Kulkukoira  Proturbo

T5R päiväkirja

  • 16 Vastauksia
  • 4379 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
T5R päiväkirja
« : 21.02.2020, 11:51:20 »
Rakas päiväkirja, tänne kirjoitan Volvo 850 T-5R kuulumisia ja mietin meneillään olevia remontteja :)

Volvo 855 T-5R
- Cream yellow (607)
- AW 50-42 LE
- B5234T5



Laiska luettelee töitään:
Etupuskurin korjaus
Vanteiden maalaus
Ruostekorjaukset
Pientä sipistelyä
Auton maalaus
Koneremontti

« Viimeksi muokattu: 27.02.2020, 23:26:47 kirjoittanut Kitune »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #1 : 21.02.2020, 21:51:55 »

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #2 : 21.02.2020, 22:01:05 »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #3 : 21.02.2020, 22:13:41 »
 S*
Nyt käy kateeks, voin tunnustaa.

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #4 : 22.02.2020, 15:53:53 »
Pyyhkijöiden moottorit pois ja reiättömät umpioiden alalistat niin siistiytyy keulan ilme  ::)
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #5 : 22.02.2020, 18:32:28 »
Pyyhkijöiden moottorit pois ja reiättömät umpioiden alalistat niin siistiytyy keulan ilme  ::)
Joo, näin ois tarkotus tehdä :)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #6 : 22.02.2020, 19:30:17 »
Voi kun joskus vielä omistais keltasen  S*
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #7 : 22.02.2020, 20:13:35 »
Voi kun joskus vielä omistais keltasen  S*
Jospa se päivä vielä koittaa S*

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #8 : 22.02.2020, 21:21:20 »
Koneremontti
Remontille aihetta antoi tehojen häviäminen ja tyhjäkäynnin röpöttäminen. Syyksi selvisi puristuspaineiden mittauksen ja kannen irroittamisen jälkeen mäntävaurio.


Aika paljon siitä tavaraa on lähteny :o


Lohkossa näkyi sen verran jälkeä että helpoimmalla pääsee, kun etsii toisen lohkon.


Itseltä löytyi onneksi hyllytavarana vastaava lohko, jossa kammet ja männät paikoillaan. Tästä siis rakentamaan uutta konetta.


Kannenkin kanssa kävi sen verran huonosti, että koneistamolla katsoivat sen olevan vähän kiero. Joten nyt ollaan suoraa kantta vailla ::)


Lohkoa putsaillessa ajattelin irroittaa öljypumpun, kun nyt kerran kone näin levällään on. Onneksi irroitin, näytti jo vähän vuotaneenkin.


Tiiviste näytti tältä


Pumpun osissa ei näyttänyt olevan mitään kulumia yms. Joten sen putsailu ja ostoslistalle pumpun tiiviste, o-rengas, jousi ja kampiakselin stefa.


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #9 : 22.02.2020, 21:43:20 »
Jos kannessa nokkalinjoissa asti heittoa, niin sen voi _kuulemmal_ kyllä suoristaa ison prässin kanssa esim. tigin kanssa (en ole ite vielä kokeillu).
Mut noita kansia kun löytyy aika hyvin(?), ja harvemmin kaiketi mitään ihmeempää sanomista niissä, niin rahallisesti ei kannata lähteä tuota tietenkää kunnostamaan.

Kuvassa ainakin näyttää tää ärrä hyvältä aihiolta.
Oliko paljonkin ruostetta löytynyt jo tässä vaiheessa?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #10 : 22.02.2020, 22:13:05 »
Jos kannessa nokkalinjoissa asti heittoa, niin sen voi _kuulemmal_ kyllä suoristaa ison prässin kanssa esim. tigin kanssa (en ole ite vielä kokeillu).
Mut noita kansia kun löytyy aika hyvin(?), ja harvemmin kaiketi mitään ihmeempää sanomista niissä, niin rahallisesti ei kannata lähteä tuota tietenkää kunnostamaan.

Kuvassa ainakin näyttää tää ärrä hyvältä aihiolta.
Oliko paljonkin ruostetta löytynyt jo tässä vaiheessa?

Eikös ne pysty hoonaamaan nokkalinjan uusiksi jonka jälkeen madalletaan/täytetään nokkapukkeja tarvittava määrä. Toki tinakoneen rakenteella ehkä helpompi etsiä suora kansi
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #11 : 22.02.2020, 22:21:19 »
Jos kannessa nokkalinjoissa asti heittoa, niin sen voi _kuulemmal_ kyllä suoristaa ison prässin kanssa esim. tigin kanssa (en ole ite vielä kokeillu).
Mut noita kansia kun löytyy aika hyvin(?), ja harvemmin kaiketi mitään ihmeempää sanomista niissä, niin rahallisesti ei kannata lähteä tuota tietenkää kunnostamaan.

Kuvassa ainakin näyttää tää ärrä hyvältä aihiolta.
Oliko paljonkin ruostetta löytynyt jo tässä vaiheessa?

Joo, ei näitä kansia voi juurikaan plaanailla. Todella pienet marginaaliarvot plaanaukseen. Halvempi/helpompi itselle kun vaan etsii ehjän tilalle. Ja näitähän löytyy ihan hyvin.

Helmoja en ole vielä katsonut mitä sieltä löytyy, kaarissa ja takaluukussa kukkasta normaalipaikoissa. Muuten pellit ihan hyväkuntoiset.
Etulokasuojia miettinyt, että alkaako kunnostamaan vai raahkiiko uudet ostaa. Käytettynä jos löytys todella hyväkuntoiset ni se ois vaihtoehto, uudet taitaa olla vajaa 200€/kpl...

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #12 : 22.02.2020, 22:22:23 »
Eikös ne pysty hoonaamaan nokkalinjan uusiksi jonka jälkeen madalletaan/täytetään nokkapukkeja tarvittava määrä. Toki tinakoneen rakenteella ehkä helpompi etsiä suora kansi
Samaa mieltä. Uusi kansi vaan.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #13 : 22.02.2020, 22:31:25 »
Eikös ne pysty hoonaamaan nokkalinjan uusiksi jonka jälkeen madalletaan/täytetään nokkapukkeja tarvittava määrä. Toki tinakoneen rakenteella ehkä helpompi etsiä suora kansi
Pystyy joo, mut tosiaan rakenne tuo aika paljon lisätyötä koneistajalle.
Lainaus
Helmoja en ole vielä katsonut mitä sieltä löytyy, kaarissa ja takaluukussa kukkasta normaalipaikoissa.
Joo ei tuo pahalta kuulosta.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Kitune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: T5R päiväkirja
« Vastaus #14 : 27.02.2020, 12:20:38 »
Koneremontti
Vuorossa oli turbon puhdistelua, purkamista ja kasaamista.
Öljykasteen oli saanut


Bypass- venttiilin kalvo oli vaihtoa vailla. Aika hauraaksi oli jo mennyt. Saattanut vaikuttaa menohaluihin aikalailla :D


Uudet kupariset prikat laittelin putkiin ja myös uudet, värilliset silikoniset alipaineletkut tulossa.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2020, 23:20:01 kirjoittanut Kitune »

 

Proturbo  Autodiagnoosi