg)

(https://i.imgur.com/DAfgNCW.jpg)

Kiitos jos joku jakso lukea tätä epäselvää mongerrusta ja jotain varmasti unohtu, seuraavana hankintalistalla päällimmäisenä takaspoileri ja tummennukset taakse, tuulilasikin huutaisi vaihtoa.  :arkkupakastin:



Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 06.08.2018, 22:08:54
1200km lenkki tuli heitettyä ja sen kunniaks spoileri kiinni, kyllä se ilme parani kertaheitolla, myös tupakkamuovit lähti pois, väheni sisämelu ja pilarit nyt ihan kohtuullisen kokoset.

Kulutus reissulla 5.6l/100 eli yhdellä tankilla selvittiin.

Tänään tuli kiihdyteltyä kelloa vastaan
60-100km/h = 6,5sek
80-12/km/h =  8,7sek

Vajaan sekunnin jää edellisestä ykköskopan tdiistä ja tuntuuki laiskemmalta, mistähän tuota lähtis ratkomaan.. nippa tyhjätty, alipaineputket vaihdettu ja ahdot mittarin mukaan oikein (0,9-1bar) eikä savuta ajossa, toki auto painaa 100kg enemmän ja tankki oli täynnä mutta mutta  :idiot2:

(https://i.imgur.com/d01Xp7Z.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 07.08.2018, 23:14:27

Tänään tuli kiihdyteltyä kelloa vastaan
60-100km/h = 6,5sek
80-12/km/h =  8,7sek

Vajaan sekunnin jää edellisestä ykköskopan tdiistä ja tuntuuki laiskemmalta, mistähän tuota lähtis ratkomaan.. nippa tyhjätty, alipaineputket vaihdettu ja ahdot mittarin mukaan oikein (0,9-1bar) eikä savuta ajossa, toki auto painaa 100kg enemmän ja tankki oli täynnä mutta mutta  :idiot2:

(https://i.imgur.com/d01Xp7Z.jpg)

Tänään vaihdoin jarrutehostimen tiivisteen, olipahan homma ja vääntäminen mutta suhinat loppu ja nyt saatiin se ylimääräinen sekuntti pois kiihdytyksistä.

0-60 = 5,4s
0-100 = 11,4s
60-100 = 5,4s
80-120 = 7,5s
Ja
0-400 = 18s

(https://i.imgur.com/26ot5VR.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Juhizz - 08.08.2018, 08:46:37
Mä en saanut tuota tiivistettä sitten millään paikalleen.. oli niin pirun pieni se rako. Päädyin vaihtamaan koko tehostimen.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 12.08.2018, 20:01:30
Mä en saanut tuota tiivistettä sitten millään paikalleen.. oli niin pirun pieni se rako. Päädyin vaihtamaan koko tehostimen.
Joo, voi olla että tehostimen vaihto tulee tässäkin eteen, muutaman kerran ku polkasee kunnolla nii menee jäykäks, eli hitaasti tuntuu keräävän paineet, toki alipainepumppuki räklättää välillä.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 20.08.2018, 20:40:36
Jotain on taas saatu aikaseks, kieli tuli vaihdettua saksasta suomeksi vihdoin ja ahtopainemittarin lähtö laitettua mapin alipaineletkuun, myös hirvitarrat lähti  :-[ ja takasivuikkunoista vrcf tarrat jotka oli edellisen omistajan tekosia, pitää uusi laittaa takalasiin, mukavasti tuli yleisilme kliinimmäksi, ja tottakai evry tuli näprättyä kuntoon, nyt ahdot 1.4-1.5 bar.

Myös linnunpesä tuulilasin ja konepellin välissä olevan muovin alta tuli siivottua ja pyyhkimiin laitettua uudet muovisuojat

(https://i.imgur.com/0zTW6Ik.jpg)

(https://i.imgur.com/vDlmHN2.jpg)

(https://i.imgur.com/GjucOPo.jpg)

Vakio(1.0bar) - Evry(1.6bar) - Ohjelmointi(1.35bar)
(https://i.imgur.com/DSRXnv7.jpg) (https://i.imgur.com/JvkgBnu.jpg) (https://i.imgur.com/rUVEGK9.jpg)

Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 23.08.2018, 20:37:52
Tänään tuo evryn kanssa kikkailu alko riittää joten tuli ohjelma heitettyä sisään, 167hp lupaa ja pikaisten vetojen perusteella sitä se myös on, ahdot oli ennen ohjelmointia 0.9-1.1bar ja nyt 1.3-1.4,

Jossain vedoissa ahdot pomppi 09-1.1 välillä, teki tuota jo ennen ohjelmointia, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan  ???
linkki videoon: https://photos.app.goo.gl/1EAtTcFzyHEi4K118 mittarille otettu paine mappi anturilta.

(https://i.imgur.com/uaM48hh.jpg)

Ajat ohjelmoinnin jälkeen

(https://i.imgur.com/rUVEGK9.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: HenkkaR1 - 23.08.2018, 21:11:16
Vakio ahtopaine on 0,9 ja piikkinä sen 1,1, ei tarvi huolestua. :)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 23.08.2018, 21:15:45
Vakio ahtopaine on 0,9 ja piikkinä sen 1,1, ei tarvi huolestua. :)

Kyllä mutta pään nyökkyminen kiihdytyksessä ei :D, tuo video oli kuvattu siis ohjelmoinnin jälkeen.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 17.09.2018, 21:19:13
Pikku päivitystä taas vaihteeks, alipaineletkujen liitännät kävin läpi mutta vieläkin huopaamista esiintyy, pitää seuraavaks vaihtaa antureita yms.

Öljynkäry joka tuli kabiiniin aina pysähdyksissä tuli myös selviteltyä vihdoin, huohottimen tiivisteen tilasin skandixilta mutta sillä ei käry lähtenyt joten uutta tsekkailua kehiin ja huomasin että huohotinputki oli halki kiinnikkeen kohdalta EGR:än alta, purkumotista uus putki ja käry lähti  S*

Skandix tilauksessa oli myös pitkään listalla olleet mustat käännönrajottimet jotka nappasin kiinni, ei enää lokarit hankaudu kääntyessä.

Purkukoneessa olleen imusarjan irrotin yks kaunis päivä ja poltin karstat bensalla, pikku hinkkausta ja vanha irti ja "uutta" tilalle, samalla huomasin että EGR oli tulpattu edellisen omistajan toimesta joten tulppa siirtyi myös uuden putsatun imusarjan yhteyteen.

(https://i.imgur.com/ZgNl6Ms.jpg)
(https://i.imgur.com/NjXfx2r.jpg)
(https://i.imgur.com/Mj85H2u.jpg)
(https://i.imgur.com/Rl3aWho.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 18.09.2018, 20:29:03
 :-\ Tänään vielä pieni öljynkäry valtas kabiinin moottoritien jälkeen risteyksessä, öljyä ei näytä valuvan pakosarjan päälle tms. vinkkejä otetaan vastaan mistä vois johtua,

Tänään auto sai pesun ja konetila ehjät moottorinsuojat, eberin säädin tuli laitettuu mankanviereen.
(https://thumb.ibb.co/mj2i4z/IMG_20180918_200830.jpg) (https://ibb.co/mj2i4z)

(https://thumb.ibb.co/jp3ZBe/IMG_20180918_195533.jpg) (https://ibb.co/jp3ZBe)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: ToniJH - 19.09.2018, 06:43:56
Turbon paluupuoli yms, auto ylös ja pohjan kautta tutkiskelemaan.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 12.01.2019, 20:50:14
Volvo liikkunut ja ropailtu mutta päivittely jäänyt vähemmälle joten otetaan kiinni

Marraskuussa iskin W-Lighti Lightning 175 led lisävaloja kiinni 3kpl ja SeekerVenomin paneelin, ohjaus releellä jolle heräte Volvon liittimestä jota ohjataan lisäkaukovalonapilla jonka hain siniseltä, samalla tuli roiskeläpät eteen ja taakse.
Myös turbon vaihdoin käytettyyn jossa välystä vähemmän, vanha huohotti öljyä joka puski välijäähyltä ulos, vesihehkut vaihoin samalla.

Xc90 nahkapenkit iskin kiinni orkkispaikoille suoraan, kuskinpenkki on sähkönen joka lähti toimimaan suoriltaan muistipaikkojen kanssa.

Joulukuussa vaihoin pumppuun molempien kansien tiivisteet, ebaysta 15e koko tiivistesarja josta käytin nuo kaksi, loppu vuotaminen eikä ylimääräsiä öljyn/dieselin käryjä enää tule kabiiniin, myös alipainepumppuun vaihdoin stefan jolla nakuttaminen loppui, tuulilasin vaihdatin viimeviikolla.

Siinä nopeasti viimekuukausien tapahtumat, kuvat kertoo toivottavasti enemmän  8)

(https://i.imgur.com/NlEuemP.jpg)

(https://i.ibb.co/sFh3LB0/IMG-20181110-151943.jpg) (https://ibb.co/sFh3LB0) (https://i.ibb.co/jDwcvgG/IMG-20181112-165546.jpg) (https://ibb.co/jDwcvgG) (https://i.ibb.co/7pL3qhC/IMG-20181113-182733.jpg) (https://ibb.co/7pL3qhC) (https://i.ibb.co/GsdZR6C/IMG-20181114-185925.jpg) (https://ibb.co/GsdZR6C) (https://i.ibb.co/hDwcYZt/IMG-20181126-184846.jpg) (https://ibb.co/hDwcYZt) (https://i.ibb.co/z4bPzp4/IMG-20181206-130728.jpg) (https://ibb.co/z4bPzp4) (https://i.ibb.co/SJRLgjt/IMG-20181218-171730.jpg) (https://ibb.co/SJRLgjt) (https://i.ibb.co/cgggrJK/IMG-20190108-153935.jpg) (https://ibb.co/cgggrJK)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 27.01.2019, 20:24:30
Volvo saanu taas vähän hellyyttä osakseen, ohjaus tuntui aavistuksen jäykältä joten otin purkumotista "ehjän" ja nakkasin kiinni, hetken ajon jälkeen alkoi hirvittävä ulina ja teki tehostinnesteestä aika mehua, eli jostain ilmaa vissiin imi mukaan, sitten se nasahti lopullisesti joten ostin käytetyn orkkiksen ja laitoin kiinni, muuten pelaa hyvin mutta puskee tehostinnestettä korkinvälistä eli painetta puskee, säiliön ostin kesällä uuden joten tuskin siitä johtuu, pitää koittaa ostaa uus keväämmällä jos sillä paranisi vai voiko johtua hammastangosta tuo paineeni tekeminen? Vanha tehostin jolla ohjaus oli jäykkä puski myös aavistuksen nestettä korkinvälistä.

Vklopun projekti oli vaihtaa etujarrupalat ja levyt sekä käytetty jarrusatula eteen, myös takajouset ja iskarit sai uutta tilalle, iskarit eivät menneet leimalta läpi ja yläpäät kolisi joten ne vaihtuivat myös SKF:iin, iskarit on TRW:n ja jouset starkin joita en suosittele istuvuuden puolesta, alapää piti liinalla naittaa kiinni ennen auton laskemista, muuten jousi pääs pomppaamaan pyörännapaa vasten pois omasta kolostaa, jonkinverran tuli etukenoa mutta katotaan miten tuo laskee päivien mittaan vai joutuuko etupäänkin tekemään.

Polttoainesuodatin tuli vaihdettua ja volvon orkkis jenkkivilkkukanta.

Huomenna jos koittaisi leimalle uudestaan, laahaava vasen etujarru ja toinen takaiskari oli syyt hylkyyn.

Orkkis ja tarvike pumput:
(https://i.imgur.com/jF0AF6e.jpg)

(https://i.imgur.com/2IvZwbL.jpg)

(https://i.imgur.com/pGs9l9a.jpg)

(https://i.imgur.com/TQYbSNk.jpg)

(https://i.imgur.com/Q9b3HWx.jpg)

(https://i.imgur.com/tAVvUhu.jpg)

(https://i.imgur.com/SbVLKpX.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Juhizz - 27.01.2019, 21:43:47
Eli meinaat jenkkiparkeilla leimalle? Mä olen vaihtanut aina tavalliset siksi aikaa ettei tule turhaa merkintää niistä.. En siis ole viitsinyt edes kokeilla tuleeko sanomista.
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 28.01.2019, 21:12:22
Eli meinaat jenkkiparkeilla leimalle? Mä olen vaihtanut aina tavalliset siksi aikaa ettei tule turhaa merkintää niistä.. En siis ole viitsinyt edes kokeilla tuleeko sanomista.

Juu, jälkitarkastukseenhan tuo nyt meni ja eivät niihin puuttuneet, läpi siis meni, etujarrut tasan 2kn  8)

Tänään tuli saatettua Eberin GSM controlleri toimintaan, nyt saa puhelimen työpöydältä/tekstiviestillä eberin päälle ja pois sekä ajastuksen, kytkentä tehdään kellon taakse rinnan.
Gsm controlleri ebaysta 40€+Elisanliittymä 4€/kk eli suht halvalla vrt eberin oma gsm controlleri yms. puhelimen piilotin radion taakse.

Kytkennät:

Eberin johdot | Nokia GSM-controllerin nastat
Punainen = 12v + PKZ-1
Ruskea = MASA
Keltainen = PKZ-2

(https://i.imgur.com/pNgEGPn.jpg)

(https://i.imgur.com/Fbykq3z.jpg)

(https://i.imgur.com/H9Kd9Xe.jpg)
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: merkku - 28.01.2019, 21:36:12
Mulla oli 10v sitten tällanen toteutus ja nokia 3310 käytössä. Hyvä ja edullinen ratkaisu, mutta kännykän akku kyykkäs aina kun oli kovimmat pakkaset. Että sit ei saannu yhteyttä käynnistääkseen webaston etänä.

http://odi.kapsi.fi/hf1
Otsikko: Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
Kirjoitti: Elek - 28.01.2019, 21:54:35
Mulla oli 10v sitten tällanen toteutus ja nokia 3310 käytössä. Hyvä ja edullinen ratkaisu, mutta kännykän akku kyykkäs aina kun oli kovimmat pakkaset. Että sit ei saannu yhteyttä käynnistääkseen webaston etänä.

http://odi.kapsi.fi/hf1
Joo oli yhtenä ideana tehdä itse mutta kun tuohon hintaan saa valmis ratkasun niin päädyin siihen, ja tuossa ei ole omaa akkua joten se ei voi loppua, auton tosin voi  ::)