Ateho  Elekma

Luotettavia ohjelmanlaittajia?

  • 435 Vastauksia
  • 165181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #180 : 08.04.2015, 19:20:38 »
Kumpahan lastu olisi kannattavampi? BSR vai Rica?
Itse olen arponut myös noiden kahden välillä, kumman laitan uuteen xc60 D4 awd aut.

BSR:
  + tehdastakuu säilyy
  + omia hyviä kokemuksia V70 t4 kanssa
  + teho ja vääntölisäyksen todella tuntee.
  + pystyy itse vaihtamaan orkkissoftan takaisin.
  +/- hinta
  - vain 2 vuoden takuu uusille softapäivityksille, jos huollossa päivitetyn orkkissoftan asentavat.

Rica
  + pelkästään hyviä kokemuksia käyttäjiltä
  + ikuinen softapäivitystakuu
  + saa edullisemmat/kevyemmät softat kaupan päälle kun ostaa kalliimman.
  + pystyy itse vaihtamaan orkkissoftan takaisin.
  - hinta

Molemmilla softilla onnistuu uusien Volvojen optimointi (salauksen purku).
Tällä hetkellä olen päätymässä Ricaan.

Mielellään kuulisin itsekkin muiden kommentteja ja kokemuksia.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #181 : 09.04.2015, 07:10:45 »
Mistä olet lukenut, että BSR säilyttäisi tehdastakuun? Olen ollut siinä uskossa, että ainut on tuo Volvon myymä Polestar missä tehdastakuu säilyy. Jonkun oman takuun BSR:ltä näkyisi saavan ::)

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #182 : 09.04.2015, 08:10:36 »
Mistä olet lukenut, että BSR säilyttäisi tehdastakuun? Olen ollut siinä uskossa, että ainut on tuo Volvon myymä Polestar missä tehdastakuu säilyy. Jonkun oman takuun BSR:ltä näkyisi saavan ::)
Ainakin Ruotsin puolella tehdastakuu on säilynyt jo vuosia uusien Volvojen ja Saabien osalta.
Se voi hyvinkin olla ettei voimassa Suomen puolella. Eikä varmaan ole enää Volvon intresseissäkään, kun polestar tuli markkinoille.

Joten taitaa olla enää heidän oma takuunsa, nykyinen tieto kotisivuilla ei ole täysin autenttinen, sitä voi siis tulkita eri tavalla.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #183 : 09.04.2015, 09:12:03 »
Aika varattu 18.4 Doc-Powerille BSR:ää varten. Koitan just soitella paria penkkiaikaa että sais mitattua ennen ja jälkeen tulokset.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa Volvossi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #184 : 29.04.2015, 20:36:16 »
Onko porukalla debilistä kokemuksia nykyään ?
Onko laatu pysyny samana vaikka dera ei siellä ilmeisesti enää autoja lastuttelekaan?
Kait siellä muutakin asiantuntevaa porukkaa tuntus olevan  :)
Volvo s40 T5 -06

Poissa Matu84

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #185 : 03.06.2015, 12:25:19 »
Morjens! Olis tarkoitus ohjelmalla hankkia tehoa t4:ään (phase 1). Oon rajannu itelle kolme vaihtoehtoa ja kyselisin teiltä mitä suosittelette. 1. Karala 2.BSR 3.Turbotec. Verkkokaupasta sais tilattua bsr:n ohjelman halvimmalla ja oon kuullu siitä pelkkää hyvää. Tuleeko siellä kokonaan uusi moottorinohjausyksikkö, vai tuleeko erikseen asennettava chippi? Kuulemma asennuksen voi tehdä itse noin viidessätoista minuutissa. :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #186 : 03.06.2015, 19:25:47 »
Onko porukalla debilistä kokemuksia nykyään ?
Onko laatu pysyny samana vaikka dera ei siellä ilmeisesti enää autoja lastuttelekaan?
Kait siellä muutakin asiantuntevaa porukkaa tuntus olevan  :)
Ei kai siinä muuta eroa ole kuin että kustom-ohjelmia ei ilmeisesti saa. Myyvät Shark Performancen ohjelmointeja joissa mr. dera kuulemma on mukana. Asiansa tunteva firma tuo on mun mielestä ollut aina, tänään tuli itselle uusi tuulilasi ja 15. päivä vien ohjelmointiin. Eiköhän siitä hyvä tule  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #187 : 03.06.2015, 20:20:49 »
Morjens! Olis tarkoitus ohjelmalla hankkia tehoa t4:ään (phase 1). Oon rajannu itelle kolme vaihtoehtoa ja kyselisin teiltä mitä suosittelette. 1. Karala 2.BSR 3.Turbotec. Verkkokaupasta sais tilattua bsr:n ohjelman halvimmalla ja oon kuullu siitä pelkkää hyvää. Tuleeko siellä kokonaan uusi moottorinohjausyksikkö, vai tuleeko erikseen asennettava chippi? Kuulemma asennuksen voi tehdä itse noin viidessätoista minuutissa. :)

