Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1070725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Apelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3450 : 10.01.2021, 20:36:36 »
Onko tuo kompuran korjaus miten kallis remontti jos sattuu hajoomaa? Mites tuo awd toimii yleensä tässä mallissa, jos akut loppuu onko oikeasti etuvetoinen sen jälkeen? Pitääkö akkuja latailla joka kerta jos on loppumassa, vai lataako miten paljon ajamalla?
Volvo s60 D5 awd -14

Poissa kfriman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3451 : 10.01.2021, 20:41:41 »
AWD-moodissa pitää latausta akussa eli lataa moottorilla, että tarvittaessa akussa on virtaa, toimii automaattisesti, ei siitä tarvi huolehtia.

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3452 : 11.01.2021, 12:32:00 »
Vara-akku:
https://huutokaupat.com/haku?term=v60

"Huomioitavaa on, että akun toimivuutta ei ole varmistettu!"

Toki jos myyvät parriin kymppiin niin sillä ei ole merkitystä, mutta epäilisin ettei tuohon hintaan irtoa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3453 : 11.01.2021, 13:54:23 »
"Huomioitavaa on, että akun toimivuutta ei ole varmistettu!"

Toki jos myyvät parriin kymppiin niin sillä ei ole merkitystä, mutta epäilisin ettei tuohon hintaan irtoa.
No tuohan on huutokauppa, ja mitään lähtöhintaa ei oltu asetettu, niin nollastahan se silloin lähtee.

Tuo on nyt vähän huono ilmoitus ku ei mainita kauanko se on maannut siellä nurkissa. Jos se on 2 vuotta sitten kolaroitu akku tyhjänä, ja sen jälkeen vaikka kuinka olisi ollut sisätiloissa, niin tuo akku voi olla jo kuollut.

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3454 : 12.01.2021, 17:36:34 »
Mites porukalla pakkasilla käyttäytyy lataus. Mulla voc sanoo että täyteen ladattu kun 35km rangessa, ulkona -17C. Oli kyllä sama auto viime talvenakin, mutta en muista että jättikö lataamatta täyteen kovilla pakkasilla.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3455 : 12.01.2021, 17:49:58 »
-25 Kuusamossa joulun aikaan ja tais 25km näyttää täytenä. Eikä akkua juuri kulunu edes kun moottori kävi koko ajan.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3456 : 12.01.2021, 20:09:03 »
30km näytti ainakin eilen rangeksi ja ulkona se 15-17 astetta pakkasta. Nyt on pakko ollu latailla tuota pirssiä kun akku hyytyy muuten eikä webastokaan ole enää kauaa pyörinyt. Ja on muutenkin työn takana saada sähkömoottori edes käymään, 30km maantieajon jälkeen lähti sähkömoottori käyntiin vasta kun starttasi auton muutaman kerran uudelleen testiksi. Torstaiksi varattu aika käynnistysakun vaihtoon ja tuohon vyön takaisinkutsun hoitoon, sekä lisäksi mikäli vain ehtivät selvittämään sen 50 voltin vuodon tuolta voimavirtapuolelta. Onneksi torstaina on 25 astetta pakkasta... Akussa on päiväys 2014 eli aika pitkälti onkin jo vaihtokunnossa.

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3457 : 12.01.2021, 20:39:28 »
Okei, hyvä että normaalia. Taisi viime talvi olla niin lämmin, että ei jääny mieleen tämmöistä asiaa. Kyllä mulla sähkölle siirtyy kun hetken ajelee, mutta nopeakin kauppareissu niin dieselillä matka jatkuu...Tänne kans torstaiksi -25-30C, tympeä kuunnella tuota pakkasen kylmää dieseliä kun normalisti pääsee sähköllä lähes kaikki ajot. Tulis jo kesä ☀️

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3458 : 14.01.2021, 17:10:35 »
Ensimmäinen essentialhuolto takana. Mekaanikko kehui auton kuntoa (mittarissa 234tkm), yksi miinus löytyi ja sehän oli tietenkin eristysmittauksessa havaittu 50 voltin vuoto. Kertoi, että jos on ilmastoinnin kompura kyseessä, Volvo tulee vastaan 100% paitsi kuivaimen ja sen hilujen osalta. Tarinan mukaan kompuraa ei olisi vaihdettu vielä, vaikka Bilia sen väitti tehneensä 2017 loppupuolella. En vielä lähtenyt riitauttamaan asiaa (etten maksa penniäkään) kun ei ole aikaa korjauttaa vuotoa. Kerroin palaavani asiaan talven mittaan ellei ilmastointilaite vaadi huoltoa ennemmin.

Oliko muilla 50 voltin vuotoja kompuran lauetessa vai jonkun muun komponentin?

Tänään on auto käynyt taas hoidossa; takaisinkutsu hoidettu, käynnistysakku meni samalla uusiksi webaston oireillessa ja tuo hybridijärjestelmän vuoto paikannettu kompuraan joka vuotaa nykyiselti 65 volttia.

Lopputulos: Volvo ei tule vastaan kuulemma ikä/kilometritekijän takia (auto 2014 ajettu 245tkm) ja 1920e kuulemma maksaa vaihtotyö. Ajattelin ensin ottaa yhteyttä Volvoon ja sitten kuluttajasuojaan. 50tkm/3vuotta minun kohdalla kesti tuo kompura. Ajoin vuodet 2018, 2019 ja kesän loppuun 2020 muutamalla hassulla sähkölatauksella eli akuston käyttö oli pääsääntöisesti vähäistä.

Hieman sapettaa, mutta katsotaan miten asia kääntyy. Ilmastointilaite on kytketty pois päältä nyt, katsotaan pidentääkö elinikää kevääseen kun ilmastointia tarvitsisi käyttää sisätilojen jäähdytykseen tai kuivatukseen.

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3459 : 16.01.2021, 15:47:08 »
Jos itse joutuu kustantamaan, niin eikö kannattaisi kilpailuttaa työ muualla kuin merkkihuollossa?
Oman auton kompura korjattiin keväällä uusilla ohjeilla (kuivain+huuhtelut) n 1000€
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3460 : 16.01.2021, 17:08:04 »
Jos itse joutuu kustantamaan, niin eikö kannattaisi kilpailuttaa työ muualla kuin merkkihuollossa?
Oman auton kompura korjattiin keväällä uusilla ohjeilla (kuivain+huuhtelut) n 1000€

Kyllähän tuota kannattaisi, mutta minun tapauksessa pitäisi laskea hotellikulut lisäksi joka ei sinällään olisi kalliimpaa, mutta aikataulutus olisi toki vaikeampaa. Kaikista Joensuun nyrkkipajoista on ohjattu merkkiliikkeeseen jos pitää kajota voimavirtapuolelle. Kaiken lisäksi Hämeen autovaruste lopettaa Joensuun toiminnan ja Volvot siirtyy E.Hartikaiselle, voisin kuvitella hintojen nousevan ainakin 5%.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3461 : 16.01.2021, 23:56:38 »
Tänään on auto käynyt taas hoidossa; takaisinkutsu hoidettu, käynnistysakku meni samalla uusiksi webaston oireillessa ja tuo hybridijärjestelmän vuoto paikannettu kompuraan joka vuotaa nykyiselti 65 volttia.

Lopputulos: Volvo ei tule vastaan kuulemma ikä/kilometritekijän takia (auto 2014 ajettu 245tkm) ja 1920e kuulemma maksaa vaihtotyö. Ajattelin ensin ottaa yhteyttä Volvoon ja sitten kuluttajasuojaan. 50tkm/3vuotta minun kohdalla kesti tuo kompura. Ajoin vuodet 2018, 2019 ja kesän loppuun 2020 muutamalla hassulla sähkölatauksella eli akuston käyttö oli pääsääntöisesti vähäistä.

Hieman sapettaa, mutta katsotaan miten asia kääntyy. Ilmastointilaite on kytketty pois päältä nyt, katsotaan pidentääkö elinikää kevääseen kun ilmastointia tarvitsisi käyttää sisätilojen jäähdytykseen tai kuivatukseen.

Jos nyt joudut maksumieheksi tässä niin muista että siihen tulee se elinikäinen takuu jos se yhtään lämmittää..
V60 D6 -14

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3462 : 17.01.2021, 08:37:47 »
Niin kompressorin elinikäinen jota ei näissä kovin pitkäksi lueta. Sitä tarkoittaa termi elinikäinen.
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3463 : 17.01.2021, 09:55:21 »
Niin kompressorin elinikäinen jota ei näissä kovin pitkäksi lueta. Sitä tarkoittaa termi elinikäinen.

Onko tästä kokemusta? Olen käsittänyt että vaihdetuilla osilla on ikuinen takuu samalla omistajalla ollessaan.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3464 : 17.01.2021, 10:03:04 »
Kaikissa autoissa on vikoja. Tässä on rahalle vastinetta, mutta pitkille matkoille ei sähköstä paljoa hyötyä ole. Ajat pelkällä sähköllä täydellä latauksella monesta asiasta riippuen 20-45 kilometriä ja sen jälkeen sulla on hyvin pitkälti käsissä normaali diesel kulutuksen suhteen eikä se kaikista pieniruokaisin.

Täsmälleen näin eli autoissa on aina tyyppivikoja. Olen myös samaa mieltä siitä, että tässä autossa on rahalle vastinetta. Yleensä autot on hyvin varustettuja ja painojakauma on akun vuoksi hyvä ellei täydellinen.

Ajoakun vuoksi pidemmällä matkalla auton kulutus jää pienemmäksi ja keskikulutus on 3.5 ... 3.7 l/100 km. Matka-ajossa, riippuen matkan pituudesta, kulutus nousee 4.3.... 4.8 l/100km. Jos matka on noin 250 km, niin kulutusta on noin 4.0 l/100 km ja kun mennään noin 600 km matkaan, niin kulutus nousee 4.5 ... 4.8 l/100 km.

Näille kulutuksille pääsee, kun aktiivisesti ajaa kulutus mielessä autolla. Esimerkiksi pieni kiihdytys ennen alamäkeä saa auton lataamaan ja vähän käyttämään sähköä. Nopeus pitää tietty pysyä noin normirajoituksissa eli 80 km/h alueella 88 km/h ja 100 km/h alueella 100 km/h
 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Kulkukoira  Proturbo