Futurez  Kulkukoira

V40 2.0t.vm.03 nakuttava tyhjäkäyntiääni kuumalla koneella

  • 4 Vastauksia
  • 1081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuplaV

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Moi kaikille!
Noviisina tiedustelisin syytä moiselle? Huollettu bensakone muuttuu lämmettyään tyhjäkäyntiääneltään vanhaksi dieseliksi?
Ääni tasainen raksutus/nakutus, ei ole vvt.stä kuulemma. Koneen fortehuuhtelu ja uudet, oikeat öljyt , auttoi vain hetkeksi aikaa... sitten naku taas palasi.
Mahtoko tulla venttiilivikanen hankittua? Nokkahihnakin juur vaihettu :(
-Niin, vasta 200tkm. Ajettu classic malli kulkee hyvin, ei vikakoodeja.
Vinkkejä vian paikallistamiseen kaivataan.

V60 D3 vm.12
V40 2.0 vm.03

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Kuulostaako että tulee ennemmin venttiilikoneistosta kun alapuolelta?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa tkp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Oma -00 2.0 S40 pitää kanssa melkoista raksutusta, ja nimenomaan lämpöisenä. Kylmänä ei juurikaan kuulu mutta sitä mukaa kun kone lämpenee raksutus alkaa kuulumaan selvemmin. Kokeiltu öljynvaihtoa STP:n pesuaineen kanssa ilman vaikutusta. Mitä olen tuosta lukenut ja kysellyt niin merkit viittaisi VVT:hen. Venttiilivikaan en oikein usko kun on juuri katsastettu ilman ongelmia päästöjen kanssa, lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kulkee ok.
Mutta kysymys onkin että onko tuosta oikeasti haittaa? Muuta kuin raksuttava ääni? Mikä on "worst scenario" jos vaan antaa raksuttaa?

Poissa TuplaV

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
 :) jees, mä kanssa ajattelin jotta sen kun raksuttelee kunhan kulkee! Tuo vvt judanssi jakaa hyvin rallikansaa, mutta enimmistö kuuluu olevan sen kannalla että vikaantuneena sen ääni on jaksollinen,  ajoittainen, tasaisen nakun sijaan... kopan päältä tuntuis ääni tulevan, mene ja tiiä....
Nyt tuskailu vuorossa mun v60, jonka takakontti ei enää aukea, ei sitten mistään >:(
Varmaan sähkölukko hajonnu tms... nyyh!

V60 D3 vm.12
V40 2.0 vm.03

Poissa E.G.E

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • -97 v40 1.8i
Itellä v40 1.8 -97 raksuttaa moottorin alaosasta ja kuulee parhaiten kuskin oven kohdalta.

 

Samppasport  Futurez