Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 b200k >> b5234t

  • 198 Vastauksia
  • 61696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #15 : 24.10.2012, 17:23:00 »
Moottori saatiin paikoilleen virranjakaja tarvitsi siirtää kannenpäästä lohkoon (melkonen homma).
Projekti alkoi takkuilemaan muutaman moottorin ohjaus piuhan takia joille ei löydy paikkaa

tässä muutama kuva jos joku osaisi auttaa kyseessä 240 2.4lh johtosarja.

kuva 1 lambadan johdot ilmeisesti saako toimimaan 940 turbon lambadaan jossa erilaiset johdot


kuva 2 Ei mitään tietoa


kuva 3


kuva 4 joku moninapaliitin?


kuva 5 moottorin moninapaliittimen vieressä 2pinninen mustaliitin


Kiitos jo etukäteen :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #16 : 24.10.2012, 17:47:25 »
Kakkos kuvan apikoliittimellinen johto on lämpömittarin anturille ja 3 kuvan johdot on laturille heräte ja virta. Enempää en kirjottele ku ei oo 100% varmaa tietoa enkä viitti arvailla  :D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #17 : 24.10.2012, 17:51:39 »
Uudempi 940 lampda käy kun vaihdat liittimen, viskaa yv jos haluat tuosta lampdan puoleisesta liittimestä eroon..

2 kuvassa tuo pari napainen liitin on kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #18 : 24.10.2012, 20:51:25 »
Missä lh 2.4 kylmäkäynnistyssuutin sijaitsee ? :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #19 : 24.10.2012, 21:03:23 »
Missä lh 2.4 kylmäkäynnistyssuutin sijaitsee ? :)


Imusarjassa alapuolella.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #20 : 24.10.2012, 21:52:40 »
1. kuva
-Lambdan johdot

2.Kuva
-Kylmäkäynnistys suuttimen johto(sininen)
- keltainen johto Moottorin lämpötila anturille(mittaristolle)

3. kuva
-Laturin heräte (punainen)
-öljynpaine anturi (musta)
- Laturin virta menee startin kautta akulle (paksu punainen)

4. kuva
-Diagnostiikka pömpelin liitin (sijaitsee yleensä kuskin puolen "lokarissa")

5. Kuva
-Ykk anturin liitin (vauhtipyörän asento anturi)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #21 : 24.10.2012, 23:00:50 »
Kiitos erittäin paljon vastauksista. Immun jälkeen tulee ilmeisesti joku imuilman lämpöanturin paikka johon en vielä ole löytänyt johtoa pitäisikö sellainen olla 240 2.4lhn johtosarjassa?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #22 : 24.10.2012, 23:06:46 »
ei ole koko anturia missään älhoossa.
Ainoastaan turboissa huohotuksen lämmitysvastus siinä turbon ja immun välisessä letkussa

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #23 : 25.10.2012, 12:52:20 »
voisiko tuo kuvan 5 liitin olla sittenkin hall-anturi koska virranjakaja oli päädyssä mutta siirsin sen lohkoon? :)

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #24 : 25.10.2012, 13:41:46 »
voisiko tuo kuvan 5 liitin olla sittenkin hall-anturi koska virranjakaja oli päädyssä mutta siirsin sen lohkoon? :)

Jos johtosarja on 240 :sen lh2.4, niin siinä ei ole johtoja päätyjakajalle ollenkaan.
Eikä 740/940 lh:n päätyjakajassa ole edes koko hall anturia.  ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #25 : 25.10.2012, 13:58:22 »
Millä reseptillä madalsit ku on nui kivassa stancessa :) Itellä on samanlaisesta mutta farkusta otettu eestä 1.5 kiekkaa pois, eikä tuo ny ainakaa vielä erityisen matalalta näytä :/

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #26 : 25.10.2012, 14:10:06 »


5. Kuva
-Ykk anturin liitin (vauhtipyörän asento anturi)


Väärin Ykk anturi Lh:ssa 3 pinninen samoilla seududuilla oleva. Olisko tyhjäkäyntimoottorin johto? Se on Lh:ssa 2 pinninen.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #27 : 25.10.2012, 14:11:07 »
Perus amis laikkamadallus en nyt muista olisiko 2.5 kierrosta takaat ja edestä 3 tai jtn en ihan varmaks muista :)

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #28 : 25.10.2012, 14:52:58 »
Väärin Ykk anturi Lh:ssa 3 pinninen samoilla seududuilla oleva. Olisko tyhjäkäyntimoottorin johto? Se on Lh:ssa 2 pinninen.

oikein liitin olikin 3 pinninen mun moka :D

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 b200k >> 230fk+m90
« Vastaus #29 : 25.10.2012, 16:20:10 »
taas muutama pieni probleema muuten auto alkaakin olla jo melko lähellä käynnistystä toivottavasti :)

kuva 1 mites saan tuon toimimaan kun ei taida lhoossa olla koko hall-anturia :) ?


kuva 2 mikäs tää on? 2 letkua lähtee johonkin

 
kuva 3 ja mikäs tää on lähtee imusarjan päältä




 

Proturbo  Autodiagnoosi