RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059820 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #825 : 11.01.2019, 16:36:32 »
Ei mene sekaisin kummassakaan tapauksessa. Virheilmoitus kyllä tulee mutta ei siitä sen suurempaa haittaa ole. Mutta pysäköintilämmitintä ei tosiaan saa etänä päälle jos latausjohto on kytketty mutta sieltä ei tule sähköä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #826 : 11.01.2019, 18:13:25 »
Täälläkin olisi kanssa harkinnassa liittyä D6-hybridien kerhoon.

Paljon mielenkiintoista tekstiä tänne ovat palstalaiset kirjoitelleet. Ensi alkuun olin melko varma hybridin hankinnasta, mutta tätä ketjua selaillessa heräsi pieniä epäilyksiä, josko pysyisi vielä kuitenkin diisselissä. Vallitseva mielipide tuntuisi kuitenkin olevan, että jos jättää kompuran ongelmat huomioimatta/valmistautuu jo ostohetkellä k.o remonttiin, autosta saa rahoilleen hyvän vastineen?

Oma ajelu pitää sisällään lyhyehköä (8km) työmatkaa, sekä harrastuksia 3-4 kertaa viikossa 20-30km säteellä. Pidempiä ajoja aina silloin tällöin, mutta kyllä leijonanosa ajosta keskittyy työmatkailuun ja harrastuksiin. Lisäksi venettä tulisi hinailtua muutamia kertoja kesässä joten senkin puolesta V60 kiinnostaisi hyvinkin. Kilometrejä rullaillaan vuodessa suunnilleen 25tkm

Kuulostaisiko sellaiselta, että tuosta hybridistä olisi iloa meikäläisen käyttöön? Lataus on mahdollista sekä kotona, että työpaikalla.

Tuollaisia 150tkm korville ajettuja pirssejä olen katsellut, joihin olisi jo ainakin hihna vaihdettu. Täytyy myyjien kanssa keskustella tuosta kompurasta, jos löytäisi sellaisen yksilön, johon tuo olisi jo ehditty vaihtamaan.

Mulla on ollut muutama diesel ja voin sanoa, että olen ongelmien jälkeen hymyillyt usein ajaessani. Pari huomiota voisin vielä antaa eli talvella kun ajaa lyhyttä pätkää ja käyttää lämmitintä ennen ajoa, niin webaston kulutus lisää auton todellista kulutusta isommalle. Lämmitin päällä noin tunnin yhteensä (lämmitys & ajo) ajat 10 km. Kulutus noin 0.5 l / 10 km -> 5 l / 100 km. Lämmitin onneksi aloittaa lämmityksen kelin mukaan, mutta kovilla pakkasilla lienee aika lähelle todellista.

Kannattaa ostaa, kesällä on aika mukavaa istua valmiiksi viileään autoon. Sitä arvostaa meidän perheessä kaikki, koska esilämmitys = kesällä esiviilennys.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #827 : 11.01.2019, 19:40:46 »
Tuossa minun keksinnössä talvella todellinen kulutus on 1.3-1.6l/100km yli sen mitä auto itse sanoo, kesällä näyttää parin desin sisään samaa mitä todellinenkin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #828 : 11.01.2019, 20:22:36 »
Tuossa minun keksinnössä talvella todellinen kulutus on 1.3-1.6l/100km yli sen mitä auto itse sanoo, kesällä näyttää parin desin sisään samaa mitä todellinenkin.
Polttoainelämmittimestä johtuvaa ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #829 : 11.01.2019, 20:28:23 »
Juuri tätä tarkoitinkin. Viitettä siis siitä paljonko "normaalikäytössä" polttoainetta kuluu vaikka suurin osa ajosta menisikin sähköllä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #830 : 11.01.2019, 20:35:56 »
Juuri tätä tarkoitinkin. Viitettä siis siitä paljonko "normaalikäytössä" polttoainetta kuluu vaikka suurin osa ajosta menisikin sähköllä.
Syksyllä puolet kulutuksesta on polttoainelämmittimestä johtuvaa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #831 : 11.01.2019, 21:12:10 »
Juuri tätä tarkoitinkin. Viitettä siis siitä paljonko "normaalikäytössä" polttoainetta kuluu vaikka suurin osa ajosta menisikin sähköllä.
Pitkällä matkalla kulutus on noin 4,5 ... 4,8 l / 100 km kun kikkailee Pure - Save -moodien välillä. Ylämäkeen Save moodi ja juuri ennen huippua Pure -> mäen päältä alas Pure, kunnes kuorma putoaa niin alas että voi siirtyä Save -moodiin. Jossain vaiheessa moottori käynnistyy. Joskus voi ajella pitkiä matkoja pelkällä sähköllä ihan norminopeuksia.

Kesällä pääsee vähemmällä, jopa 0 l / 100 km, jos matka on alle 30 km siivu ja lataus toisessa päässä. 60 - 80 km siivulla ja kesäkelillä ollaan aika liki luvattua 1.9 l / 100 km. Ajotapa ilman muuta ratkaisee.

Varmaan ensimmäinen auto, jonka polttoaineen kulutusta ei oikein osaa sanoa ???
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #832 : 12.01.2019, 12:31:43 »
Yhden tankillisen viime toukokuussa pääsin tasan 1.9l/100km. Viimeisin 4.77l/100km kun oli enemmän pidempiä siivuja ajettavana. Webaston osuus tuosta tällä kertaa karvan vajaa 2l/100km.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #833 : 16.01.2019, 10:36:40 »
Parempia tulee viikottain myyntiin :)
Yks päivä katsoin että Mansessa olisi ollut hyvillä leluilla punainen jossa "ruskea" sport sisusta, mutta helkkari sekin oli jo mennyt.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #834 : 16.01.2019, 10:53:36 »
Yks päivä katsoin että Mansessa olisi ollut hyvillä leluilla punainen jossa "ruskea" sport sisusta, mutta helkkari sekin oli jo mennyt.
Tarkoititko tätä 8)
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10215135
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #835 : 16.01.2019, 12:49:57 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #836 : 16.01.2019, 12:54:05 »
Juu. Miksi en äskön löytänyt.
Mikä historia tällä on(Hinta edullinen) ::)
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10166569
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #837 : 16.01.2019, 13:35:19 »
Mikä historia tällä on(Hinta edullinen) ::)
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10166569
Tuo on kyllä edullinen mutta eikö täällä vasta kirjoitettu että alle 20 saa kilpiin kun itse tuo.Tuosta uupuu pakolliset sport penkit ja premium audio. Ja kilsoja vähän liikaa. Päättänyt että seuraavassa autossa on ostettaessa alle 100tkm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #838 : 17.01.2019, 06:00:25 »
Tuo on kyllä edullinen mutta eikö täällä vasta kirjoitettu että alle 20 saa kilpiin kun itse tuo.Tuosta uupuu pakolliset sport penkit ja premium audio. Ja kilsoja vähän liikaa. Päättänyt että seuraavassa autossa on ostettaessa alle 100tkm.

Tossahan nimenomaan näkyy olevan ne sport jakkarat (katsoppa penkin toppausten muoto ja tikkaus).  Kilsat ei tietty niillä  putoo eikä audio muutu miksikään  :)

Sorry, katoin edellisen linkin  punasta jossa noi paremmat  jakkarat. Tässä jälkimmäisessä ei, eikä kyllä muutenkaan kovin hyvän värinen  toi hytti  :D
« Viimeksi muokattu: 17.01.2019, 06:03:27 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #839 : 17.01.2019, 20:19:03 »
Tuo on kyllä edullinen mutta eikö täällä vasta kirjoitettu että alle 20 saa kilpiin kun itse tuo.Tuosta uupuu pakolliset sport penkit ja premium audio. Ja kilsoja vähän liikaa. Päättänyt että seuraavassa autossa on ostettaessa alle 100tkm.

Totta varmaan, että itse hakien saa edullisimmin. Ajellessa on tullut mieleen se ettei polttomoottoria juurikaan  rasiteta normaaliajossa. Varsinkin AWD moodilla tuntuu vaihdot tosi pehmeiltä, melkein huomaamattomilta sähkömoottorin avustaessa. Ymmärtääkseni D5 on vielä melko lujan moottorin maineessa. Kuinkahan paljon tuolla moottorilla ajellaan ennen ensimmäistä moottoriremppaa?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Autoracing  KL-varaosat