Carcom Oy  Ateho

V70 AWD (mk1) - korjausopas?

  • 2 Vastauksia
  • 3359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoV70R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Volvo V70 R AWD 98'
V70 AWD (mk1) - korjausopas?
« : 18.08.2012, 13:31:22 »
Onko kenelläkään tietoa kustantajasta, joka olisi toimittanut nelivetoiseen V70 Volvoon tuollaista korjausopasta tai hyviä nettisivuja aiheen opiskeluun? Aikaisemmat autot on aina olleet etuvetoisia, joten nelivedon tekniikkaan olisi hieman tarvetta perehtyä.

Näin auton hankinnan yhteydessä tekisi mieli uusia kaikki merkittävät liemet koneeseen ja voimansiirtoon. Jarrut, vaihdelaatikko ja motti luonnollisesti on yhtenevää tekniikkaa etuvetoisiin, mutta nelivedon suhteen en ole täysin perillä uusittavien litkujen osalta.

Onko muita kohteita kuin taka- ja etuperät? Jos on, niin mitä? Onnistuuko näiden vaihtaminen kotioloissa ilman suurempia ongelmia, eli "propusta ulos ja täyttöaukosta sisään" -tekniikalla? Vai ajanko suoraan siniseen huoltoon? :)

Olisi luottavaisempi mieli kurvailla autolla, kun tietäisi kaikkien liemien olevan puhtoisia. :)

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 AWD (mk1) - korjausopas?
« Vastaus #1 : 24.08.2012, 20:48:21 »
Onko kenelläkään tietoa kustantajasta, joka olisi toimittanut nelivetoiseen V70 Volvoon tuollaista korjausopasta tai hyviä nettisivuja aiheen opiskeluun? Aikaisemmat autot on aina olleet etuvetoisia, joten nelivedon tekniikkaan olisi hieman tarvetta perehtyä.

Näin auton hankinnan yhteydessä tekisi mieli uusia kaikki merkittävät liemet koneeseen ja voimansiirtoon. Jarrut, vaihdelaatikko ja motti luonnollisesti on yhtenevää tekniikkaa etuvetoisiin, mutta nelivedon suhteen en ole täysin perillä uusittavien litkujen osalta.

Onko muita kohteita kuin taka- ja etuperät? Jos on, niin mitä? Onnistuuko näiden vaihtaminen kotioloissa ilman suurempia ongelmia, eli "propusta ulos ja täyttöaukosta sisään" -tekniikalla? Vai ajanko suoraan siniseen huoltoon? :)

Olisi luottavaisempi mieli kurvailla autolla, kun tietäisi kaikkien liemien olevan puhtoisia. :)


Ei taida olla nelikkoon omaa opusta, eikä kyllä ole ollut tarvettakaan.

Nelikon öljyt löydät helpoiten Volvon tiskiltä, on varmasti sopivaa ja määrät on niin pieniä, että hintakin on kohtuullinen.
Kulmavaihteeseen ja perään pystyy öljyt vaihtamaan (imuvaihdolla), muita vaihtokohteita siellä ei etuvetoon vrt ole.

Poissa VolvoV70R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Volvo V70 R AWD 98'
Vs: V70 AWD (mk1) - korjausopas?
« Vastaus #2 : 24.08.2012, 22:26:38 »
Kiitokset informaatiosta. :) Tämän perusteella itse niitä en olemassa olevilla vermeillä saa vaihdettua, joten lienee syytä tilailla aikaa huoltoon. Etukäteen jo katselinkin netin syövereistä, että kulmavaihteen ja perämurikan öljyjen määrät ovat suhteellisen minimaalisia, niin tuskin tuo töineen mielettömiä maksaa liikkeessäkään.

Tänään pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan auton pukeille, kun hoitelin moottoriöljyjen vaihtoja. Siinä samalla yritin tutkailla tekniikkaa. Onnistuin siis päättelemään silmämääräisesti asian oikein, kun samoihin johtopäätöksiin tulin omassa pienessä mielessäni asioiden suhteen joiden perään huutelin.

Pääasia että tulee vaihdettua, jolloin saa taas itselle illuusion hyvin huolletusta autosta. Joskos sitä oppisi vielä luottamaan tähänkin menopeliin, vaikka yleisesti ottaen se allekirjoittaneella ottaa vuosia aikaa. :)

 

Elekma  Autoracing