Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Samison - 21.03.2024, 19:06:36
-
Tuli vastaan pieni pulma Volvon kanssa. Vaimo oli matkalla kotiin töistä ja auto ei suostunut kulkemaan yli 60 km/h. Nollasin vikakoodin (P212037), jonka jälkeen auto tuntui toimivan normaalisti, mutta ajossa oli silti ajoittain pientä nykimistä. Vikakoodi tulee takaisin.
Auto on Volvo XC60 2016 D4 2.4 AWD
P212037
State: None
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D Circuit.
FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width
Modulated) Failures. Signal Frequency Too High
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta ongelmasta tai ehdotuksia siitä, mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä? Kaikki neuvot ovat tervetulleita!
-
Tuo vikakoodi ei sano ainakaan itselleni mitään. Varmaan kunnollisella lukijalla saisi tarkemmat koodit pihalle. :idiot2:
-
Kaasupolkimen asentotunnistin olis varmaankin tuo vikakoodi..
-
Ongelma lienee kaasupolkimen asentotunnistimessa tai kaapelissa. Seurasin tänään ajon aikana signaaleja, ja huomasin, että PWM-signaali pätkii ajoittain. Netistä aiheeseen liittyvää tietoa etsiessäni huomasin, että itse asentotunnistin on harvoin viallinen. Aion ottaa auton tarkempaan syyniin tallissa viikonloppuna ja tarkastaa anturin liitännät. Miten voisin mitata johdot anturista eteenpäin? Johtavatko ne suoraan ECU:un?