Autoracing  KL-varaosat

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #330 : 15.02.2020, 12:15:20 »
Ja kuten arvelin ei auttanut tuo ilmaus tyylin vaihto . Nyt tehtiin niin että nippa auki->10 polkasua->nippa kiinni. Edelleenkään ei ilmakuplia tullut nesteen mukana ja poljin edelleen löysä. Mutta edelleen säiliöön nousee ilmakuplia polkiessa , alkaa totaalisesti mennä hermot tähän. Nyt odotellaan että saapuu uusi pääsylinteri ja kokeillaan sitten uudestaan
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #331 : 15.02.2020, 13:01:34 »
Kyllä tuo oire, että tulee painetta säiliöön, viittaa siihen, että pääsylkky päästää "läpi".
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #332 : 17.02.2020, 12:17:42 »
Joo,kyl siellä pääsylkyn kumit falskaa jos kerran töräyttää polkastessa säiliöön päin...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #333 : 17.02.2020, 19:51:17 »
Toivotaan että sylkän vaihdolla tulee kuntoon. Tänään tuli ilmoitus että paketti lähtenyt matkaan
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #334 : 20.02.2020, 10:50:16 »
Taas vaihteeks kun reissu hommista kotiutuu niin kusti on polkenut osia kotiin eli jarrupääsylinteri on saapunut

Mites se pitää ilmata ennen asennusta vai lähteekö se ilma sieltä liikkeelle kun jarruja ilmaa  ??? ???
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #335 : 20.02.2020, 11:21:55 »
Periaatteessa lähtee ihan siitä vaan, mutta vähemmällä ilmaamisella pääsee, kun jättää jarruputket löysälle ja antaa nesteen valua omalla painollaan niin kauan, että liitoksista alkaa tihkua nestettä.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #336 : 20.02.2020, 11:23:09 »
Taas vaihteeks kun reissu hommista kotiutuu niin kusti on polkenut osia kotiin eli jarrupääsylinteri on saapunut

Mites se pitää ilmata ennen asennusta vai lähteekö se ilma sieltä liikkeelle kun jarruja ilmaa  ??? ???
oon ilmannut ruustukissa ekax,eli siihen kiinni ja säiliö täyteen,sormet putkienpaikalle,painat jollain toisella kädellä sylinterin mäntää,ja paikallaan ollessa vielä putkista,välttämättä pyöristä ei enää tartte jos poljin hyvä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #337 : 20.02.2020, 11:54:07 »
Jes, kiitos vinkeistä  P> P>
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #338 : 20.02.2020, 12:42:36 »
Tää ilmaushomma muistuttaa ihan samanlaista taistelua, mitä käytiin kaverin kanssa sen 142 koppaan. Meinas usko jo loppua  :D Mutta kyllä sekin saatiin toimimaan.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #339 : 20.02.2020, 14:48:55 »
Sylkkä vaihdettu. Enää ei nouse kuplia säiliöön mutta ei myöskään poljin tuntuma parane ollenkaan. Alkuun tuli taka nipasta kuplia, epäilen että sylkkään jäi vähän ilmaa. Kaksi kertaa nyt taas ilmattu joka nippa oikeassa järjestyksessä eikä ilmakuplia enää tule mistään. Poljin menee silti pohjaan  :idiot2: :idiot2:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #340 : 20.02.2020, 14:53:45 »
Tuleeko polkimeen tuntumaa lainkaan, jos pumppaa oikein monta kertaa putkeen?

Jos järjestelmässä on paljon ilmaa, niin ainakin 10-20 pumppausta/nippa tarvii ilmata.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #341 : 20.02.2020, 15:04:28 »
Tuleeko polkimeen tuntumaa lainkaan, jos pumppaa oikein monta kertaa putkeen?

Jos järjestelmässä on paljon ilmaa, niin ainakin 10-20 pumppausta/nippa tarvii ilmata.
Kun polkee niin vähän jäykistyy mutta kun lopettaa niin menee pohjaan taas
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #342 : 20.02.2020, 15:07:46 »
Kun polkee niin vähän jäykistyy mutta kun lopettaa niin menee pohjaan taas
ilmaa sitä sylkkyä vielä,luulen et se ilma nyt kummittelee siellä,putket löysälle,poljin pohjaan,putket kiinni
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #343 : 20.02.2020, 15:16:42 »
ilmaa sitä sylkkyä vielä,luulen et se ilma nyt kummittelee siellä,putket löysälle,poljin pohjaan,putket kiinni

Kahdesti tehnyt jo. Kokeillaan vielä. Nyt tein niin että nostin perän reilusti ylemmäs ja laitoin auton käyntiin mutta ei muuta tulosta  :'(
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #344 : 20.02.2020, 15:27:42 »
Onhan jarrupolkimen ja tehostajan välisessä tangossa pieni välys? Jos pedaali ei päästä välitankoa peräytymään ja siten mäntää riittävästi taakse, niin tulisko siitä ongelmia jo ilmatessa?

--------------
Tuli vielä mieleen, että itsellä oli kans hieman ihmettelyä oman kulkineen jarrujen kanssa:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69472.30

Vaihdoin kanssa jarruosaa joskus reilulla kädellä, niin jarrupoljin jäi kanssa tavanomaista syvemmälle uusilla osilla (kaikki satulat, palat ja takalevyt, etulevyt oli vanhat). Tämä on korjaantunut itsestään ajan kanssa, enää poljin ei painu niin syvälle. Voisko uusien satuloiden kumit vetää mäntää niin paljon takaspäin, että sen takia poljin painuu tavanomaista syvemmälle, ennen kuin palat ottaa kontaktia levyyn? Pohjaan asti petaalin ei kyllä pitäisi mennnä.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2020, 15:45:06 kirjoittanut Kenoviiva »
145 -70, 240 -89, V70 -99

 

Elekma  Autoracing