Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Amazon panhardin pusla

  • 12 Vastauksia
  • 3699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Amazon panhardin pusla
« : 30.11.2012, 10:54:36 »
Ihanan ihana katsastus ja ylivirkaintoinen katsastajasetä  :) Mitäpä siihen lisäämään.

Löytyykö keneltäkään amukkaan tukitangon puslia ?
Toinen tarve eteen (pulttikiinnitys) alapallonivel(iä) ?  Motonetistä (ehkä) tulossa

Mieluiten kiireisesti että saadaan auto taas kulkemaan! Kiitos :)
« Viimeksi muokattu: 02.12.2012, 16:36:26 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #1 : 30.11.2012, 11:51:52 »
Ihan mielenkiinnosta (eli ei mulla oo sulle osia) kato onko pallonivelet pulteilla vai prässäämällä tukivarsissa. Helpottaa sua osien ostossa. Itelle tuli meinaa väärät tästä k.o syystä.
Ja eiks motonetistä löydy näit?
940 classic

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #2 : 30.11.2012, 12:06:04 »
Kiitos huomiosta! Korjataan ilmoitus.
Motonetista löytyy ilmeisesti noita palloja mutta onko laatu hyvä. Lähinnä täältä kyselen tuota panhardin kumia kun tuntuu olevan harvinaista tavaraa :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #3 : 30.11.2012, 12:09:18 »
Kiitos huomiosta! Korjataan ilmoitus.
Motonetista löytyy ilmeisesti noita palloja mutta onko laatu hyvä. Lähinnä täältä kyselen tuota panhardin kumia kun tuntuu olevan harvinaista tavaraa :)
mä olen ainakin saanut sellasen käsityksen että kunhan varmistaa että siellä pallonivelessä on tarpeeks rasvaa niin se kestää pidempään kun vuoden
No kun halvalla sai.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #4 : 30.11.2012, 14:13:55 »
mä olen ainakin saanut sellasen käsityksen että kunhan varmistaa että siellä pallonivelessä on tarpeeks rasvaa niin se kestää pidempään kun vuoden

Muistelen että motonetin palloissa ei ole nippaa!! Ja panhardin hela on 18-1532 mutta ei ollu missään toimipisteessä...
940 classic

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #5 : 30.11.2012, 14:18:10 »
Muistelen että motonetin palloissa ei ole nippaa!! Ja panhardin hela on 18-1532 mutta ei ollu missään toimipisteessä...
Mä oon ottanu sen muovisuojan pois ennen asennusta ja töötänny lisää rasvaa ennenkun laittanu muovin takas ja pallon paikalleen. Samaten laakereista pölysuoja pois ja lisää rasvaa.
No kun halvalla sai.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #6 : 30.11.2012, 14:27:26 »
Nivelissä tuo toimii, mutta laakereiden kohdalla kannattaa muistaa että rasva laajenee lämmetessään ja vaikuttaa laakerin toimintaan.
Ja motonetin nivelissä ei takuulla ole nippaa. :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #7 : 30.11.2012, 14:31:15 »
Nivelissä tuo toimii, mutta laakereiden kohdalla kannattaa muistaa että rasva laajenee lämmetessään ja vaikuttaa laakerin toimintaan.
Ja motonetin nivelissä ei takuulla ole nippaa. :)
Niinhän se tekee, mutta kun langolle vaihdettiin kardaanin tukilaakeria, niin siellä oli kolme max. herneen kokosta rasvatippaa.
No kun halvalla sai.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #8 : 30.11.2012, 18:46:05 »
Ilmeisesti kardaanin ristinivelissä? Nehän eivät varsinaisesti ole laakereita vaikka "laakeroituja" ovatkin. Ne nipalliset nivelet kannattaa rasvata usein, pysyvät paremmin kunnossa. Tukilaakeri on kestovoideltu ja sitä ei kuulu täyttää vaseliinilla.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #9 : 01.12.2012, 12:55:03 »
panhardin pusla taisi olla sama kuin etuylätukivarren pusla. Tarkista samalla kun vaihdat ettei perässä oleva puslan tappi ole ruostunut kovin ohueksi tai jää edelleen lonksumaan..

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #10 : 01.12.2012, 14:37:05 »
Joo se puslan tappi on kyllä vähän syöpynyt. Mielestäni se pusla on suht koht hyvässä kunnossa muutenkin, siinä aina on ollut klappia. Miten tuota oikein voisi korjata, uretaanipusla ? Voiko siihen sorvata nailonista itse sopivan holkin?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #11 : 02.12.2012, 11:47:20 »
Voihan siihen sorvata vaikka mistä holkin sen kumin alle, kunhan saa välyksen pois. Jos oikein tarkka on, niin täytehitsaus tai sit sen tapin vaihto uuteen. Vaatii myös hitsaamista. Uretaanipusla, siis itse sorvattu voi tietty auttaa hetkellisesti jos hiot sen tapin alikokoon ja teet siihen sopivan puslan.
Etummaisen ylätukivarren sisemmät puslat on samoja kuin panhard-tangon.
Testaa kuitenkin vielä uusilla kumipuslilla häviääkö välys.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon panhardin pusla
« Vastaus #12 : 02.12.2012, 16:33:56 »
Joo uudet kumiset puslat löytyikin jo. Kokeilen niitä, mutta epäilen kyllä tuota että pitääkö sen paremmin.

Hitsaaminen kyllä onnistuu kun vaan kehtaisi. Joku patentti kun nyt vaan että kelpaisi katsastajalle niin ensikesänä kyllä korjataan kun muutenkin on pieni päivitysremppa tulossa alustalle ja moottorille.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Elekma  Autoracing