Autoracing  KL-varaosat

S60 2.4 2001

  • 135 Vastauksia
  • 7697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5152
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #90 : 31.01.2024, 11:54:54 »
Taitaa olla niin että halpojen jarrulevyjen laatu on karvan noussut mutta vastaavasti kalliimmissa joita myydään periaatteessa merkin nimellä ratsastamalla  laatu on vastaavasti pudonnut.
Niin paljon on fuusioita tullut ja kalliitten valmistusta ulkoistettu halvempiin paikkoihin

Ennen bilteman levyt oli laadukkaita kun ne valmistettiin suomessa mutta tais jäädä kate liian pieneksi niin kilpailuttivat valmistajan. Nyt en tiedä missä tehdään ja mikä on laatu. Taitaa olla vähän niin että arpapelillä voi saada kohtalaiset tai sitten ei.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #91 : 31.01.2024, 16:42:54 »
Milloin on Suomessa tehty vielä jarrulevyjä?

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #92 : 01.02.2024, 08:06:43 »
Aeromotorsilta ajattelin tilata palat sekä levyt kun säästää.

Vähä kyllä sydän tykyttää kun huoltelee tuota sotaratsua mutta siinä on muistoja valtavasti ja varmasti olisi omistajalin tyytyväinen kun olisi näkemässä.

Huomasin nyt että VVT ja jakopää remontin jälkeen bensan kulutus olisi laskenut. Ennen meni yks väli 88km jälkeen nyt mennyt 145km ja mennyt yksi pykälä.

Mitenkäs muuten noi forte käsittelyt yms kun tässä peloteltiin että voi rikkoa moottorin sekä pitäs laittaa tollaseen volvoon kaks purkkia kerralla?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #93 : 01.02.2024, 08:12:38 »
Jos Fortella meinaat moottorin öljytilan käsitellä (koska nostimet naputtaa tai öljyä kuluu tms.) niin sehän tehdään tyhjäkäynnillä tai korotetulla tyhjäkäynnillä paikallaan se ohjeaika oliko vartti ja sit heti vaihdetaan öljyt ja suodatin. Ei mulla ole siihen autot hajonneet mutta ajamaan niillä ei saa missään nimessä lähteä fortet sisällä. Ihan yhdellä purkilla on tehty.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5152
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #94 : 01.02.2024, 09:42:44 »
Milloin on Suomessa tehty vielä jarrulevyjä?
En muista tarkkaan mutta joskus -95 vuoden paikkeilla. Muutaman vuoden haitarilla. Tai niin ainakin piliteemassa kerrottiin.
Eihän siitä oo kuin apaut 30 vuotta. Niijjuu, täällä moni on niin nuori ettei silloin vielä autolla ajanutkaan. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #95 : 02.02.2024, 03:08:17 »
Jos Fortella meinaat moottorin öljytilan käsitellä (koska nostimet naputtaa tai öljyä kuluu tms.) niin sehän tehdään tyhjäkäynnillä tai korotetulla tyhjäkäynnillä paikallaan se ohjeaika oliko vartti ja sit heti vaihdetaan öljyt ja suodatin. Ei mulla ole siihen autot hajonneet mutta ajamaan niillä ei saa missään nimessä lähteä fortet sisällä. Ihan yhdellä purkilla on tehty.

Okei kun joku sano et joku sakka voi paskoa moottorin? Ajattelin kesällä pestä fortella ja sitten öljyt ulos ja iudet sisälle ja suodatin ja RVS perään

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #96 : 02.02.2024, 06:05:00 »
Jos on ajettu pitkään long life öljynvaihtoväleillä, eli ei ole vuosittain vaihdettu, niin sakkaa voi lähteä yllättävästi liikkeelle sen puhdistuksen yhteydessä. Jossain varoiteltiin että voi tukkia öljypohjassa olevan sihdin dramaattisin seurauksin. Parempi konsti saattaisi olla että tekee tavalliseen tapaan öljyjen vaihdot, mutta nopeammalla vaihtovälillä. Vaikka kaksi kertaa vuodessa.

RVS käsittelyn olen kolmeen autoon tehnyt eikä siitä ainakaan pahaa sanottavaa ole. Yhdessä vaikutti selvästi käynnistyksen yhteydessä kuuluneeseen rohinaan joka tuli ilmeisesti vvt pyörästöstä. Kyseinen moottori oli vaggilainen.
Kaasutinkoneisessa käsittely voi nostaa aavistuksen tyhjäkäyntikierroksia ja olen ollut myös huomaavinani että lämmöt nousevat vähän hitaammin.
Positiiviset fiilikset olleet tuosta aineesta kaikenkaikkiaan.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #97 : 02.02.2024, 09:41:18 »
Naapuri jobbaroi aikoinaan parisataa autoa eteenpäin, laittoi aina Fortet kun ei voinut tietää mimmoisilla öljyillä on ajeltu, ei kuulemma tullut huonoja kokemuksia ko. aineesta. Jotkut pelkää sitä että fortet/polttoöljyt/muut puhdistusaineet ei poistu yhdellä öljynvaihdolla ja vaihtaa öljyt 2 kertaa. Itse jos sakkaa pelkäisin, tekisin varmaan monta polttoöljyhuuhtelua peräkkäin. Mutta, tokihan jos sihti menisi tukkoon ja öljyvalo syttyisi, saman tien jalka poies kaasulta ja tien laitaan sammuksiin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5152
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #98 : 02.02.2024, 09:48:40 »
Öljyt vaihtuu n.3-4 kertaa vuodessa noin 5-6 tuhannen välein niin ei o tarvinnu mitään lähräilyä rvs tai forte aineilla. Ei nekään ilmaisia ole ja kun sen rahan laittaa öljyihin ja suodattimiin niin on paljon helpompaa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #99 : 03.02.2024, 00:54:17 »
Jos on ajettu pitkään long life öljynvaihtoväleillä, eli ei ole vuosittain vaihdettu, niin sakkaa voi lähteä yllättävästi liikkeelle sen puhdistuksen yhteydessä. Jossain varoiteltiin että voi tukkia öljypohjassa olevan sihdin dramaattisin seurauksin. Parempi konsti saattaisi olla että tekee tavalliseen tapaan öljyjen vaihdot, mutta nopeammalla vaihtovälillä. Vaikka kaksi kertaa vuodessa.

