Moron,
XC90 T8 -17 nyt vuoden vanha, n. 35 tkm mittarissa.
Oma kokemus Pilot Assistant II positiivinen, pitää auton kyllä kaistan keskellä, ei seilaa, ja loivissa kaarteissa kääntää pehmeästi.
Parhaimmillaan, ja itse ehkä eniten käytän, PAII on moottoritiellä (hki-tre väliä tulee ajettua paljon) ja myös normaali maantie, jossa hyvät kaistaviivat, niin toimii hyvin.
Mutta on toki muutama varauskin;
Tiukemmissa kaarteista PAII ei tahdo pehmeästi selvitä. Tyypillinen esimerkki tästä on sekä Hämeenlinnan kohdalla, että tampereen päässä on moottoritiellä muutama tiukempi kaarre (100km/h rajoitusalueella), ja jos ei huomaa laskea 120 nopeutta 100km/h:n, niin käsin täytyy rattia kääntää enemmän, kuin PA kääntäisi. Nämä molemmat kaarteet ns. vanhaa 60 luvun moottoritiesuunnittelua, ja ns. uudella moottoritieosuudella, jossa kaarteet loivempia, niin niissä mielestäni PAII toimii moitteita, ja rauhallisesti, ei seilaa.
Mitä tämä pilot assist sitten oikein auttaa konkreettisesti? Kun päivän työpalaverit hoidettu, ja lähtee ajamaan kotia kohti, ja katsoisi (näinhän meistä ei kukaan tee, koska tämä on laitonta) puhelimesta tulleet sähköpostit, niin kyllä tämä PAII sen verran ajoa auttaisi, että ehtisi sähköposteihin vastailla kotimatkalla, jotka muuten hoitaisi satukirjan luvun jälkeen, tai seuraavana aamuna.