Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: pajapeikko - 08.07.2020, 12:50:38
-
Hei
Osaako joku palstalla kertoa onko kulmavaihde valussa numero30735299 käypänen omaani jossa valussa numero 1023875. Autot samat vuosimallissa ero.
Kiitos etukäteen.
Terv Lassi S
-
En tiedä sopivuudesta mutta tuo valunumero ei varmasti ole varaosanumero.
Jos on samaa mallisukupolvea ja vuosimallissa heitto niin veikkaan että sopii heittäen paikalleen.
-
OEM numero on 36000340 ja vuosimallihaarukka on varmaankin 2001 - 2007. eli uskoisin, että käy
-
kiitos vastauksista tänään haettu kulmavaihde oli vm 07 omani 06 pällisin puolin näyttäisi identtiseltä. Saan pajalle ehkä ensiviikolla., silloin lopullinen varmuus.
terv. LS
-
kiitos vastauksista tänään haettu kulmavaihde oli vm 07 omani 06 pällisin puolin näyttäisi identtiseltä. Saan pajalle ehkä ensiviikolla., silloin lopullinen varmuus.
terv. LS
Sopiko paikalleen ja mitä vaihtotyö kustansi?
-
hei
ei vielä tietoa sopivuudesta. tänään pajalle ja taisteltu kulmavaihdetta irti. irtoaa vaihdelaatikosta n6mm sitten jämahtää tiukaksi alussa keikkuu käsipelillä.yritetty kääntää vääntöraudalla ja varovasti naputettu vasaralla. Ideoita miten saa irti rikkomatta mitään vaihdelaatikon puolelta.
terv. LS
-
hei
ei vielä tietoa sopivuudesta. tänään pajalle ja taisteltu kulmavaihdetta irti. irtoaa vaihdelaatikosta n6mm sitten jämahtää tiukaksi alussa keikkuu käsipelillä.yritetty kääntää vääntöraudalla ja varovasti naputettu vasaralla. Ideoita miten saa irti rikkomatta mitään vaihdelaatikon puolelta.
terv. LS
Onkos kannatinkumi hässäkkä irrotettu apurungosta? Se varmasti ahdistaa jos ei oo irrotettu.
-
hei
ei vielä tietoa sopivuudesta. tänään pajalle ja taisteltu kulmavaihdetta irti. irtoaa vaihdelaatikosta n6mm sitten jämahtää tiukaksi alussa keikkuu käsipelillä.yritetty kääntää vääntöraudalla ja varovasti naputettu vasaralla. Ideoita miten saa irti rikkomatta mitään vaihdelaatikon puolelta.
terv. LS
Kaikki pultit 5kpl irti?
Onko kulmavaihteen akselilta boorit sileänä? Jos vaihdelaatikossa on ehjät boorit, niin holkki pitäisi tulla kulmavaihteen mukana pois (ellei ole liimattu, kuten minulla). Kardaanin laipasta pystyy kääntämään käsin, jotta saa kulmavaihteen pääakselia toiseen asentoon, auttaako se? Jos kulmavaihteen boorit on pyörähtänyt tyhjää holkin sisällä, jää holkin päähän muutaman millin pätkä ehjää booria. Tämä tekee sen, että holkki ei välttämättä lähde akselilta irti ilman väkivaltaa.
-
Onkos kannatinkumi hässäkkä irrotettu apurungosta? Se varmasti ahdistaa jos ei oo irrotettu.
Mikä kannatinkumihässäkkä? Se takimmainen moottori-vaihdelaatikkopaketin kannatin? Omassa 5-vaihteisessa manuaalissa se ei ole tiellä. Kulmavaihteessa ei ollut toisessa päässä Vidan näyttämää kannatinrautaa (ei ilmeisesti kuulu kaikkiin autoihin?).
-
Vaikuttaisi siltä, että kulmavaihde tarttuu booriholkin päässä olevaan lyhyeen ehjään kohtaan. Kardaaninlaipasta pikkaisen pyöritettävä ja kokeiltava uudestaan. Holkki puolestaan vedettävä ulosvetovasaralla pihalle jos se kerran on noin tiukassa.
-
Hei
kiitos kaikille vastaajille.Ilmeisesti edellinen holkin vaihtaja jättänyt sen vaikean pultin kiristämättä kunnolla.Elikkä tuli vähän matkaa ulos ja toppasi. Kun pultti irti ei ongelmaa. Meille kävi moka irroitettiin ensin viereinen pultti joka ei ollut kulmavaihteen.Sitten vasta huomattiin tämä vmäinen pultti. Kulma vaihde vaihdettu ei vuoda öljyä. Seuraavaksi kun kuului ulina sisälle vaihdettiin repsikan puolen pyörän laakeri ja vetarin laakeri. Ääni ei muuttunut kurvailemalla puolelta toiselle,eli vaihdettiin vetarin laakeri myös oli kyllä kunnossa.
Kuskin puolen laakeri vaihdettu pari vuotta sitten.
Terv.
LS