Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: ässäarpa - 26.02.2014, 10:01:32

Otsikko: TKR: Ässän T6 seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 26.02.2014, 10:01:32
Helou.

Syy miksi kaverilta kävin tuommoisen kopsakan turboseiskan korin hakemassa on se, että 945 omamassa on liki 1600 kiloa ja hän on vähäpäästöinen toisin kuin tämä.  :-*
Leima loppuu ylihuomenna, mutta eipähän siellä pellin alla ole myllyäkään.  :D

Kaikki varusteet karsitaan ja kaikki kelpaava myydään harrastehintaan eteenpäin.
Ilmastointi, kattoluukku, sähkölasit, mustat puolinahkajakkarat, cruise jne jne.
Tilalle visioin kaaria ja kuppijakkaroita.

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM1318_zpsf967fb18.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM1323_zps9e0aefee.jpg)

Eli tästä olisi tarkoitus ajanmyötä rakennella katulelu.

Vannevalinta tähän oli seuraavanlainen.

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/0e8f99a9-1ec6-4431-8de6-9d82643b327c_zps6315e1b2.jpg?t=1398786540)

Eli azev A koossa 9.5x17 & 8x17  Kaipaavat lasikuulaa ja jonkin väristä maalia päälleen.. Onhan ne vähän isohkot, mutta mahtuupa isot jarrutkin sitten.  :D


Moottoriksi valikoitui B23 johon teetinkin jo pitkäiskuakselin. MIelenterveys petti ja em. vinokone meneekin muualle, ehken 145 keulalle.  ???

Sydämmeksi ostin S80 keulalta 204tkm ajetun T6 pannun.  :idiot2:


Hitaasti, mutta varmasti.

Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 29.04.2014, 22:59:04
Mitäpä tänne? No eipä mittään kummia.. Koko puolinahkaisusta poistettu ja myyty 50 eurolla kojelautaa lukuunottamatta. Kattoluukun heivasin menemään ja reijän liimasin umpeen. Coileja eteen rakenneltu, taakse pitää ostaa vielä alustaromut.

Kunhan tässä nyt saisi kaverin projektin hittoon tuolta tallista, niin pääsisi tuulilasia irroittamaan ja turvakaaria suunnittelemaan.
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 28.08.2014, 21:51:52
(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM2956_zps5aca3424.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM2957_zps1f02469c.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM2958_zpsf95004bd.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM2963_zps05dee98b.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM2964_zpsac429eca.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM2970_zpsf93a3d4c.jpg)

Viikossa kiireen keskellä koria tutkittu ja tultu tulokseen että kyllä tästä auto tulee. Mm. Tuulilasin alta paljastui hiekkapuhallettavaa.

Terve kori, terveempi jopa kuin kymmenen vuotta uudempi käyttis ysi.

Jos jollain on vastaava karvalakki deeku purussa tässä eteläsavossa niin yhteyksiä tännepäin. 
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: Volvomies89 - 28.08.2014, 23:13:46
Olisi tässä kainuussa karvalakki deeku 740 sedan purussa, mitä tarviit ?  ELK
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: mirok - 29.08.2014, 07:15:56
Deekua ässä himoitsee  :2funny: :2funny:
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 29.08.2014, 07:38:15
Lähinnä johtosarjat kiinnostaa, tämän auton oma johtosarja on turhan työläs karsia, kun varusteita ja omia sätöstyksiä piisaa.
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: Volvomies89 - 29.08.2014, 09:07:21
Tuoltahan se löytys, itse purkaen ilmaiseksi, tosin kannattaa varustautua joitamalla purkilla hyönteismyrkkyä sillä autossa on sisällä jalkapallon kokoinen ampiaispesä täynnä surisijoita  :2funny:
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 29.08.2014, 11:48:57
Tuoltahan se löytys, itse purkaen ilmaiseksi.

Juuri tälläisestä minä pidän.  ;)

Paiskaan yvtä.

Ps. Jos viitit pörriäiset karkoittaa ennen tuloani, tai sitten odotan pakkasia.. Saan nimittäin nauttia töissä pistoksista riittämiin. :D
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: Volvomies89 - 29.08.2014, 13:56:58
Juuri tälläisestä minä pidän.  ;)

Paiskaan yvtä.

Ps. Jos viitit pörriäiset karkoittaa ennen tuloani, tai sitten odotan pakkasia.. Saan nimittäin nauttia töissä pistoksista riittämiin. :D
Pittää yrittää muistaa ostaa jotain ötökkä myrkkyä että saa häädettyä ne  ELK
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 27.10.2014, 19:51:24
(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/c1471971-9e6a-4ade-bfb8-b1eb1bc443b6_zps7b621b67.jpg?t=1414431832)

Jotain eteenpäin.. Tallipaikkakin muutti toiselle kylälle.
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: 855_T5R - 07.11.2014, 11:46:50
On kyllä siistin näkönen kori mihin alkaa väkertää...  8)

Onkos tämä edennyt?
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 08.11.2014, 18:56:49
On kyllä siistin näkönen kori mihin alkaa väkertää...  8)

Onkos tämä edennyt?


Eipä nyt ole vauhdilla menty. Tänään kävin purkamassa vetokoukun, takapuskurin ja pa. tankin alas, yllätyksiä ei löytynyt. Palkit ja kotelot ruosteettomat kun lampulla kurkistelin.

Luuppalan kaaret tulee ensiviikolla ja Ari Een kautta tulee -588 torseni.

Auton viereen olen kasannut kaikki alustanosat jotka vien siimetille rautakuulapuhallukseen. Noista vanhoista puslista sen verran, että kannattaakohan ne prässäillä pois ennen vai jälkeen puhalluksen? Tuo puhallus on aikas raaka, ni mietiskelen vain..  ::)

Ajatuksena olisi nyt rakennella tässä talven aikana kori ja alusta vimpanpäälle, tekniikasta ei ole tietoa mikä tähän valikoituu.
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: VPP700 - 08.11.2014, 19:30:09

Eipä nyt ole vauhdilla menty. Tänään kävin purkamassa vetokoukun, takapuskurin ja pa. tankin alas, yllätyksiä ei löytynyt. Palkit ja kotelot ruosteettomat kun lampulla kurkistelin.

Luuppalan kaaret tulee ensiviikolla ja Ari Een kautta tulee -588 torseni.

Auton viereen olen kasannut kaikki alustanosat jotka vien siimetille rautakuulapuhallukseen. Noista vanhoista puslista sen verran, että kannattaakohan ne prässäillä pois ennen vai jälkeen puhalluksen? Tuo puhallus on aikas raaka, ni mietiskelen vain..  ::)

Ajatuksena olisi nyt rakennella tässä talven aikana kori ja alusta vimpanpäälle, tekniikasta ei ole tietoa mikä tähän valikoituu.


Laita kuvaa kaarista kun saat ne, kiinnostaa itseä miten päin etukaari/kaaret on tehty... onko ns. JM-kaaret?
Otsikko: Vs: TKR: Ässän Sedan Turbo Seiska
Kirjoitti: Hegeh - 11.11.2014, 10:33:00

Laita kuvaa kaarista kun saat ne, kiinnostaa itseä miten päin etukaari/kaaret on tehty... onko ns. JM-kaaret?
Tähän tulee samanlaiset kaaret kun omaanikin eli FIA:n viimeisimmän luokituksenmukaiset ja siis ns saumattomat. Pääkaari on 45mm ja muut 38mm putkesta.

Ässä, tekniikasta ei ole epäselvyyttä! Deekuhan se!  ::)

//Hege
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: ässäarpa - 12.11.2014, 18:36:44
Johoo eli sieltähän se vastaus tulikin.

Tässä pari huonoa fotoa, pitää paremmin ottaa kun saan paketit auki ja kunnon kameran käteeni.

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/image2_zpsd308b83d.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/image1_zps92386124.jpg)
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: Herra-Jermu - 12.11.2014, 20:57:34
Paljonko kaaret kustansivat ja mistä hommattu?   Olikos nuo etutolpat spaxeilla? 

Ja kyllä,  seiska on vaan kaunis.  :D

#Tommi
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: ässäarpa - 12.11.2014, 21:34:16
Paljonko kaaret kustansivat ja mistä hommattu?   Olikos nuo etutolpat spaxeilla? 

Ja kyllä,  seiska on vaan kaunis.  :D

#Tommi

http://www.turvakaaret.fi/
Tuolta Luuppalalta nämä on, ja 585e taisi olla nämä FIA luokituksen mukaiset, "jokkis"kaaret olis ollut puolta halvemmat.

Juuh oishan nuo jokkiskaaretkin riittänyt katuräppäilyyn ja vrcf miittien possujuniin.. Mutta eihän sitä tiedä vaikka joskus tulevaisuudessa oppisi vähän ajamaankin ja pääsi oikein kilpailemaankin, niin ompahan nytten sitten.


Jeps, seiska on kaunis. Keulasta vaan en oikein innostu, joo ohan se ryhdikäs mutta kaikki on vaan niin nähtyä, keula swappia tiedossa, jotain erinäköistä kuin naapurilla.. Sittenpähän näätte.

Hegeh rotta osti ne coilover tolpat joissa spaxit oli, jotenka ei ole.  :'(
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: 8-pätkä - 12.11.2014, 21:37:20
Hegeh rotta osti ne coilover tolpat joissa spaxit oli, jotenka ei ole.  :'(

Itellä ei kyllä tosiaankaan ole ikävä niitä ensimmäisiä ja viimeisiä spaxeja mitkä mulla käväisi ysin alla. Ei todellakaan vakuuttaneet... ???
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: ässäarpa - 12.11.2014, 21:47:08
Itellä ei kyllä tosiaankaan ole ikävä niitä ensimmäisiä ja viimeisiä spaxeja mitkä mulla käväisi ysin alla. Ei todellakaan vakuuttaneet... ???

