Kulkukoira  Proturbo

tulpanjohdot kuumenee liikaa.

  • 4 Vastauksia
  • 4041 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
tulpanjohdot kuumenee liikaa.
« : 30.04.2013, 01:33:06 »
oliskos tietoja tuohon vaivaan kun turbo ja dp on niin lähellä kantta, että tulpanjohot ottaa kuumaa, niin auttaisko jonkinlainen suojapelti ym. Tai sitten jos pakosarjan päälle laittaa pakosarjateippiä, mutta siinä tulee taas mieleen kuumeneeko se sitten liikaa ja halkeaa? Se on vielä omavalmisteinen pakosarja joka muutenkin tykkää aika ajoin ratketa jostain. Onko tulpanjohtoihin olemassa jotain lämmöltä suojaavaa teippiä ym?  vai onko välttämättä pakko ostaa jotkin erikoisvalmisteiset johdot, kun en tiedä onko sellaisia edes saatavilla.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: tulpanjohdot kuumenee liikaa.
« Vastaus #1 : 01.05.2013, 02:07:19 »
On sellainen ihan OEM osa olemassa, jopa omassa R-Sport turbossa. Se mistä enää saa onkin jo vaikeampaa. Jospa teet itse niin saat sopivan. Vakio osa kun ei välttämättä sovi. ;) Ja kyllä se pakosarjan eristys auttaa, teipistä en ole kuullutkaan

JK. Ei se pakosarja lämmöstä hajoa, pikemminkin värinöistä mitä väkisinkin tulee moottorista. Tietenkin edellyttäen ettet sitä vesijohto/ tuubikäyristä ole hitsannut, vaan ihan uudesta teräksestä mikä on tarkoitettu juurikin tällaisiin rasituksiin. Lämpösuojana käy teräspelti taivutettuna sopivasti ja jos tilaa on kannen puolella niin siihen peltiin voi liimata lämmöneristeen, jota saa ihan tavallisesta kaupasta. Ja tuolta turbo- osiolta saat lisää tietoa ja näet kuvia miten muut ovat sen Ämpärin kokoisen yhdistäneet "pulssipakosarjaan". Kyllä jos erikoisjohdotkaan eivät kestä niin sitten pellinpala välissä ei ainakaan sula ja tuskin hehkuukaan ;)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013, 15:04:38 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.


Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: tulpanjohdot kuumenee liikaa.
« Vastaus #3 : 06.05.2013, 17:23:49 »
Lämpösuojasukkaa saa myös eri tasoisina metritavarana hydrauliikkapuljuista.

Esim: http://www.dunlophiflex.fi/upload/?id=4582ef3fbe582852e478b9894345460f

Eikä ne vesijohtokäyristäkään hitsatut sarjat halkeile sen enempää kuin muutkaan mustasta teräksestä tehdyt. Vesijohtokäyrät kun ei ole sen ihmeellisempää hiiliterästä, kuin muutkaan käyrät. Harva teräspulju valmistaa erityisiä "pakosarjakäyriä". ;)

P235GH laatua näyttää normaalit mustat putket olevan yleensä, eli ihan yleisesti prosessiteollisuudessa, sekä lämpö- ja painekattiloissa käytettyä tavaraa.

P235GH is a European specified steel for use in pressure vessels, boilers and heat exchangers. The composition of this steel makes it ideal for applications where elevated working temperatures are the norm and the material is used by fabricators throughout the oil, gas and petrochemical industry.

http://www.masteel.co.uk/p235gh.htm

Kestää pakosarjassakin vallan mainiosti, jos hitsari on tehtäviensä tasalla ja pakosarja on tuettu järkevästi. ;)
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 17:54:22 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: tulpanjohdot kuumenee liikaa.
« Vastaus #4 : 29.05.2013, 00:49:07 »
lämpösuojasukka auttoi, eli nyt ei oo grillannu tulpanjohtoja pilalle vielä noin reilun 2000 kilsan ajon jälkeenkään ja on annettu kenkää melko reilusti . :P

Pakosarjan mutkat mitkä itselläni on käytössä, niin ne on ihan tavallisia tuubikäyriä ja halkeamat mitkä on tullu niin vain hitsaus saumojen kohdalle. Niistä saan syyttää vain ja ainoastaan itseäni, kun liian pienellä virralla hitsasin. Noh se nyt oli ensimmäinen pakosarja minkä tein mutkista itse hitsaamalla.

 

Futurez  Kulkukoira