Kulkukoira  Proturbo

kierrejousten vaihto

  • 15 Vastauksia
  • 3828 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa johape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
kierrejousten vaihto
« : 07.03.2013, 19:02:47 »
juu purkailin tos 64 aman iskarit pois ja ne rajottimet mut jouset ei tippunukkaan irti niin ku luulin  :idiot2: onkohan niis joku niksi vai raaka voima vaan avuksi

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #1 : 08.03.2013, 21:30:49 »
Etu vai takapää???? Edestä pitää ottaa ylä tai alapallo irti ->
Takana pitäis riittää iskarin irroitus ylä tai ala päästä ja alhaalta kiinnitys levy pois.
940 classic

Poissa johape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #2 : 09.03.2013, 07:09:50 »
taka päästä kyse iskarit kokonaan irti mut ei irronnu.jousen alla alapuolella lautanen jossa joku kumityyny onkohan se sekiinnitys? :idiot2:

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #3 : 09.03.2013, 07:48:08 »
Vähän kun sitä jousta ravistelet niin se sieltä irtoaa. Jousen alalevyn alla on se kumiosa, mutta ei se millään kiinni ole. Akselissa on tappi johon se kumiosa asettuu.

Poissa johape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #4 : 09.03.2013, 17:31:24 »
Kiitos koitan ravistella rajummin  :)

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #5 : 10.03.2013, 09:58:17 »
Kaverin amassa oli jotai peloletkua väkerretty kiinni et akseli ei laskeudu liian alas kun tunkkaa ilmaan. Ikään kuin rajoitin. Jos ne viel kanittais? Ja yleensä ne tippuu kyl ihan omia aikojaan pois paikoiltaan.. Siis ne jouset
940 classic

Poissa johape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #6 : 12.03.2013, 19:09:18 »
mul on kyl taka akseli ihan ala asennos ja toudellaki kiinni ei oo mitään hiluja mut ei irtooo laitoin jopa jousi puristimet kiinni ja ei. koitin myös vääntää rengas raudalla ja p.....le EI  :'( liekkö ruostunu tosi jumiin ????

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #7 : 12.03.2013, 19:12:17 »
Sellaista mekaanista ongelmaa ei olekkaan mitä raaka voima ei ratkaisisi- joko sulla on
nyt jäänny joku viritys huomaamatta tai sul o liia pienet työkalut  :P
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa johape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #8 : 12.03.2013, 19:23:24 »
joo voi olla mutta lähipäivinä ne jouset kokee jos ei muuta niin kuoleman ny on rautakanki ja uus rälläkkä autos joten

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #9 : 13.03.2013, 08:17:59 »
mul on kyl taka akseli ihan ala asennos ja toudellaki kiinni ei oo mitään hiluja mut ei irtooo laitoin jopa jousi puristimet kiinni ja ei. koitin myös vääntää rengas raudalla ja p.....le EI  :'( liekkö ruostunu tosi jumiin ????

Oisko edellinen omistaja pätkässy jousista rälläkällä pois ja täpänny kiinni ylä ja alapäästä ettei katsuri huomais rälläkkämadallusta?  :o toivottavasti on vaan ruosteessa!

Poissa johape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #10 : 13.03.2013, 19:02:17 »
NO joo ruostetta ja vuosikymmeniä mut myös tartuin asiaan liian löysin rantein. irtos ku käärin hihat ja puhkuin ku sepe susi.  mutta kiitos kaikille vinkeistä :)

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #11 : 13.03.2013, 19:28:54 »
Jos tätä lankaa saisi hieman lainata niin tiedustelisin millainen homma vaihtaa 140/160 sarjan jouset ja iskarit? Tarkoitus olisi vaihtaa koko setti kerralla, jouset Lesjöltä ja iskarit on vielä auki. Auto siis Volvo 164 -70. Onko jotain kumeja tai puslia / pultteja tms jotka tulisi uusia samalla? Iskarit varmaan KYBiä ja ainakin edustaja tarjosi öljyjä ennemmin tuon sarjan kanssa kuin kaasuja, syytä en tiedä mutta heidän mukaansa pelaisi paremmin. Jousisarja -30mm vakioon verraten.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #12 : 13.03.2013, 19:35:20 »
Pulmia tulee etualatukivarren kiinnityspultin kanssa. Varmala.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #13 : 15.03.2013, 15:34:55 »
Ei tartte pulttia irroittaa jos vaihtaa vaan iskarit ja jouset.
Mut kandee samalla käydä puslat läpi.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: kierrejousten vaihto
« Vastaus #14 : 15.03.2013, 18:58:42 »
Puslat on sökönä. Varmala.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo