KL-varaosat  Race.fi

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156912 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #60 : 15.07.2017, 21:21:32 »
Eli juuri niinkuin ajattelinkin. Tällaisia lisää. Tykkään.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #61 : 11.08.2017, 22:21:56 »
Pari viikkoa sitten käytiin Kalajoella ajamassa. 11.8/200km/h oli paras aika tuolta päivältä. Paukkua ei kestänyt yhtään lahdössä, ku heti katkoi vetoakselit. Yksi pari vaihdettiin paikanpäällä ja viimeiseen lähtöön katkes molemmat akselit.

Tuon Kalajoen päivän jälkeen loppu motivaatio aivan täysin tätä kohtaan. Meinasin että enään ei tänäkesä, tai ainakaan tässä kuussa ajeta. Autonki jo kerkesin laittaa pariksi päiväksi myyntiin.

Kiitos isän, jolta motivaatiota löytyy, aloteltiin akselin vaihtoa viimeviikolla. Nyt siis paikalleen sovitettuna Hiluxin akseli Hiacen lukolla. Jarrulevyt w210 Mb:n. Satuloina väliaikaisesti 740 omat. Vanteiden kanssa meinasi jo usko loppua, koska toimittajalla sattui joku sekaannus, jonka takia paketti lähti vasta keskiviikkona postiin. Posti sai tämän vielä pelastettua. Toivat vanteet mulle heti, kun olivat saapuneet terminaaliin. Iso kiitos siitä. Kiitos myös Wompatti hyvistä neuvoista tuon akselin/lukon kanssa.

Auto siis nyt siinä kunnossa että huomenna pääsee Kalajoelle ajamaan. Toivottavasti kestää ja kaikki toimii niinkuin on suunniteltu.












Vanteet 10x15 et -32 ja vaativat vielä 6mm spaceria, että mahtuu kunnolla pyörimaan tuolla 11.5x26x15 renkaalla.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #62 : 12.08.2017, 17:56:30 »
Hienosti näytti lukemista päätellen hypänneen viivalta! Vetarit säilyi ehjinä ja pystyi vissiin paukulla lähtemään, ja kitkalukossa on pitoja piisannut?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #63 : 12.08.2017, 18:48:04 »
Kalajoella ajeltiin päivä tänään. Ajat parani ja kaikki toimi hienosti.

Yhdeksän lähtöä ajoin päivän aikana. Kolme parasta:
11,069s 203,38km/h  60ft 1,645s
11,067s 202,58km/h 60ft 1,613s
11,031s 203,96km/h 60ft 1,673s

Tossa video tuosta kolmanneksi parhaasta vedosta. https://youtu.be/7KIxwteP-bs

Harmittamaan jäi ainoastaan se, ettei kympin puolelle päästy. Välitykset loppui kesken vähän ennen maalia tuolla nykyisellä perällä. Rajoitinta tajusin nostaa vasta toiseksi viimeiseen lähtöön, oli jossain vaiheessa tullut laitettua 7200rpm ja unohtunut siihen. Nostin 8000rpm ja heti tuli tuo paras aika. Tässä vaiheessa alkoi jo kannentiiviste näyttämään antautumisen merkkejä, joten jätettiin ajot siihen. Aivan hyvin meni kuitenkin, ku noin monta vetoa pääsi ajamaan, ja auto nousi vielä ajamalla kärryllekkin.

Hienosti näytti lukemista päätellen hypänneen viivalta! Vetarit säilyi ehjinä ja pystyi vissiin paukulla lähtemään, ja kitkalukossa on pitoja piisannut?

Eipä voi moittia perää tai lukkoa. Vois sanoa että hinta-laatusuhde kohdallaan. :)


Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #64 : 12.08.2017, 19:11:21 »
Mikä välitys tuossa perässä?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #65 : 12.08.2017, 19:17:28 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #66 : 31.08.2017, 21:50:38 »
Välihuolto taas suoritettu. Kannentiiviste oli pettänyt 2 ja 4 sylintereiltä. Mitään muuta vikaa ei näkynyt, joten laitettiin vaan uusi pahvi väliin.

