RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1068302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1785 : 15.07.2019, 18:00:21 »
AWD tila toimii muuten siinä missä Powerkin. Käytös paljon rauhallisempi kun kaasupolkimen vaste ei ole niin aggressiivinen.
AWD-tilassa ei käytetä akkua ollenkaan, vaan takapyörille voima tulee suoraan dieselin pyörittämältä ISG:ltä.
 Jonka jatkuva teho muistaakseni on 7 kw eli noin 10 hv.  Power - tilassa taisi olla niin , että takapyörien teho tulee akulta, mutta vain jos tarvitaan. En tiedä sitten onko tuolla taloudellista merkitystä. Jos AWD -tilassa ISG syöttää tehoa (takapyörät vetää) ainoastaan tarvittaessa, niin sehän toimii pikku kaasulla etuvetoisena. Jos näin on niin AWD on taloudellisempi kuin power, koska power ylläpitää dieselillä isompia kierroksia.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1786 : 15.07.2019, 18:55:45 »
Juuri noin. Power toki jos tarttee sen max tehon esim. ohituksissa mutta jos tarve on vaan pitää syystä taikka toisesta moottori käynnissä niin AWD toimii myös.

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1787 : 15.07.2019, 21:21:13 »
AWD-tilassa ei käytetä akkua ollenkaan, vaan takapyörille voima tulee suoraan dieselin pyörittämältä ISG:ltä.
 Jonka jatkuva teho muistaakseni on 7 kw eli noin 10 hv.  Power - tilassa taisi olla niin , että takapyörien teho tulee akulta, mutta vain jos tarvitaan. En tiedä sitten onko tuolla taloudellista merkitystä. Jos AWD -tilassa ISG syöttää tehoa (takapyörät vetää) ainoastaan tarvittaessa, niin sehän toimii pikku kaasulla etuvetoisena. Jos näin on niin AWD on taloudellisempi kuin power, koska power ylläpitää dieselillä isompia kierroksia.
Kyllä se generaattorin tuotos awd tilassakin kiertää akunkautta. 7kw ei riitä kunnolla nelivetoon joten akulta napataan se puuttuva osuus ja ladataan takaisin sinne kun se on mahdollista.
xc70 D5AWD -06

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1788 : 16.07.2019, 09:23:34 »
Onko nämä mittailut 0-100 vai 80-120 tai muita ohituskiihtyvyyksiä?

Noi mun mittaukset oli 0-100, torque softa puhelimessa ja joku bluetooth palikka obd portissa(motonetistä aikanaan, en muista merkkiä). Kaikki vedot samalla, silmin nähden tasasella suoralla. Keli +20 ja kuiva. Kierrokset jarrua vasten ylös, tässä ku ei mitää launchcontrollia ole...

Tulosten oikeellisuudesta en sano mitää, mut ainaki eron eri moodien välillä saa.  On toi obd+gps mittaus kuitenki nyt jotain...
V60 D6

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1789 : 16.07.2019, 12:20:13 »
Kyllä se generaattorin tuotos awd tilassakin kiertää akunkautta. 7kw ei riitä kunnolla nelivetoon joten akulta napataan se puuttuva osuus ja ladataan takaisin sinne kun se on mahdollista.
No sitä minäkin ajattelin , mutta tuossa "korjaamokäsikirjassa" tai tai mikä tuo Vida nyt on , niin ihan selkeästi kaaviossa noin esitetään ja lisäksi sanallisesti sanotaan, että teho menee akun ohi. Tuo vida on virtuaalikonsolissa , josta ei ihan helpolla taida saada kuvakaappausta. Lisäksi sen valikkorakenne on niin hämärä, että on tosi vaikea löytää paikkaa , missä on esim edellisenä päivänä käynyt jotain lukemassa.

