KL-varaosat  Race.fi

Luotettavia ohjelmanlaittajia?

  • 435 Vastauksia
  • 165182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #75 : 11.01.2013, 14:03:56 »
Jaahas, ens viikolla, sen näkee, meneekö asvaltti rullalle, vai mitä sattuu. Keskiviikoksi olisi aika optimointiin. :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #76 : 11.01.2013, 20:19:23 »
Jaahas, ens viikolla, sen näkee, meneekö asvaltti rullalle, vai mitä sattuu. Keskiviikoksi olisi aika optimointiin. :2funny:
tuskin ku on niin pirun liukasta..
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #77 : 11.01.2013, 20:53:22 »
Jep, kävin motarilla tänään, meinasin mitata tuon 80-120km, eihän siitä mitään tullu, kun heitti neloselta kolmoselle, kun polkas, niin irtos pito. Jospa sen saman menis kuin "pomon" vakio, niin verrataan siihen. ELK
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa teroh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #78 : 17.01.2013, 14:28:36 »
Laitettiin lastu S 40: een. Vuoden oli ja kulki mukavasti. Vikakoodia pukkasi kaksi kertaa ja herjasi katin vajaatoiminnasta. Joulukuussa katti sanoi sopimuksen irti. Ei ollut kuulemma lastun vika, näin tällä foorumilla todistettiin. Vaihdoin vapaasti hengittävään enkä enää haaveile lastuista.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2013, 23:25:43 kirjoittanut teroh »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #79 : 02.02.2013, 15:32:20 »
Laitettiin lastu S 40: een. Vuoden oli ja kulki mukavasti. Vikakoodia pukkasi kaksi kertaa ja herjasi katin vajaatoiminnasta. Joulukuussa katti sanoi sopimuksen irti. Ei ollut kuulemma lastun vika, näin tällä foorumilla todistettiin. Vaihdoin vapaasti hengittävään enkä enää haaveile lastuista.

Mulla menny katti vaikka vakio lastu. Pitäis vissiin vaihtaa vapaasti hengittävään ja haaveilla lastusta  ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #80 : 02.02.2013, 19:52:21 »
Laitettiin lastu S 40: een. Vuoden oli ja kulki mukavasti. Vikakoodia pukkasi kaksi kertaa ja herjasi katin vajaatoiminnasta. Joulukuussa katti sanoi sopimuksen irti. Ei ollut kuulemma lastun vika, näin tällä foorumilla todistettiin. Vaihdoin vapaasti hengittävään enkä enää haaveile lastuista.
Kyllä ne katalysaattorit vapareissakin leviää ;). Eikä tosiaan ole lastun vika.

Otsikkoon liittyen voin suositella Samppasporttia, Järvenpäässä.
V60 T8 -19

Poissa gike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #81 : 13.02.2013, 18:22:18 »
Kysymyksiä  "optimoi autosi" guruille.
Esimerkkiauto v70 2.4d autom.-08 163hp

1. Nettisivu antaa optimoinnille 200hp/420nm tasolla1=kuulostaa maltilliselta.
2. Taso 2 mitä siihen tehdään/kuuluu ? Teho/vääntö/Hinta?
3. Taso 3 samat kysymykset.
4. Laatikko. Te ohjelmoitte samalla myös laatikon, onko kyse vaihtokierroksista/turbiinin lukkiutumisesta vai mihin vaikuttaa? Onko tuosta jotain mustaa valkoisella vai kenties persdynolla todettu?
5. Miksei muut "merkki" lastuttajat ohjelmoi myös laatikon toimintaa, vain ns. nollaavat(eli ajaako tuo nollaus saman asian?)
6. Pääkaupunkiseudulla paikkaa, missä olisi ohjelmoinnin lisäksi mahdollisuus samalla kertaa  rullilla varmistaa lisähummat?

Jos jaksaisitte vastata, niin pääsisi asiassa eteenpäin.
Yst.terv. Keijo
V70 2.4d -08

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #82 : 14.02.2013, 08:59:21 »
Kysymyksiä  "optimoi autosi" guruille.
Esimerkkiauto v70 2.4d autom.-08 163hp

1. Nettisivu antaa optimoinnille 200hp/420nm tasolla1=kuulostaa maltilliselta.
2. Taso 2 mitä siihen tehdään/kuuluu ? Teho/vääntö/Hinta?
3. Taso 3 samat kysymykset.
4. Laatikko. Te ohjelmoitte samalla myös laatikon, onko kyse vaihtokierroksista/turbiinin lukkiutumisesta vai mihin vaikuttaa? Onko tuosta jotain mustaa valkoisella vai kenties persdynolla todettu?
5. Miksei muut "merkki" lastuttajat ohjelmoi myös laatikon toimintaa, vain ns. nollaavat(eli ajaako tuo nollaus saman asian?)
6. Pääkaupunkiseudulla paikkaa, missä olisi ohjelmoinnin lisäksi mahdollisuus samalla kertaa  rullilla varmistaa lisähummat?

Jos jaksaisitte vastata, niin pääsisi asiassa eteenpäin.
Yst.terv. Keijo

1. Nettisivuilla on mainitsemasi 163hp versio (D5) on vanhempaa moottorityyppiä. Nettisivuilla on myös muita "hassuja" näppäilyvirheitä liittyen juuri näihin muutoksiin. Autossasi on uudempi versio Volvon omasta dieselistä (hopeakantinen) ja on siis sama moottori kuin 185hp D5 ohjelmaerolla.

2. Taso1 antaa 217hv ja 450Nm ja Taso2 antaa 230hv ja 480Nm. Kumpaankin kuuluu ecun uudelleen ohjelmointi auton omaa ohjelmaa muokkaamalla, mutta ecua avaamatta. Lisäksi tarvittaessa vikakoodien luku ja poisto. Automaattivaihteinen jos on niin se ohjelmoidaan samalla.

3. Taso3 edellyttää hiukkassuodattimen poistoa ja tehot tulevat olemaan noin 5-10% enemmän mitä Taso2:ssa. Muuten samat toimenpiteet, kuten yllä.

4. Laatikko ohjelmoidaan tehon ja väännön suuruudesta riipuen eri tavalla. Vaihtokierroksia emme muuta, koska vääntö kasvaa muutenkin ja yleensä porukka haluaa vaihdot alemmaksi niin se kävisi liiaksi vaihteiston päälle, joten sen vuoksi Volvon määrittelemät vaihtotapahtumat riittävät. Turbiinin lukitusta ja pakkojen painetta muuttamalla saadaan kuitenkin lähes sama vaikutus aikaiseksi eli pidetään turbiini lukittuna aiemmin ja suuremmalla kaasun käytöllä, joten vääntöä alemmalla kierrosluvulla saadaan näin käyttöön, kuitenkaan rasittamatta vaihteistoa. Vaihtotapahtumaa hieman myös nopeutetaan. Mitä tarkoitat mustaa valkoisella laatikon osalta? Vakion ja ohjelmoidun laatikon osalta ero on kuitenkin selkeästi havaittavissa, kuten moni on täällä foorumillakin todennut.

5. Kaikki ohjelmoijat eivät tosiaan muuta laatikon toimintoja ja yksinkertaisesti sen vuoksi, koska eivät osaa! Nollauksella tarkoitetaan automaattivaihteiston oppimisarvojen (vaihtotapahtumat, turbiinin lukitus, luistoajat, jne) nollausta. Tällöin laatikko alkaa oppimaan alusta, ikään kuin "puhtaalta pöydältä" uusia tehoja ja vääntöjä, mutta Volvon määrittelemien ehtojen puitteissa. Nollauksella päästään nopeammin samaan lopputulokseen kuin jos laatikkoa ei nollata, sillä pidemmällä aikavälillä laatikko oppii myös ilman nollausta uudet tehot. Nollauksella ja laatikon ohjelmoinnilla on siis suuri ero ja lopputulos on aina eri.

6. Tällä hetkellä meillä ei ole paikkaa penkitykselle, mutta mainitut tehot toteutuvat jos autosi on kunnossa. Rikkinäisestä autosta saattaa saada väkisin mainitut tehot kun hiotaan penkissä, mutta silloin mennään metsään, koska kun sitten rikkinäinen osat/osat vaihdetaan uuteen niin ohjelma ei toimi niiden kanssa välttämättä oikein vaan saattaa jopa huonontaa ja jopa rikkoa paikkoja.

Laitan hinnat sinulle yksityisviestillä, koska kaupankäynti ei kuuluu foorumille.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #83 : 14.02.2013, 11:33:49 »
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. YV:llä sainkin sitten kaipaamani hintatiedot.
V70 2.4d -08

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #84 : 14.02.2013, 12:38:50 »
Vielä tuohon automaattilaatikon ohjelmointiin lisättäköön, ettei sitä ole tarvetta ohjelmoida koska kyseinen asia osataan tehdä moottorinohjaimen softamuutoksella. Kukin tekee miten osaa.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #85 : 14.02.2013, 12:48:28 »
Vielä tuohon automaattilaatikon ohjelmointiin lisättäköön, ettei sitä ole tarvetta ohjelmoida koska kyseinen asia osataan tehdä moottorinohjaimen softamuutoksella. Kukin tekee miten osaa.

Juuri niin, mutta suurin osa ei osaa sitäkään! Tuosta viestistäsi saa käsityksen, että laatikkoa ei tarvitse ohjelmoida ollenkaan, mutta tarkoitit varmaan, että laatikon pystyy ohjelmoimaan moottorinohjaimen softan välityksellä yhtälailla.  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #86 : 14.02.2013, 21:34:23 »
Juuri niin, mutta suurin osa ei osaa sitäkään! Tuosta viestistäsi saa käsityksen, että laatikkoa ei tarvitse ohjelmoida ollenkaan, mutta tarkoitit varmaan, että laatikon pystyy ohjelmoimaan moottorinohjaimen softan välityksellä yhtälailla.  :)
Noilla tehonlisäyksillä en näe pakottavaa syytä ohjelmoida laatikkoa uusiksi - adaptaatiolla pääsee jo ihan hyviin tuloksiin. Toki mikäs siinä jos ohjelmointi kuuluu hintaan niin ei se pahaksi ole, varmaan huomaa eron jos laatikko on ohjelmoitu oikein.
V60 T8 -19

Poissa gike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #87 : 15.02.2013, 08:47:31 »
Noilla tehonlisäyksillä en näe pakottavaa syytä ohjelmoida laatikkoa uusiksi - adaptaatiolla pääsee jo ihan hyviin tuloksiin. Toki mikäs siinä jos ohjelmointi kuuluu hintaan niin ei se pahaksi ole, varmaan huomaa eron jos laatikko on ohjelmoitu oikein.

Ei tekisi yhtään pahaa ohjelmoida laatikko, vaikka moottorinohjaussoftaan ei koskettaisi ollenkaan, turhaan luistattaa.
V70 2.4d -08

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #88 : 15.02.2013, 08:52:24 »
Juuri niin, mutta suurin osa ei osaa sitäkään! Tuosta viestistäsi saa käsityksen, että laatikkoa ei tarvitse ohjelmoida ollenkaan, mutta tarkoitit varmaan, että laatikon pystyy ohjelmoimaan moottorinohjaimen softan välityksellä yhtälailla.  :)

Kyllä tarkoitin juuri sitä, että vaihteiston ohjainta (TCM) ei tarvitse ohjelmoida ollenkaan.

Tosiasiassa tarvitaan vain yksi ohjelmointi joka tehdään vain moottorinohjaimelle.

Moottorinohjain (ECU / ECM) ei myöskään itse ohjelmoi vaihteistonohjainta, vaan ohjaa sitä toimimaan muutettujen moottorinohjaimen parametrien mukaan.

Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #89 : 15.02.2013, 10:28:04 »
Kyllä tarkoitin juuri sitä, että vaihteiston ohjainta (TCM) ei tarvitse ohjelmoida ollenkaan.

Tosiasiassa tarvitaan vain yksi ohjelmointi joka tehdään vain moottorinohjaimelle.

Moottorinohjain (ECU / ECM) ei myöskään itse ohjelmoi vaihteistonohjainta, vaan ohjaa sitä toimimaan muutettujen moottorinohjaimen parametrien mukaan.
Juuri näin. Kts. viimeinen rivi ;)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo