Samppasport  Futurez

Xc70 ongelma

  • 8 Vastauksia
  • 4145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kipetys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Xc70 ongelma
« : 29.06.2018, 20:20:16 »
Volvo Xc70 2001

Kävin hiekalla kokeilemassa toimiiko neliveto, no eihän ne takapyörät sutasseet ollenkaan. Vedot tuntui edessä!

Eli mistä kannattaa lähtä vikaa etsimään? Ei vikakoodeja. Mikään ei pidä ajaessa ääntä, eikä kiihdyttäessä.

Öljyjen vaihdoista ei mitään käryä.

Eli nyt kiinnostaa tietää mistä lähtä vikaa etsimään, ja mistä kannattaa osia kysellä, öljyjen määrät/mitä öljyä???


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #1 : 29.06.2018, 23:08:30 »
Nosta oikea etukulma ylös ja pyöritä kardaania. Jos pyorii niin booriholkki rikki, tai kulmavaide paskana. Jos ei pyöri niin sitte vikaa etsiin haldexin suunnasta.

Sent from my SM-G930F


Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #2 : 30.06.2018, 08:16:00 »
Eiköhän ääni mene sille booriholkille ja/tai kalliimmassa tapauksessa kulmavaihteelle. Haldexia ei näin vanhassa Volvossa ole vaan viskolla pelataan. Visko on kaiketi suhteellisen kestävä?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #3 : 30.06.2018, 11:13:43 »
Juu oikeassa oot, Haldex tais tulla vasta 2003

Sent from my SM-G930F


Poissa kipetys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #4 : 30.06.2018, 12:15:26 »
Oikean etupyörän nostin ylös ja kokeilin pyörittää käsin kardaania mutta ei pyöri. Liikkuu kylläkin vähän mutta ei pyöritettyä saa vaikka kuinka yritti :D
Vai olisiko pitänyt auto olla käynissä ja vapaalla? Automaatti p asennossa ja ei käynnissä kun kokeilin.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #5 : 03.07.2018, 22:58:12 »
Hyvä asiahan tuo oli, että ei pyöri.
Viskon suuntaan lähtisin sitten katteleen. Siihen en kyl osaa paremmin neuvoa, kun on tullu vaan Haldexia tuijotettua.

Sent from my SM-G930F


Poissa kipetys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #6 : 05.07.2018, 16:14:38 »
Tänään käytetty korjaamolla nosturilla ja vedot päällä ei mitään tapahdu kardaanissa. Holkki vikaa epäilivät!

Mistä holkki ja löytyykö jostakin ohjeita miten tehdä ja kuinka kauan? :o

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #7 : 05.07.2018, 17:13:46 »
Mistä holkki ja löytyykö jostakin ohjeita miten tehdä ja kuinka kauan? :o

Siniseltä, ympäri nettiä ja aloittelijalta n. 8h

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Xc70 ongelma
« Vastaus #8 : 07.07.2018, 00:54:15 »
KL-varaosista hain orggis holkkisarjan. Oli n. parikymppiä halvempi kuin sinisellä. Vaikein homma on saada se vanha holkki pois vaihdelaatikosta.
Annoin kuumailmapistoolilla kuumia ja laitoin lukkopihdit booreihin kiinni ja sit ISO meisseli väliin ja lekaa. Lähti ihmeen hyvin, mut ilman lämpöä ei kyl puhettakaan. Uusi holkki pitää uunittaa 150-175 asteiseksi, sit nopeeta hakkaamaan se paikoilleen. Piukka oli silti loppupää, kun ehti varmaan holkki jäähtyäkin ja välillä pitää mitata oikea etäisyys lootan runkoon nähden. Olishan tuossa ollut hyvä olla volvon erikoistyökalut, mutta saa sen kotikonsteinkin tehtyä. Tein tuon auto pukeilla, oishan se ollu sata kertaa helpompi nosturilta tehtynä.
Volvon ohjeissa käsketään purkamaan pakoputkee, iskaritolppaa alapallonilveltä ja turbon suojapeltejä veke, sekä vääntämään pohjapanssarin kiinnikepeltiä sivuun, mutta kaikki nuo on ihan turhaa hommaa, ei tarvi, kun muutenkin saa tehtyä.
Koiranluun yläpää auki, iskarin alapään alin pultti löysään ja ylempi irti, näin saa vetoakselin irrotettua navasta. Jakolaatikkoon vaihtuu kätevästi samalla öljyt ja vetarin stefa. Stefankin hain KL:stä, kun siniseltä olis pitänyt tilata. Ei tuo oo kyl mikään aloittelijan homma. Paska homma, mutta tulipa tehtyä. Vielä tarvii haldexin öljyt ja suodatin uusia, samalla putsata pumppu ja vaihtaa peräöljyt. Automaatin öljytkin vaihtui siinä samalla, kun niitä joutui kuitenkin sieltä valuttamaan pois. Aikaa paloi paljon, kun ei päässyt yhtäjaksoisesti tekemään, kun perhe koitti keksiä kokoajan jotain muuta ohjelmaa. Tarvi keräillä työkalutkin pois moneen kertaan...

Sent from my SM-G930F


 

KL-varaosat  Race.fi