Elekma  Autoracing

244 -84 "Saffron R-Sport" (B234T+Getrag 260/6) Koneen kasausta..

  • 220 Vastauksia
  • 138736 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #150 : 15.01.2014, 21:06:59 »
On kyllä Volvossa niin hyvännäköinen konehuone, että.  :)

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #151 : 15.01.2014, 22:25:01 »
Nuo punaiset silikoonipätkät ei kyllä mun mielestä sovi sitten alkuunkaan mutta muuten näyttää oikein hyvälle  :nälkä: P>

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #152 : 15.01.2014, 22:55:51 »
On kyllä komian näköstä  S*

Sullaku on sama korisarja ku mulla, nii oliko sullaki kiinnikkeitä rikki ja jos oli, niin miten toteutit kiinnityksen? Mulla on takaa kaikki kiinnikkeet rikki ja on nyt edellisen omistajan tekemistä reijistä ruuveilla kiinni  :-[
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #153 : 16.01.2014, 02:35:59 »
Miehän en ole itse korisarjaa laittanut, oli jo autossa paikallaan kun ostin. Mutta kuulemma oli kovasti korjaamista edellisellä omistajalla, olikohan jopa kolariautosta peräisin... Voin ottaa kuvia kiinnityksistä, mistä kohti pitäis ottaa?

Siksi laitoin punaisia letkuja kun lohkokin on punainen. :) Mielessä oli että olisin maalannut vielä venttiilikopan punaiseksi mutta ei viitsinyt noin hyväkuntoista "pilata".
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #154 : 16.01.2014, 12:06:23 »
Ahaa! Mites nuo takasivuposket on kiinni? Mulla ei oo yhtään kiinnikettä niissä  :buck2: Autosta mistä purin ne oli jollain liimalla tjsp mäskillä ja yhellä ruuvilla kiinni  ::) Jos siellä on joku fiksu viritelmä, niin otan vihjeitä mielellään vastaan. Kiitosta  :hello:
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Borderline

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #155 : 16.01.2014, 20:14:34 »
Masa !
Onneksi olkoon hienon "haastajan" hankinnasta. V8 koneet vissiin jytkää naapureiden iloksi myös ensi kesänä kadunpätkällämme :)
Kyllä se volvokin siitä valmistuu, muista kun varoittelin noista V8 kamppeista. Vievät paatuneenkin volvomiehen mennessään...
Volvot: PV 444 -54, Amazon -61, 244 GL -81, 244 GL -85 , 745 TIC -89, 940GLT -91, V70 -98, S80 -08, XC90 -10
+ Buick Special 2dHT -57, Ford Mustang HT 64 1/2 , Ford Mustang GT -94
https://www.garaget.org/Buick57

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #156 : 16.01.2014, 21:37:45 »
Joo onhan noissa vanhoissa jenkeissä aivan eri fiilis jota ei tämmösestä uudemmasta löydä vaikka kuinka rakentais. :)

Miepä napsin ensi viikolla kuvia kiinnityksistä kun pääsen taas paikkakunnalle...
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #157 : 27.01.2014, 01:52:22 »
Tänään kävin äkäsesti tallilla, sen verran kerkesin tekemään että otin IMMun johdosta ylimääräisen puoli metriä pois ja yhden liittimen. Johdot liitin oikeaoppisesti kolvaamalla ja kutistesukkaa päälle. :)



Ahaa! Mites nuo takasivuposket on kiinni? Mulla ei oo yhtään kiinnikettä niissä  :buck2: Autosta mistä purin ne oli jollain liimalla tjsp mäskillä ja yhellä ruuvilla kiinni  ::) Jos siellä on joku fiksu viritelmä, niin otan vihjeitä mielellään vastaan. Kiitosta  :hello:

Niin nuo takaposkethan tulee ylhäältä kiinni alkuperäisten puskurin yläpuolella olevien koristelistojen reikiin. Takaposkissa on pienet pinnapultit (6mm?) reikien kohdalla ja mutterit peräkontin sisäpuolella. Lisäksi minulla on yksi niitti lokasuojan kaaressa, kuten kuvassa näkyy. Peräkontin sisäpuolelta en hoksannut ottaa kuvaa.. :buck2:



Takahelma on kiinni niiteillä ja vastakappaleena lattarauta, lisäksi tuon yksinäisen niitin takana on kiinnikerauta joka on korissa kiinni.



Helma roikkuu puskurissa kiinni tuon tyyppisillä puristimilla, noita on kaksi joutunut hukkaan mutta helppo tehdä itsekkin korvaava tuote, kuten kuvassa. Eli lattaraudan väännät C:n muotoon ja pultti siihen joka sitten kiritään kiinni. Originelli kiinnike lienee tuon tyyppinen, semmoisia oli kaksi autossa kun sen ostin.



Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #158 : 27.01.2014, 21:40:45 »
Paljon kiitoksia! Jotain tuollaista arvelinkin niiden olevan. Mulla on ne kaikki pinnapultit poikki  :'( jotenki joku on onnistunu jokaisen pistämään p*skaksi. Mulla on kyllä muutenki näköjään tuo peräpää päin sitä itteesä laitettu  :2funny: Pitääpä Purkaa pois kunhan tallissa on tilaa. Kiitosta vielä kerran!  :)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #159 : 05.02.2014, 02:13:05 »
Tallissa taas käyty LH-jettiä ja imusarjan letkuja tekemässä. Bensanpaineensäätimeksi tuli tuollainen Sard-merkkinen. Tuossa oli valmiina pieni painemittari kyljessä joka sattui olemaan samalla kierteellä kuin Autogaugen bensanpainemittarin anturi. Kerrankin hyvä tuuri. ELK

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #160 : 20.05.2014, 18:34:51 »
Melkeen joka kerta kun päivitän tätä niin tulee sama ilmoitus "Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään."  ;) Kaikennäköistä kiirettä on ollut mutta on tuota Volvoakin käyty välillä hieromassa..
Ruisku ja sytkä aiheutti harmaita hiuksia, kun muuten ne tuntui toimivan mutta startatessa ei tullut kipinää eikä toiminut mikään muukaan. Syyllinen oli virtalukon pohja, se toimi muuten normaalisti mutta startatessa virtaa meni vain startille ja kaikki muu meni pimeäksi. 240:n virtalukossahan on oma nasta sekä startille ja että sähkölaitteille joiden pitää toimia starttauksen aikana. Hain uuden virtalukon pohjan Haaparannan autoexperteniltä ja alkoi heti ruisku pelaamaan ja tulpille tulee kipinää!  :pomo:
Mittaristokin vaati huomiota. Polttoainemittari ei pelannut ollenkaan, sen vaihdoin vanhemmasta mittaristosta. Jemmassa sattui vielä olemaan vaijerimittaristo josta adoptoin ehjän mittarin.



R-sport ahtopainemittari ja Autogaugen bensanpainemittari löysi paikkansa kojelaudan päältä lisämittaripaneelista. Nyt siinä on rivissä vanhempi autogauge, volvolainen ja uudempi autogaugen mittari. Sopii huonosti yhteen mutta vaihdetaan joskus myöhemmin kaikki kolme samaa sarjaa, nyt pitää pärjätä kuitenkin näillä.  :-[



Bensapumput sijoitin peräkontin oikeaan nurkkaan. Sekasotku menee näin: Facet red top siirtää bensan tankista keruusäiliöön 8mm letkua pitkin. Siellä on kaksi boschin 044 kiinapumppua joiden päissä on takaiskuventtiilit. Niistä lähtee 6mm linjat boschin suodattimille (Volvo 940 yms), molemmille oma. Suodattimien jälkeen lähtee 6mm letkut t-haaraan, jossa linjat yhdistyvät ja siitä lähtee 8mm letku auton pohjassa olevalle bensalinjalle. Bensalinjat on 10mm haponkestävää. Moottoritilasta löytyy alumiininen jakotukki ja 1000cc suuttimet, bensanpaineensäätimenä toimii KKD:sta ostettu Sard.



Bensanpaineensäätimeltä lähtee paluulinja joka menee takaisin keruusäiliöön, näin ohjeistettiin säiliön mukana tulleessa lapussa. Keruusäiliöstä ei mene paluuta ollenkaan bensatankkiin mutta yksi liitin jäi tyhjäksi joten tämä optio on vielä käytettävissä jos tarvii.
Koko systeemi jäi nätisti piiloon peräkontin nurkkaan, mulle ei tullut peräkonttiin racing-lookkia ollenkaan. ;)



Homma jäi kesken kun paineistin uusia linjoja, toiselle suodattimelle menevä liitin vuoti eikä sitä saanut tiivistettyä kunnolla. Liitin oli suora M14x1.5 ja siihen ei saanut kupariprikkaa kun se oli 14mm avaimelle. :P Kävin hakemassa paikallisesta hydrauliliikkeestä banjoliittimet suodattimelle ja huomenna jatkuu..
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #161 : 20.05.2014, 19:53:53 »
Laita ehdottomasti se paluulinja kerääjäpytyn yläosasta tankkiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #162 : 20.05.2014, 21:35:58 »
Laita ehdottomasti se paluulinja kerääjäpytyn yläosasta tankkiin.

Joo sitä mie pähkäilinkin että nouseeko siellä paine liikaa ilman paluulinjaa tankkiin, eli bensanpaineensäätimen molemmin puolin tulisi sama paine, vai mikä merkitys sillä on? :o
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #163 : 20.05.2014, 22:05:18 »
Joo sitä mie pähkäilinkin että nouseeko siellä paine liikaa ilman paluulinjaa tankkiin, eli bensanpaineensäätimen molemmin puolin tulisi sama paine, vai mikä merkitys sillä on? :o
Pienillä kuormilla siirtopumppu painaa "seinää päin" ja toisaalta noin pieni kerääjäpytty niin noi kaks 044 pumppua yhistettynä konehuoneen lämpöön saa aikaan tosi kuuman kerääjäpöntön. Plus että tekeehän tuo painetta paluulinjaankin kun koko kerääjäsäiliössä on paine -> sotkee soppia pienillä kuormilla, ja toisaalta seos laihenee kun kuorma kasvaa jolloin kulutuksen kasvun myötä kerääjäsäiliön paine laskee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #164 : 20.05.2014, 22:14:28 »
Pienillä kuormilla siirtopumppu painaa "seinää päin" ja toisaalta noin pieni kerääjäpytty niin noi kaks 044 pumppua yhistettynä konehuoneen lämpöön saa aikaan tosi kuuman kerääjäpöntön. Plus että tekeehän tuo painetta paluulinjaankin kun koko kerääjäsäiliössä on paine -> sotkee soppia pienillä kuormilla, ja toisaalta seos laihenee kun kuorma kasvaa jolloin kulutuksen kasvun myötä kerääjäsäiliön paine laskee.

Kiitos neuvosta! Heti huomenna vedän paluuletkun säiliöstä tankkiin. :) Sitten nuo parit liittimet vaihtoon ja kokeilemaan käyntiin.
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo