Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: TimoI - 11.02.2012, 14:41:47
-
Terve, isäni diesel volvo ei käynnisty normaalisti pakkasessa, viimeksi lähti viidennellä starttauksella käymään ja silloinkin siten että lupaa ensin yhdellä sylinterillä, sitten kahdella, käy kolmella hetken ja tasaantuu.
-hehkut katottu
-akku pelaa
-ajonesto ei kränää vastaan
-diesel on talvilaatua ja polttoainesuodinvaihdettu keväällä.
mistä lähdetään jatkamaan? haulla tässä aamupäivän etsinyt mutten löytänyt mitään vastaavaa dieselistä, bensoista kylläkin.
-
Millätavalla hehkut on tarkistettu?
Lähteekö lämpimällä koneella hyvin käyntiin?
-
koeponnistettu suoralla virralla. syttyvät kaikki. lämpimällä koneella ei ongelmia. ei edes parin tunnin seisomisen jälkeen, vika esiintyi noin 11h aurauskeikan päätteeksi ja on toistuvaa yli 6h seisomisen jälkeen.
-
jos hehkut on ehjät niin sillon hehkurele on paskana sillä toi kuvaamasi ongelma kuulostaa just sille että hehkut ei ole mukana...
Tietty sulakekkin vaan on voinut mennä mutta oli minusta siinä jotain muutakin samassa sulakkeessa... vai tulikohan se hehku suoraan pääsulakkeen takaa...
-
eli ei siis useimmiten vikaa missään polttoainepuolella? hehkurele missä? sulake missä? tämä siis isän auto niin toimet pitää olla suhteellisen nopeita kun autoa ei kokoaikaa käsillä ole.
-
jos auto käy ja kukkuu kun lähtee käyntiin niin ei siina polttoaineen syötössä mitään vikaa pitäs olla.
Rele on siinä tulipellissä semmonen 5cmx7cmx3cm laatikko johon menee johdot hehkuilta, tais siis yksi johto hehkuilta.
releen testaus on helppoa. otat irti yhden hehkun ja laitat piuhan kiinni ja sitten hehkumaihin ja toinen alkaa hehkuttamaan. jos se ei hehku niin aika selkee...
-
ok, jospa kokeilen tuota sitten.
-
Noni, nyt se sitten ei käy tyhjäkäyntiä enää kunnolla ja lykkää mustaa sauhua kokoajan käy jotenkin pulputtamalla? vikakoodit luettu, lappu autossa ja auto reissussa mutta ainakin
ilmamassamittari pulssi alhainen
ilmamassamittari pulssi liian korkea
hehkureleen ylivirta
kamp/nokka-akselin asentotunnistin
pakoputken painetunnistin???
ja joku anturi jossa oli kolme tahi neljä kirjainta MAFF tms