Samppasport  Futurez

B20 moottorin puristuspaineet.

  • 74 Vastauksia
  • 29974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #15 : 03.02.2013, 16:30:50 »
FAQ osiosta löytyy nuo kansien paksuudet

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14179.0

Lainaus
B20 A  head  3.41"   86.61 mm  --   head gasket  .055 ( 1.4 mm ) unloaded --- .047  ( 1.2 mm ) loaded

B20 B  head  3.39 "  86,11 mm --  head gasket  .031" ( .8 mm ) unloaded --- .028  ( .7 mm )  loaded

B20 E  head  3.34 "  84,84 mm --  head  gasket  .031" ( .8 mm ) unloaded --- .028  ( .7 mm ) loaded

B20 F head   3.42"   86,87 mm  --  head  gasket  .047" ( 1.2 mm ) unloaded  -  .039 ( 1 mm ) loaded

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #16 : 03.02.2013, 16:51:53 »
Kannen vahvuus oli 84,5 eli laskettu on reilusti. Puristuspainetta mittalin niin vähän päälle 150 psi antoi kolmesta sylinteristä ja ykköspytty vain 120psi että siinä jotain eroa,toivottavasti olis vaan renkaat vähän jumissa, kone kuitenkin ollut yli vuoden käyttämättä. Ohi vuodot kun testaisi niin tietäisi että vuotaako toi ykkönen venttiileistä vai männän kautta. Kiitos avusta kaikille. -H-
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #17 : 03.02.2013, 18:41:29 »
Vanha konsti on laittaa ruokalusikallinen öljyä pyttyyn. Jos paine on sitten mitattuna isompi, niin vuoto on männän ja sylinterin välistä, jos ei tulos parane niin venttiileistä falskaa.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #18 : 03.02.2013, 18:43:22 »
Kiitti vinkistä pittää testata. -H-
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #19 : 03.02.2013, 20:47:42 »
Lykkäämpä nyt omankin lusikkani soppaan kun jotain kohde koneesta tiedän. No oon mä sen ainakin nähny.  ::)



Nokasta sen verran, että meidän mittaukset oli sinnepäin. Mikä olisi oikea tapa selvittää nosto irrottamatta akselia? Heittokellollahan se, mutta kun sellaista ei nyt ole käytössä.

No jotain osviittaa saa kun vetää vaikka teippiä fylliksi työntötangon ympäri ettei heilu kovin paljon reiässään , ja mittaa työntötangon mitan kannen pintaan maksimissaan , ja minimissään  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #20 : 03.02.2013, 20:59:45 »
Eikös sitten tarvi laskea keinuvipu suhde lisäksi? On kait nuo ilmoitetut nostot nokka-akseleilla ventiilien todellisia aukeamis mittoja?
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #21 : 03.02.2013, 21:02:09 »
Eolee venttiilin todellisia aukeemia.
Keinuvipusuhde on n. 1.45. Eli kerrot sen tuolla.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #22 : 03.02.2013, 21:04:29 »
Joo mittaustulos kertaa 1.45  ;) ja tulee parempi tulos kuin venalta mitattuna , koska keinuvipujen suhde ei aina oikeasti ole 1.45  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 03.02.2013, 21:06:48 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #23 : 03.02.2013, 21:08:41 »
Vanha konsti on laittaa ruokalusikallinen öljyä pyttyyn. Jos paine on sitten mitattuna isompi, niin vuoto on männän ja sylinterin välistä, jos ei tulos parane niin venttiileistä falskaa.
  Tämä testattu paine nousi reilusti oli jopa paljon suurempi kuin noissa toisissa pytyissä. Täytyy toivoa että renkaat vaan vähän jumissa,antaa nyt liota rauhassa, pitää muistaa pyöritellä silloin tällöin. Parasta olis varmaan tehdä pukki missä vois käyttää lämpimäksi.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #24 : 03.02.2013, 21:11:20 »
Just näin kannattaa varmasti toi nokka-akselin liike tutkia ei sitten häiritse esim. Toi venttilin välys mittaustulosta. Hyviä vinkkejä ihan satelee. :)
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #25 : 03.02.2013, 21:13:47 »
Kyllä me sitten ollaan oltu asioista hajulla.  ;)
Mitään muuta kuin kone autoon kiinni ja kovaa ajoo . . . ai niin, ne tuplat kiinni kans.   S*

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #26 : 03.02.2013, 21:15:38 »
Kyllä me sitten ollaan oltu asioista hajulla.  ;)
Mitään muuta kuin kone autoon kiinni ja kovaa ajoo . . . ai niin, ne tuplat kiinni kans.   S*
  Ei nyt hätäillä siellä. ELK
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #27 : 11.03.2013, 22:59:57 »
Tuli kans miäleen et ostat 45mm pakkaspropun. Avaat sen nokan takaa propun niin helpolla näät mikä siel on sisässä... tai helpolla ja helpolla mut saa täyden varmuuden!
940 classic

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #28 : 11.03.2013, 23:22:33 »
Tuli kans miäleen et ostat 45mm pakkaspropun. Avaat sen nokan takaa propun niin helpolla näät mikä siel on sisässä... tai helpolla ja helpolla mut saa täyden varmuuden!

Väitän kyllä ettei ole 45 mm nokka proppu  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #29 : 12.03.2013, 08:32:36 »
Väitän kyllä ettei ole 45 mm nokka proppu  :-[

nii miekii! oisko toi nokan proppu ollu 35mm?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron