Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156607 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #45 : 20.08.2016, 18:41:08 »
Itte pyöritellyt mielessä tota häkinkorvaaja tankoa myös.
Lähinnä omalla kohdalla (vakio korkeus = paljon joustovaraa) mietityttää vain tarvitseeko se uniball tai muuta takapään holkkien tilalle?  :-\

Olishan siellä kai hyvä jotain vastaavaa olla. Pelkästään häkin hitsaamisella (=vähemmän kiertymisvaraa) perä jäykistyi merkittävästi ja montut tuntui terävemmiltä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #46 : 20.08.2016, 18:49:37 »
Vaihtoehtona tämäkin

Ja jos oikein ymmärtänyt niin saa kumisukkia (muualta) noihin uniballeihin niin varmaan kestääkin talvikäyttöäkin.  8)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #47 : 20.08.2016, 19:20:12 »
Mitä tuota mietittiin, niin eikai se takapäässä tarvi mitään niveliä, ku etupäästä pääsee liikkumaan. Mulla 20mm tappi missä kumiholkki ympärillä. Nosturilla katottuna liikevara pitäs riittää hyvin joka suuntaan. Ajossa en huomannut eroa entiseen. Mulla kyllä jäykät iskarit ja lyhennetyt jouset.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #48 : 20.08.2016, 23:14:53 »
Mitä tuota mietittiin, niin eikai se takapäässä tarvi mitään niveliä, ku etupäästä pääsee liikkumaan. Mulla 20mm tappi missä kumiholkki ympärillä. Nosturilla katottuna liikevara pitäs riittää hyvin joka suuntaan. Ajossa en huomannut eroa entiseen. Mulla kyllä jäykät iskarit ja lyhennetyt jouset.

Tuo on kyllä hiton hyvä pointti ja sitä ittekkin miettinyt (mitä nyt tälläsellä laholla päällä kannattaa  :2funny:).

Onko sulle jäänyt vielä intoa tehdä lisääkin näitä?  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #49 : 21.08.2016, 11:43:26 »
Eipä tullu otettua mittoja talteen, niin tuskin tulee lisää tehtyä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #50 : 04.09.2016, 12:09:44 »
Nokka vaihtui Enem K15T keppiin. Kun uudella nokalla ajelin karttoja kohdalleen, särkyi venttiilin säätöpala rajoittajan tuntumassa. Onneksi nokka säilyi ehjänä. Pala varmaan särkyi, koska hiottu. Jouset ei ainakaan pohjaa ja uudella kupilla+palalla homma toimii taas. Sytytysohjain vaihdettu tehokkaampaan, puola ja tulpat uusittu, koska välillä rötää paineella. Eipä ollut näillä vaikutusta, ehkä vaan paheni.





Eilen ajettiin Kalajoella varttimailia. Kahdessa ensimmäisessä lähdössä auto ei toiminut ollenkaan. Siirreltiin johtojen reitityksiä kolmanteen lähtöön, jonka jälkeen tuntui toimivan burniksessa ja lähdössä. Tässä vedossa alko savuttamaan. Nelosella ei enään jaksanut nousta paineelle oikeen mitenkään. Ykkösen mäntä ja kannentiiviste särkyi, varmaan liian ennakon takia. Sopitus ainaki oli kohdallaan lokin mukaan. Pitää käyttää penkissä säädettävänä tuo ennekkokartta kun saan koneen nippuun.

Nopeimmaksi ajaksi itelle jäi 13.692 169km/h ja oli vissiin tuo viimenen lähtö. Eipä tullu tälle kesälle parannusta kevään 11.954s/194.5km/h aikaan. Enskesänä yritetään taas.











Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #51 : 11.04.2017, 23:08:53 »
Tämäkin liikkuu taas omin avuin. Moottorista oli tosiaan ykkösen mäntä sulanut. Vissiin ollut jo kauemmin halki rengasurasta, ja nyt sitten petti lopullisesti.



Kaikki männät käytettiin lohkosta ulkona, eivätkä olleet sen huonommassa kunnossa ku edelliselläkään kerralla, joten kevyt hoonaus ja takasi paikalleen. Ykköseen uus käytetty mäntä ja uudet renkaat, niin ei budjettikaan karkaa :2funny:


Kannesta löytyi pieni halkeama 2-sylinterin kohdalta. Tämä hitstattiin ja samalla vaihdettiin imuventtiilitkin 2mm isompiin ja oikaisu kanteen.

Tekniikkaan ei nyt tullut oikein mitään isompia muutoksia. Hx52 kyllä tuli ostettua, muttei vielä ainakaan päätynyt paikalleen. Testiajot ajettu tuolla vanhalla Hx40:llä. Samallai alkoi paukkumaan yli 1.8 bar paineella, ku viimekesänäkin. Syy tähän oli tulpanhattujen metalliset lämpösuojat. Nyt näiden poiston jälkeen toimii hienosti 2.4 bar asti.  :sundaydriver:

Penkissä ajattelin taas käyttää, mutta vielä en tiedä kummalla ahtimella sinne mennään. Jokatapauksessa nyt tuolla kannella ja enemillä tuntuu, että sielä saattaa olla vähän enemmän tuolla nelikympilläkin, ku viimekesänä.


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #52 : 27.05.2017, 09:20:18 »
Kohta Kalajoelle...


