Autoracing  KL-varaosat

Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”

  • 11 Vastauksia
  • 3816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Edellinen mk1 V70 lähti talosta, niin tällainen tuli tilalle. Saa nähdä mitä tästä tulee ja pitääkö perinteet kutinsa, että noin 2v päästä lähtee vaihtoon. :D

Täytyy myöhemmin päivitellä lisää tietoja, mutta laitetaan nyt alkuun pari kuvaa tähän mukaan ja osa varusteista.





Varusteita
2.4d (D5) 163hp
TF-80SC
Kesärenkaat 16” aluilla, kitkarenkailla
Talvirenkaat 15” aluilla, nastarenkaat
3-Puolainen ratti
HU-650 + Aux-In
Sport-penkit
Kuskin penkki sähkösäädöllä
Takaspoileri jarruvalolla
DSTC
Alkuperäinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin (ohjaus viiksestä)
1 avain

Ollut alkujaan Heinolassa taksina – huollot 20tkm välein ja lootaankin öljyjä vaihdeltu. Viimeksi noin 60tkm sitten, joten pitää etsiä miten tähän öljyt vaihdetaan, mitä öljyä ja kuinka paljon. Sitten liekö se öljytilaus tehtävä Saksan suuntaan…
« Viimeksi muokattu: 27.07.2017, 23:24:04 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 ”punatulkku”
« Vastaus #1 : 27.07.2017, 22:13:53 »
Huollot/rempat
Tähän viestiin tarkoitus kerätä huollot yhteen nippuun.

27.7.2017 - 556535km – Takajarrujen herkistely. Takapuskurin sauman korjaus vasemmalla (kiinnikkeet)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 ”punatulkku”
« Vastaus #2 : 27.07.2017, 22:14:05 »
Suunnitelmat ja toteutukset
Tähän viestiin tarkoitus kerätä suunnitelmia linkkeineen ja koota toteutukset linkkien mukaan myöhempiin kirjoituksiin.

Vikakoodien selvitys ja poistot
Vikinää konehuoneesta?
Oikean etuturvavyön kehys B-pilariin
Oikea takavalon uusiminen tai sen reunavalon korjaus - OEM numero 8663867 (n. 60-70€)
Toisen avaimen hankinta
PA-300
Bluetooth
Kesärenkaat 17” alut, OEM linjaa
Talvirenkaat 16” alut, OEM linjaa
Sisävalaistuis ledeiksi
Isofix
S60 puskuri
S60 puskuriin päiväajovalot sumarien tilalle
Puskurin lippa
Pilarien kalvotus mustaksi
Umpioiden kunnostus
Uudet FIN kilvet
VRCF kilventausta (pitäis olla jossain hyllyssä)
Hirvitarrat (pitäis nämäkin olla jossain hyllyssä)

Pyörreläppien säätömoottorijuttuja
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10468.0
Säätötanko: 31216460 ?, skandix http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/throttle-shaft/joint-throttle-shaft-exhaust-system/1029359/
Säätömoottori 30756099?
« Viimeksi muokattu: 28.07.2017, 06:59:31 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 ”punatulkku”
« Vastaus #3 : 27.07.2017, 22:21:24 »
Tervetuloo Classiccien joukkoon.

Reunavalon saa ostettua erikseen ettei tarvi koko lamppua uusia. En muista mitä tiskillä maksaa, mutta rahalla saa ja ite pystyy vaihtaan.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6143
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 ”punatulkku”
« Vastaus #4 : 27.07.2017, 23:00:58 »
Vau. Upea Classic!

Punainen sopii tähän koppaan!
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 ”punatulkku”
« Vastaus #5 : 27.07.2017, 23:14:59 »
Ostohetkellä mittarissa oli 556455km, plus vähän myös muuta tekstiä.



Vikakoodeja myös nipullinen, näitä pitäs alkaa perkaamaan. Ilmeisesti DPF olis viallinen ja myyjäliike lupasikin tämän moottorijärjestelmän huollon ottaa vielä kontolleen.

ECM-580F Configuration fault – Faulty signal
ECM-568F Configuration fault – Faulty signal
ECM-135F Mass air floe (MAF) sensor – Signal too high
ECM-1517 Turbo control – Pressure too high
ECM-18B0 Swirl actuator control – Offset fault
ECM-28D0 Heated oxygen sensor (HO2S) – Signal too low
ECM-28E0 Heated oxygen sensor (HO2S) – Signal too low
PSM-002B Operating button Too long time
TCM-0a31 Control module communication Signal missing from Engine Control Module (ECM)


ECM-580F Lisälämmittimen automaattikäynnistyksen poistamisen aiheuttama virhe?
ECM-568F Lisälämmittimen automaattikäynnistyksen poistamisen aiheuttama virhe?
ECM-135F MAF rikki?
ECM-1517 ??
ECM-18B0 ??
ECM-28D0 ??
ECM-28E0 ??
PSM-002B ??
TCM-0A31 ??


