0
0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.
Mitenkä ns. longlife yms öljyt pitäis ymmärtää? Salliiko pidemmän vaihtovälin vai mitä niillä haetaan? Jotkut merkkihuollot haluaa kaataa sellaista koneeseen... En ole kokeillut noita. Vanhalla periaatteella, että kerran vuodessa moottoriöljyt ja suodatin vaihtoon.Miten usein ohjaustehostimeen pitää vaihtaa öljyt vai onko siihen mitään suositusta?
Sopisiko että longlife-öljyille tulisi olla se "longlife-moottori". Käsikirja kertoo ja jos ei kerron älä käytä. Suomessa ajo-olosuhteet ovat kyllä muutenkin "out" tuosta ideasta ainakin talvella .Ohjaustehostimessa taitaa parhaiten sopia kun katsoo sen öljyn väriä ja tipauttaa vielä valkoiseen paperiin. Sanoisin että aika harvoin - 200 000 km?. Öljy ei ole yhtä kovilla kuin moottorioljy, mutta likaantuu ja ottaa vettä.
V70II ja S60I malleissa käytössä olleeseen viisivaihteiseen AW55-50/51SN -automaattilaatikkoon sopii sellaiset öljyt, jotka täyttävät JWS3309 -luokituksen. Tällaisia öljyjä ovat ainakin seuraavat: - Volvon oma laatikkoöljy (osanumero?) - Mobil ATF 3309 (samaa kuin Volvon öljy) - Liqui Moly Top Tec ATF 1200 (ks. tämä topic)Jos tiedätte muitakin, jotka täyttävät tuon luokituksen, kertokaa toki. EDIT: samaa laatikkoa on käytetty myös S80-malleissa sekä ihan viimeisissä suorakylkisissä S/V70 -malleissa.