Futurez  Kulkukoira

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 82351 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Pakko se on myöntää, että D5 moottori pääsee kunnolla oikeuksiinsa vasta manuaalilaatikolla.

Nyt kun tällä hetken aikaa olen ajellut, alan ymmärtämään mitä Juha tällä tarkoitti. :)

Aluksi tuon lootan välitykset tuntuivat jotenkin oudoilta, mutta nyt kun koneen luonteeseen pitkän TDI-kauden jälkeen on saanut kunnon tuntuman, en voisi olla enempää samaa mieltä tuon väittämän kanssa.

Tosin nimimerkki Jopatsu pääsee ajoharjoittelunsa kanssa vähän liiankin helpolla, ohitukset sujuvat sen verran eleettömästi tuolla, ettei pääse edes kunnolla opetuksen makuun! :D

Liukkaita kelejä ja nelivedon toimintaan tutustumista odotellessa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Jaa-a, molempiin autoihin pitäisi talvirenkaat uusia, joten nyt jää enää pohdittavaksi että kumpaan nämä laitetaan:



Ja nähtäväksi jää millaiset nuo sitten lopulta ovat. Ei varmastikaan pärjää tuplaten kalliimmille merkkirenkaille, mutta jos nyt riittävästi kuitenkin toimisivat. Isompi nastamäärä ja Tikka-nastoitus houkuttelivat kokeilemaan.

Hinta ei tosiaan ole paha.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Eikös se melkein tuossa D5 alla ajane asiansa. Itselläni on nyt toinen talvi alkamassa Nexenin nastarenkailla, joissa on myös Tikka nastat, viime talvena oli hyvät alla.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Mitä ikinä ostat elä osta trianglea.... ne on hetken tosi hyvät mutta sitten niistä häviää pito. nastat säilyy mutta ne ei pidä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Nankang ei ole mannerkiinalainen vaan vanha taiwanilainen merkki. Siksi jotenkin mielikuvissa pidän sitä "vähän parempana" valmistajana kuin noita muita kiinalaisia.

Mutta ajattelin nyt joka tapauksessa kokeilla. Sittenhän se selviää. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Hakka8 lähtee nyt neljättä talvea alle itellä, mutta vaihtuu uudet renkaat kuhan veronpalautukset tulee.
Hiton hyvät renkaat ollut, nastoja ehkä irronnut 10kpl yhteensä noista neljästä renkaasta.
Seuraavaksi kokeiluun hakka9  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Nankangin kitkat on ollu monta talvea ja hyvin on toiminut.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Pientä huoltoa tehty tänään. Hanttarin etupyörän laakeri on valitellut hetken aikaa vaihtotarpeesta ja tänään oli sopiva hetki se vaihtaa.
Mittarissa on tässä vaiheessa 317 518 km.

Viikonvaihteessa pitäisi sitten jumppailla toinen puoli.

Lisäksi S60 haluaisi uuden laturin ja alapallot on vaihtokunnossa.

Periaatteessa pitäisi tehdä V70 myös öljynvaihdot. 340tkm taulussa. Siinähän ne menisi "melkein samalla" kun kuskin puolen etupyörän laakeria vaihtelee.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Omaan ehdin öljyt ja suodattimen vaihtaa lounastauolla kotipihalla että ei se tosiaan tarvii kuin mukavan kelin mielellään.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
V70 öljynvaihtoja oli tarkoitus tänään tehdä, mutta pari päivää aiemmin alkanut narahtelu oikealla takana sai aikaan sen, että lähdinkin tutkimaan mistä siinä on kyse.

Kirjoittelin aiheesta jo erillisen korjaamotopicin, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=103923.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Kuulumisia tallilta/autokatoksesta:

S60 sai uudet orggistulpat viime viikonloppuna. Olihan se jo aikakin, edellisestä vaihdosta alkoi olla jo liian monta vuotta. Tosin ei mitään erityistä käyntihäiriötä ole ollut, mutta ehkäpä nuo vaihtaa mielummin vähän ennen kuin liian myöhään. Ajatuksena on ollut myös vaihtaa tuohon pykälää isommat suuttimet, kun perstuntuman perusteella ne voisi muutenkin vaihtaa jossain vaiheessa. Ajatuksena isommissa suuttimissa lähinnä tuo etanolikäyttö, ei niinkään tehon hakeminen...

V70 vaatii myös hieman huolenpitoa. Tarkoitus oli alunperin vaihdella niitä takaiskareiden ylätukikumeja, mutta eilen jarrua painaessa kuului tehostajasta "psssssst" -ääni ja tehostus häipyi. Tehostaja ei sinänsä pihise koko ajan, mutta aina kun jarrua painaa, suhahdus kuuluu ja käytännössä auto on ilman tehostusta. Mielenkiintoinen ajettava ilman tehostinta muuten, saa ihan oikeasti painaa poljinta. Käyn katselemassa alipaineletkut ja tarkistamassa jalkatilastakin tilanteen, mutta varaudun samalla henkisesti jarrutehostajan vaihtamiseen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
V70 vaatii myös hieman huolenpitoa. Tarkoitus oli alunperin vaihdella niitä takaiskareiden ylätukikumeja, mutta eilen jarrua painaessa kuului tehostajasta "psssssst" -ääni ja tehostus häipyi. Tehostaja ei sinänsä pihise koko ajan, mutta aina kun jarrua painaa, suhahdus kuuluu ja käytännössä auto on ilman tehostusta. Mielenkiintoinen ajettava ilman tehostinta muuten, saa ihan oikeasti painaa poljinta. Käyn katselemassa alipaineletkut ja tarkistamassa jalkatilastakin tilanteen, mutta varaudun samalla henkisesti jarrutehostajan vaihtamiseen.

Suhahdus kuuluu aivan selvästi sieltä "polkimen puolelta" ja vain poljinta painettaessa. Ei kuulostaisi vuotavan kun poljinta ei paineta. Ja kun antaa hetken käydä, alipainetta "kerääntyy" tehostajaan, mutta heti ekalla polkimen painamisella suhahtaa pois.

En tiedä että menisikö jollain tiivisteen vaihdolla, mutta sitä operaatiota varten pitäisi melkein joka tapauksessa ottaa tuo tehostaja pois, eihän tuolla jalkatilassa mitään mahdu tekemään. Joten sama se kai on sitten vaihtaa koko tehostaja uuteen tai "uuteen" jos sen sieltä kuitenkin pois ottaa.

150-160€ kuluineen näyttäisi edullisimmillaan saavan Ate:n tehostajaa verkkokaupoista, joka lienee myös se alkuperäinen. Toki purkuosaakin voisi harkita, mutta purkamoiden hinnat ovat ainakin sen verran suolaisia, että mielummin tuo Ate ulkomailta tilaten...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Kerran luulin että sama vika mut kuului tsuh ja poljin meni pohjaan, no ilmausruuvi oli jarrusatulassa löysällä. Toisen kerran tuon äänen teki kumisaapas.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tarkoitus oli ulkoistaa tehostajan vaihto tuolle vaimon veljelle ja hänen korjaamolleen, mutta talven webastokiireiden takia hän olisi ehtinyt tehdä homman vasta tammikuun loppupuolella. Joten ei muuta kuin itse hommiin vaan, ajattelin vielä eilen... :facepalm:

Tehostajan olen muutama vuosi sitten vaihtanut tuohon vaimon kauppakassiin, joten ei kai se nyt mukamas niin erilainen homma ole S60 / V70.

Mutta olipa kuitenkin. :D Melkoisesti enemmän joutui tässä dieselissä purkamaan tieltä pois kaikenlaista että sen tehostajan sai tulemaan sieltä normaalisti. Alipainepumpunkin jouduin siitä nokan päästä lopulta irroittamaan että mahtui irti. Sain kuitenkin toteutettua homman siten, ettei ilmaukseen jouduttu, pääsylinteriä ja ABS-yksikköä sain varovasti käänneltyä putkien kanssa siten, että tuli tehostaja riittävästi eteenpäin. Etenkin purkamisessa mutta myös kasaamisessa tunteja kului ihan riittävästi...

Vikakoodeja tuli tietenkin nippu, muut lähti mutta kummittelemaan jäi (Autocomilla luettuna) ABS (BCM) 0139 "Jarrutehostin paineventtiili. Ei mahdollinen"

Koodia kun ei saa nollattua, niin taulussa lukee "Ajonvakautus vaatii huollon" ja "Jarruassistentti vaatii huollon". DSTC on poissa pelistä, samoin cruise. ABS-jarrut kyllä toimivat ja tehostin muutenkin toimii kuten kuuluukin.

Mihinkähän tuo koodi viittaisi, ideoita? Autosta oli akunkenkä irti useamman tunnin ajan, liekö tällä jotain vaikutusta johonkin?

Niin, samalla toki tuli jo vähän myöhäiseksi mennyt perushuolto tehtyä, Shell Helix Ultra 5w-40 ja suodattimet vaihtuivat.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2019, 11:50:16 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Mihinkähän tuo koodi viittaisi, ideoita?

Auttaako in english: BCM-0139 Pre-pressure valve power brake booster Signal outside its permitted range / DTC is found not active ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy