Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: nipperi - 13.04.2013, 09:13:12

Otsikko: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 13.04.2013, 09:13:12
tuli ostettua lapsuudenhaave amatzoni! vuosimallia -70 kaksovinen sedani 2litrasella myllyllä. auto seisoskellut kymmenisen vuotta vaihtelevasti hallissa ja ulkona. kone on kuulema remontoitu ja mädätkin tuntus olevan tehty. mutta itse asiaan. jarrut tottakai jumitti tuollasen seisomisen jälkeen joten rupesin sitten niitä herkistelemään. etusatuloista molemmista aina junttaa männät takaisin ulon niinkuin neste ei pääsisi pois vaan jättää paineen. jarruletkujen yläpuolelta kun avaat liitoksen niin nestettä lentää ettei ole letkut tukossa. vuotavaa pääjarrusylinteriä veikkaisin, mutta tekeekö se tuollaisen ilmiön??  autossa tuntus olevan todellaheikot jarrut eli vissiinkin jarrutehostinkin entinen. kävin eilen tuola hangessa irrottelemassa iltani iloksi 360 volvosta tehostin pääjarrusylinteri paketin. mahtaakohan siinä riittää jerkku  ja onko kauheasti modattavaa? jos menee vaikeeksi niinkäyn kaverilta hakemassa 200sarjalaisesta  :) tulen kyselemään luultavasti ohjeita ja vinkkejä muihinkin ongelma kohtiin mutta kun jarrut nyt sais pelittämään niin auto olisi jo puoliksi tehty! niin ja vielä yksijuttu saako takarumpuja irti ilman ulosvetäjää? nimim. puoli tuntia lekaa käyttänyt ;D
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: luchadore - 13.04.2013, 11:36:32
Mitä nyt itellä kokemusta on niin suosittelen ottamaan jarrusatulat irti ja purkaa kokonaan, putsata ne erittäin hyvin, laittaa jarrupalikoihin tarkoitetun asennusrasvan kanssa kumirenkulat mäntiin, ja männätkin voidella ennenkun laitat ne takaisin satulaan. Itellä oli männissä hapettumaa niin ihan ronskisti viilalla varovasti ne viilasin sileiksi ja hyvin on pelittänyt sen jälkeen, eikä vuoda.

Takarummut ei kyllä ihan kiltisti irtoa ilman ulosvetäjää, jos ollenkaan. Suosittelen hommaamaan, sille tulee olemaan käyttöä. Ite tein auton vanteesta sellasen leikkaamalla pulttikehän vaan irti vanteesta.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: v0lv0245 - 13.04.2013, 15:05:12
Takarummun ulosvetäjä tuolta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Ulosvedin-191139/
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: mattitapani - 13.04.2013, 16:41:07
Eiköhän siellä pääsylinterin/tehostajan päässä ole jotakin jumissa, kun kerran paineet jää päälle.
Takarumpu voi olla tosi lujassa, naputtelemaan ja lämmittelemään voi joutua ulosvetäjänkin kanssa, mutta niin lujaa ei kannata hakata että laakeri vioittuu, niinkin on käynyt.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: kepa09 - 15.04.2013, 00:18:59
Tiukassa on nuo rummut välillä, itse tappelin  pari päivää kunnes irtosi lämmittämällä.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 15.04.2013, 07:27:02
kiitoksia vastauksista! kaverilta varmaan saan tuon bilteman ulosvetimen lainaan, mutta mites sitä rumpua pidetään vastaan ettei pyöri kun käyttää ulosvetäjää kun ei näyttäs olevan mitään mutterikantaa tuossa biltemamallissa mistä pitää vastaan? 360 jarrutehostin pääjarrusylinteri setti ei mee niin helposti suoriltaan kyllä kaikki kiinnikkeet eri paikoilla. mähän siis purin ton pääjarrusylinteri tuosta viimeviikolla kun otin putket irti niin valutti nestettä läpi vaikkei jarrua painanut. ensimmäisen männän kohdalta oli sylinteriin syöpynyt sellaisia renkuloita, mutta mäntien kumit oli ehjät ja mielestäni ei niin kovettuneetkaan. asiasta toiseen! tein eilen lasinpyyhkiöiden sähköjä uusiksi kun oli rosvoja sielä suntäälä eikä juurkaan alkuperäsiä liitoksia missää, alkuperäinen vetokatkasia pyyhkiöille on niin umpeen hapettunut ettei siitä enää kalua tule. niin kysymys kuuluu että onko amazonin pyyhkiöissä tihku ja nopea, vai pelkkä nopea? ja jos en saa tihkua pelaamaan niin on haittaa leimalla että pyyhkijät on on/off?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: InlineFour - 15.04.2013, 07:36:30
Pyyhkijästä osaan sanoa että ei tarvi olla tihkuasentoa pyyhkijöissä katsastuksessa.
PV:ssä ei ainakaan edes ole sellaista asentoa.