Karala ja turbotec on sama asia. Itse suosittelisin karalan lastua, sitä saa pk-seudulta ainakin samppasportista.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #188 : 18.07.2015, 02:22:57 »
Sercapilla optimoitiin minun auto eilen, palvelu toimi. Ja ennenkaikkea, Volvo tuntuu selvästi menohaluisemmalta  :3/4 jättää sen:
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa heke.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #189 : 17.01.2016, 11:21:38 »
Aiheet/otsikot vähissä, joten koitetaan tähän. Nyt on autossa BSR:n lastu / catback putkisto V70 2.5T AWD aut. 2005 joka on asennettu uutuuttaan v2005, joten vanhalla asennus "työkalulla" jota ei voi päivittää. Lastu ei ehkä niin mieleinen, tehot vasta 4000rpm jälkeen ja piikkinä, niin mietin onkohan ohjelma muuttunut tässä kymmenen vuoden aikana; teho, kulutus, käyttöalue akselilla kun siniseltä käsittääkseni tullut softa päivitystä? Saisiko BSR:ltä alennusta uudesta kun kerran jo ostettu, jos olennaisesti muuttunut, vai vaihtaisiko ohjelman valmistajaa liekkö hinnan vääntti?

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #190 : 17.01.2016, 14:46:49 »
No kyllä varmasti on muuttunut. Itsellä kesällä asennettu softa ja kyllä lähtee samantien kun kaasun länttää pohjaan. Ei ole mitää ihme piikkejä 4 tonin kohdalla. Vääntää heti alhaalta. Voisin ehkä veikata että muokkaavat vain softaasi. Joudut varmaan hommaamaan sen tuotetukisopimuksen. Voi olla että selviät sen hankintahinnalla mutta en mene takuuseen.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13525
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #191 : 17.01.2016, 16:29:36 »
Aiheet/otsikot vähissä, joten koitetaan tähän. Nyt on autossa BSR:n lastu / catback putkisto V70 2.5T AWD aut. 2005 joka on asennettu uutuuttaan v2005, joten vanhalla asennus "työkalulla" jota ei voi päivittää. Lastu ei ehkä niin mieleinen, tehot vasta 4000rpm jälkeen ja piikkinä, niin mietin onkohan ohjelma muuttunut tässä kymmenen vuoden aikana; teho, kulutus, käyttöalue akselilla kun siniseltä käsittääkseni tullut softa päivitystä? Saisiko BSR:ltä alennusta uudesta kun kerran jo ostettu, jos olennaisesti muuttunut, vai vaihtaisiko ohjelman valmistajaa liekkö hinnan vääntti?
siis onko sulla se bsr:n softa lataaja? meinaan sinisellä kun on päivitetty on autossa silloin volvo original lastu, ellet ole kieltänyt ecun päivitystä ohjelman vuoksi... vai onko kyse siitä että kun auto on muuten päivittynyt niin bsr:n softan parametrit ei toimi enää muun auton kanssa??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa heke.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #192 : 17.01.2016, 18:17:40 »
Ei pitäisi olla sinisen päivityksiä, vaan bsr: n ohjelma vm.2005, eikä muitakaan osia vaihdettu, turboa, suuttimia tms. Ongelmana on että ohjelmointi kapula on vanhentunut malli johon ei saa päivityksiä, näin ymmärsin bsr:n sivuilta, hain vain tässä takaa sitä että onko ohjelmaa muutettu vuoden 2005 jälkeen joista pääsisi nauttimaan päivityksellä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2016, 18:21:07 kirjoittanut heke.r »

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #193 : 17.01.2016, 20:06:54 »
Ei pitäisi olla sinisen päivityksiä, vaan bsr: n ohjelma vm.2005, eikä muitakaan osia vaihdettu, turboa, suuttimia tms. Ongelmana on että ohjelmointi kapula on vanhentunut malli johon ei saa päivityksiä, näin ymmärsin bsr:n sivuilta, hain vain tässä takaa sitä että onko ohjelmaa muutettu vuoden 2005 jälkeen joista pääsisi nauttimaan päivityksellä.
Vähän epäilen että autossasi on enään BSR:ää koneessa jos et ole erityisesti kieltänyt päivitystä vuosihuolossa. Ainakin omaani tuli vielä 2013  ohjelmistopäivitys kun oli jäänyt 2011 tekemättä kun auto oli myynnissä. Eikä eroa ole kuin 2v valmistusvuodessa. Sehän vielä helppo varmistaa kun käy luetuttamassa vikakoodit. Ainakin omassa näkyy että ecua on peukaloitu.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2016, 20:11:45 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa heke.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #194 : 17.01.2016, 20:58:25 »
Selviäisiköhän tuo, kun tarjoan ohjelmointi kapulaa autoon, vai onko siellä vain se volvon tekemä alkuperäinen ohjelma, jos nyt jostain syystä joku edellinen omista olisi käyttänyt auton volvolla ja ohjelma olisi päivitetty? Täytynee olla yhteydessä bsr:n edustajaan ja kysellä päivityksen hintaa sekä mitä tehtävissä, kun vanhanmallin ohjelmointilaite ja jos ohjelma päivitetty volvolla, viriohjelman ollessa autossa. Kun tuolla ylempänä oli, että parannuksia olisi mahdollisesti tehty, kuten myös oma olettamus oli, siksi kiinostus aiheesta, miten olisikohan myös vaihteiston puoleen tehty optimointia, niinkuin jotkin pajat tekevät/mainostavat esim. Bilia.

 

Samppasport  Futurez