RVS käsittelyn olen kolmeen autoon tehnyt eikä siitä ainakaan pahaa sanottavaa ole. Yhdessä vaikutti selvästi käynnistyksen yhteydessä kuuluneeseen rohinaan joka tuli ilmeisesti vvt pyörästöstä. Kyseinen moottori oli vaggilainen.
Kaasutinkoneisessa käsittely voi nostaa aavistuksen tyhjäkäyntikierroksia ja olen ollut myös huomaavinani että lämmöt nousevat vähän hitaammin.
Positiiviset fiilikset olleet tuosta aineesta kaikenkaikkiaan.

Ainakin nyt 5-7v historian aikana äljyt vaihdettu 10-15tkm välein ja vuosittain siitä aikaisempi historia on pimenossa.

Itse vaihdatan aika useesti öljyt et yleensä 8-10tkm välein.

RVS itsellä hyviä kokemuksia ja X1-R myös.

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #100 : 03.02.2024, 00:56:14 »
Öljyt vaihtuu n.3-4 kertaa vuodessa noin 5-6 tuhannen välein niin ei o tarvinnu mitään lähräilyä rvs tai forte aineilla. Ei nekään ilmaisia ole ja kun sen rahan laittaa öljyihin ja suodattimiin niin on paljon helpompaa.

RVS auttaa muuhunkin, yksi vanha auto aukastiin ja selkeesti tullut pintaa takaisin vielä kun tuo talli oli.

Volvon orkkis suodattimen nyt ostin vaikka en tiedä kenen tekele :D

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #101 : 03.02.2024, 00:57:20 »
Naapuri jobbaroi aikoinaan parisataa autoa eteenpäin, laittoi aina Fortet kun ei voinut tietää mimmoisilla öljyillä on ajeltu, ei kuulemma tullut huonoja kokemuksia ko. aineesta. Jotkut pelkää sitä että fortet/polttoöljyt/muut puhdistusaineet ei poistu yhdellä öljynvaihdolla ja vaihtaa öljyt 2 kertaa. Itse jos sakkaa pelkäisin, tekisin varmaan monta polttoöljyhuuhtelua peräkkäin. Mutta, tokihan jos sihti menisi tukkoon ja öljyvalo syttyisi, saman tien jalka poies kaasulta ja tien laitaan sammuksiin.

Riittääkö yksi pullo fortea siis? Joku suositteli kans tuota motoxin ainetta?

Motulilla viimeks ainakin 18min annoin käydä pienillä kierroksilla eikä ainakaan vielä ongelmia Kop Kop

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #102 : 03.02.2024, 08:20:50 »
Siinä pullossa viime kädessä lienee valmistajan annostelu ohje mutta yhdestä pullosta yleensä puhutaan. Mitä vikaa ollaan korjaamassa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Volvosterix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #103 : 05.02.2024, 16:24:38 »
Siinä pullossa viime kädessä lienee valmistajan annostelu ohje mutta yhdestä pullosta yleensä puhutaan. Mitä vikaa ollaan korjaamassa?

Lähinnä X1-R jälkeen täytyy tehdä tuo käsittely kun RVS lyö koneeseen.

Nyt askartelin retkipatjasta tuohon maskiin suojia ja ihan hyvää jälkeä tuli. Vaikka oli +1 astetta niin huomas et kone lämpes nopeemmin kuin ennen sekä kabiiniin tuli lämmintä nopeasti.

Ainoa mikä nyt vaivaa on tuo täristäminen oikealla edessä.. Vetonivel menee vaihtoon pian ainakin mut en tiedä sit enää mistä voi johtua kun iskaritkin uudet..

Ja kiitos kaikille ketä jaksaa vastailla ja pahoittelut ylläpidolle että tällänen keltanokka volvolainen rakastui merkkiin heti  ;D ;D ;D

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: S60 2.4 2001
« Vastaus #104 : 05.02.2024, 17:58:01 »
Jaa mahtaako RVS tarttua noin pian lisäaineen jälkeen, itse varmaan en seuraavaan öljynvaihtoon yhdistäisi, kallista ainetta.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Carcom Oy  Elekma