Itse en kerennyt niitä ajossa testaamaankaan. Mikäs niissä nyt oli sitten niin huonoa? Luulisi rallyracelta 350 eurolla saavan hyvän iskariparin?  ::)
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: Hegeh - 12.11.2014, 23:16:08
Itse en kerennyt niitä ajossa testaamaankaan. Mikäs niissä nyt oli sitten niin huonoa? Luulisi rallyracelta 350 eurolla saavan hyvän iskariparin?  ::)
Paskan möit, ostin silti :D Ainakun näyttää uhkaavasti siltä, että Ässällä alkas homma edetä, niin minä pistäydyn umpipäissäni ostamassa kaiken minkä irti saan :D
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: ässäarpa - 12.11.2014, 23:49:18
Se on aina kun Hege tulee kylään tänne Ala-savvoon niin kaikki hipommat härvelit on pyöriteltävä piiloon, vanteista lähtien. " Minääh vien nämääh!"
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: ässäarpa - 21.12.2014, 22:37:33
(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/10876653_470352983105791_1859395035_o_zps5a6512f5.jpg)
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: Hegeh - 22.12.2014, 02:45:32
Jag älskar detta 740 becouse det är intte farmari vulvarsson :D
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: Slerbahuuli - 22.12.2014, 06:59:23
Kunnon homepussissa kun kääritty noin. ::) Muttei taida tämän auton käyttötarkoituksessa haittaa, vaikka sisällä jotain sieniä kasvaisikin.

Jag älskar detta 740 becouse det är intte farmari vulvarsson :D
:D :2funny:
Otsikko: Vs: TKR: Ässän SedanSeiska
Kirjoitti: ässäarpa - 22.12.2014, 12:03:37
Eipä siellä mitään homehtuvia verhoiluja olekkaan. Ja taikatatit ei kasva pakkasella.  :2funny:

Otsikko: Vs: TKR: Ässän T6 seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 24.02.2015, 18:29:12
Hauskaa alkavaa kevättä.

Moottorivalinta on tehty ja eilen kävin hakemassa Keiteleeltä S80 keulalta tämmöisen.

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/2c201070-d3b5-4092-9288-ea7e05a71385_zpsufvtiomg.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/20150224_165803_zpsigcgkpj8.jpg)

(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/20150224_165719_zpsej2covna.jpg)

Moottori löytyi -jadi-:n vinkin kautta, kiitos sinulle. -H- Elikkä b6284T

Esim. Jos jollain on tiedossa tähän kuvista puuttuvia apulaitteita niin tännepäin yhteyttä.

Tällä päiväyksellä kori makaa edelleen hangen alla " homepussissa "





Otsikko: Vs: TKR: Ässän T6 seiska
Kirjoitti: Pumpe - 24.02.2015, 18:44:49
 O0

Onks moottoriresepti jo tiedossa? Jos laitat takomännät niin voisin ostaa noi vakiomukit  ;)
Otsikko: Vs: TKR: Ässän T6 seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 24.02.2015, 20:12:05
O0

Onks moottoriresepti jo tiedossa? Jos laitat takomännät niin voisin ostaa noi vakiomukit  ;)


Enpä ole päättänyt reseptiä vielä, mutta hiihdellään nyt Lankun jalanjäljissä. Vakiomukit riittää tehotavoitteeseen 100hv/reikä.

Katsellaan.
Otsikko: Vs: TKR: Ässän T6 seiska
Kirjoitti: ässäarpa - 04.03.2015, 20:47:01
Turhaa nostelua.

Konetta purettu. Venttiilisalaatti, jako hypännyt kampurasta, 12kpl imuventtiileitä uusiksi. ( onneksi ei enempää  :idiot2: :2funny: ) Mutta odotettavissa oli. Muuten kone hienossa kunnossa 197tkm eikä minkään näköistä kulumaa sylintereissä. Voisi samoilla laakereillakin kasata.  :buck2: :buck2: Jos nyt kumminkin laitetaan kaikki uusiksi kun kerran aloitettukkin.

Tässä paketti lähdössä Hegen työpaikalle, jossa osat pestään, lasikuulapuhalletaan ja tutkitaan tarkemmin.

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10502127_457915751026286_8685151456768810042_n.jpg?oh=26acecf50283ea9cd063488875c0759f&oe=5586F338&__gda__=1433485233_80f06bfbafa2f480a154fc9073824293)

T6 imusarjalla mennään, sähköisen kaasuläpän korvaan vain 960 mekaanisella läpällä.

E. Tarkempien tutkimusten jälkeen todettakoon että 23 venttiiliä kierona. Uudet venkeilit olisivat maksaneet liki 300e ovh, mutta boostilta löytyi käypäset sopuhintaan.