Yleensähän ulosvetäjät vetää juuri napaa vasten sitä rumpua ulos, eikö tämä ole sellanen?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: -JS- - 15.04.2013, 07:44:15
Hanki noin metrin rauta johon pari reikää, se kiinni pyörän pinnapultteihin ja pää maatavasten. Tukevalla kulmaraudalla pidin ulosvetäjään paikoillaan.
Pyyhkiöissä on hidas ja nopea alue, varsinaista tihkua ei ole.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: kimisetä - 15.04.2013, 14:47:48
Ainakin vanhemman amazonin orkkis pyykijöiden katkaisijassa on vedettäessä:
1. pykälä=hidas
2. pykälä=nopea
3. pykälä=nopea ja pissapoika samaan aikaan.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Henq_ - 15.04.2013, 15:48:22
Ainakin vanhemman amazonin orkkis pyykijöiden katkaisijassa on vedettäessä:
1. pykälä=hidas
2. pykälä=nopea
3. pykälä=nopea ja pissapoika samaan aikaan.

Ja sama homma ainakin mun -69 vuotisessa
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: luchadore - 15.04.2013, 18:48:29
Puoliksi liittyy aiheeseen puoliksi ei. Ootteko korvannut noita amukan kytkimiä jollain tarvike vetokytkimillä ? Jos niin mistä niitä saa (motonet..?), haluaisin erillisen kytkimen pissapojalle niin sulkien kytkimessä ei tarviisi olla kun 2 asentoa.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 15.04.2013, 21:07:04
itse aion ainakin korvata alkuperäisen pyyhkiä katkaisimen on/off katkaisimella ja siihen viereen nappikatkasin pissapojalle. onko ideoita mitä tekisin tankille kun sen sisällä on noin 2millin ruoste kerros? ;D oma idea olis että rälläkois päälle kunnon luukun ja hiois sisältä ja vetäis jonkun epoksi pinnan sinne. tarkoitus siis päästä halvalla eikä teettää mitään alumiinitankkeja yms..
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: VolvoPösö - 15.04.2013, 21:14:44


Tankki irti, sisään tanakkaa liuotinta, sekaan ruuveja ja muttereita ja sitten koko komeus betonimyllyyn kieppumaan muutamaksi tunniksi. Tulee puhdasta.

Kannatttako alkuperäiseen pyyhijäkytkimeen kajota jos se toimii. Itse vetäisin lisäpainonapilta uuden piuhan pissapojanmoottorille.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: AKK - 15.04.2013, 22:36:13
itse aion ainakin korvata alkuperäisen pyyhkiä katkaisimen on/off katkaisimella ja siihen viereen nappikatkasin pissapojalle. onko ideoita mitä tekisin tankille kun sen sisällä on noin 2millin ruoste kerros? ;D oma idea olis että rälläkois päälle kunnon luukun ja hiois sisältä ja vetäis jonkun epoksi pinnan sinne. tarkoitus siis päästä halvalla eikä teettää mitään alumiinitankkeja yms..

Biltema myy valmiita pissapoikasarjoja 15e. Säiliö, pumppu, letkut ja sähköjohtoa. Halpa ja toimii.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 16.04.2013, 07:24:45
korvaan alkuperäisen katkaisimen sen takia kun se on hapettunut niin jumiin ettei sillä voi enää kun heitellä vesilintua
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Kivinjuh - 16.04.2013, 07:33:57
Noita alkuperäisiä katkaisijoita löytyy varmasti, minullakin taitaa olla. Tankkikin on ruosteeton siitä on vaan irti juotoksista tuo täyttöputki,tinaamalla korjattavissa. ;)
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 16.04.2013, 17:58:03
mitäs kivinjuh pidät hintaa niillä tankilla ja katkasimella?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Kivinjuh - 16.04.2013, 19:19:10
Vastattu YV:llä. Tää kun ei ole myyntiosasto. Tehdään kauppaa muualla. ;)
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 17.04.2013, 19:47:34
ai jumaliste tuli kun alkuperänen pyyhkiäkatkasin! motonetistä bongasin 5e vetokatkasimen ja meni alkuperänen kromikiekkokin alle pikku modauksella! ja yläpuolelle tuli nappikytkin 3,5e pissapojalle 8) ei kellään muuten olis pissapojansuutinta? puuttuu se toinen "pultti" mikä tukkii ison reijän ja ohjaa pikkureikään nesteen.. yritin itte tehrä mutta lopputulos muistutti sprinkleriä  ;D jos ei mistää löyry niii kai se on pakko käydä repimässä 360stä rumat mustat muovisuuttimet..
Otsikko: onko samanlainen..
Kirjoitti: Nikladz - 22.04.2013, 23:27:52
kuin pv:ssä? silloin multa löytyy kokonainen suutin osa joka tulee siihen konepeltiin.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 24.04.2013, 07:18:43
eilen tuli postissa ulosvetäjä rummulle ja yksi jarrusylinteri taakse. rumpu pamahti hienosti irti ja ryytyny sylkky meni vaihtoon. vaan eipä tullut nestettä oikeelle takapyörälle. meni letkukin vaihtoon kun oli tukossa. ilmasin takapäätä niin nyt sitten vasemmasta takapäästä ei tullut kun pientälirua vaikka paino poljinta.. taitaa mennä kaikki letkut vaihtoon jos saisi nuo jarrut pelittään! ;) niin ja pakoputkenkin väkersin! yksi kysymyskin ilmeni! kun tuossa amatsonissa ei ole takapuskuria eikä niitä peltejä helmoissa takana, niin pitääköhän leimalle heittää kuraläpät kiinni ettei ole "alle jäämis vaaraa" vai koskeeko se sääntö vaan etupäätä? ja paljonkohan tommonen helposti kunnostettavissa oleva takapuskuri  ja kylkipellit mahtas kustantaa jos jollain lojuis nurkissa?  :)
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 26.04.2013, 07:10:43
nyt on kaikki letkut uusittu. vielä pitäis vissiin oikeenpuolen satula pistää vaihtoon kun jää laahaamaan. kuuluuko noitten tehostettujen versioiden pystyä saamaan renkaat lukkoon kuivalla asfaltilla?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: AKK - 26.04.2013, 18:07:46
nyt on kaikki letkut uusittu. vielä pitäis vissiin oikeenpuolen satula pistää vaihtoon kun jää laahaamaan. kuuluuko noitten tehostettujen versioiden pystyä saamaan renkaat lukkoon kuivalla asfaltilla?

Harvassa autossa jaksaa mennä lukkoon. Kyllä se leimasetä kertoo riittääkö vai ei! Ja skandixista voi tilaa satulankorjaus sarjaa...
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 26.04.2013, 20:55:06
kannattaako sellasten korjaussarjojen kanssa tapella kun uusi satula mätänetistä maksanee vaan 70e. leimallahan sen näkee juu  :D
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Kupru - 27.04.2013, 11:50:00
Harvassa autossa jaksaa mennä lukkoon. Kyllä se leimasetä kertoo riittääkö vai ei! Ja skandixista voi tilaa satulankorjaus sarjaa...
Kyllä toimivat jarrut menee täysjarrutuksessa asfaltilla lukkoon!
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 27.04.2013, 20:11:31
noh tuotahan vois pikkuhiljaa käydä leimalla näyttämässä! pissapojansuuttimet laitettu ja pyyhkiöihin vaihoin kumit hengettömistä pyyhkiöistä. kuuluuko ne kumit muutenki vaan vaihtaa noihin vai saako koko sulkia?  :D venttiilin välykset säädin ja hahmottelin takaluukulle solenoidi lukkoa/avausta kun siitä on entinen omistaja pistänyt takaluukun kahvaa lukuunottamatta sieläksi  kaiken. eli kontille ei ole lukkoa. ovienkin lukot on niin ryytynyt että voisi hommata sellasen tarvike kaukolukitus setin ja pistää joka oveen ;)
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 04.05.2013, 09:38:18
leima lähenee niin kertokaapas missä vakuutusyhtiössä olisi halvinta?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: AKK - 04.05.2013, 17:35:38
IFissä 180€ vuosi liikennevakuutus. 60%bonus.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 04.05.2013, 20:59:17
eli taitaapi olla ifiin tuoki menossa kun oon kaiken sinne muuteski keskittäny!
tänää väänty leimarenkaat alle, konepellistä kittailin lommon pois ja maalasin, volttimittarin laitoin, hattuhyllyn rakensin ja simpukkaa tuli kiristeltyä. tiistaiksi tulee motonettiin oikee etusatula elikkäs keskiviikkona leimalle! :)
volttimittarin kun laitoin niin näyttää antavan melkein 16v kun ei oo rasittimia päällä, virrat tippuu taas alle 15v kun pistää valot päälle.. oma diagnoosi olis rikkinäinen jännitteensäädin. vai onko muita ideoita?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: AKK - 04.05.2013, 22:56:15
eli taitaapi olla ifiin tuoki menossa kun oon kaiken sinne muuteski keskittäny!
tänää väänty leimarenkaat alle, konepellistä kittailin lommon pois ja maalasin, volttimittarin laitoin, hattuhyllyn rakensin ja simpukkaa tuli kiristeltyä. tiistaiksi tulee motonettiin oikee etusatula elikkäs keskiviikkona leimalle! :)
volttimittarin kun laitoin niin näyttää antavan melkein 16v kun ei oo rasittimia päällä, virrat tippuu taas alle 15v kun pistää valot päälle.. oma diagnoosi olis rikkinäinen jännitteensäädin. vai onko muita ideoita?