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1790 : 17.07.2019, 22:49:58 »
Jokaisella on ollut oma mielipide millä ajotyylillä ja millä asetuksilla kannattaa ajella matka-ajoa. Tein nyt oman testin. Akku range lähdöissä n.10-15km, AC off asennnossa, Auto V60 hybrid vm2013. Matka Lappeenranta - Kouvola - Lappeenranta. Menomatka ajoin Save ja Pure modella keskikulutus 5.0l/100km. Paluumatka Hybrid modella jonka keskikulutus 4.9l/100km.  Testin perusteella jos akku ei ole täynnä lähtiessä niin ei kannata kikkailla Save/Pure tilaa kulutuksen näkökulmasta. Joku mainitsi ettei tee hyvää diesel koneelle et joka alamäessä moottori sammuu niin Save tilassa kone kyllä sammuu alamäissä kun akkua on tarpeeksi latautunut.

Matka Lahti - Lappeenranta ajossa ajelin Pure/Save tilassa jossa oli akku lähtiessä täynnä niin sain keskikulutuksen 4.0l/100km. Katsotaan kotimatka mihin tulokseen päästään pelkästään Hybrid-tilassa.



« Viimeksi muokattu: 17.07.2019, 22:55:32 kirjoittanut Gnolli »

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1791 : 18.07.2019, 18:40:25 »
Tänään kun lähdin töistä niin ei suostunut menemään Purelle, siitä dpf-poltosta ei taida olla kyse, koska ei ladannut akkua lainkaan 25km aikana. Kotona käynnistin uudestaan ja meni Purelle oitis. Kerran aiemminkin tehnyt näin. Voisko huono 12V akku olla syynä? Näyttöön tulee ilmoitus, että Pure ei ole käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä blaa blaasta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1792 : 18.07.2019, 18:54:26 »
Joskus noita tullu itselläki. Joskus miettiny että kiva jos siitä tilapäisestä rajoituksesta saisi vähän enemmän tietoa autolta eikä vain tuollaista ympäripyöreätä.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1793 : 18.07.2019, 19:51:12 »
Tänään kun lähdin töistä niin ei suostunut menemään Purelle, siitä dpf-poltosta ei taida olla kyse, koska ei ladannut akkua lainkaan 25km aikana. Kotona käynnistin uudestaan ja meni Purelle oitis. Kerran aiemminkin tehnyt näin. Voisko huono 12V akku olla syynä? Näyttöön tulee ilmoitus, että Pure ei ole käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä blaa blaasta.
Näitä tulee ja menee ;) Huomasin että pure ei toimi jos on huurteenpoisto päällä tai mikä se nyt on ::)

Poissa kv67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1794 : 18.07.2019, 20:18:06 »
Olen tässä 7kk kokemuksella kokenut lähes kaikki v60 d6 ongelmat. Kompura vaihdettu kahdesti, kolmas oli ostoliikkeen teettämä lokakuussa ja generaattorikin mennyt vaihtoon kertaalleen. Kuluja ei vielä itselle ole tullut. Tällä viikolla sainkin uudet ilmoitukset, ma ja ti moottori tarvitsi huollon. Se häipyi ja vaihtarina sain tänään ilmastointilaite tarvii huollon eikä ilmastointi toimi. Kaikki ajomoodit toimii moitteetta. Voisikohan tästä päästä ilman 4. kompuraa 8 kuukaudessa..? :2funny: Hollannin tuontia vm 2014 ja 212 000km mittarissa 

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1795 : 18.07.2019, 22:41:21 »
Mulla on kans Hollannista vm 2014 ja 207tkm ajettu. Pari kuukautta omistanu ja vielä aika kaukana noista harmeista, mutta onhan mulla 5 kuukautta aikaa noihin tilastoihin :)

Luottamus alkaa olemaan, mutta pienet virheilmotkin saa epäilykset heräämään. Kompuranvaihdosta olen päässyt yli, uskon että tämä kestää. Jos ei niin ainakin yhden vaihdon olen vielä valmis sietämään, kunhan ei maksa mitään.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1796 : 19.07.2019, 03:29:03 »
Kaikkiko nämä kompura vikaiset foorumilla on Hollannin tuonteja ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1797 : 19.07.2019, 09:34:43 »
Minun on tuotu Ruotsista.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1798 : 19.07.2019, 10:07:34 »
Mulla myös hollannin tuonti, nyt ajettu 233tkm ja alkuperäisellä kompuralla mennään
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1799 : 19.07.2019, 11:21:49 »
Hollannista myös tuotuna, 2014 ja ajettu 90000km,  vain kerran kompura vaihdettu.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo