Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC70 AWD D5

  • 31 Vastauksia
  • 17429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #30 : 09.07.2012, 20:46:00 »
Jos täällä ei kukaan googlettanu. Jutun perusteella voisi päätellä että kyseessä manuaali.

Nopeasti toiselta palstalta ainakin yksi tapaus löytyi, joka oli nimenomaan automaatti geartronic:lla.

"Juu on geartronicilla varustettu. Kannattaa soitella esim Auto Ilvekseen (Hämeenlinna), siellä korjasivat vian kutsun käydessä. Varmasti muistavat siellä vielä mikä mahto olla kyseessä."

"Vaihteisto ei vaihtanut suurempaa ja kaasua painaessa ei kone kiertänyt. Soittelin tossa yhden puhelun ja äiti muisti kertoa, että lappua kotiin ei tullut, jossa olisi kutsuttu erikseen, vaan "huoltoon tuotaessa päivitetään softa". Eli vian ilmetessä vei huoltoon, jossa kertoivat että olivat saaneet tiedon uudesta softapäivityksestä, jonka ajoivat sisään ja taas toimi."

Taas hyvä esimerkki, kun esitetään tyhmää Bilialla ja Volvolla vaikka vika on tiedossa. Varjellaan auton/merkin mainetta ja pyydetään autoa vain vikakoodin lukuun ja samalla päivitetään softa...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #31 : 19.07.2012, 11:49:00 »
Vika oli hiukkassuodattimen lämpötila-anturissa (DPF).

Jännä homma, että tuttavapiiristä kuulin samantien, että kyseinen lämpötila-anturi on lauennut 2.0 service päivityksen jälkeen kahdella tutulla noin 30-50tkm kohdalla. Herää kysymys MITÄ asiakkaille ei kerrota, mitä tuo päivitys tekee. Toinen oleellinen kysymys on, että jos tuo lämpötila-anturi vikaantuu, niin miten käy partikkelisuodattimelle, kun ei saa sitä puhdistettua?

Eniten nauratti, kun vikakoodit luetutettiin, niin huoltoneuvoja EI osannut minulle kertoa mitä ne tarkoittivat  ;D. Ei siinä mitään ei ne osanneet neuvoa mammalle edes sitä, että öljyt tarkistetaan ajotietokoneesta eikä moottorissa ole näkyvillä olevaa öljynmittatikkua. Väitti kiven kovaa, että kyllä se mittatikusta tarkistetaan. Ammattitaito kohdallaan...

Ai niin ja kuskin puolen ovi näytti tältä, kun neljättä kertaa hieroivat kuskin puolen ikkunaa toimimaan normaalisti:
http://imageshack.us/g/14/p1010317rx.jpg/
http://imageshack.us/g/515/p1010319r.jpg/
« Viimeksi muokattu: 20.07.2012, 21:32:38 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Samppasport  Futurez