Mittaapa huvikses yleismittarilla näyttääkö se mittari oikein. Jos näyttää oikeata lukemaa niin kyllä, jännitteensäädin.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 05.05.2013, 20:19:21
tutkin tänään tuota virtahommaa. laturin johdoista yksi oli hapettunut melkein irti joten tein uudet johdot. hetken toimi melko hyvin ja latasi vielä melki 16v mutta sitten taas lakkasi hetken jälkeen lataamasta mittaristojen mukaan. eli kaikki sähkölaitteet lakkas pelaamasta. yleismittarilla katoin laturin perästä niin näytti yli 17v.. eli onko laturissa jotain häikkää vai jännitteen säätäjässä? ja missä jännitteensäätäjä sijaitsee? vissiinkin kojetaulun takana?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: kimisetä - 05.05.2013, 21:33:03
Toivottavasti paloi vain 25A pääsulake eli se sulakerasian lyhyempi sulake.
Jos laturi on alkuperäismallia niin lataussäädin sijatsee apparin puolella sisälokasuojassa eli laturista johtoja seuraten ensimmäinen mötikkä.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 06.05.2013, 07:18:17
piuhoja siinä kun seurailin niin näyttäisi menevän piuhat suoraa vaan sisälle ison johtosarjan suojissa.. pitää vissiin melki vaan repia kaikki muovit auki ja katsoa mihkä menee........ eihän noista vanhoista autoista koskaan tiedä millälailla niitä on rakennettu ja kuka poropeukalo niitä on tehny. kun eilen uusin sitä johtosarjaa niin tein jokasuojan keskeltä asti uuden, kun oli silmään pistävä teippimöykky jonka avasin.. puolikiloa kylmäjuotosta ja piuhat tarttunu toisiinsa parista karvasta.. viisainta varmaan olisi vaan katsoa kaikki sähköt läpi ???
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 06.05.2013, 22:33:06
uusi säädin laitettu ja pelittää(olin sokea). tein loput hommat leimalle ja auto toimi kunnes..... tyhjäkäynniltä sammui kuin seinään. ajattelin bensan olevan loppu kun suodatin kipossa ei ollut mitään. imin imurilla tankin suusta tuli bensaa ja putkesta imin imurilla. noh pärähti käymään. kävin taas lyhyellä koelenkillä ja annoin käydä pihalla, huomasin öljyläikän auton alla. näyttäs kampuran stefa vuotaa aika pahasti, roiski öljyä pitkin konehuonetta. noh putsasin jarruputsilla ja käytin taas pitkänaikaa että tuleeko varmasti stefalta, noh öljyä ei ilmennyt 10min käytön jälkeen joten olin iloinen, sammutin auton ja rupesin säätämään valoja. sen kun sain tehtyä niin auto ei enään edes lupaillut käymään lähtemisestä.. ajattelin että on kaasarissa roska kun noilla kuravesillä olen käytellyt, annoin paineilmaa bensantuloreijästä ja yritin käymään. ei onnistu.. tulppa ei saanut kipinää. virranjakaja auki, ja startatessa kärjet oli jatkuvasti kiinni! kärjet aukastiin perstuntumalla ja lähti pöriseen kolmella tulpalla, tässä vaiheessa startti pyöritti todella epätasaisesti ja hitaasti (oli buusterissa kiinni) noh ajattelin että ehkä startti vain ylikuumeni mutta kyllä sitä kesti paljaalla kädellä koskea.. no kaikki vehkeet kiinni ja ei lähtenny. sen siaan savua rupesi hieman nousemaan konehuoneesta! se tuli öljyntäyttökorkin välistä ja starttailtiin sitten ilman korkkia ja lähti käymään, korkki kiinni ja ihmeteltiin. tyhjäkäynnillä kävi tosi epätasaisesti melkein kuin kolmella muttei ihan, kierroksia otti hyvin, jos tyhjäkäyntiä ei auttanut välillä niin sammui.  :-\

eli kysymykset tiivistettynä:
-onko kampuranstefan vaihto muutakun kampuran siimapyörä irti ja uus lätkästä tilalle?
-mistä johtuu että kärjet jäi kiinni?
JA HUOMENA PITI LEIMALLE MENNÄ! >:(
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: -JS- - 07.05.2013, 07:32:41
Siimapyörä vain pois ja tiiviste vaihtoon. Mutta siellä tuskin on steva, vaan huopa tiiviste näissä veteraaneissa. Koppaan saa koneistettua paikan "stevalle".
Sytkästä en muuta arvaile kuin olisiko kondensaattori viallinen, tekee piikin.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: kimisetä - 07.05.2013, 08:47:35
Huopativistettä veikkailen myös kampuran päähän. Joskus, jos auto on pitkään seissyt niin se on saattanut kuivua ja vertyy jonkin verran käyttämällä. Ei kuitenkaan uuden veroiseksi.
Lieköhän kärkien säätöruuvi vain ollut löysällä?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 07.05.2013, 19:53:40
tänä aamuna taas kokkeilin käyntiin ja kyllähän se lähti! joutokäynnilläkin pysyi ilman apukaasua. yksi kaveri veikkasi huohottimien olevan tukossa kun sylki kampuralta öljyä joten ne puhalsi paineilmalla läpi. pistin rotiskon käymään ja hurautin konttorille! kovasti kehui ja sai katsurillekkin hymynhuulille :D ainoa maininta oli toimimattomasta rattilukosta:) nyt vaan orotellaan 2viikkoa kilpiä että pääsee ajelemaan kun en tajunnut niitä ennakkoon tilata.. startti häikkää siinä vielä on, mahtasko johtua moottorin ja korin välisestä maajohdosta kun sitä ei ole tullut vielä katsottuakaan... ::)
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 13.05.2013, 21:09:05
nyt on selvinnyt suuntaa antavaa tietoa volvosta. kun kondensaattorin piuhan repäsee irti konetta pyörittäessä niin kone alkaa pyörimään normaalisti eikä vouaa ja kun lykkäät takasin kiinni niin toistepäin. konkan vaihdoin muttei auttanut. virranjakaja rikki? ???
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 14.05.2013, 20:53:27
taidan kirjotella itselleni täälä.. mutta kirjotampa kumminkin!
tänään nyppäsin strömberin irti ja otin kohokammion auki. millin kerros ruostepaskaa pohjalla, suutin jossa on suodatin verkko oli paskassa, ja nää öljyt mitkä löytyy kaasarin päältä niin oli ruskeeta vesi liejua. en pahemmin purkanu palasiks kaasaria kun oli hoppu, niin suihkin vaan jarruputsia ja puhaltelin paineilmalla sieltätäältä. ja pistin uuret oljyt sinne myös. rupes käymään mielestäni tasasemmin. mutta tää sytkä robleemahan löytyy vielä! voisiko johtua huonosta virran saannista? laturikaan anna kuin 12,8v.... noh mutta olisi mukava jos kertoisitte jotain omia näkemyksiä jos jottain ois itteltä jääny ajattelematta.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Ilari - 15.05.2013, 09:40:45
Kokeile piruuttas nouseeko lataus kun annat kierroksia. Lataus riippuu pääasiallisesti latausreleestä ja en huomannut oliko sulla vaihtovirta vai tasavirtalaite. Tasavirtarelettä saa ainakin säädettyä.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 15.05.2013, 18:33:22
vaihtovirta laturi. rupesin taas katselemaan tuota sytkä hässäkkää. lainasin kaverilta volvo 140 korjausoppaan kun niiden moottorit ja sytkät sun muut on aikalailla samanlaisia. siinä neuvotaan kokeilemaan konkan toiminta näin
- virrat päälle ja irrottaa kärjet käsin toisistaan, jos lyö sinistä kipinää niin konkka rikki. tein tuon uudella alle viikon vanhalla konkalla ja kipunoi. sitten tein vanhalla konkalla ja sekin kipunoi. hain hyllystä jonkun ooppelin konkan ja sekin teki samat. rupesin puolaa miettimään.
-testasin virtalukon koetin kynällä + navasta tuli virtaa (virrat päällä ollessa) ja kärjet auki.
-puola oli lämmin käteen vaikka virrat ollut päällä varmaan kun 5min. sitten kokeilin ihan uudella jollain tarvike puolalla samat testit ja vieläkin kärkien välissä kipinöi... :-\ ja sekin lämpeni vähän en tosin tiedä onko sillä mitään väliä.. mikähän hässäkkä tässä nyt on.

elikkä voiko virranjakajan sisällä sitten olla joku oikosulku nämä kaikki oireet tulee? :idiot2:
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 15.05.2013, 18:34:11
niin ja ilarin kysymykseen että kyllä lataus nousee juu vähän kun antaa hanaa.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Ilari - 16.05.2013, 10:11:49
Kunhan se nouseminen lakkaa johonkin 14+ tienoille niin rele on ok, jos taas ei nouse ja lataa vaan 12 tienoilla niin ekana kokeilisin vaihtaa sen releen toiseen.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 18.05.2013, 16:11:46
suoraa laturin perseeestä tulee 12,8
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: mikkis83 - 18.05.2013, 20:38:30
suoraa laturin perseeestä tulee 12,8

Eiks tuo oo liian vähän?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 19.05.2013, 12:51:33
kyllä sieltä pitäs kaiken järjen mukaan päälle 14 irrota. noh unohdetaan nuo murheet hetkeksi. onkos kellään kokemusta amatsonin madaltamisesta? kuinka paljon menee tonttiin jos nappaa jousista joka nurkasta yhden kierroksen pois?
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: Shikaka - 19.05.2013, 15:29:43
kyllä sieltä pitäs kaiken järjen mukaan päälle 14 irrota. noh unohdetaan nuo murheet hetkeksi. onkos kellään kokemusta amatsonin madaltamisesta? kuinka paljon menee tonttiin jos nappaa jousista joka nurkasta yhden kierroksen pois?

Madalluksesta on puitu monesti täällä.. että kannattaa hakua kokeilla.

Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 22.05.2013, 22:30:26
tuli komeesti bensapumpun veivi läpi öljypohjasta tänää..  :) mitähän vielä.
muuten auto on kunnossa laturia lukuunottamatta. onkos kellään kokemusta sähkösen bensapumpun laitosta näihin vanhoihin vehkeisiin? onko miten toiminnu ja ollu kannattavaa??
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: luchadore - 23.05.2013, 15:40:34
Itellä kans vähän samat suunnitelmat, kiinnostaa että minkälaista kannattaisi laittaa, kaasareina pysyy SU:t.
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: InlineFour - 23.05.2013, 18:01:58
Carterin rullapumppu, sähkönen, maksaa yli 100e, mutta ei tarvi siirtopumppua, jaksaa imeä ite tankista
ja tuotto oli melekosen kova. Käyttää f-ryhmän ralliautoissakin noita, ei varmaan siis mikään maailman huonoin valinta oo,
eikä tuotto ainakaa lopu iha heti volvon koneissa.

Ohessa mainosteksti freetechniksiltä, siellä hinta 130/138e. Itsellä samanmoinen, nyt ois
moottori mutta teen korihommat ensiks vielä, venyy ja vanuu tuo auton valmistuminen  ::)
Omani ostin us-partsilta kun sattu olee työmaan vieres viime vuon.
Moni ainaki sanonu ettei weberit tykkää mm. facetin pumpuista jotka pumppaa sitä bensaa vähä samaan tyyliin ku mekaaninen.
Vaikka nyt SU:t kyseessä, mutta tuon kaa ei ainakaa pety. Ja muuten on sitten järeen olonen kapistus käsissä tuo.

"Carter Performance. Kaasuttimille järeä ja laadukas pumppu. Paine n 0.4-0.6 bar,  tuotto 270 l/h.  Riittää kauniisti 300 hv asti. Sopii toki myös 50hv koneeseen. Asennus mahdollinen myös konehuoneeseen. Imuteho ja nostokorkeus riittävät kaikkeen. Liittimet vakiona 10mm letkulle. Liittimet kierteellä, eli helposti vaihdettavissa. Mukana järeä asennusteline ja värinänvaimennuskumit. Luotettava ja tehokas pumppu. Tarvitsee paineensäätimen kuten lähes kaikki muutkin sähköpumput. (Suosituspaine useimmille kaasuttimille 0.20 bar.) Käytä aina suodatinta ennen polttoainepumppua. Ota virta 10 A sulakkeen kautta. Kuluttaa 6 A. Kierreliittimissä syytä käyttää tiivisteliimaa tms. Pumpun hinta isoilla liittimillä 130 e. Pumpun hinta 8mm letkuliittimien kanssa 138 euroa. Kunnollinen pumppu ja kaikki asennusosat mukana."
Otsikko: Vs: amazoni asiaa
Kirjoitti: nipperi - 23.05.2013, 23:11:58
noh tuli vähän keulittua en kerjenny viestejä lueskeleen päivällä niin tilanne on nyt tämä. öljypohja hitsattu joku 25e sähkönen bensapumppu laitettu tulipeltiin ja pistettyä uus suodatin ennen sitä ja hyvin pelaa silläkin kamppeella!  ;) öljyt tuli vaihdettua joka paikkaan, moottoriin mobilin 10w-30, lootaan koktaili mobilin 10w-30 ja 2dl redlineä sekaan, perään meni castrollin limitedslip 90.
tosin huonopuoli tuossa bensapumpussa on helvetin kova ääni aikaajoin! kunnon nakutus ja sitten on kokoajan ihan ihan hermoraunio kun kuulostaa ihan moottorin nakutukselta!  :D nyt vaa laturia kehiin ja ruisiin! osaako joku ulkoa kertoo voisko 360 volvon laturin mallailla tuonne aman konehuoneen uumeniin ja voiko liiat amppeeri määrät tehrä jotain häikkää?