Ei tarvinu edes kärryltä ottaa alas, ku alko vettä satamaan.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2017, 12:37:22 kirjoittanut pete881 »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #53 : 11.06.2017, 09:27:24 »
Aika kovaa kulkee puolikuntoisenakin...  ;)

https://youtu.be/c58nNBGEB7Y
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #54 : 11.06.2017, 13:27:32 »
Eilen käytiin ajamassa Pudasjärvellä varttimailia. Aivan ongelmitta ei päivä mennyt. Ensimmäisen kaasu pohjassa ajetun vedon jälkeen alkoi huohottamaan rajusti. Tuonne asti oli kuitenki lähdetty, niin vaihdettiin isompi keräyssäiliö ja ajettiin niin kauan ku moottori kestää. Jokaisen vedon jälkeen sai kaataa 0.5l öljyä säiliöstä moottoriin takaisin. ;D

5 Vetoa kerkesin päivän aikana ottaa. Aika näytti paranevan jokaisella. Parhaaksi ajaksi jäi 11.513s 200.84km/h 60ft 1.833s.

Viimeisessä vedossa auto sammui puolessa välissä. Illalla katsoin sen verran että nokka jumissa. 2-pytyn pakoventtiilin säätöpala oli hypännyt pois paikaltaa ja kiilautunut nokan ja kannen väliin. Tästä on yhdesti tälle kesälle jo venttiilit uusittu, koska alapultin löystymisen takia petti kiila kampiakselin hihnapyörältä. Nyt saa sitte taas vaihtaa venttiileitä  :(

https://youtu.be/h4W4ScreUIQ
https://youtu.be/udwpd1p5kQ0
https://youtu.be/8W_XSN6hjwY
https://youtu.be/IDKNgWoFpzw
https://youtu.be/LIEuJIq98-4

Siinä päivän ajot. Penkkiaika oli varattu loppukuuksi, mutta tämän peruin. Kalajoella ois tarkotus ajaa heinakuun lopussa, jos tuosta vielä saa moottorin pienellä remontilla  :D

Aika kovaa kulkee puolikuntoisenakin...  ;)

https://youtu.be/c58nNBGEB7Y
-hh-lle kiitos videosta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #55 : 28.06.2017, 21:43:37 »
Pientä välihuoltoa moottorille ennen seuraavia varttipäiviä. Kohtuullisen pienillä vaurioilla selvittiin. 2-sylinterin imuventtiili mutkalla ja saman sylinterin männästä männänrengasvälit murtunut. Vaihdetaan nyt 2, 3, 4 männät vähemmän kiusattuihin ja uudet kk-laakerit pitää laittaa. Kanteen tulee myös jäykemmät venttiilijouset.







15.7 Pudasjärvellä tai 29.7 Kalajoella ajetaan seuraavan kerran.



Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #56 : 15.07.2017, 19:44:13 »
Pudasjärvellä oli tänään pito kohdallaan. Ensimmäisellä vedolla 11.516, 205.65km/h, 1.983 60ft ilman lähtö/vaihtopaukkua. Kolmanteen vetoon pistin paukun päälle ja heti meni vetoakseli poikki. Kalajoelle parin viikon päästä parantamaan.

Poissa oooozz|

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • Alltbra
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #57 : 15.07.2017, 19:49:29 »
Kyllä sitä sitten on vielä mukavasti potentiaalia parantaa kun vaan kaikki natsaa kohdilleen. Kuinka paljon tämä muuten painaa ajokunnossa.?
855 T-5R -95 // S80 D5 executive -14

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #58 : 15.07.2017, 19:51:03 »
Pudasjärvellä oli tänään pito kohdallaan. Ensimmäisellä vedolla 11.516, 205.65km/h, 1.983 60ft ilman lähtö/vaihtopaukkua. Kolmanteen vetoon pistin paukun päälle ja heti meni vetoakseli poikki. Kalajoelle parin viikon päästä parantamaan.

Tää on kova, kun käsittääkseni tässä ei älyttömiä ole rahaakaan sijoitettuna. Varsinkin kun ottaa 60jalkasen huomioon, niin lisää lähtöpitoja ja ollaan kympin puolella hienosti.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #59 : 15.07.2017, 20:29:54 »
Kyllä sitä sitten on vielä mukavasti potentiaalia parantaa kun vaan kaikki natsaa kohdilleen. Kuinka paljon tämä muuten painaa ajokunnossa.?

Ei mitään tietoa oikeasta painosta. Otteessa omamassa 1440kg. Tästä riisuttu takakontin penkit, takapenkit, vararengas ja ilmastoinnin kompressori+kenno pois. Kaikki muu paikallaan. Helppo pitäs olla parantaa, ku tuo 11.5 tulee huonollaki lähdöllä niin helposti. Toivottavasti Kalajoella vetoakselit ja perä kestää  :)

Tää on kova, kun käsittääkseni tässä ei älyttömiä ole rahaakaan sijoitettuna. Varsinkin kun ottaa 60jalkasen huomioon, niin lisää lähtöpitoja ja ollaan kympin puolella hienosti.
Tämä on tehty niin pienellä budjetilla ku mahdollista. Esim. vakio männillä ja imusarjalla mennään vielä.

 

KL-varaosat  Race.fi