Takalasin pyyhkijä jää vähän hassuun asentoon? Pyyhkäisi kuitenkin ilman ylimääräistä mekkalaa.


Jarruissa tuntui vatkausta, vaikka tämä on juuri katsastettu. Vähän herkistelyä satuloille ja paloille.


Takapuskuri oli saanut vähän kipeää.


Puskuri auki ja vähän yrittää kääntää kiinnikkeitä uusiksi. Ei siitä ihan priima tullut, mutta alkuun välttää kuitenkin.


Mainosniitit, kasipätkään liittyen sopivasti löytyi näitä jemmasta.


Tässä vähän väänneltyä puskuria.


Ja tässä lisää vähän eri suunnasta.


Tässä se viallinen takavalo/äärivalo.


Vasemmasta takaovesta on tiivisteet aika heikossa hapessa monesta kohtaa, nää pitää uusia jossain vaiheessa.


Taksitatti lienee tämä.  Ärsyttää ja turhauttaa. Pitää tutkia jossain vaiheessa, että ei oo likaa välissä tai muuta mikä aiheuttais ruostumista.


Vasen etulista on vähän masentavassa kunnossa, katsotaan mitä tälle ja muille tehdään, vai tehdäänkö mitään.


Kuva ei oikein kerro, mutta umpiot on huolella hiekkapuhallettu. Nää pitäs yrittää elvyttää jotenkin ja jo lähitulevaisuudessa koska yöt pimenee aika vauhdilla…


Tervetuloo Classiccien joukkoon.

Reunavalon saa ostettua erikseen ettei tarvi koko lamppua uusia. En muista mitä tiskillä maksaa, mutta rahalla saa ja ite pystyy vaihtaan.

Kiitos, täytyy kaivella osanumero ja kysellä hintaa. Pitäs varmaan nyt käydä repimässä toi vain irti, vilkkuu ja palaa miten sattuu.. Edit, numero löytykin: 8663867 ja hintaa noin 60-70€. Hyi hitto.

Vau. Upea Classic!

Punainen sopii tähän koppaan!

Kiitos, kuvat tosin vääristää. Näkyy kyllä että on ajettu yli 555tkm. :D Mutta ajoa vartenhan nämä on ja mulla kun kyllästyminen perinteisesti tulee kahden vuoden aikana, niin ei liian uusia tai kalliita kannata ottaa.

Tässä nyt jonkin verran toki noita vikakoodeja, toivotaan että ei tarvii touhutonneja alkaa latoa tiskiin... :-\

Ainiin, vidakin näyttää MY2008. (jos se noin kirjattiin)

edit: dropboxi näköjään kääntää kuvat miten sattuu, korjataan sitten kun saan ne johonkin oikeaan paikkaan.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2017, 23:20:53 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”
« Vastaus #6 : 27.07.2017, 23:43:08 »
Kosteuden jälkiä umpiossa -> tuhonnu diodi sillan. Itse tilasin purku.net siistin ehyen umpion toimivalla diodisillalla ja selkeästi halvemmalla kuin uusi osa ois Oulun sinisellä maksanut. Paikalleen laitetussa umpiossa olikin sitten parempikuntoiset tiivisteet, pysyy vesi ulkona.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”
« Vastaus #7 : 27.07.2017, 23:45:50 »
Kosteuden jälkiä umpiossa -> tuhonnu diodi sillan. Itse tilasin purku.net siistin ehyen umpion toimivalla diodisillalla ja selkeästi halvemmalla kuin uusi osa ois Oulun sinisellä maksanut. Paikalleen laitetussa umpiossa olikin sitten parempikuntoiset tiivisteet, pysyy vesi ulkona.

Joo katoinkin jo myös noita pelkkiä takavalojen alaosia, mutta heti ei ainakaan napannut järkevää valoa. Monet näytti olevan +100€.

Tämän kanssa nyt onneksi elää hetken, kunhan saa noi akuutimmat ensin kuntoon :D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”
« Vastaus #8 : 28.07.2017, 00:47:08 »
Noita kromilistoja saa myös irrallisena.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”
« Vastaus #9 : 28.07.2017, 06:40:16 »
Noita kromilistoja saa myös irrallisena.

Joo, pitää kattoa mitä niiden kanssa tekee. Ajatuksissa oli tosiaan S60 puskuri tähän ja sumarien paikalle päiväajovalot mutta saas nähdä. Lienee erilaiset noi listat V70/S60? Jos on, niin sitä suuremmalla syyllä en tee niille tässä vaiheessa mitään. :)


Vikakoodeja myös nipullinen, näitä pitäs alkaa perkaamaan. Ilmeisesti DPF olis viallinen ja myyjäliike lupasikin tämän moottorijärjestelmän huollon ottaa vielä kontolleen.

ECM-580F Configuration fault – Faulty signal
ECM-568F Configuration fault – Faulty signal
ECM-135F Mass air floe (MAF) sensor – Signal too high
ECM-1517 Turbo control – Pressure too high
ECM-18B0 Swirl actuator control – Offset fault
ECM-28D0 Heated oxygen sensor (HO2S) – Signal too low
ECM-28E0 Heated oxygen sensor (HO2S) – Signal too low
PSM-002B Operating button Too long time
TCM-0a31 Control module communication Signal missing from Engine Control Module (ECM)


ECM-580F Lisälämmittimen automaattikäynnistyksen poistamisen aiheuttama virhe?
ECM-568F Lisälämmittimen automaattikäynnistyksen poistamisen aiheuttama virhe?
ECM-135F MAF rikki?
ECM-1517 ??
ECM-18B0 ??
ECM-28D0 ??
ECM-28E0 ??
PSM-002B ??
TCM-0A31 ??

Yllä oleviin vikakoodeihin otan ilolla vinkkejä/tietoa vastaan..
« Viimeksi muokattu: 28.07.2017, 06:53:23 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”
« Vastaus #10 : 30.07.2017, 23:19:18 »
Noihin vikakoodeihin saa edelleen antaa kommenttia...

Mut sitten päivän touhuille.

Jarruthan on vähän ravistanu ja samalla kun ärrästä vaihdoin nyt ainakin hetkeksi Volansit tähän, niin huomasin jotain jännää.


Vähän jotain puuttuis? Satula heilu aika hervottomasti. Pitää laittaa youtubeen lyhyt video myöhemmin mitä otin tosta mitä satula tekee. Tässä videota kun vähän sain satulaa liikkumaan, voi kuvitella mitä toi jarrutuksessa tekee: https://www.youtube.com/watch?v=KDI7xXhFMbE


Volansit tosiaan meni ärrästä alle, aika nasevastihan ne nuokin istuu. Mitä nyt huutais siedettävää madallusta, esim. H&R jouset vois olla kokemuksien mukaan ihan passelit.


Onneks Motonet oli Jyväskylässa auki ja sai tuon raudan sieltä, 5,90€ 2kpl.


Yks pop-niitti puuttui tosta, jälleen meni bilteman tekele paikalleen samalla kun laitoin sen raudan jarrusatulaan.


Melko tuoreet Bilstein B4:t näytti olevan alla ainakin etupäässä. Takapäätä en muistanut katsoa.


Boshin takalasinpyyhin tuli myös haettua samalla reissulla Motonetista, enää ei repsota. Samalla huomasin syyn tuohon hassuun asentoon. Joku on vain laittanut sen väärään kohtaan, sillä pyyhkäisee vasemmalle mennessään lasin yli tällä hetkellä. Pitää avata ja laittaa uusiksi jossain vaiheessa.

Sitten se isoin ihmetys. Miten tämä on voitu katsastaa tällä viikolla. Takana jarrut laahasi ja oli aavistuksen jumissa. Etupään kanssa saikin tehdä ihan hiki hatussa töitä että alkoi satulat liikkumaan. Ihan täysin jumissa, eikä palatkaan oikein liikkuneet nätisti. Putkipihdeillä sai painaa sen mitä jaksoi mäntää satulan sisään. Liekkö aiheellista kattoa korjaussarjaa lähiaikoina, muuten kun satulat näyttivät olevan kyllä ok kunnossa. Harmi kun ei oo tietoja noista jarrutesteistä katsastuksessa.

ps. tiedän että kuvat on tässäkin postauksessa ihan miten päin sattuu...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-’s V70 2.4D A 2007 Classic ”punatulkku”
« Vastaus #11 : 01.08.2017, 21:07:32 »
Tuli käytyä kalassa ja föönattua tukka...

Rapalat siis irti siimasta ja föönaten takaluukkua.


Tässä siimattuna ja liimajäämät poistettuna.


Pikafiksattuna alue "samaan" tasoon ympäriltä, pientä pintanaarmua löytyy huolella.


Tässä sit osin likaisena luukku, mutta ilman merkkejä.

Huomenna aamusta olis tarkoitus käydä korjaamolla arvuuttamassa vikoja. Ainakin moottorin alla ahtoputki suhisee liitoksesta ja näytti että olis pieni palanen ehkä pois?

Moottorin etupuolen tyyny näyttää että ois aavistuksen sisässä, eikös tääkin viallisena aiheuta ongelmia?

Mistä pääsee näkemään moottorin takana/alla olevan tuen ja onko vielä muita?

Paljos tälläsen 556tkm ajetun koneen on hyväksyttävää huohottaa? Ottaen huomioon että mm. Pakoventtiiliä ja muuta yläpään remppaa on tehty kuitenkin (ulkomuistista) noin 60tkm sitten. Öljynvaihtoväli ja huollot taksihistorian puolestahan muuten on hyvät. Nykysillä öljyillä on päästelty 10tkm nyt, mutta pitää kattoa saisko ne itse vaihdettua ja mitä iskis koneeseen. Varmaan ihan liruja ei kannata käyttää.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

RallyBaron  Samppasport