Lauantaina ajetaan taas Kalajoella varttimailia. Sitä varten kevennettiin tätä vähän. Pois otettiin etupuskurin palkki, vänkärin penkki, pakoputken takaosa ja jotain pientä ylimääräistä osaa. Takapuskuri ei suosiolla irronnut, joten olkoot palkki sielä paikallaan. Jospa näillä sinne kympin puolelle pääsis  :)

Pistänpä vielä muutaman kuvan viimepäiviltä. Kiitos näistä Henkka Silvasti









Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #67 : 03.09.2017, 10:26:38 »
Ei kestänyt Volvon kone enään eilisen varttiajoja. Ensimmäisessä lähdössä burniksen jälkee jo pätki. Siinä vaiheessa jo arvasin että männänrengasväli halki. Puolivälin jälkeen lykkäs savut pihalle. Rullaamalla maaliin 13.0s 110km/h. Tämän kesän ajot oli nyt tässä. Enskesäksi laitetaan paremmat männät koneeseen ettei tarvi enään niiden takia lopettaa ajoja kesken päivän. Mäntiä saa tarjota, jos jollakin ylimääräiset, tai vois ehdottaa mistä löytää mahdollisimmän pienellä rahalla  :D

https://m.youtube.com/watch?v=vo6YCi_b7jE -hh-lle kiitokset videosta :)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #68 : 20.01.2018, 20:14:45 »
Tätäkin pitäs taas aloitella, jos meinaa toukokuussa ajaa. Kori ois tarkotus viedä turvakaarien laittoon  ensviikonloppuna. Tällähellä moottori on koneistamolla. Moottori porataan. Lohkoon tulee liekkirengasurat ja Wisecon männät volkkarin tapeilla. Imusarjaksi kl-racingin halvempi malli. Parit ahtimet tuli myös ostettua. Hx50mfs 69/72 #22 ja Borgwarner k31 69/85 #20.9. Bw voi olla melko ylimitoitettu tähän, mutta voihan sitä kokeilla.  :D



Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #69 : 30.04.2018, 19:08:42 »
Täälläkin alkaa olla valmista tuleville varttipäiville. Viimeviikon lauantaina sain männäntapit, männät ja veivit koneistamolta. Nyt alkaa olla kaikki valmista konehuoneessa ja ajamalla pystyi ainakin siirtämään. Vöille pitää vielä tehdä kiinnitykset niin pääsee testaamaan, toimiiko mitenkään.

Moottorin tuli Wisecon männät Carrillon tapeilla. Lohko porattiin ylikokoon ja jyrsittiin liekkirekaille urat. Ahtimeksi hx50mfs #22. Kl-racingin halvempi imusarja 80mm läpällä. Kytkinlevyn jouduin vaihtamaan nelilapaiseen sintteriin, ku ei sopivaa massalevyä löytynyt mistään. Sisälle laitettiin turvakaaret ja kuppipenkki. Painoa poistettu viimekesätä myös jonkin verran, mutta taitaa painaa kaarilla silti enemmän.

Toivottavasti näillä pysyy nipussa ja kulkee paremmin ku viimekesänä  :)


« Viimeksi muokattu: 30.04.2018, 19:22:11 kirjoittanut pete881 »

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #70 : 04.05.2018, 19:16:42 »
Ootko menossa Pudasjärvelle 19.5? Jos oot niin pitää tulla katsomaan kuinka paljon menee alle 11 ;)
T. "melkein vakio 940-kuski" viime kesältä :)
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #71 : 05.05.2018, 19:59:21 »
Ootko menossa Pudasjärvelle 19.5? Jos oot niin pitää tulla katsomaan kuinka paljon menee alle 11 ;)
T. "melkein vakio 940-kuski" viime kesältä :)

Voi olla että tuo Pudasjärven päivä jää käymättä ja ajetaan vasta 26.5 Kalajoella.

Tänään sain vyöt kiinni ja sisältä kasailtua vähän. Viimeset muovit paikalleen ja sittehän tuo valmis viivalle.








Ensviikonloppuna ois penkkiaika, niin näkee toimiiko tuo ahdin tuossa koneessa mitenkään :)


« Viimeksi muokattu: 05.05.2018, 20:00:53 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576hp 624nm.
« Vastaus #72 : 13.05.2018, 12:03:11 »
Eilen käytiin penkissä. Tehoa jäi puuttumaan reilusti toivotusta. 576hp 624nm. 6600rpm kohdalla alkaa joku ahdistamaan, todennäköisesti pakosarja.  Seos alkaa myös mennä laihalle, joten pottoainepuolelle pitäs myös tehdä muutoksia.

https://m.youtube.com/watch?v=BMysbZSah4U

Positiivista että moottori kesti ajaa penkissä useamman vedon. Koitetaan saada nuo viat korjattua ennen  Kalajoen varttipäiviä ja penkkiin jossain vaiheessa uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2018, 12:19:10 kirjoittanut pete881 »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #73 : 13.05.2018, 14:47:27 »
Minkälainen on nykyinen polttoaine järjestelmä? Lähinnä mistä se koostuu?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 745 576Hv/624nm
« Vastaus #74 : 13.05.2018, 17:06:30 »
2x -044 kopiopumput. Ev14 2200 suuttimeet. Muuten vakiokunnossa.

 

KL-varaosat  Race.fi